Jumala ei luonut naista vaan miehettären

dtygkj

Jumala loi Eevan miehen kylkiluusta ja sanoi että kutsuttakoon luomustaan miehettäreksi, kun hänet kerran miehestä luotiin.

Eli ainoa oikea ja aito kristillinen avioliitto on siis miehen ja miehettären välinen?

16

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivot-narikkaan

      Maailman luomisen aikaan ei Jeesusta ollut, ettei voinu olla kristillinen avioliitto. Jeesus ei oikein antanut mitään tarkkoja ohjeita tai vihkikaavoja, ne on uudempaa keksintöä kuten yksiavioisuuskin. Raamatussahan nainen myytiin, häneltä ei kyselty että haluatko. Oli miehen omaisuutta.

      • Prof_Takajeejee

        Kristinusko perustettiin vasta oletetun Jeesus nimisen henkilön oletetun kuoleman jälkeen. Eikä avioliitto ei ole kristillinen keksintö.


    • Miesrakkaus on Raamtullista suoraan...her.kullista sanoi Luterlainenkin engelsmanni

    • uskova-urpo

      Nykypäivän kiihtyvän väestönkasvun takia miehen ja miehen ynnä naisen ja naisen välinen avioliitto on todella tervetullut vaihtoehto. Ei ihme, että Jumala on sen suuressa viisaudessaan keksinyt.

      • onko.näin

        Tekeekö tasa-arvoinen avioliitto kyseiset henkilöt steriileiksi ja tappaa parin aiemmat lapset? Tämä oli uutta minulle.


      • dtuo

        Leo Melleri selitti että usko hylänneen koko suku joutuu maksamaan tästä 3-4 sukupolvea eteenpäin, jolloin koko suku kuihtuu, koska jumala hoitaa homman nii, että eivät saa jälkeläisiä.

        Hyvät uskovat ihmiset taas vaikuttavat positiivisesti sukuunsa tuhansia polvia eteenpäin.

        On se kumma että em. huolimatta maailma ei ole edelleenkään mallillaan - ja puhun nyt siis kristittyjen ja heidän jumalansa mallista.

        Melleri on kyllä ihme selittäjä. Kysymys kuin kysymys, kuinka pikkiriikkinen tahansa, niin vastaus kestää puolituntia. Ja kun vastaus alkaa Mellerillä itselläänkään ei ole höykäsen pöläyksen käsitystä mihin se selitys on menossa ja mihin päättyy.

        Jos jostain häntä kuunnellessaan vakuuttuu, niin siitä että jumalan sanaa pitää tulkita, se ei todellakaan ole yksiselitteistä tekstiä. Onnekseen Mellerillä on se ainoa oikea tulkinta hallussaan!

        Selitti myös kysyjälle ummet ja lammet naisen oikeudesta opettaa. Puolustaen studiossa kanssaan ollutta uskovaista naislääkäriä.


      • uskova-urpo
        onko.näin kirjoitti:

        Tekeekö tasa-arvoinen avioliitto kyseiset henkilöt steriileiksi ja tappaa parin aiemmat lapset? Tämä oli uutta minulle.

        Ei tietenkään, mutta mies ja mies eivät pysty keskenään lisääntymään kuten ei myöskään naispari. Ei tuon tajuamiseen tarvita neroutta.


      • onko.näin
        uskova-urpo kirjoitti:

        Ei tietenkään, mutta mies ja mies eivät pysty keskenään lisääntymään kuten ei myöskään naispari. Ei tuon tajuamiseen tarvita neroutta.

        Eikö sinulle ole vielä kerrottu miten lapsia saadaan? Jos ei, niin kysy äidiltä tai isältä. Siihen ei tarvita avioliittoa.

        Oletko kuullut, että on olemassa yksinhuoltajia, joilla on lapsi tai lapsia.


      • on.vaan.nähty
        onko.näin kirjoitti:

        Tekeekö tasa-arvoinen avioliitto kyseiset henkilöt steriileiksi ja tappaa parin aiemmat lapset? Tämä oli uutta minulle.

        Sekularismi tappaa syntymättömät sikiötkin kohtuihinsa!


      • mellerhölmöjenkunkku

        Luterilaisia ei paljoa synny, ovatko oikeat uskovat muslimeita?


      • vainoikeauskopelastaa
        on.vaan.nähty kirjoitti:

        Sekularismi tappaa syntymättömät sikiötkin kohtuihinsa!

        On se niin väärin. Kyllä kaikkien siitettyjen tulee syntyä että ne voi sitten tappaa uskonnon nimissä ja toivottaa tervemenneeksi HELVETTIIN

        Jos jumalan säätämästä järjestyksestä ei pidetä kiinni niin kaatuu ja kallistuu koko maailma ja ihmiset putoaa reunan yli MOOLOKIN KITAAN KADOTUKSEEN


      • uskova-urpo
        onko.näin kirjoitti:

        Eikö sinulle ole vielä kerrottu miten lapsia saadaan? Jos ei, niin kysy äidiltä tai isältä. Siihen ei tarvita avioliittoa.

        Oletko kuullut, että on olemassa yksinhuoltajia, joilla on lapsi tai lapsia.

        Et ole näemmä kuullut, etteivät homot ja lesbot voi saada keskenään lapsia. Ja jos oletkin kuullut, se ei ole uponnut kaaliisi.


      • näin.on
        uskova-urpo kirjoitti:

        Et ole näemmä kuullut, etteivät homot ja lesbot voi saada keskenään lapsia. Ja jos oletkin kuullut, se ei ole uponnut kaaliisi.

        Etkö ymmärrä, että homoilla ja lesboilla on ja voi olla lapsia. Ei tietenkään keskenään, mutta totuus on, että homoseksuaalisuus ei tee ketään steriiliksi.

        Yksinhuoltajakin voi saada lapsia. Ei tietenkään yksin ja avo- tai avioliitto ei ole lapsen saamisen ehto.


      • uskova-urpo
        näin.on kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että homoilla ja lesboilla on ja voi olla lapsia. Ei tietenkään keskenään, mutta totuus on, että homoseksuaalisuus ei tee ketään steriiliksi.

        Yksinhuoltajakin voi saada lapsia. Ei tietenkään yksin ja avo- tai avioliitto ei ole lapsen saamisen ehto.

        Et tunnu tajuavan, että homo- ja lesboparit eivät enää lisäänny siinä uudessa avioliitossaan, jonka keskenään solmivat, vaikka heillä olisi miljoona kakaraa entisestä elämästään. Heistä siis tavallaan tulee steriilejä, elleivät petä puolisoaan, kuten ateisteilla niin usein on tapana.


      • näin.on
        uskova-urpo kirjoitti:

        Et tunnu tajuavan, että homo- ja lesboparit eivät enää lisäänny siinä uudessa avioliitossaan, jonka keskenään solmivat, vaikka heillä olisi miljoona kakaraa entisestä elämästään. Heistä siis tavallaan tulee steriilejä, elleivät petä puolisoaan, kuten ateisteilla niin usein on tapana.

        Onko se sinun mielestäsi pettämistä, jos pari haluaa lapsen täydentämään avioliittoa ja he keskenään sopivat käytännöstä, jolla tämä on mahdollista?


      • muulix
        uskova-urpo kirjoitti:

        Ei tietenkään, mutta mies ja mies eivät pysty keskenään lisääntymään kuten ei myöskään naispari. Ei tuon tajuamiseen tarvita neroutta.

        Tuhkamuna ja maho eivät myöskään pysty keskenään lisääntymään, täytyy siirtyä adoptioon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe