Käytettyjen Mondeoitten hinnat pilvissä!

Eiooenäävaraaostaa

Miksikähän käytettyjen Mondeoiden hinnat on nostettu pilviin?
Vertailuna:
Ostin liikkeestä v. 2009 4 vuotta vanhan 75 000 km ajetun(farmari, bensa) Mondeon. Sen pyyntihinta oli 14 300 €.

Nyt 4 vuotta vanhat saman verran ajetut (farmari, bensa) Mondeot maksavat 19 000 - 25 000 €. Hyvin harvinaista oikeasti on, että olisi alle 20 000 €.
Yleensä ovat jotain 23 000 €.

Mistä noin mahdoton hinnan nousu??

10

433

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egonom

Kunhan yrittävät jymäyttää, vanhoilla ritsoilla

• Motukka

Niissä vain uudempaa tekniikkaa. Tuossa -09 malleissa on se vanha duratecin moottori mikä taisi olla foordeissa yli 10v käytössä käytännössä muuttumattomana. Tai jos se on flexifuel koneella niin sen hinnat nyt on aika "alhaisia".

Suurinosa on tuolla pieniruokaisella ecoboostilla varustettu. Itsekin ostin sellaisen, kun auto oli 4vuotias, 120tkm ajettuna ja 16tonnia. Toki helmat piti maalauttaa (liikkeen piikkiin) ja itse maksoin pohjan massauksen, kun leasing-autona oli ollut ja helmat aivan maalittomat.

• Eiooenäävaraaostaa

Eiköhän muilla sitten ole uutta tekniikkaa?
      Toyotathan ovat aina olleet huomattavasti kalliimpia Fordiin verrattuna.
      Nyt kuitenkin samanikäisen (4 v vanha) ja saman verran ajetun (n. 75 000 km) Toyota Avensiksen bensafarkun saa samaan hintaan tai yleensä jopa halvemmalla.

Tympii vaan, kun olen niin tykästynyt Mondeoon, eikä olekaan enää varaa ostaa uutta, vaan joutuisi tyytymään johonkin (minulle) huonompaan malliin (esim. Focus) tai merkkiin.

• OstaFocusEnnemmin

Focus on parempi kuin mondeo kestävyydeltään...

• Eiooenäävaraaostaa

Millä perusteella?
        Itse en ole Focuksella ajanut. Penkillä istunut, eikä edes se penkki ollut hyvän tuntuinen. Onhan se pienempi kuin Mondeo, joten tuskin yhtä vakaa ajettavakaan.

• EU-Ford
      • Eiooenäävaraaostaa

On varmaan uusienkin hinta noussut. Mutta muihin merkkeihin (esim. juuri tuo Toyota) nousu on ollut aika hurja.

• Laatumaksaa

No onhan Ford mennyt laadussa ja tekniikan kehityksessä aikaa sitten jo esim.Toyotasta ohi!!

• TrafinVeli

Ruosteen hinta nousee iän myötä....

• RomurautaaOvat

On kai keksitty käsite vuosikertaruoste. Mä en Mondeon paskaa ostais vaikka aseella uhattais.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      97
      1181
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      84
      809
    3. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      29
      756
    4. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      64
      677
    5. Karita Tykkä mennyt kihloihin.

Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      606
    6. 31
      593
    7. Nainen tosi ikävä sua

Näkispä edes ohimennen
      Ikävä
      18
      538
    8. S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan

S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist
      Maailman menoa
      15
      531
    9. Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa

Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta
      Ikävä
      43
      503
    10. Rakennus myynnissä

Joko se loppuu mehtä hallitus sumilta?
      Suomussalmi
      10