Nykyautoilla uskaltaa päästellä huoletta sen minkä ne kulkevat kevyesti, eli suunnilleen 3/4 kaasulla.
Jotta keskimääräistä nopeammin ajaminen olisi vieläkin turvallisempaa, niin nopeiden autojen olisi hyvä erottua paremmin.
Nykyisten ajovalojen lisäksi voisikin autojen keulalle lisätä informaatiotarkoitusta varten erillinen keskivalo. Keskellä oleva valohan erottuu muista ajovaloista hyvin. Mm. junien vetureissa käytetään kolmatta valoa.
Kun auton nopeus nousee riittävän suureksi, esim. vaikka yli 120:n, niin tämä keskivalo syttyisi. Näin muutkin tielläliikkujat huomaisivat jo kaukaa, että tulossa on keskimääräistä nopeampi kulkija.
Keskivalo nopeisiin yli 120 liikkuviin autoihin
34
418
Vastaukset
- KerroHetiLisää
Löytyykö muita yhtä idioottimaisia ajatuksia???
- keskivalo.käyttöön
Mikä tuossa on mielestäsi "idioottimaista"? Perusteluja kiitos, tai jätä sitten kommentoimatta, jos ei ole mitään asiaa.
Keskivalo ei ole tällä hetkellä käytössä, joten sen tuoma lisäinformaatio voidaan aivan hyvin ottaa hyötykäyttöön.
Ja tuohan se oikein suunnattuna myös lisää valotehoa. Pimeällä valosta on hyötyä siten kuljettajallekin. - KerroHetiLisää
keskivalo.käyttöön kirjoitti:
Mikä tuossa on mielestäsi "idioottimaista"? Perusteluja kiitos, tai jätä sitten kommentoimatta, jos ei ole mitään asiaa.
Keskivalo ei ole tällä hetkellä käytössä, joten sen tuoma lisäinformaatio voidaan aivan hyvin ottaa hyötykäyttöön.
Ja tuohan se oikein suunnattuna myös lisää valotehoa. Pimeällä valosta on hyötyä siten kuljettajallekin.Kerro ensin mikä on KESKIVALO? Kuvitteletko että suurin osa kuljettajista huomaisi jotain helvetin keskivaloa, mikä vittu se lieneekään? Eiköhän se nopeammin ajamisen vastuu ole ihan sillä joka muita kovempaa ajaa. Sen tehtävä on tehdä ohituksista mahdollisimman turvallista. Vastuu on aina ohittajalla! Jos on pakko päästä ohi pitää myös se ohitus mahdollistaa ja ottaa siitä vastuu. Ja kuka tai mikä sen keskivalon sitten sytyttäisi? Eiköhän tuollainen valo olisi jo vuosia sitten keksitty jos sellaisesta konkreettista hyötyä olisi. Kyllä taas on sellainen aivopieru ettei mitään määrää.
- keskivalo.käyttöön
KerroHetiLisää kirjoitti:
Kerro ensin mikä on KESKIVALO? Kuvitteletko että suurin osa kuljettajista huomaisi jotain helvetin keskivaloa, mikä vittu se lieneekään? Eiköhän se nopeammin ajamisen vastuu ole ihan sillä joka muita kovempaa ajaa. Sen tehtävä on tehdä ohituksista mahdollisimman turvallista. Vastuu on aina ohittajalla! Jos on pakko päästä ohi pitää myös se ohitus mahdollistaa ja ottaa siitä vastuu. Ja kuka tai mikä sen keskivalon sitten sytyttäisi? Eiköhän tuollainen valo olisi jo vuosia sitten keksitty jos sellaisesta konkreettista hyötyä olisi. Kyllä taas on sellainen aivopieru ettei mitään määrää.
Avausviestissä on kerrottu mikä keskivalo on. Siitä on tosiaankin hyötyä, koska keskivalon erottaa jo kaukaa. Tällä hetkellä keskivalon käyttö ei ole sallittua.
Nopeuden noustessa pitää auton näkyvyyttä joka tapauksessa parantaa, joten tämä keskivalo tulisi juuri siihen tarpeeseen. Valo syttyisi esimerkiksi automaattisesti nopeuden mukaan, niin kuljettaja voi keskittyä varsinaiseen ajamistyöskentelyyn. - KerroitJoTarpeeksi
keskivalo.käyttöön kirjoitti:
Avausviestissä on kerrottu mikä keskivalo on. Siitä on tosiaankin hyötyä, koska keskivalon erottaa jo kaukaa. Tällä hetkellä keskivalon käyttö ei ole sallittua.
Nopeuden noustessa pitää auton näkyvyyttä joka tapauksessa parantaa, joten tämä keskivalo tulisi juuri siihen tarpeeseen. Valo syttyisi esimerkiksi automaattisesti nopeuden mukaan, niin kuljettaja voi keskittyä varsinaiseen ajamistyöskentelyyn.Laita kuule vaikka joku vilkkuvalo päähäsi niin liikenneturvallisuus paranee niin heti. Muut tietää että nyt on tulossa älyn suurta juhlaa edustava kaveri.
- lapio.ja.kaivuri
Tuollaiset valoääliöt on turvallisia liikenteessä vasta sitten kun ne laitetaan arkkuun ja heitellään pari metriä maata päälle.
- ValojaSinneValojaTänne
lapio.ja.kaivuri kirjoitti:
Tuollaiset valoääliöt on turvallisia liikenteessä vasta sitten kun ne laitetaan arkkuun ja heitellään pari metriä maata päälle.
Kaikkia vitun aivopieruja joillekin päähän välähtää. Että keskivalo tällä kertaa. Mitähän muita valoja vielä joku keksii niille jotka haluavat ajaa muusta liikennevirrasta poiketen? Esimerkiksi sellainen valo vaikka voisi olla joka kertoo niistä autoilijoista jotka eivät käytä vilkkua. Sen voisi laittaa vaikka oikeaan etulokasuojaa ja se syttyisi aina kun kuski jättää vilkun käyttämättä. Sellainenkin valo voisi olla joka syttyy kun kuski ei ole ymmärtänyt laittaa ajovaloja päälle. Sellainen valo voisi olla vaikka kuskin ovessa ja syttyisi aina kun auto liikkuu ilman ajovaloja. Ja sitten voisi olla vielä sellainenkin varoitusvalo joka palaa kun kokoomuslainen erittäin kiireinen liikemies suhaa muun liikennevirran keskellä halveksien kaikkia liikennesääntöjä, yrittäen osoittaa omaa ylivertaisuuttaan liikenteessä. Sellaiselle olisi hyvä asentaa keskelle auton kattoa tehokas valo joka kirkastuu aina sitä enemmän mitä useamman vaaratilanteen tämä liikenteen mestari olisi aiheittanut.
Juu että sellaisia valoja sitä voisi myös kehitellä.
- Upeeta_mahtavaa
Mahdottoman hyvä idea. Sillä poliisikin saa heti auton antaman viestin "Ajan lujempaa kuin mikään rajoitus Suomessa mahdollistaa, sakota!"
Myy tuo autonvalmistajille, tuotto on varma. - EipäHuono
Keskivalo ei ole huono ajatus. Snadisti pitäisi alentaa tuota nopeuslukemaa eli jo 100sta ylöspäin se palamaan.
Mihinkähän tuo ajatus pitäisi toimittaa?
Myös Saksassa varmaan kiinnostaisi ja siellä voisi soveltuvin nopeus olla luokkaa 130-150 ylöspäin.- 0-toleranssi
Liikenneministeri Berner on oikea osoite liikenteeseen liittyville uudistusehdotuksille.
Koska nykyisen hallituksen yhtenä tavoitteena on ylimääräisen sääntelyn keventäminen, niin eiköhän nopeusrajoituksistakin voida napsia osa samalla pois. Sillä mitäpä muutakaan nykyiset nopeusrajoitukset ovat kuin byrokraattista valvontatyötä lisäävää haitantekoa.
Suomessa vaihtuu nopeusrajotukset liian usein. Ulkomailla on asiat paremmin. Taajama- ja maantierajoitusten lisäksi on yleensä vain erilliset moottoritienopeudet.
Pihakaduilla ja joissain erikoistapauksissa voi kaupungin keskustoissakin olla alle 50 km/h rajoituksia.
Mutta suomalaista tapaa jossa on vähän väliä 20-30-40-50-60-70-80 rajoituksia sikinsokin en ole tavannut missään. Kokemukseni rajoittuu lähinnä Eurooppaan, joten muista maanosista en tiedä, mutta Suomessa touhu on kyllä pelkkää kansalaisten ajotaitojen aliarviointia.
Mikäli tarkoitus on kerätä ainoastaan rahaa valtiolle, niin sen voi tehdä myös verotuksen keinoin. - Let.s_GO
0-toleranssi kirjoitti:
Liikenneministeri Berner on oikea osoite liikenteeseen liittyville uudistusehdotuksille.
Koska nykyisen hallituksen yhtenä tavoitteena on ylimääräisen sääntelyn keventäminen, niin eiköhän nopeusrajoituksistakin voida napsia osa samalla pois. Sillä mitäpä muutakaan nykyiset nopeusrajoitukset ovat kuin byrokraattista valvontatyötä lisäävää haitantekoa.
Suomessa vaihtuu nopeusrajotukset liian usein. Ulkomailla on asiat paremmin. Taajama- ja maantierajoitusten lisäksi on yleensä vain erilliset moottoritienopeudet.
Pihakaduilla ja joissain erikoistapauksissa voi kaupungin keskustoissakin olla alle 50 km/h rajoituksia.
Mutta suomalaista tapaa jossa on vähän väliä 20-30-40-50-60-70-80 rajoituksia sikinsokin en ole tavannut missään. Kokemukseni rajoittuu lähinnä Eurooppaan, joten muista maanosista en tiedä, mutta Suomessa touhu on kyllä pelkkää kansalaisten ajotaitojen aliarviointia.
Mikäli tarkoitus on kerätä ainoastaan rahaa valtiolle, niin sen voi tehdä myös verotuksen keinoin....Mutta suomalaista tapaa jossa on vähän väliä 20-30-40-50-60-70-80 rajoituksia sikinsokin en ole tavannut missään. ..
Sää unohdit 90-100-120. Jos et ole muualla havainnut rajoitusten vaihtumista, toivottavasti olet ollut jalan tai julkisilla liikkellä. Rajoitukset ja niiden käyttämisen tavat ovat periaatteessa samat joka maassa. Ns. Wienin tieliikennesopimus on laajasti ratifioitu ja suomalainen(kin) tapa käyttää rajoituksia perustuu siihen.
Tietysti kannattaa miettiä Suomesta pois muuttamista, jos täällä on vaikeaa toimia. - keskivalo.käyttöön
"Snadisti pitäisi alentaa tuota nopeuslukemaa eli jo 100sta ylöspäin se palamaan."
Valitsin tuon 120 rajanopeudeksi siksi, koska se on vielä toistaiseksi suurin sallittu Suomessa. Mutta 100 saattaisi olla järkevämpikin, koska 120 on voimassa vain moottoritiellä, jossa keskivalosta ei ole niin paljoa hyötyä kuin tavallisella maantiellä.
Keskivalostahan on apua esimerkiksi pieniltä teiltä pääteille liittyville, jotka näkevät heti keskimääräistä nopeammin kulkevan, eivätkä käänny vaarallisesti eteen.
Aloin miettimään jo automaattivalon käytännön toteutusta. Prototyypin ajattelin tehdä lisäkaukovalosta, jota kytkettäisiin fetillä. Ohjauslogiikka Arduinon ja jonkun GPS-palikan avulla. - EipäHuono
keskivalo.käyttöön kirjoitti:
"Snadisti pitäisi alentaa tuota nopeuslukemaa eli jo 100sta ylöspäin se palamaan."
Valitsin tuon 120 rajanopeudeksi siksi, koska se on vielä toistaiseksi suurin sallittu Suomessa. Mutta 100 saattaisi olla järkevämpikin, koska 120 on voimassa vain moottoritiellä, jossa keskivalosta ei ole niin paljoa hyötyä kuin tavallisella maantiellä.
Keskivalostahan on apua esimerkiksi pieniltä teiltä pääteille liittyville, jotka näkevät heti keskimääräistä nopeammin kulkevan, eivätkä käänny vaarallisesti eteen.
Aloin miettimään jo automaattivalon käytännön toteutusta. Prototyypin ajattelin tehdä lisäkaukovalosta, jota kytkettäisiin fetillä. Ohjauslogiikka Arduinon ja jonkun GPS-palikan avulla.Kiinnostaa tuo keskivalo mm. sen takia, että jouduin Lahden motarilla kesäoloissa tilanteeseen, jossa nainen lähti ohittamaan edelläajavaansa eteeni vaikka minä olin vähän takana ohittamassa häntä. Syntyi pirullisen vaarallinen tilanne, kun minulla n. 120 ja nainen ehkä 80-90.
Ehkä hän luki minun kaistasijaintia väärin peilistä tai unohti kokonaan tarkistaa tausta sivustan.
Tavalliselle maantielle, jossa rajoitus 80 tai 100, olisi jopa 90 sopiva valonopeus.
En tsennannut fetiä ja Arduinoa, mutta miksi tuo GPS mukana? - 0-toleranssi
Let.s_GO kirjoitti:
...Mutta suomalaista tapaa jossa on vähän väliä 20-30-40-50-60-70-80 rajoituksia sikinsokin en ole tavannut missään. ..
Sää unohdit 90-100-120. Jos et ole muualla havainnut rajoitusten vaihtumista, toivottavasti olet ollut jalan tai julkisilla liikkellä. Rajoitukset ja niiden käyttämisen tavat ovat periaatteessa samat joka maassa. Ns. Wienin tieliikennesopimus on laajasti ratifioitu ja suomalainen(kin) tapa käyttää rajoituksia perustuu siihen.
Tietysti kannattaa miettiä Suomesta pois muuttamista, jos täällä on vaikeaa toimia.En unohtanut korkeampia nopeusrajoituksia, koska niiden voimassaoloalueilla on harvemmin kyseisiä "miinoja". Etenkin kaupunkialueilla nopeusrajoitukset vaihtuvat liian tiheästi 30-40-50. Aika turhaa on matkanteon kannalta 60-70 säädötkin, mutta tuossa vaihdoksessa muuttuu myös pysäkiltä lähtevän linja-auton väistämisvelvollisuus.
Onhan tuota tullut päästeltyä nilkka suorana Saksan moottoriteillä ja veivattua rattia Alppien serpentiiniteilläkin. Ei ainakaan Keski-Euroopassa nopeusrajoituksista ole tehty vastaavaa sekamelskaa mitä Suomessa. Autoilu on siellä sujuvaa.
Tsaarinaika jyllää edelleen vahvana suomalaisessa hallintokulttuurissa. Virkamiehet tekevät innolla pikkutarkkoja sääntöjä, jotta kansalaisten elämä olisi mahdollisimman vaivalloista. Kaippa ne pikkutsaarit jotain mielihyvää itselleen siitä saavat.
Kun aiheena kerran on auton valot, niin olipa se lisäjarruvalon saaminenkin autoihin Suomessa melkoisen taistelun tulos. - keskivalo.käyttöön
EipäHuono kirjoitti:
Kiinnostaa tuo keskivalo mm. sen takia, että jouduin Lahden motarilla kesäoloissa tilanteeseen, jossa nainen lähti ohittamaan edelläajavaansa eteeni vaikka minä olin vähän takana ohittamassa häntä. Syntyi pirullisen vaarallinen tilanne, kun minulla n. 120 ja nainen ehkä 80-90.
Ehkä hän luki minun kaistasijaintia väärin peilistä tai unohti kokonaan tarkistaa tausta sivustan.
Tavalliselle maantielle, jossa rajoitus 80 tai 100, olisi jopa 90 sopiva valonopeus.
En tsennannut fetiä ja Arduinoa, mutta miksi tuo GPS mukana?"En tsennannut fetiä ja Arduinoa, mutta miksi tuo GPS mukana?"
GPS-moduulin kautta saadaan nopeustieto, jonka perusteella sytytetään/sammutetaan valo nopeuden mukaan. Keskivalo on siten täysin itsenäinen yksikkö, joten sen voi myös jälkiasentaa vanhempiinkin autoihin.
Onpa keskusteluun tullut ikävän paljon tyhjänpäiväistä lässytystä. Toivottavasti ylläpito siivoaa ne pois. - eikö.niin
keskivalo.käyttöön kirjoitti:
"En tsennannut fetiä ja Arduinoa, mutta miksi tuo GPS mukana?"
GPS-moduulin kautta saadaan nopeustieto, jonka perusteella sytytetään/sammutetaan valo nopeuden mukaan. Keskivalo on siten täysin itsenäinen yksikkö, joten sen voi myös jälkiasentaa vanhempiinkin autoihin.
Onpa keskusteluun tullut ikävän paljon tyhjänpäiväistä lässytystä. Toivottavasti ylläpito siivoaa ne pois.Taidat olla sama hihhuli joka taanoin hehkutti suurta keksintöään, että autoissa pitäisi olla jonkin väriset kolmiot osoittamassa kuljettajan "osaamiskykyjä".
Tyhjänpäiväisestä lässytyksestä olet tyyppiesimerkki, joten ylläpidon siivous voisi ensimmäiseksi kohdistua sinuun. - EipäHuono
keskivalo.käyttöön kirjoitti:
"En tsennannut fetiä ja Arduinoa, mutta miksi tuo GPS mukana?"
GPS-moduulin kautta saadaan nopeustieto, jonka perusteella sytytetään/sammutetaan valo nopeuden mukaan. Keskivalo on siten täysin itsenäinen yksikkö, joten sen voi myös jälkiasentaa vanhempiinkin autoihin.
Onpa keskusteluun tullut ikävän paljon tyhjänpäiväistä lässytystä. Toivottavasti ylläpito siivoaa ne pois.Pah! En ole mukautunut näihin nykylaitteisiin, kun 90-luvun autossani ei ole nitä.
- ei.jatkoon
Siviiliautoille turha, koska niillä ei saa ajaa yli 120km/h.
Hälytysautoille turha, koska niillä on jo tuota keskivaloa tehokkaammat ilmaisuvälineet.
Idea on siis ihan hyvä, mutta täysin turha. - HäivyTaiTapatMut
Suomi on päässyt jopa "hauskojen lakien listalle" sillä että täällä EI ole kilometriäkään yleistä tietä jolla EI olisi nopeusrajoitusta.
Ei siis pienintäkään pätkää jossa ilmoitetaan "rajoitus päättyy"- Bussissa_Fani
Ei ole ei ja hyvä niin. Miksi pitäisi olla? Missä tällainen hauskojen juttujen lista on nähtävillä ja kuka sitä ylläpitää? Miksi tätä samaa paakaa jauhat vuodesta toiseen? Miksi olet taas uudella nimimerkillä paskaa kirjoittamassa Bussissa-idiootti? Eikö haluuksKehariTurpaan-, 1516-, tai Pakettiautomaatti-nimimerkki enää maistu?
Ja loppuun käyttämäsi typerä hymiö : D - HaluatkoNekruTurpaa
http://www.dumblaws.com/
Kas tuolla! Olepa hyvä!!!!
JA lopeta nimerkeistä valitettaminen sitten kun on reksiteröintipakko - Bussissa_Fani
HaluatkoNekruTurpaa kirjoitti:
http://www.dumblaws.com/
Kas tuolla! Olepa hyvä!!!!
JA lopeta nimerkeistä valitettaminen sitten kun on reksiteröintipakkoSinähän täällä olet aina valittanut ettet kommentoi niille joilla ei ole rekiateröityä nimimerkkiä ja kirjoittanut yhtä monta kommenttia kuin sinä! Nyt rekisteröinnillä ei olekaan enää mitään merkitystä. Huomaatko miten sekavia kirjoittelet täällä eri nimimerkeillä? Et itsekään pysy perässä mitä paskaa eri nimimerkeillä kirjoittelet.
Vieläkö mielestäsi pakettiauton näköinen ja kokoinen mutta kuorma-autoksi rekisteröity auto on rekka-auto? Esimerkiksi jätekuljetuksissa käytetyt L&T: ajokit ovat rekkoja? - HaluankoHomoTurpaan
"Miksi olet taas uudella nimimerkillä"
Koska täällä ei ole rekisteröintipakkoa / pakkoa käyttää aina samaa nimeä HaluankoHomoTurpaan kirjoitti:
"Miksi olet taas uudella nimimerkillä"
Koska täällä ei ole rekisteröintipakkoa / pakkoa käyttää aina samaa nimeäEi ole ei se tiedetään mutta itse olet sitä täällä monta kertaa peräänkuuluttanut ettet kommentoi rekisteröimättömien kirjoituksiin koska itse kirjoitat vain ja ainoastaan rekisteröitynä. Huomaatko miten ristiriitaisia kirjoitat näillä plastoilla? Tyhmyyytesi tietäen et huomaa.
Miksi muuten trollaat näillä palstoilla? Oletko tällä viikolla jakamassa Leipomo Salosen yhtä leipää, tekemässä Salattuja elämiä, viemässä kuormaa ruotsinlaivalla, tukkimassa ravintolan vessanpönttöä vessapaperilla kun viiden Euron olut on maksukyvyllesi liikaa vai tekemässä työtä 20%:n työmäärällä mutta saaden siitä 100%:sen palkan vai teetkö näitä kaikkia yhtä aikaa?- SisMää
Noh........NIMENOMAAN totta :d
- Hauka.liike.nteessä
Äääh... nykyinen systeemi on ihan hyvä.
- ewsrthyewwww
Paljon enemmän voitaisiin sallia jos edes suuntavilkku valoa opittaisiin näyttämään enemmän kuin nykyään, vilkun käyttö on niin lapsentasolla joka kertonee ihmisten toivottomasta tyhmyydestä tai todella huonoista ajotaidoista, valitse.
- tättärääpippijuu
No, tuossa vilkun käyttämättömyydessähän on kyse samasta asiasta kuin nopeusrajoitusten noudattamisessa. 96% autoilijoista ei noudata nopeusrajoituksia, joten on luonnollista, että sama 96% hyväksyy myös tuon suuntamerkki-pykälän rikkomisen, niin minäkin.
- VittuakoSeMuilleKuuluu
tättärääpippijuu kirjoitti:
No, tuossa vilkun käyttämättömyydessähän on kyse samasta asiasta kuin nopeusrajoitusten noudattamisessa. 96% autoilijoista ei noudata nopeusrajoituksia, joten on luonnollista, että sama 96% hyväksyy myös tuon suuntamerkki-pykälän rikkomisen, niin minäkin.
Ja mitä se muille kuuluu minne olen kääntymässä tai käännynkö ollenkaan? Muutenkin omista tekemisistä liikenteessä on turha muille etukäteen kertoa. Kyllä sen jokainen sitten huomaa minne menen tai mitä teen. Ylipäätään muiden huomioiminen liikenteessä on aivan turhaa. Oma eteneminen on se tärkein juttu.
- Bimmnnkkkl
Suurinosa käyttää vilkkua mutta yhtälailla suurinosa ei osaa käyttää vilkkua fiksusti.
- keskivalo.käyttöön
Kehittelen tätä keskivaloa vielä ja alan miettimään sitten ratkaisua tuohon vilkkuongelmaan.
Suuntavilkutkin saa toimimaan automaattisesti, jos kuljettaja on ilmoittanut määränpäänsä ja seuraa tarkasti navigaattorin ohjeita, koska risteyksethän ovat silloin tiedossa.
Pelkkään keskivaloon verrattuna kyseessä on kuitenkin monimutkaisempi ratkaisu, sillä mukana pitää olla myös karttadata. Älypuhelimen kautta tämä voisi olla toteutettavissa kustannustehokkaasti. Viiksen perään molemmille suunnille OR-portit ja sitten vaikka bluetooth-releellä kytkisi automaattivilkkua. Näin viiksi toimisi normaalisti kaistanvaihtojen yhteydessä.
Jätetään ajatus hautumaan.
- lusikka_tiskiin
Mitenkäs hirville ja lapsille saisi opetettua sen, että sinulla on paljon enemmän kiire kuin muilla.
Et sinä matkaasi jouduta reuhtomalla. Tasaisella nopeudella muuhun liikenteeseen synkattuna saat pidettyä keskinopeutesi korkealla ja polttoaineen kulutuksen alhaalla.
Hetken veuhotettuasi joudut pysähtymään kainalot stressistä märkinä kahville ja kalju hiestä ja talista kiltävänä, kun et jaksa ajaa kovempaa kuin muut. Sillä aikaa kaikki aiemmin ohitamasi "etanat" ovat pyyhkineet sinusta ohi, mieliharmiksesi ja edelleen uudelleen ohitettaviksesi.
Pirikuskit ajavat usein yli 100 km:n tuntinopeuksilla kaupunkien keskustoissa ja taajamissa, koska heillä on kiire. Valot ovat varmasti pois, myös kolmas valo korvien välissä, niinkuin sinullakin.
Menisit kilparadalle tai Saksaan autobahnille, jota saat ajettua itsestäsi ulos tuon itseäsikin hämmästyttävän typeryyden.
Oikeastaan voit ajaa itsesi hengiltä, mutta älä telo muita, tai aiheuta muille harmeja itseäsi hävittäessäsi.
Duoda duoda. Ilmoittaudu poistettavaksi muonavhvuudesta ja sitten lusikka tiskiin. - jyytotakai
Sehän näkyy hyvin suomalaisen mäkisen maaston mäkien läpi. Metsäisellä ja mutkaisella tieosuudella joka poro ja talonliittymästä tielle liittyvä näkee sen jo kaukaa jos laittaa ensin kuvauskopterin kameran avulla varmistamaan ettei tuo keskivalolla varustettu auto vain tule metsäisen mutkan takaa tuhatta ja sataa. Ja jos tulee kerkeää tuolla suoraa kuvaa lähettävällä autolla valita ottaako alleen sen peltotöissä tarvittavan traktorin vai ajaako kilometrin päähän aukealle pellolle vähän nopeammalla vehkeellä. Jolla kerkeeää kiihdyttää 140 km/h ennen mutkan takaa tulevaa keskivalolla varustettua ohjusta.
Poliisien työtä helpotetaan kumman paljon kun keskellä peltoaukeaa tietää jo kauan ennen tutkan kantamaa kääntää auton ja kirjoittaa sakkolapunkin valmiiksi. Kun vastaan tullaan 120 km/h maassa jossa sen kovempaa ei saa ajaa.
Rajoituksiin on syynsä. Mutta mikään valo ei varoita mutkan takana olevasta traktorista ja samaan aikaan vastaan tulevasta rekasta. Silloin pitää vain ajaa niinkuin osaa eikä kuvitella yhdellä lampulla keulassa saavansa ajaa kovaa. - 350
Keskimääräistä nopeammin ajavilla on jo omat valonsa. Ne on siniset ja ne vilkkuu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452817Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen422815Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232598Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3261654- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191884Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99681