Volvo KAD 43 kokemuksia

Harkitsen

Hei,

onko kokemuksia volvon KAD 43 moottorista?

16

4231

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokemustaKAD

Mitä haluat tietää?

• jhytsytikstac

Näkyy kyselevän, onko kokemusta KAD 43 moottorista.

• Hönnkvkbjk
        jhytsytikstac kirjoitti:

Näkyy kyselevän, onko kokemusta KAD 43 moottorista.

Ai jaa. No ei ole kokemusta. Mutta on diesel.

• Tötterströmm

Mulla on kokemusta kahdestakin. Mutta sama kysymys: Mitä haluat tietää?

• jhytsytikstac
        Tötterströmm kirjoitti:

Mulla on kokemusta kahdestakin. Mutta sama kysymys: Mitä haluat tietää?

Ai jaa, no millaisia kokemuksia on KAD 43 moottorista.

• Harkitsen1

Pahoittelen epäselvää kysymystä.

Eli ihan yleisesti: onko ollut vikoja / onko toiminut moitteettomasti, vääntö ominaisuudet, onko ko moottorissa jotain erityistä huomioitavaa, ottaisitko ko koneen uudestaan jos olisit valitsemassa. Itselläni on kokemus rajoittuu Yanmariin.

• YanmarParempi

Veneellä vaikutusta ominaisuuksiin.

• Kadilainen

Mulla on kad42 ja ei pahaa sanottavaa minkään suhteen.

• VP36lohko

Kad 43 on korjattu versio 42 koneesta, joka poltti mäntiä.
      Laita sen nousinen potkuri että kone kiertää 3900-4100 täydellä kaasulla, ja aja sitten max 3500 kierrosta enimmillään. Silloin se kestää 4000 tuntia ilman isompaa remppaa kuin vesipumppu jne.
      Jos ostat veneen jossa se täyteen lastatussa veneessä jaksaa kiertää esim vain 3500 kpm niin voit olettaa että siitä on otettu täydet tehot alikierroksilla ja kone on kärsinyt.
      Alkuperianen 3.6 litranen "aitamoottori" on mainio kone, mutta liian viritettynä versioina se oli miina liian rasitettuna. Eli loivempaa potkuria, äläkä aja liukukynnyksellä.
      T. Saaritollo, ajanut ja ruuvannut noita koneita jonkun verran. Ja mielipiteeni on tietenkin henkilökohtainen, ja muilla saa olla omat mielipiteensä.

• MielipiteitäRiittää

Ei korjattu, vaan parannusyritys joka epäonnistui, korvattiin ja korjattiin KAD44.

• VP36lohko

No 44 koneessa olielektroninen ruiskun ohjaus, 43 oli mekaaninen. 44 oli myös neljällä venalla per pytty, se oli enempi viritetty kone, mutta 43 ei ollut susi niin kuin jotkut 42 koneet

• gxawwe

Pienet tilavuudet ja isot tehot, paska kone kuten kaikki volvot.

• Volvoilija77

Mulla KAD43 ja toiminut ilman minkäänlaisia ongelmia kohta 1200h. Öljyt pitää vaihtaa joka vuosi ja muut perushuollot.

• Kadilainen

Mulla on kad42 vuodelta 91. Tunteja 1400, eikä mitään ongelmia. Huollettu tietty viimeisen päälle.

• koneihminen

Aika vähäisä tunteja, ei vielä kerro koneesta mitään. Tollanen 60 tuntia / vuosi on aika vähäinen määrä. Omassakoneessa yli 6000 tuntia ja kone vuodelta 1994, ei ongelmia. Ja ei Volvo.

• Kadilainen

Totta tuokin. Uskallan silti väittää, että jopa tämä ensimmäinen kad kone on hyvä. Ei savuta, vääntää hyvin ja ei tarvitse sähköä kompressoria lukuun ottamatta. Jo se, että kone on iältään kestänyt yli 25 vuotta kertoo mielestäni jostain. Ja suurella osalla niitä tunteja tulee se 50 kesässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17223
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      5042
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      301
      2803
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      153
      2129
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      32
      1756
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      140
      1658
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      20
      1647
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      408
      1591
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1387
    10. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      12
      1347
    Aihe