Käytettyjen Mondeoitten hinnat pilvissä!

Eiooenäävaraaostaa

Miksikähän käytettyjen Mondeoiden hinnat on nostettu pilviin?
Vertailuna:
Ostin liikkeestä v. 2009 4 vuotta vanhan 75 000 km ajetun(farmari, bensa) Mondeon. Sen pyyntihinta oli 14 300 €.

Nyt 4 vuotta vanhat saman verran ajetut (farmari, bensa) Mondeot maksavat 19 000 - 25 000 €. Hyvin harvinaista oikeasti on, että olisi alle 20 000 €.
Yleensä ovat jotain 23 000 €.

Mistä noin mahdoton hinnan nousu??

10

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egonom

Kunhan yrittävät jymäyttää, vanhoilla ritsoilla

• Motukka

Niissä vain uudempaa tekniikkaa. Tuossa -09 malleissa on se vanha duratecin moottori mikä taisi olla foordeissa yli 10v käytössä käytännössä muuttumattomana. Tai jos se on flexifuel koneella niin sen hinnat nyt on aika "alhaisia".

Suurinosa on tuolla pieniruokaisella ecoboostilla varustettu. Itsekin ostin sellaisen, kun auto oli 4vuotias, 120tkm ajettuna ja 16tonnia. Toki helmat piti maalauttaa (liikkeen piikkiin) ja itse maksoin pohjan massauksen, kun leasing-autona oli ollut ja helmat aivan maalittomat.

• Eiooenäävaraaostaa

Eiköhän muilla sitten ole uutta tekniikkaa?
      Toyotathan ovat aina olleet huomattavasti kalliimpia Fordiin verrattuna.
      Nyt kuitenkin samanikäisen (4 v vanha) ja saman verran ajetun (n. 75 000 km) Toyota Avensiksen bensafarkun saa samaan hintaan tai yleensä jopa halvemmalla.

Tympii vaan, kun olen niin tykästynyt Mondeoon, eikä olekaan enää varaa ostaa uutta, vaan joutuisi tyytymään johonkin (minulle) huonompaan malliin (esim. Focus) tai merkkiin.

• OstaFocusEnnemmin

Focus on parempi kuin mondeo kestävyydeltään...

• Eiooenäävaraaostaa

Millä perusteella?
        Itse en ole Focuksella ajanut. Penkillä istunut, eikä edes se penkki ollut hyvän tuntuinen. Onhan se pienempi kuin Mondeo, joten tuskin yhtä vakaa ajettavakaan.

• EU-Ford
      • Eiooenäävaraaostaa

On varmaan uusienkin hinta noussut. Mutta muihin merkkeihin (esim. juuri tuo Toyota) nousu on ollut aika hurja.

• Laatumaksaa

No onhan Ford mennyt laadussa ja tekniikan kehityksessä aikaa sitten jo esim.Toyotasta ohi!!

• TrafinVeli

Ruosteen hinta nousee iän myötä....

• RomurautaaOvat

On kai keksitty käsite vuosikertaruoste. Mä en Mondeon paskaa ostais vaikka aseella uhattais.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      106
      9616
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      49
      4711
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1976
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1961
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1660
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1401
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      40
      1329
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      937
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      913
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      912
    Aihe