paha paniikhäiriö

naikkonen1980

En kestä tätä paniikkihäiriöö.oxamin vähän auttaa mutta sitä kun ei sais ottaa sano lääkäri.sertralin 100mg ei auta.palan tunne kurkussa epätodellinen olo kamala.haluan parantua mutta ei.

6

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistädiagnoosisi

      Minkälaiset oireet sinulla on ?

      • monta-asuinsijaa

        Olen uusi täällä,kiitos ! Paha kokonaisvaltainen paniikkireaktio;lähes päivittäinen riesa!Normi oireet ja totaalinen sekoamisen tunne;menevät ohi otettuani 60mg Opamoxia ja 40mg Propralia! Nykyinen uusi lääkärini(taas uusi) ei ymmärrä tilannettani,haluaa vain pienentää annostusta,siitä kanssani suuremmiten keskustelutta. Näitä oireita ollut täytettyäni 30-vuotta,josta asti olen ollut mielenterveysasiakkaana;nyt siis yli 20-vuotta! Haluan lopettaa moisien myrkkyjen käytön kokonaan! Nyt olen reilu kuukausi taaksepäin lopettanut kokonaan unilääkkeiden käytön,samoin Diapamin(20mg/päivässä),lisäksi Ketipinori on laskettu 400mg per ilta! Ketipinorin vuosia jatkuva käyttö aiheutti lihasjäykkyyttä ja ongelmia hammasratas toimintaan raajoissani,siihen sitten Akineton lääkitys! Muutaman kerran lanssilla päivystykseen,kun paniikkihäiriö yltyi massiiviseksi;otettiin sydänfilmi ja verikokeet;ja eikun kotiin tuli määräys! Nyt olen vaihtamassa toiselle psykiatrille;kokeneelle ja luotettavalle! Terapiassa olen käynyt kymmenisen vuotta ja lopetin kun terapeutit vaihtuivat alinomaan!Näin meillä pienessä kaupungissa! Kaiken tämän lisäksi olen bibolääri ja sen takia johtavasta asemasta vuonna 2006 sairaseläkkeelle laitettu!Biboläärioireet tulevat säännöllisesti ja saatan polttaa todella paljon rahaa hetkessä;onneksi talouteni on aikalailla vankalla pohjalla ja kestää toilailuni!


    • potilaanoikeudet

      Tässähän jää ihan sanattomaksi lukiessaan tilannettasi.
      Jos taloudellinen tilanteesi kestää, olisiko syytä ja ennenkaikkea apua käydä taas terapeutilla säännöllisesti, aina samalla terapeutilla, kerran viikossa esimerkiksi alussa, että pääsisit johonkin tasapainoon ? Yksityisesti saisit käydä samalla terapeutilla.
      Terapeutit (jos hyvän ja pätevän löytäisi) eivät ole ihan kamalan kalliita.
      Tasokin tietysti vaihtelee, riippuen koulutuksesta. On terapeutteja ja "terapeutteja".
      Kunnallisella psykiatrillako käyt ? Siellähän voisi käydä silti aina kun pääset ?
      Vai mitä, jo lääkityksenkin takia.
      Onko pikkukaupungissa minkäänlaista tarjontaa yksityisellä sektorilla terapeuteista ?
      Onneksi olet saanut lääkitystäsi kevennettyä, vaikka aika raskaalta kuulostaa vieläkin eikä kuitenkaan ehkä tasapainossa tai riittävä?.
      Tuntuuko sinusta, että uusi lääkärisi ei ymmärrä, että psyykenlääkeitten vähennys menisi liian nopeassa aikataulussa, niitähän ei voi liian nopeasti vähentää.
      Keskustelu potilaan kanssa yhteisymmärryksessä on hoidon kulmakiviä.
      Pidä oikeuksistasi kiinni !
      Tsemppiä !

    • monta-asuinsijaa

      Terve! Olet ihan oikeassa;kyllä terapiasta on lääkkeitä enemmän apua,kunhan vaan kemiat kohtaavat hoitajan kanssa. Minulla oli vuosia taaksepäin erinomainen lääkäri,mutta otti ja meni töihin yksityiselle! Kävin hänen luonaan tuolloin satunnaisesti;mutta se palkkio oli samaa luokkaa kuin asianajalla!(180 Eur/45 min). Tietäisit minkä verran minulle on näitä lääkkeitä syötetty!Aikoinaan meni Opamox30mg.x4 kpl päivässä.Ketipinor 1400mg.illalla.Deprakine 300mg.1-3 illalla.Lisäksi Doxal,vahvuutta en muista. Kaiken kukkuraksi pistettiin vielä 40 mg.Tenoxia, jotta saadaan mies nukkumaan!Kyllä uni tuli,ja hyvä niin;mutta sitten alkoivatkin muut oireet,jotka osin johtuivat turruttavasta lääkityksestä=paniikkikohtaukset;joihin kokeiltiin sertralinia;mutta ei tullut muuta kuin olo olla pilvessä:mitä tosin en ole kokeillut. Ei ole herkkua lähteä ihmisten ilmoille,kun täytyy napata pari Omamoxia ja Proplarin;ei hyvä;ja samalla menee kohta ajokyky ja ilman autoa en pärjää! Niin kuin kirjoitin,olen huomenna vaihtamassa psykiatriani;julkisella puolelta tosin;en viitsi syöttää näitä ahneita lääkäreitä,joiden koulutuksen ja pätevöitymisen maksaa lääkeyhtiöt! Onneksi saan täällä,Tyksin toimipisteissä valita missä käyn! Skat!Mutta kun kaikista kilteistä kympin tytöistä ei ole koskettamaan potilaan psyykettä!

    • potilaanoikeudet

      Aikamoinen hinta 180€, jos säännöllisesti käy.
      Jotkut psykiatrit, jotka työskentelevät lääkärikeskuksissa, antavat terapiaa myös omalla yksityisvastaanotollaan jonkun verran edullisemmin.
      Kokeile googlata lääkärin nimellä, voit löytää yksityisvastaanottoja.
      Huomasin kotikaupungissani (ei Turku) että hintaero oli 50€, siis omalla yksityisvastaanotolla 50€ vähemmän kerta,
      ja vuoden-kahden terapia vielä 20€ vähemmän kerta.
      Tuomarille ei kerkii sanoa kuin päivää 180€:lla :)
      Sun lääkemäärällä multa menis tajut ja olo olis varmaan kuin avaruusolennolla.
      Tsemppiä jälleen !
      Joku psyykelääkefarmakan hyvin tunteva lääkäri pitää olla sulla ja kaikilla !

    • monta-asuinsijaa

      Näin on! Kokeilen kuitenkin mainitsemaani tappaa ensin! Samaa sanoi minua hoitanut lääkäri!Tokaisi,että hän kyllä nukkuisi kaksi viikkoa putkeen samalla myrkkyannoksella! Sitä paitsi, minä kävin vielä moisella annoksella töissä;ei ihme,että ihan kartalla en ollut. Kaiken huippu,että piti vielä ajaa tapaamisiin etc! Pistän Chisun soimaan ja koitan nukahtaa! Öitä sinnekin päin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe