Olen ihmetellyt

Pirre*

miksi silmälasini voivat hävitä, kun käyttämieni erilaisten nettipalvelujen tunnussanat-ja numerot tulevat kuin apteekin hyllyltä.

On veikkaus-, pankki-,huutonetti-,kolme sähköpostilaatikkoa-, ja monta monta muuta palvelua joiden tunnukset on muistissa, minulla on varmaan erikseen joku "nettilokero" tuolla pääkopassa.

Kysympä, että mitenkäs teiltä sujuukaan vielä nämä tunnukset ja joko olette kirjoittaneet niitä ylös johonkin?
Entäs - jokos pätkii miten pahasti, noin niinku muissakin asioissa?

37

924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japanitar

sama vika..rillit milloin missäkin..:) Aina pysyy numerot mielessä tai eivät ole hukkuneet, miksei sitten lasit..niitä olenkin varannut joka huoneeseen...:)Liekö dementiaa...sekin..

• 50jarisat

Mulla noita rillejä vähän joka pöydännurkalla ja taskut ja laukut täynnä niitä. Ei siitä huolta.

Puhelinnumeroita ja käyttäjätunnuksia ja salasanoja ja tunnuslukuja muistan mielettömän määrän, kymmeniä tuhansia. Mutta en tiedä kenen ne ovat.

Omat on tarroilla ja teipeillä ja pikku lapuilla ympäri huonetta.
      Tässä olen rekkaamattomana. Jihuuuu!
      Muistaakseni olen.

• muut, harvemmin käytettävät olen sirotellut erilaisten muistiinpanojen joukkoon piiloon. Kohta varmaan unohtuu niidenkin sirottelumalli.

Ennen muistin suunnattoman määrän erilaisia puhelinnumeroita, mutta nyt kun ne kaikki ovat parin napinpainalluksen alla, en enää välillä meinaa muistaa kaikkia omianikaan. - Mutta kysypä vaikka saksan kielen prepositiolistoja tms. nuorena opittuja - turhiakin!

• sirkku:)

rillitkin, mutta en muista, missä ovat nyt...
      Nyt käytän piilareita, ja koska niille on vain kylppärin hyllyllä pelkästään yksi kotelo, löydän ne. Osaan pistää ne jopa iltaisin sinne takaisinkin...

Kasvomuisti minulla on aina ollut huono. Nimimuisti pelaa jollakin tavalla vieläkin. Toistaiseksi... Kai...

Mutta se numeromuisti...! Aikoinaan olin haka muistamaan kaikki puhelinnumerot. Yhdellä ainoalla mieleen painamisella ne jäivät muistini lokeroihin! Mutta nyt, kun tätä kännykkäkautta on eletty pidemmän aikaa, en enää edes sukulaisteni ja läheisimpien ystävieni puhelinnumeroita muista! Ne kun ovat tosiaan kaikki siellä yhden napin painalluksen takana. Ja jos eivät ole yhden painalluksen takana, kone etsii puolestani ne kyllä minulle...!

Ne tunnusluvut ja numerot, jotka minun on PAKKO muistaa, muistan kyllä. Ainakin nettilokero pääkopassani tuntuu pelaavan - samoin kuin numerosarjat, jotka liittyvät rahaliikenteeseen tileilläni...! Netin salasanoissa olen kylläkin huomannut tarpeelliseksi tietynlaisen "oman logiikkansa" käytön itse kussakin tilanteessa...

Yhteenvetona voisi ilmeisesti sanoa, että me opimme muistamaan vielä aivan hyvin sellaisia numerosarjoja, jotka on todellakin PAKKO muistaa.

Hauska ilmiö kylläkin myös tuo O-O:n maininta nuoruudessamme opituista prepositiolitanioista. Aus bei mit nach seit von zür. Durch, für, gegen, ohne, um... Ne tulevat vieläkin kuin vettä valaen, vaikka meidät unestamme keskellä yötä herätettäisiin niitä luettelemaan. Kuten tulevat monet lapsina ja nuorina oppimamme muutkin lorut ja laulut...

Kuuluneeko tähän taas eräänlaisena yhteenvetona se, että muistamme juuri sellaisia jopa tarpeettomiakin loruja tai luetteloita, jotka juuri NUORINA olemme oppineet...

Mutta annas olla, kun nykyisin TARKOITUKSELLA yrität painaa mieleesi vaikkapa lukemastasi kirjasta aivan mahtavan sanonnan tai aforismin, emme muista sitä enää edes tunnin kuluttua! Huomenna emme edes muista, missä kirjassa se upea aforismi olikaan!

Noooo, Pirre ja kumppanit... Kuljin vähän asian vierestäkin, mutta kun näitä muistijuttuja(kin) olen paljon viime aikoina miettinyt ja ihmetellyt!

• Pirre*

huomannut saman ilmiön itsestäni. Lapsena ja nuorena opitut asiat on ja pysyy muistissa, mutta auta armias jos väkisin yrittät jotain vähänkin tylsempää juttua opetella, siinä onkin jo työmaata kerrakseen :)).

Onni vaan kun ei enää tarvitse opiskella tylsiä asioita.

• sirkku:)
        Pirre* kirjoitti:

huomannut saman ilmiön itsestäni. Lapsena ja nuorena opitut asiat on ja pysyy muistissa, mutta auta armias jos väkisin yrittät jotain vähänkin tylsempää juttua opetella, siinä onkin jo työmaata kerrakseen :)).

Onni vaan kun ei enää tarvitse opiskella tylsiä asioita.

oli siinä jutun loppupuolella jotain sellaista, että nykyisin, kun esimerkiksi jostakin kirjasta jota on lukemassa, löytää jonkun upean kohdan, ja haluaisi sen painaa mieleensä vastaisuutta varten, se ei sinne noin vain jääkään...
        Tarkoitin siis, että vaikka sen HALUAISIKIN muistaa, sitä ei harmikseen edes tunnin päästä muista!
        Johtuneeko juuri siitä, että kysymyksessä on esimerkiksi joku romaani - tai sellainen asia, jonka alitajuntamme ilmoittaa EI-PAKOLLISEKSI muistettavaksi...?
        Selitinköhän kiireessäni vieläkin monimutkaisesti...?
        Yritän nytkin TÄLLÄ MUISTILLANI keskittyä neljään asiaan yhtä aikaa. Huuuuh...:)))

• Lappalainen

Onkhoon kelhään muula niin huonosti ko mulla?Mullei pysy päässä enhään ko kaksi asiaa kerralansa. Ja se toinen oon vakio...

• Pirre*

kyllä arvvoo millää mitä se toinen vois olla - se vakio..

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

kyllä arvvoo millää mitä se toinen vois olla - se vakio..

se toinen, että et muista enää mikä se olikaan se vakio - tai kuka...:)

• Lappalainen
        Pirre* kirjoitti:

Sehän on tieten se Dow Jones -inteksi, sehän se päätä vannehtii.

• Pirre*
        Lappalainen kirjoitti:

Sehän on tieten se Dow Jones -inteksi, sehän se päätä vannehtii.

tiällä, näemmä...
        On laskemmaan päin tuo Dow Jones - paljoonkkoon se meinaa sulla, niinku euroissa?

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

vaan teki kuperkeikan tuo hummeeti:(, piti olla, "että se toinen jonka tietennii muistat on, että millon :)".

Voi voi, ei tuu ennee mittää tästä miun "stei apistani", rapistuna on...:/

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

vaan teki kuperkeikan tuo hummeeti:(, piti olla, "että se toinen jonka tietennii muistat on, että millon :)".

Voi voi, ei tuu ennee mittää tästä miun "stei apistani", rapistuna on...:/

anttoo kuivia puruja, vaihtasin vintille..

• Lappalainen
        Pirre* kirjoitti:

anttoo kuivia puruja, vaihtasin vintille..

Käviskö kenkäheinät?

• Pirre*
        Lappalainen kirjoitti:

Käviskö kenkäheinät?

assiin ajasi varmmaan, kuhan kuivia.

Jokos se Lappalainen on muistanu (joutanu) hiihtoa harrastella, vai telkustako katot valamista?

• Lappalainen
        Pirre* kirjoitti:

assiin ajasi varmmaan, kuhan kuivia.

Jokos se Lappalainen on muistanu (joutanu) hiihtoa harrastella, vai telkustako katot valamista?

Justhiin sain veroilmotuksen tehyksi, ja panin ripun perhän. Vittakengilä kyllä kävelin tässä päivänä muuanna muka jälkeä laule, mutta nyt vain oon jo ummessa taas.

• Pirre*
        Lappalainen kirjoitti:

Justhiin sain veroilmotuksen tehyksi, ja panin ripun perhän. Vittakengilä kyllä kävelin tässä päivänä muuanna muka jälkeä laule, mutta nyt vain oon jo ummessa taas.

kunnia ja omatuntosi mukana?

Vittakengät on kai sama kuin lumikengät, vai?

• Lappalainen
        Pirre* kirjoitti:

kunnia ja omatuntosi mukana?

Vittakengät on kai sama kuin lumikengät, vai?

Ei minun lomakheessa kyselty kunnian eikä omantunnon perhään, mutta varhmaan net menit siinä molemat. Piti tuloja vähä isonella, ettei köyhänä piettäs.

Vittakengät oon tietekki samat ko lumikengät. Paitti halvemat.

• Pirre*
        Lappalainen kirjoitti:

Ei minun lomakheessa kyselty kunnian eikä omantunnon perhään, mutta varhmaan net menit siinä molemat. Piti tuloja vähä isonella, ettei köyhänä piettäs.

Vittakengät oon tietekki samat ko lumikengät. Paitti halvemat.

halvemmat, teettekö te itse niitä ja mistä?

Ai, meinaat päästä listatuks Veropörssissä, aika vaatimaton ihminen sie olet:)

• Vaasi

uuden Tend kilopaketin, saat paljon puhdasta helpommin, siis kiitos Tend-kilopaketin!
      Mun päätietsikassa on noita erilaisia mainos ynnämuu lauluja paljon, eli tarttuu muistiin,
      vaikka ei haluaisikaan.
      Kun taas tärkeän tiedon muistaminen ontuu ja esim salasanoihin ja tunnuslukuihin on täytynyt ottaa oma muistuttamistekniikka, eli 2035 on viis yli puoli yhdeksän ja taas saa seinästä rahaa.

Aloitin koulunkäynnin viime syksynä ja kyllä huomaa, että ne pakolliset teoriaopinnot on aika tuskallisia. Vielä kun luokkatoverit ovat 16-40 vuotiaita, nopeita omaksumaan ja muistamaan.
      No hyvin mie oon pärjännyt silti.

Silmälaseja on kaikissa kolmessa kerroksessa, mutta miten sais ton eilisen päivän takaisin ja sille sata uusinta kertaa.

• Pirre*

ollii sitten eilinen tosi hyvä päiväkö :)?

• Vaasi
        Pirre* kirjoitti:

ollii sitten eilinen tosi hyvä päiväkö :)?

eli olin auttamassa ystäväni valmistumisjuhlan jälkiruokaosaston laittoa.
        Muuten vaan ajattelin että jos olis vielä sata kertaa eilisessä, niin saisipa noita lisäpäiviä.
        En haikaile mennyttä, vaan olen ottanut tämän vuoden teemaksi "elä tätä päivää", mutta jos voitan arpajaisissa eilisen päivän tai almanakan lehdet on liimaantuneet kiinni siltä kohdin, otan sen vastaan...

• Pirre*
        Vaasi kirjoitti:

eli olin auttamassa ystäväni valmistumisjuhlan jälkiruokaosaston laittoa.
        Muuten vaan ajattelin että jos olis vielä sata kertaa eilisessä, niin saisipa noita lisäpäiviä.
        En haikaile mennyttä, vaan olen ottanut tämän vuoden teemaksi "elä tätä päivää", mutta jos voitan arpajaisissa eilisen päivän tai almanakan lehdet on liimaantuneet kiinni siltä kohdin, otan sen vastaan...

semmonen allakka mullekkii..

• Vaasi
        Pirre* kirjoitti:

semmonen allakka mullekkii..

onko tällä hetkellä mitään hukassa. Mulla vaan
        siivousinspis jossain muussa huushollissa käymässä. Kuinkahan saisi sen tänne vielä tänään, onks tietoo?

• Pirre*
        Vaasi kirjoitti:

onko tällä hetkellä mitään hukassa. Mulla vaan
        siivousinspis jossain muussa huushollissa käymässä. Kuinkahan saisi sen tänne vielä tänään, onks tietoo?

näkynä, mie laitan sen teille, jos se ilimaanttuu tänne..

Miulla on pullat uunissa ja mie en huoli sitä nyt...

• Vaasi
        Pirre* kirjoitti:

näkynä, mie laitan sen teille, jos se ilimaanttuu tänne..

Miulla on pullat uunissa ja mie en huoli sitä nyt...

mulla jäi aamuiselle ajatustasolle pullantuoksu.
        Muistan, kun äitikkä aina laittoi puhelinlankoja pitkin pullaa ja tuoksua tulemaan, onnistuiskohan se jotenkin sieltä teiltä, kun on niin laajat nuo kaistatkin? Kaino pyyntö sitten vielä että jos sellaista kanelisokeri pullaa saisin, niin nauraa hykertaisin.

• Pirre*
        Vaasi kirjoitti:

mulla jäi aamuiselle ajatustasolle pullantuoksu.
        Muistan, kun äitikkä aina laittoi puhelinlankoja pitkin pullaa ja tuoksua tulemaan, onnistuiskohan se jotenkin sieltä teiltä, kun on niin laajat nuo kaistatkin? Kaino pyyntö sitten vielä että jos sellaista kanelisokeri pullaa saisin, niin nauraa hykertaisin.

ois tukossa jos mie sulle sen, ainakkii pullan, lähetän, no sen tuoksun yritän ujuttaa.

Ikävä kyllä, ihan tein semmoisia tavllisia kardemummapullia, nyt ne kanelit jiäp mieljkuvitukses varraan - i´m sorry :)

• Vaasi
        Pirre* kirjoitti:

ois tukossa jos mie sulle sen, ainakkii pullan, lähetän, no sen tuoksun yritän ujuttaa.

Ikävä kyllä, ihan tein semmoisia tavllisia kardemummapullia, nyt ne kanelit jiäp mieljkuvitukses varraan - i´m sorry :)

ja nautittu on, kyllä se herrani ihmettellöö, ku haisoo vaan ei pullanpullaa näy..
        Tiedoksi annettakoon että minusta on tänään tullut koiravauvan mummo. Tytär haki tänään
        mäykkypennun ja alkaa harjoitella sulhonsa kanssa koiranhoitoa, oisko lienee esiharjoittelua ihan ihmisenpennun hoitoon... tiiähäntää.
        Saa nähdä milloin pääsen ihailemaan tätä uutta sukumme jäsentä :)

• Pirre*
        Vaasi kirjoitti:

ja nautittu on, kyllä se herrani ihmettellöö, ku haisoo vaan ei pullanpullaa näy..
        Tiedoksi annettakoon että minusta on tänään tullut koiravauvan mummo. Tytär haki tänään
        mäykkypennun ja alkaa harjoitella sulhonsa kanssa koiranhoitoa, oisko lienee esiharjoittelua ihan ihmisenpennun hoitoon... tiiähäntää.
        Saa nähdä milloin pääsen ihailemaan tätä uutta sukumme jäsentä :)

jo olla vauvakuumeen oireita, maltahan vähä aikkoo, kyllä niitä ruppee ilmaantumaan aikannaan.
        Mukavia ovat, mie aina katon mikä niissä on minnuu/tai ketä, ja onko mittää.

Mutta tätä ei varmaan pysty vauvakuumeella selittämään; kun miunnii tekis mieli ottaa pystikän pentu, mikähän minnuu nyt vaivvoo!!??

• Vaasi
        Pirre* kirjoitti:

jo olla vauvakuumeen oireita, maltahan vähä aikkoo, kyllä niitä ruppee ilmaantumaan aikannaan.
        Mukavia ovat, mie aina katon mikä niissä on minnuu/tai ketä, ja onko mittää.

Mutta tätä ei varmaan pysty vauvakuumeella selittämään; kun miunnii tekis mieli ottaa pystikän pentu, mikähän minnuu nyt vaivvoo!!??

oisko rapsutuskiintiön täyttymättä jääminen, siihen se toisi juuri apua.
        Ota vaan pentu, meillä taitaa olla kyltymätön
        tuo eläimellinen naarasvietti.

No oliko se eka lapsenlapsi niin pökerryttävänhykerryttävä kuin olen ollut aavistelevinani, että siihenkö ei oikein osaa varautua, kuinka se tekee höperöksi..

• Pirre*
        Vaasi kirjoitti:

oisko rapsutuskiintiön täyttymättä jääminen, siihen se toisi juuri apua.
        Ota vaan pentu, meillä taitaa olla kyltymätön
        tuo eläimellinen naarasvietti.

No oliko se eka lapsenlapsi niin pökerryttävänhykerryttävä kuin olen ollut aavistelevinani, että siihenkö ei oikein osaa varautua, kuinka se tekee höperöksi..

ne, ei sitä olisi uskonut ja jokainen höperryttää aina uudestaan - mie olen jo viijesti höpertyny.

Lisseehän niitä höpertäjiä ajanmittaan ilmaantuu, nuorimmalla kun ei ole vielä lapsia.

Myö se omien lasten kongreettinen, äideiksi ja isäksi muuntuminen, se on NIIN hellyttävää katsottavaa.

Ne onnenkyyneleet pojan silmissä, se tyttären voitonriemuinen katse ja se yhteyden tunne, kun se pikkuinen käärö on ensimmäisiä kertoja sylissään - niissä hetkissä on jotain ihmeellistä jota ei voi sanoilla täysin ilmaista, se pittää jokaisen itse kokea..

• Vaasi
        Pirre* kirjoitti:

ne, ei sitä olisi uskonut ja jokainen höperryttää aina uudestaan - mie olen jo viijesti höpertyny.

Lisseehän niitä höpertäjiä ajanmittaan ilmaantuu, nuorimmalla kun ei ole vielä lapsia.

Myö se omien lasten kongreettinen, äideiksi ja isäksi muuntuminen, se on NIIN hellyttävää katsottavaa.

Ne onnenkyyneleet pojan silmissä, se tyttären voitonriemuinen katse ja se yhteyden tunne, kun se pikkuinen käärö on ensimmäisiä kertoja sylissään - niissä hetkissä on jotain ihmeellistä jota ei voi sanoilla täysin ilmaista, se pittää jokaisen itse kokea..

siitä mahdollisuudesta, että itse saan kokea mummuolon, on mahtava... itse sain esikoiseni 25 vuotiaana ja hän on nyt 26. Mutta ajat ovat muuttuneet, ensin opiskellaan ja yritetään saada/löytää se leipäpuukin, ennenkuin on vaaviaika.

Kyllä vaan lapset on niin ihana asia, omat ja vieraat. Entäs sitten nuoret, mulla on aitiopaikka tällä hetkellä nähdä 20-30kymppisten maailmaan. Luokallani on suurin osa tuonikäisiä ihania neitokaisia ja yksi nuorimies.
        Aivan mahtavasti ovat ottaneet viiskymppisen luokkatoverin, taidan olla joskus hullumpi kuin he. Voi niitä puheenaiheita, joskus keskustellaan kuolemasta ja sitten taas toisessa päässä kätkätetään "kumman kaa".. tosi hauskaa..
        Jonkunlainen äitihahmohan minusta on tietenkin tullut ryhmälle, mutta ei liikaa, sopivasti.

Mieli pysyy virkeänä ja aivoja saa verrytellä sopivasti. Mites sie treenat mielipuolta..?

• Pirre*
        Vaasi kirjoitti:

siitä mahdollisuudesta, että itse saan kokea mummuolon, on mahtava... itse sain esikoiseni 25 vuotiaana ja hän on nyt 26. Mutta ajat ovat muuttuneet, ensin opiskellaan ja yritetään saada/löytää se leipäpuukin, ennenkuin on vaaviaika.

Kyllä vaan lapset on niin ihana asia, omat ja vieraat. Entäs sitten nuoret, mulla on aitiopaikka tällä hetkellä nähdä 20-30kymppisten maailmaan. Luokallani on suurin osa tuonikäisiä ihania neitokaisia ja yksi nuorimies.
        Aivan mahtavasti ovat ottaneet viiskymppisen luokkatoverin, taidan olla joskus hullumpi kuin he. Voi niitä puheenaiheita, joskus keskustellaan kuolemasta ja sitten taas toisessa päässä kätkätetään "kumman kaa".. tosi hauskaa..
        Jonkunlainen äitihahmohan minusta on tietenkin tullut ryhmälle, mutta ei liikaa, sopivasti.

Mieli pysyy virkeänä ja aivoja saa verrytellä sopivasti. Mites sie treenat mielipuolta..?

tykkään nuorista ihmisistä, ja jotenkin he ovat aina pitäneet minua "vertaisenaan", mie taijjan olla vähä kehityksestä jälessä, semmonen keskonen(:tiiraan täältä piilosta)vissiin lopun ikääni.

Minä olen monesti sanonutkin, että pitäisiköhän minun viimeinkin ruveta käyttäytymään ikäni edellyttämällä arvokkuudella, mut minkäs minä sille nuorelle höperölle sisälläni teen :/

Miun mielipuoli hoituu ulkoilulla, musiikilla, ja höpötyksillä täällä- ja lukemalla tietty.

• mitään

enää. Ka, ku se ei auta yhtikäs mittää mihinkkää!

Nummeerot o seinil teipattunna, mut kas kummaa, ku noit rillilöit ei sit löy`y millää! Yhet o ohtalla, yhet silmil, enkä nää mittää, joten ehtin RILLEJÄ. Ku sitte lopult löyän yhet jostaki, nii eihä ne meinaa mahtua silmille mitenkkään päin!!!!

• Pirre*

senttään, mitäs mie sulle keksisin neuvvoksi :), aika pahaksi on jo piässy!
        Oisko semmonen silmälasi terraarrio suurennuslaseilla varustettuna hyvä ratkaisu?

Vai tunniste tutkako pitäisi niihen laseihisi kiinnitellä, niinko ajokoiralle kaulapantaan?

Oisko noista aluksi jottais vinkkii, niin ja suurempia laseja siun pittää hankkii, jos ne entiset on piässy kutistummaan.

• rillaario
        Pirre* kirjoitti:

senttään, mitäs mie sulle keksisin neuvvoksi :), aika pahaksi on jo piässy!
        Oisko semmonen silmälasi terraarrio suurennuslaseilla varustettuna hyvä ratkaisu?

Vai tunniste tutkako pitäisi niihen laseihisi kiinnitellä, niinko ajokoiralle kaulapantaan?

Oisko noista aluksi jottais vinkkii, niin ja suurempia laseja siun pittää hankkii, jos ne entiset on piässy kutistummaan.

Sie hyvviin huastellot! Sen myöp tekasenkin. Silimälasterraarion! Sinne myöp voenkin laettaa muutamat silimälaskiärmeet joukkiohon. Ka, silleen en tuu ottaneeks liian ussein rillilöit sieltä, muistamattomuuttain! Kiitti tuost vinkkilöst!!

• Pirre*
        rillaario kirjoitti:

Sie hyvviin huastellot! Sen myöp tekasenkin. Silimälasterraarion! Sinne myöp voenkin laettaa muutamat silimälaskiärmeet joukkiohon. Ka, silleen en tuu ottaneeks liian ussein rillilöit sieltä, muistamattomuuttain! Kiitti tuost vinkkilöst!!

jätä pois, ethän sie niitä lasijas itelles millonkkaa sua ja yhä vuan ite puolsokkeena kävelet..

Kiitos kiitoksista vuan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      68
      14015
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      11
      5593
    3. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      154
      5511
    4. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      200
      5099
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      115
      4366
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3581
    7. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      12
      3381
    8. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3068
    9. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      15
      2995
    10. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      55
      2577
    Aihe