INR-mittarin hankinta

Tarjotin

Olisi mukava saada kokemuksia INR-mittarin käytöstä. Olen hankkimassa itselleni mittaria. Joudun käymään pääsääntöisesti viikottain kokeessa.
On alkanut väsyttää tuo jatkuva laukkaaminen terveyskeskuksessa.
Yritin terveyskeskuksesta saada mittarin itselleni, mutta eivät suostuneet siihen. Vammasispalvelun kautta myös yritin mutta hylky sieltäkin.

Olisi mukava saada vähän vinkkejä siitä miten voi saada esimerkiksi vammaispalvelun kautta vaikka osan laitteen hinnasta.

Olisiko kokemuksia kenellekään perusteista hakemuksessa johon voi vedota.
Voin valittaa päätöksestä mutta ei taida kannattaa.

Olisi kiva tietää missä kunnissa on lähdetty kustantaa osaksi tai kokonaan mittarin hankinta ja liuskojen saaminen terveyskeskuksesta.

Kiitos jo etukäteen!

4

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulppa-nainen

      Kokemuksena voin kertoa, että olen ollut hyvin tyytyväinen INR-mittariini. Se mittaa luotettavasti ja on ollut minulle tarpeellinen. Mittaan joka toinen viikko, sillä minulla INR nopeasti alkaa nousta tai laskea.

      Haittapuoli on hinta. Olen helsinkiläinen, enkä saanut mitään korvauksia mittaristani. Olen joutunut ostamaan kaikki liuskat ja lansetit itse. Tämä on kyllä ikävää, sillä säästän terveydenhuollon menoja paljon tällä, kun pidän huolta INR tasostani. Tukholmassa potilaat saavat ilmaisen INR-mittarin.

      • Tiffgery

        Mistä ostit mittarin ja liuskat ja mihin hintaan? Ebay:ssa näyttää olevan molempia myynnissä. Mikä mittari sinulla on käytössä? CoaguChec julkaisi jokin aika sitten uuden InRange-INR-mittarin.


      • Tulppa-nainen

        Ostin mittarin ja liuskat Helsingin Stockmannin Instrumentariumista. Muualla maassa Sydänliitosta voi ostaa, Helsingissä on Instrumentarium. Ostin viisi vuotta sitten.

        Tästä on jo niin monta vuotta, että en muista tarkkaa hintaa, mutta ostin mittarin ja kaksi pakettia liuskoja (silloin ihan alussa piti mitata niin tiheästi). Hinta yhteensä oli noin 900 euroa. Nyt ei tarvitse ostaa kuin yksi liuskapaketti vuodessa, se riittää. Silloin meni kesälomarahat mittariin ja liuskoihin, mutta en ole katunut.

        Minulla on käytössä CoaguChek XS. Se on toiminut hyvin. Patterit olen joutunut vaihtamaan kerran. Instrumentariumista kannattaa varata aika kun ostaa mittarin, niin siellä laittavat asetukset paikoilleen. Ne joutuu patterin vaihdon jälkeen asentamaan taas, mutta silloin mittarin jo osaa paremmin.

        Lansetteja olen ostanut netistä jostakin, kun niitä kerran ei ollut Instrumentariumissa. Instrumentarium ohjeisti käyttöön, mutta ohjeistuksessa oli virhe siinä, mihin veritippa sormenpäästä pitää asettaa. Tippa pitää asettaa liuskan sivuun, sillä liuska on päältä ja alta peitetty muovilla, ja muovin läpi ei tippa mene. Sivusta menee. Muuten ohjeistus oli ok.


      • Tarjotin

        Paljonko sinulla maksoi se kone sekä lansetit sekä liuskat?
        MIstä osoitteesta netistä ostit niitä?
        Olen aivan alkutekijöissä koneen hankinnassaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2850
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      111
      2096
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe