http://www.fiat.fi/fi/tipo/perhefarmari, uutta sivua tullut. Auto on nyt koeajettu.
Positiivinen kokemus, kulki suoraan ja niin sanoi myyjäkin joka oli ajanut autolla runsaat tuhannen kilometriä. ajamisen helppous päällimmäisenä ja hiljaisuus.
Farkku oli tilava myös matkustajille, ajoin parkkipaikalle ja isona miehenä menin takapenkille, ei ollut ahdasta vaikka itsellä hyvä ajoasento.
Mieluisa ajokokokemus, myyjä sanoikin että auto on todella onnistunut, kunhan saavat ihmiset ajamaan sillä ajattelematta että sehän on "vain Fiat"
Muutako kokeilemaan tulette yllättymään positiivisesti.
Ja hinnaltaan silti sopeva.
Fiat Tipo ajettu
29
7021
Vastaukset
- ostelemmaan
Simppeli vaihto ehto skodan tilalle ja muihin nakki koppeihin?
- bbbbbbkou
Näyttelyssä kävin, aika paljon porukkaa pyöri juuri tuon Tipon ympärillä.
Todellä nätti, kyllä italiaanot osaa sen puolen ja laadukkaan oloinen.
Juuri soivan kokoinen, ei iso rohmu, eikä pikkukinneri. Ovet napsahti kiinni kuin kassakaapissa, se on aina hyvä merkki.
Ja kun jonkin ison kilpailunkin voittanut menestystä voi odottaa. - eipahaeipaha
Hyvän näköinen kärry, laitoin ainakin omien ostovaihtoehtojen joukkoon. Ostos on vasta vuoden päästä, joten ehtivät toivottavasti istuttamaan tehokkaamman padan farkun konehuoneeseen, toiveissa 1.4 multiair 150-170 hp, konsernin sisältä.
- italiaanos
Onhan jo 120 heppanen 1.4 moottori. Ja 1.6 110 hv turbo?
Varmasti kerkee.
Tiposta on saatavilla muuten hieno fyysinen esitekin. Ovat panostaneet vanhempaankin väkeen.- eipahaeipaha
Varmasti kerkee, mutta jos katsot mitä kilpailijoilla on tarjolla esimerkiksi Astran, Golfin tai Octavian konehuoneeseen suhteellisen edullisesti, poistaa max 120 heppainen kone varsinkin farkun osalta Tipon monen valintakorista. Ei tuo Tipo farmari mikään keijukainen ole, joten ihan tavallisena perheautona muutama lisäheppa olisi ihan tervetullut. Giulietan konehuoneesta voi lainata sopivan ja vieläpä varsin edullisen, Giulian koneita en minäkään pyydä Tipon keulalle.
- 500Xharkitseva
Kumpi parempi ajaa, Tipo vai 500X?
- kokeilemaanvaan
Molemmat on ajettu, ei oikein voi verrata, eri tyylin autoja, 500 X on hyvät puolensa, korkea, helppo istua selkävaivaisenkin, takakontti aika pieni. Kumpikin on hyviä ajaa kuitenkin. Ja molempia kiva katsella. Ehkä korkeampi 500 x ottaa tuulen paremmin kun on korkeampi, ei pahasti.
- 500Xharkitseva
Mielestäni Tipon hintaero pop ja lounge varustetasojen välillä liian paljon. Jos Tipon ostaisin, niin pop varustetasolla (ehkä joku lisävaruste) ja peruskone 95 hv riittää. Paino on hieman pienempi pop varusteilla, farkku 1280 kg. Mutta maasturi nyt kiehtoo, joten ehkä seuraava autoni on 500X.
- 500Xharkitseva
Ja 120 hv TJet lounge farmari on 100 kg painavampi kuin 95 hv farmari eli lounge painaa 1380 kg. Ainakin mega-auto.fi sivuston mukaan. Siellä on hyvin mainittu varusteet ja tekniset tiedot eri malleista.
- lada-laatua
Tulipa katsottua You Tubesta koeajo video, eipä paljon kehuja tullut. Paljon halpaa muovia, vilkunviiksi irtoamassa, vaihdekeppi heiluu holtittomasti ja rutinaa kuuluu vaihdettaessa ja ohjauksessa klappia, mutta halpa on.
- hohoijakkaaaa
Vaihdekeppi heiluu? NO tottakai jos heiluttaa väkisin, rutinaa vaihdettaessa? Ei siis yhtään,ohjauksessa klappia? No ei sitten mitään. Ajettu on viime viikonloppuna.
Taidat nyt tarkoittaa sitä vanhaa entisajan Tipoa.
- uguuyugu
Onko linkittäminen vielä hakusessa?
- lada-laatua
En osaa linkittää mutta You Tube Mat Watson Fiat Tipo hakukenttään löytyy Tipon koe ajo
- Pandaharkitseva
Kumpi parempi ajaa, Tipo vai Panda?
- gggfffdddd
Ihan eri tarkoitukseen tarkoitettuja autoja. Molemmat hyviä omassa luokassaan, ainakin euroopassa suosittuja, Tipo tosin vasta tuore tulokas.
- bbbbbvc
Fiat Tipo on nappisuoritus Fiatilta. Koeajo tehty.
- hohhoohhooo
Fiatin nykyinen jälleenmyyjäverkosto ja merkkihuolto on niin puutteellinen, että ei tuota monikaan lähde ostamaan jos ei satu olemaan myyjää ja huoltoa lähialueella. Pitäisihän se saada ensiksi nähdä ja koeajaa, mutta kun ei ole ketään joka sitä möisi esim. Kuopion seudulla.
- Crossipanda
Olet oikeassa. Mutta kävinhän minäkin ostamassa nelikko-Pandan n. 260 kilometrin päästä, ja huoltoonkin joudun ajelemaan reilusti toista sataa kilsaa. Fiat Panda Crossille ei oikeastaan ole hintaluokassa kilpailukykyistä vaihtoehtoa, joten päätin ettei pitkä etäisyys ole este.
Muutama ensimmäinen autoni oli Fiiatteja. Sitte menivät pois muodista ja laatuongelmia niillä on ollut. Uutuus kiinnostaa mutta seuraan hieman kokemuksia.
- Hihihih
Joo kattokaas sitä radioo ja ilmastointilaitetta. On kun 90 luvulta tuo keskikonsoli vehkeineen. Tämä on kuin dacia. Voin vain kuvitella mitä ilmenee kun tolla kopperolla ajaa 20 tonnia. Auto on ihan loppu ja tulee kaikenlaista vikaa. Varmaan yhtä meluisat koneet kuin uudessa alfa giuliassa. Oli järkyttävää kun kävin kokeilemassa giuliaa pienellä 180 heppasella dieselillä joka raksuttaa kun vanhat moottorit aikanaan eikä suorituskykyä juuri ole, lähinä hymyilytti:) ei italialaiset autoja osaa tehdä sitten millään.
- hgfgfgdd
Auto ihan varmaan ihan loppu? Ja tulee kaikenlaista vikaa? kun ajaa 20 tonnia?Höh? Kattokaa sitä radioo?Mitä radioo? Radiohan oli koketusnäytössä, Varmaan yhtä meluisat koneet kuin Giuliassa?
Mitä höpiset? - KQLMEKAKARAAJARAKKI
Noh, otappa huomioon ettei äitisi maksa sitä.
- 500X
Mun mielestä ja kokemuksestani osaa tehdä autoja. Uutta Alfan maasturiakin kehuttu ja vaikka jollakin osa-alueella häviää saksalaiskilpailjoille, tunnepuolella voittaa ne reippaasti! Ja katsopas vaikka euroopan automyyntilukuja, Fiat on melko suosittu ja myynti kasvaa.. Esimekiksi 500X myy hyvin, viime vuonnakin myytiin yli 100 000 kpl.
- tarkkamarkka
Tipon hinta on kyllä hämäävä. Kun keräsin siihen samat varusteet kuin Mazda cx 3 prenium mallissa on, niin hinta kipusi yli 25t. Ei tarvinne kertoa, kumpaan päädyin.
- asiallinen-uutuus
Tuo uusi Tipo etenkin farkkuna on tyylikkään näköinen ja edullinenkin perusfarmari. Aikanaan uuden Stilo MW:n omistaneena ei mitään kammoa Fiatiin ole jäänyt. Käytännöllinen, halpa ja persoonallinen auto se oli. Uusi Tipo jatkaaa samaa perintöä. Kaikkiaan kiinnostava uutuus ja rahalla saa paljon "peltiä", joka on vielä kivan näköistäkin.
Hinnasto on tosin hieman hämäävästi rakennettu siten, että perushinnalla saa vasta melko karsitun perusauton. Hiemankin tuon kokoluokan "standardi"-herkkuja ruksaamalla hinta alkaa Tipossakin nousemaan aika reippaasti. Tässä suhteessa Stilo oli aikanaan etevämpi - sen ajan perusvarustelultaankin luokkansa kärkeä.
Ainoa todellinen pettymys Tipossa on perusmallin kolmen tähden euro-ncap tulos. Fiat kun on viimevuosina napannut järjestäen viitosia. No, safety-packillä tulos sentään neljä tähteä.
Toisaalta nykyinen testi on jo niin vaativa ja täysiin pisteisiin vaaditaan jo paljon muutakin kuin pelkkä luja kori. Kolmenkin tähden nykyauto lienee jo suht turvallinen. Varmasti turvallisempi kuin esim. neljän tähden 10 vuotta vanha saman luokan verrokki. - Anonyymi
Nuo kolaritestit ei nykyään enää kerro mitään itse auton turvallisuudesta: testi painottaa typerästi toisarvoista asioita kuten kaiken maailman tunnistimia sähköisiä apuvälineitä sekä jalankulkijan turvallisuutta. Minua taas kiinnostaisi kuljettajana itse auton turvallisuus!
- Anonyymi
Kyllä monissa Tipon koeajovideoissa youtubessa kehutaan Tipoa, myös kommenteissa.
Oman kokemuksen mukaan (120 hv T-jet farmari 6-vaiht manuaali) melko mukava jousitus, tilava ja tehoisekseen uskomattoman pirteä kulkemaan. Moottoritienopeuksilla meno vain paranee ja hintaisekseen hiljainen. Lämmin auto kovillakin pakkasilla ja korkeahko maavara. Tavaratilasta istuinosan ja selkänojat kääntämällä saa tarvittaessa täysin tasaisen, tavaratilan pohjan korkeuden saa 2 osaan. Tavaratilan sivuilla on kätevät "nasta"nappulat jotka pitävät pohjalevyä ylhäällä tavaratilan alaosasta tavaroita otettaessa/lastattaessa. Pienet kassikoukut löytyy myös.
Korkiton "smart fuel" tankkaus kätevä ja toimii talvellakin. Eli bensatankin korkki integroitu luukkuun. "Follow me" -saattovalot tuttuun Fiat tyyliin saa virran sammuttamisen jälkeen tarvittaessa vilkkuviiksestä nykäisemällä. 1 nykäys 30 sekuntia, 2 nykäystä 1 minuuutti jne. max 5 minuuttiin asti. Kätevä pimeillä pihoilla. Ja tämä varuste oli jo Punton perusmallissa vm.2000 eli yli 20 vuotta sitten!
Mielestäni tälläiset varusteet käteviä...
Kulutus ei tällä koneella ihan nuukimpia, mutta sopivaa vaihdetta käyttäen, ennakoivalla ja rauhallisella ajotyylillä mielestäni kohtuullinen. Öljyä huoltojen välillä ei ole tarvinnut lisäillä ja muutenkin tämä moottori on maineeltaan todella kestävä.
Uusimmissa Tipoissa on uusi 100 hv 1.0 -kone. Itse en ole tuota ajanut mutta koeajovideoilla ja autolehdissä tuon ominaisuuksia on kehuttu. Ilmeisesti taloudellinenkin, vaikka uudessa on vain 5-vaihdetta. Pitemmät välitykset ilmeisesti. - Anonyymi
30 tkm farkku-Tipossa mittarissa ja täytyy myöntää, että on ollut positiivinen yllätys. Ulkonäkö on tyylikäs, suorituskyky ihan ok, vaikkakin olin aluksi skeptinen litraisen bensiinimoottorin kyvyistä. Moottori on yllättävän pirteä, eikä hyydy isommallakaan kuormalla. Manuaalivaihteisto toimii täsmällisesti, tosin viisivaihteisuus hieman häiritsi alussa moottoritienopeuksilla, mutta siihenkin tottuu. Ainoa miinus on hieman epätarkka ohjauksen keskialue ja automaattisen kaistavahdin varsin herkkä toiminta, jota tosin voi säätää vähemmän herkäksi. Kulutus on ollut talvikeleissä keskimäärin kuuden litran pinnassa, kesällä puolisen litraa vähemmän. Varusteita ja herkkuja on riittävästi, joten kaikille autoon sijoitetulle parille kymmenelle tuhannelle eurolle on todella saanut vastinetta. Suosittelen isolla S:llä.
- Anonyymi
Tipo Pop T-jetillä (120 hv) 6-vaiht manuaali yli 5 vuotta ja yli 100 tkm ajellut. Tyytyväinen olen, kulkee hyvin, on lämmin pakkasillakin ja tilaa riittää. Tavaratilan pohja farmarissa säädettävissä kahteen korkeuteen, tukeva pohjalevy ja yläasennossa laajennetusta tilasta saa täysin tasaisen kun takapenkin istuinosat ja selkänojat kaataa.
Todella alhaalta vääntävä ja tehokas kone 👍, automyyjäkin sanoi että vastaa monen automaattivaihteisen 150 hv kiihtyvyyttä. Löytyyhän tälläinen 120 hv kone Giuliettankin nokalta.
Alkuperäiset ns."koiranluut" eli kallistuksenvakaajan pystytangot edessä ovat kulutustavaraa mutta nyt on Motonetista hankitut parempilaatuiset tilalla, eikä maksaneet kuin alle 30 € /kpl. Ja helpot vaihtaa vaikka itse.
Kestävä kone tämä T-jet, mutta jakohihna täytyis varmaan seuraavassa huollossa vaihtaa, ei kovin kallis toimenpide ja sittenhän sillä ajelis yli satatuhatta taas 🙂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363995- 881972
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151841Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi541448Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741196
- 691053
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1151050