Miten maatalous osallistuu

Taloutemme sopeuttamistoimiin ja kilpailukykymme parantamiseen?

22

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyypillinen-maajussi

      Talkoilla tehty 20 v,eikä sekään tunnu riittävän.Koska ajattelit itse osallistua talkoisiin?

      • Olen aikoinani tehnyt 16 tuntista päivää 6 päivänä viikossa merkittävissä johtotehtävissä. Nykyään ainoastaan projektiluonteisesti 50 000 euron kuukausipalkalla. Palkjastani maksan palkkatuloveroa. Joten olen osani jo tehnyt.
        Eikö kannattasisi lyödä pillit pussiin jos talkoilla pitää tehdä?


      • Onsiinäjoosallistuttu

        No ainakin siten,että maanviljelijät työllistää joko itse tai välillisesti jopa 300.000 tuhatta työläistä töihin.


    • S24uomlaineN
    • maalaushommisssa

      Maalaamme navetat ja lampolat, Sipilän Jussi antoi sitä verten meille 200 miljoonaa. Jos jotain jää yli niin ryyppäämme loput.

      • Maalajamestari

        Elikkä yhtä juhlaa kepulaisilla, kaikki pitää sada mutta ei mistään luovuta.


    • näinnäkisinratkaisun

      Vitun rosvoketkujen sopeuttamiskeinoihin kukaan täysjärkinen osallistu, kun ne säästetyt rahat siirtyvät ökyrosvojen taskuihin.
      Helvetti Helsinki pitäis räjäyttää isolla pommilla kuun kiertoradalle kaikkinen hölmöineen rosvoineen ja matuineen.

    • vanha_kepulainen

      No siten, että Sipilän Jussi otti rahat eläkeläisiltä ja antoi ne rahat meille.

    • Hävetkää_perkeleet

      Miten sopii Suomen hätätilaan ja rahojen loppumiseen se, että tänäkin vuonna viljelijöille maksetaan maataloustukea riistapellon pitoon 10 miljoonaa vuodessa.
      Metsästys on harrastus, jossa kulujenmaksukykyä olisi itse metsästäjillä, miksi helvetissä meidän pitää maksaa vuodesta toiseen riistapelotona oleville aloille maataloustukea 300€/ha.
      Tuollakin rahalla saatasiin palkattua 40 neurokirurgia ympärivuotisesti töihin.
      Miksi Sipilä ei uudista maatalouden Kreikkamallisia tukia joissa ei ole päätä, eikä häntää, mutta on joka käänteessä kurittamassa oikeasti köyhiä.

    • meehoitoon

      Tanskan maatalous tuottaa 10 miljrd vientituloja !
      Tanskalla ulkomaanvelkaa 0 euroa, meillä sosialistit väittävät että lopettamalla oma maatalous ja syömällä velaksi Tanskalaista kinkkua, ja potkimalla elintarviketyöläiset viljelijöiden ohella kortistoon, syntyy säästöä jolla 100 miljardin velkamme voidaan maksaa.....

      Hätätila on vain vihervasemmistolaisilla, kun ne on menettäneet sen vähäisenkin otteensa järjellisestä politiikasta.

    • Mistä tuollainen raivo maataloutta kohtaan juontaa. Maksaisin mielelläni enemmänkin suomalaisesta tuotannosta, jos se raha ei menisi noilla väliportaille ja niiden hulluihin voittoihin ja keplotteluihin, ja täysin ansaitsemattomiin "johtajien" palkkoihin, bonuksiin ja palkkioihin.

      • Hyväkeskusta

        "Mistä tuollainen raivo maataloutta kohtaan juontaa. "

        Se on peräisin jostakin sairaan ja kateellisen sosialistin mielen syövereistä. Sellaista ei ole missään muussa eurooppalaisessa sivistysvaltiossa.


      • Hyväkeskusta kirjoitti:

        "Mistä tuollainen raivo maataloutta kohtaan juontaa. "

        Se on peräisin jostakin sairaan ja kateellisen sosialistin mielen syövereistä. Sellaista ei ole missään muussa eurooppalaisessa sivistysvaltiossa.

        Kaltaisesi kommentaattorit kyllä ymmärrettävästi aiheuttavat sitä raivoa, mutta sinähän oletkin "Sipilisti", eli ei varsinaisesti mitään tekemistä keskustan ja maatalouden kanssa, jolla oli aiemmin maaseudun etua ajavaa porukkaa.
        Tosin hekin, kuten kaikille pitkään "vallankahvassa" olleille käy, alkoi omanedun ajaminen ja suoranainen veronmakasjien varojen varastaminen ja ohjaaminen omalle sukulaisilleen - siinä kyllä Sipilä on täysiverinen keskutalainen, muuten lähinnä kokoomuslainen - eli täystuho.

        Haluamme tai ei, meidän on säilytettävä omaa tuotantoa, tietysti on saatava kustannukset järkeviksi veronmaksajille, mutta se käy helposti, kun tiputetaan välikäsien tuet pois, ja ohjataan osa niistä tuottajille.


      • Hyväkeskusta kirjoitti:

        "Mistä tuollainen raivo maataloutta kohtaan juontaa. "

        Se on peräisin jostakin sairaan ja kateellisen sosialistin mielen syövereistä. Sellaista ei ole missään muussa eurooppalaisessa sivistysvaltiossa.

        Kaltaisesi kommentaattorit kyllä ymmärrettävästi aiheuttavat sitä raivoa, mutta sinähän oletkin "Sipilisti", eli ei varsinaisesti mitään tekemistä keskustan ja maatalouden kanssa, jolla oli aiemmin maaseudun etua ajavaa porukkaa.
        Tosin hekin, kuten kaikille pitkään "vallankahvassa" olleille käy, alkoi omanedun ajaminen ja suoranainen veronmakasjien varojen varastaminen ja ohjaaminen omalle sukulaisilleen - siinä kyllä Sipilä on täysiverinen keskutalainen, muuten lähinnä kokoomuslainen - eli täystuho.

        Haluamme tai ei, meidän on säilytettävä omaa tuotantoa, tietysti on saatava kustannukset järkeviksi veronmaksajille, mutta se käy helposti, kun tiputetaan välikäsien tuet pois, ja ohjataan osa niistä tuottajille.


      • Hyväkeskusta kirjoitti:

        "Mistä tuollainen raivo maataloutta kohtaan juontaa. "

        Se on peräisin jostakin sairaan ja kateellisen sosialistin mielen syövereistä. Sellaista ei ole missään muussa eurooppalaisessa sivistysvaltiossa.

        Maataloutta ei voi edes asiallisesti arvostella ilman että heti alkaa uhriutuminen.


    • uusifergussonni

      Ei mitenkään. Ei niiden tarvitse.

    • eiksesesitä

      Lestaadiolainen Isäntä tulee kaapista ja pukee hameen päälle ja menee läheiseen pubiin huulet maalattuna. Eiks se ole sitä kepulaista Kinky kikyä?.

    • osallistuvat

      Maataloustuottajat eivät vaadi tuottajahintojen nostamista tuotantokustannusten vaatimalle tasolle. Luulisi kädenojennuksen riittävän näihin talkoisiin. Suostuvatko demarit samaan? Vaatikaa kaikkien duunareitten palkkojen laskemista tasolle, jossa työnteko ei kannata. Miten ay-liike ja demarit osallistuvat taloutemme sopeuttamistoimiin ja kilpailukykymme parantamiseen? Sen ihmeen kun näkisi, niin olisi kaiken elänyt ja kokenut.

      • Yllättyisit, jos töissä kävisit. Suurin osa työssäkäyvästä väestöstä tekee työtä sellaisella rajalla, ettei se kannata. Kuitenkin ahneet ja typerät huutelevat, että palkkoje pitäisi laskea. Myös sinä, koska sulla ei ole kivaa?


      • Maanviljelijät vertaavat usien itseään palkansaajiin. Ei muihin yrittäjiin.


    • Katsokaa_joskus_peiliin

      Suomalaisen maatalouden syöpä on kepulaiset osuuskunnat. Nytkin lihajupakassa on käynyt ilmi, että suomesta viedään vientituilla lihaa ulkomaille, jota yksityiset lihanjalostajat ei saa osataa suomesta, koska Atria ei halua myydä lihaa kilpailijoille, vaan se viedään pilkkahinnalla ulos.
      Kertokaa miten se hyödyttää suomalaista veronmaksajaa, joka maksaa teidän mielettömät maataloustuet ja vientituet, että tuotteenne viedään ulos pilkkahinnalla, vaikka sillä olisi kysyntää kotimaassa huomattavasti kovemmalla hinnalla kuin ulkomaille viedystä lihasta saadaan. Ei ne yksityiset lihanjalostajat ole mitään kommunisteja, vaan ihan oikeita yrittäjiä joiden markkinaosuus on huomattava suomessa.
      Atrian ja Valion markkinaosuus on romahtanut ja tämä on nyt suurin syy siihen että vieljelijälle ei makseta yhtään mitään alkutuotannosta. Turha syyttää siitä omia asiakkaitanne kuluttajia. Oma pesänne kaipaa puhdistusta.
      Jos te omistatte teurastamot, miksi ette myy raakalihaa sitä tarvoitseville yksityisille lihanjalostajille markkinahinnalla vaan viette sen mielummin polkuhinnalla ulos vientitukien avulla.

    • komiataseollapitämä

      Ostamalla pelaruurin masikkin tai john deeren sijaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 54
      741
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      673
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      564
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe