Palkka 2300e (netto)
-650e asuminen
-140e opintolaina (12 000e:sta jäljellä 4000e)
-170e osamaksu, 7000e osamaksusta toiseksi viimeinen erä
-200e ruoka
-70e liikunta/harrastukset
-50e bussi/työmatkat
-50e puhelut ja laitteen osamaksu
-20e osamaksuhankinta, ei korkokuluja (jäljellä 100e)
-120e kauneus ja terveyshankinnat
-50e kampaaja
-100e vaatehankinnat tai säästöön
-50e matkustaminen kotiin ja sukulaisiin
-60e osamaksu, jäljellä 8 erää
-70e osamaksu, viimeinen erä
-10e osamaksu, jäljellä 80e
-90e osamaksu, erän maksun jälkeen maksettu
Jää säästöön puskurirahastoon: 400e
Tässä yllä budjettini. Ensimmäistä kertaa 4 vuoteen saan huomenna säästöön rahaa. Tähän asti koko neljä vuotta, olen laittanut kaiken ylimääräisen osamaksujen ja muiden lainojen maksuun.
Aiheutin itse itselleni impulsiivisuudella velkakuopan, josta olen nyt neljän vuoden aikana kaivautunut ulos. Nyt osaan vihdoin käyttää rahaa enkä aijo koskaan enää ottaa asuntolainan lisäksi mitään lainaa. Hankinnat tehdään säästämisen kautta ei osamaksujen.
Tein verkkopankissa suoraveloitussopimuksen ja huomisesta palkkapäivästä alkaen tililtäni lähtee jatkossa aina palkkapäivänä 200e säästötilille (puskurirahastoon). Säästöön laittaminen on paras "hankinta". Aijon juhlistaa huomista hetkeä käymällä hieronnassa.
Älkää ottako velkaa, ette oikeasti tarvi sitä. Harva, jos mikään asia on sellainen, että sitä tarvitsee niin kovasti, että hankintaa varten täytyisi ottaa velkaa. Maksat vain ylimääräistä.
Pääsin veloista eroon
Vihdoinkuivilla
3
448
Vastaukset
- Jkljkljkl
Hienoa. Itsellä sama tilanne. Vuoden sisällä kaikki maksettu.
- Vihdoinkuivilla
Loistavaa, olen iloinen puolestasi! :) Tämä fiilis on vaan niin hyvä, kun velat alkaa olla takana päin ja tunnen olevani vahvasti himojeni yläpuolella. Olen tänään käynyt varmaan viisi kertaa verkkopankissa katsomassa kuinka kivalta näyttää, kun säästötililläni näkyy tuo suoraveloituksena sinne siirtynyt summa. :)
- Siperia_opetti
Onnittelen tästä menestyksestä ja erityisesti pysyväisluonteisesta järkiintymisestä. Elämässä ei ole rajattomasti vuosia hukattavaksi velkojen kanssa pelleilyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872