Hei,
onko kokemuksia volvon KAD 43 moottorista?
Volvo KAD 43 kokemuksia
16
4231
Vastaukset
- KokemustaKAD
Mitä haluat tietää?
- jhytsytikstac
Näkyy kyselevän, onko kokemusta KAD 43 moottorista.
- Hönnkvkbjk
jhytsytikstac kirjoitti:
Näkyy kyselevän, onko kokemusta KAD 43 moottorista.
Ai jaa. No ei ole kokemusta. Mutta on diesel.
- Tötterströmm
Mulla on kokemusta kahdestakin. Mutta sama kysymys: Mitä haluat tietää?
- jhytsytikstac
Tötterströmm kirjoitti:
Mulla on kokemusta kahdestakin. Mutta sama kysymys: Mitä haluat tietää?
Ai jaa, no millaisia kokemuksia on KAD 43 moottorista.
- Harkitsen1
Pahoittelen epäselvää kysymystä.
Eli ihan yleisesti: onko ollut vikoja / onko toiminut moitteettomasti, vääntö ominaisuudet, onko ko moottorissa jotain erityistä huomioitavaa, ottaisitko ko koneen uudestaan jos olisit valitsemassa. Itselläni on kokemus rajoittuu Yanmariin.- YanmarParempi
Veneellä vaikutusta ominaisuuksiin.
- Kadilainen
Mulla on kad42 ja ei pahaa sanottavaa minkään suhteen.
- VP36lohko
Kad 43 on korjattu versio 42 koneesta, joka poltti mäntiä.
Laita sen nousinen potkuri että kone kiertää 3900-4100 täydellä kaasulla, ja aja sitten max 3500 kierrosta enimmillään. Silloin se kestää 4000 tuntia ilman isompaa remppaa kuin vesipumppu jne.
Jos ostat veneen jossa se täyteen lastatussa veneessä jaksaa kiertää esim vain 3500 kpm niin voit olettaa että siitä on otettu täydet tehot alikierroksilla ja kone on kärsinyt.
Alkuperianen 3.6 litranen "aitamoottori" on mainio kone, mutta liian viritettynä versioina se oli miina liian rasitettuna. Eli loivempaa potkuria, äläkä aja liukukynnyksellä.
T. Saaritollo, ajanut ja ruuvannut noita koneita jonkun verran. Ja mielipiteeni on tietenkin henkilökohtainen, ja muilla saa olla omat mielipiteensä.- MielipiteitäRiittää
Ei korjattu, vaan parannusyritys joka epäonnistui, korvattiin ja korjattiin KAD44.
- VP36lohko
No 44 koneessa olielektroninen ruiskun ohjaus, 43 oli mekaaninen. 44 oli myös neljällä venalla per pytty, se oli enempi viritetty kone, mutta 43 ei ollut susi niin kuin jotkut 42 koneet
- gxawwe
Pienet tilavuudet ja isot tehot, paska kone kuten kaikki volvot.
- Volvoilija77
Mulla KAD43 ja toiminut ilman minkäänlaisia ongelmia kohta 1200h. Öljyt pitää vaihtaa joka vuosi ja muut perushuollot.
- Kadilainen
Mulla on kad42 vuodelta 91. Tunteja 1400, eikä mitään ongelmia. Huollettu tietty viimeisen päälle.
- koneihminen
Aika vähäisä tunteja, ei vielä kerro koneesta mitään. Tollanen 60 tuntia / vuosi on aika vähäinen määrä. Omassakoneessa yli 6000 tuntia ja kone vuodelta 1994, ei ongelmia. Ja ei Volvo.
- Kadilainen
Totta tuokin. Uskallan silti väittää, että jopa tämä ensimmäinen kad kone on hyvä. Ei savuta, vääntää hyvin ja ei tarvitse sähköä kompressoria lukuun ottamatta. Jo se, että kone on iältään kestänyt yli 25 vuotta kertoo mielestäni jostain. Ja suurella osalla niitä tunteja tulee se 50 kesässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517223Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?425042HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3012803- 1532129
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki321756Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401658- 201647
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4081591mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111387Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E121347