Mulla on Mint 18 ja kun katson niin sieltä päivitysikkunasta niin siellä on 8 kpl kerneleitä joissa maininta että installed.
4.4.0-57 .... 4.4.0-67 ja toi viimenen on currently.
Pitäisikö noista jotkut poistaa vai antaako ne vaan olla?
Mitä haittaa/hyötyä noista installoiduista on?
Mint 18 kerneleistä, pitääkö olla huolissan?
6
149
Vastaukset
- prof-vin-mieli-ala
Ei niistä muuta haittaa ole kuin että vievät jonkin verran tilaa kovolta. Niistä ja muusta turhasta tauhkasta pääsee eroon komennolla: sudo apt-get autoremove && sudo apt-get autoclean
Vanhat kernelit pidetään säilössä siltä varalta että jos uusi ei toimikaan niin voi sitten palata vanhempaan, mutta jos ei ongelmia niin sitten ne voi poistaa surutta. - 4654
Niin, ei tuo komento mun mielestä poista niitä. Ne näkyy edelleen "väkäsellä" varustettuna ja maininnalla "installed".
- apt
Ei noista vanhoista kernel-versioista ole mitään hyötyä. Jos et muuten niitä osaa poistaa onnistunee poistaminen komentorivi-loitsuilla:
sudo apt remove linux-image-4.4.0-57-generic (näin Ubuntussa). Jokainen kernel-versio vie levytilaa parisataa Megaa, joten levytilaa säästyy kuten jo aiemmissa viesteissä on kerrottu. Tuo lisävipunen autoremove poistaa sitten mm. tarpeettomat kernel-headers -tiedostot Kerneleiden poistoon löytyy paljon ohjeita netissä. Muistaakseni Ubuntussa oli bugi, joka estää kerneleiden automaattisen poiston jos vaikka nvidian ajuri on asennettu. Muuten sudo apt-get autoremove pitäisi poistaa vanhempia kerneleitä. dpkg -l linux-* listaus voi auttaa poistossa.
- 6ututyut
Ok. Saahan ne varmaan Mint 18 pois sieltä, update manger/view/linux kernels/ ja sitten sen kernelinkohdalla hiiren oikeaa nappia, remove.
Mutta mun alkuperänen kysymys oli vähän sen tapainen että kun niitä on noin monta "installed" tilassa niin pitääkö olla huolissaan.
Miten yleensä porukoilla, montako teillä on installed tilassa? - NäinOlenTehnyt
Minä ole aina poistanut nuo vanhat kernelit pakettienhallinnan kautta, on meikälle ainakin kaikista yksinkertaisin tapa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882