Mitä Jumala meiltä haluaa?

Emme aseta mitään Jumalan rinnalle

Ihmisten joukossa on niitä, jotka Jumalan rinnalle asettavat palveltavikseen muita, joita he rakastavat niin, kuin heidän tulisi vain Jumalaa rakastaa; mutta ne, jotka uskovat, rakastavat Jumalaa yli kaiken. Jospa vain ne, jotka tekevät väärin, käsittäisivät, että kaikki valta kuuluu Jumalalle ja että Jumala on ankara rangaistessaan! He saavat osakseen tuomion (sinä päivänä)
(2:165)

Rukoilemme ja autamme köyhiä

Mutta mitä niihin tulee, jotka uskovat ja harjoittavat hyväntekeväisyyttä, niin me totisesti emme haaskaa sen palkkaa, joka hyvää tekee. (18:30)

Rukoilkaa säännöllisesti ja antakaa almuja! Kaiken hyvän, minkä teette sieluanne varten, te löydätte Jumalan luona. Jumala näkee, mitä ikinä te teette. (2:110)

Olemme kärsivällisiä vastoinkäymisten kohdatessa

Jos joku on kärsivällinen ja anteeksiantavainen, niin on hän totisesti menetellyt oikein. (42:43)

Annamme anteeksi

Sovinnollinen puhe ja anteeksianto on parempi kuin almu, jota seuraa solvaus; niin, Jumala on ylenpalttisen rikas ja lempeä. (2:263)

Välttämme aggressiivisuutta

Mies tuli Allahin lähettilään luo ja sanoi: "Opeta minulle jotain, mikä ei ole liikaa minulle, jotta saattaisiin ehkä kestää sen". Profeetta (rh) sanoi: "Älä suutu." Hän toisti pyyntönsä monia kertoja ja joka kerta Profeetta (rh) vastasi: "Älä suutu."
(Jami` at-Tirmidhi, vol 4, kirja 1, Hadith 2020)

14

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raamatun.totuus

      Saako tähän lainata suoraan koraanista mitä allahi käskee tehdä kaikille niille, jotka ovat vääruskoisia, uskovat Jeesuksen olevan Jumalan Poika.
      Ei saa, koska ne viestit poistetaan samantien.

      Ihmeellistä sinänsä, koska samasta kirjasta kyse.

      Koraani 5:72. Totisesti ne ovat harhauskossa, jotka sanovat: »Jumala on Messias, Marian poika»; mutta Messias sanoi: »Oi, Israelin lapset! Palvelkaa Jumalaa, - minun Herraani ja teidän Herraanne.» Totisesti, kuka ikinä rinnastaa (muita) Jumalaan, häneltä Jumala kieltää pääsyn autuuden puutarhaan, ja Hänen asuinsijansa on tuli; siellä ei ole auttajia väärintekijöille.

      (Harhauskoinen =kristityt)

      Koraani 5:73. Totisesti ne ovat harhauskossa, jotka sanovat: »Jumala on kolmas kolmesta.» Eihän ole muuta jumalaa kuin ainoa Jumala, ja elleivät he lakkaa niin sanomasta, lankeaa tuskallinen kuritus niiden ylitse heidän keskuudessaan, jotka ovat väärässä uskossa.

      Tähän ei voi siis laittaa mitä harhauskoisille tehdään, ja kuitenkin tuota kirjaa markkinoidaan rauhan uskonnon kirjana. Mutta totuutta ei saa sanoa.

      Ja mitä voisikaan lainata siitä, mitä muhammed ajattelee naisista, nuista koiraakin alempana olevista olioista, jotka tuovat huonon enteen.
      Saako lainata koraanista, haditheista?
      Ei saa, koska ne viestit myös poistetaan heti.

      Eli selvällä suomen kielelä sanottuna, palsatalla ei saa kirjoittaa samasta kirjasta, mutta toisesta kohdasta, koska se saattaa islamin huonoon valoon.
      ELi sensuuri toimii, mutta vain yhteen suuntaan.

      • Tietääkseni kristinuskonkin oppien mukaan kristinusko on ainoa oikea usko. Mitäpä uskonnosta edes jäisi jäljelle, jos siinä ei olisi mitään totuutta, vaan Jumalia voisi olla yksi tai kymmenen tai Tuonpuoleinen voisi olla olemassa tai olematta, millään ei olisi väliä.

        Sitten sinä näet asiat hyvin eri tavalla kuin minä, koska minä olen nähnyt täällä ihan valtavan määrän viestejä, joissa on lainauksia Koraanista ja haditheista, joilla pyritään saattamaan islamia huonoon valoon, enkä huomaa, että niitä olisi pyritty sensuroimaan vähäisimmälläkään tavalla. Mutta jotkut spämmäävät tänne kokoajan samoja tekstejä Raamatun totuuksista. Ongelma ei siis ole sisältö, vaan massapostitus, joka on palstan säännöissä kielletty, ja sitäkin on silti suvaittu pitkälle.


      • suvaitkaatte
        Yusraaa kirjoitti:

        Tietääkseni kristinuskonkin oppien mukaan kristinusko on ainoa oikea usko. Mitäpä uskonnosta edes jäisi jäljelle, jos siinä ei olisi mitään totuutta, vaan Jumalia voisi olla yksi tai kymmenen tai Tuonpuoleinen voisi olla olemassa tai olematta, millään ei olisi väliä.

        Sitten sinä näet asiat hyvin eri tavalla kuin minä, koska minä olen nähnyt täällä ihan valtavan määrän viestejä, joissa on lainauksia Koraanista ja haditheista, joilla pyritään saattamaan islamia huonoon valoon, enkä huomaa, että niitä olisi pyritty sensuroimaan vähäisimmälläkään tavalla. Mutta jotkut spämmäävät tänne kokoajan samoja tekstejä Raamatun totuuksista. Ongelma ei siis ole sisältö, vaan massapostitus, joka on palstan säännöissä kielletty, ja sitäkin on silti suvaittu pitkälle.

        yllättävää että tästä poistettiin viesti jossa kerrottiin muhammesin ja Jeesuksen eroista, todella yllättävää.
        Jeesus elää, muhammed on kuollut.


    • obh123

      " Emme aseta mitään Jumalan rinnalle "

      Emme me kristitytkään. Jumala on kolminaisuus ja Isällä Jumalalla on kaikki valta voima ja kunnia. Kyse on ilmoitusjärjestyksestä. Ensin ihmisille ilmoitettiin Jumala kun hän loi ihmisen. Sitten Poika Jeesus Kristus kun ihminen tarvitsi synninpäästöä ja sovitusta. Sen jälkeen Pyhä Henki joka on Jumalan Puolustaja uskoville viimeisinä aikoina.

      Muhammed asetti itsensä Jumalaa vastaan ja yli kieltämällä Jeesuksen ja Pyhän Hengen todellisen luonteen.

      "Rukoilemme ja autamme köyhiä"

      Niin me kristitytkin. Tämä ei koske ainoastaan ystäviämme tai läheisiämme vaan meidän on käsketty rukoilla vihamiestemme puolesta ja antamaan apua jokaiselle tarvitsevalle. Meitä on myös käsketty viemään evankeliumin sanoma jokaiselle ihmiselle ja antaa heille mahdolisuus päästä sovintoon Jumalan kanssa Jeesuksessa Kristuksessa sekä saada puolustaja, Pyhä Henki.

      Muslimit taistelevat kuitenkin tätä kaikkea vastaan, elleivät he ole saaneet sydämmeensä Pyhän Hengen asettamaa kaipausta tosi Jumalan puoleen.

      "Olemme kärsivällisiä vastoinkäymisten kohdatessa"

      Meidän kristittyjen on käsketty iloita siitä jos joudumme parjatuksi tai vainotuksi Jeesuksen tähden. Synnin takia ei kenenkään tulisi kärsiä, opettaa raamattu.

      "Annamme anteeksi"

      Meidänkin kristittyjen on käsketty antamaan anteeksi ja kääntämään toinen poski jos joku lyö.

      "Välttämme aggressiivisuutta"

      Meidän kristittyjen on käsketty täyttyä Pyhällä Hengellä ja kantaa hengen hedelmiä.

      " ..Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. " Gal. 5:22

      ***

      14. sillä minä toivon pian näkeväni sinut, ja silloin saamme suullisesti puhella.
      15. Rauha sinulle! Ystävät tervehtivät sinua. Tervehdys ystäville, kullekin erikseen.
      3. Joh 1:14,15

      • Koskaan en muuta ole väittänytkään, etteikö kristinuskokin kehottaisi auttamaan hädänalaisia, antamaan anteeksi väärintekijöille, jne. :) Minulla oli nyt jo edesmennyt helluntailainen ystävä, joka oli mitä lämpimin ihminen, joka kertoi minulle paljon rakkaudestaan Jumalaan ja sulassa sovussa luimme Raamattua yhdessä joskus. Olen kuitenkin oman tieni valinnut.


      • obh123
        Yusraaa kirjoitti:

        Koskaan en muuta ole väittänytkään, etteikö kristinuskokin kehottaisi auttamaan hädänalaisia, antamaan anteeksi väärintekijöille, jne. :) Minulla oli nyt jo edesmennyt helluntailainen ystävä, joka oli mitä lämpimin ihminen, joka kertoi minulle paljon rakkaudestaan Jumalaan ja sulassa sovussa luimme Raamattua yhdessä joskus. Olen kuitenkin oman tieni valinnut.

        Olet siis muslimiksi kääntynyt suomalainen? ex. Luterilainen, ateisti, helluntailainen? Et ilmeisesti syntynyt muslimiksi?

        Paavali kirjoittaa korinttolaisille:
        " vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä. " 2. Kor. 4:2

        Siispä minäkin suositan Jeesuksen evankeliumia omalletunnollesi.


      • Synnyin (suomalaisvenäläiseen) ateistiperheeseen. Lastentarhassa ja koulussa lauloin samat virret ja kävin samat luterilaisten uskontotunnit kuin suurin osa muistakin suomalaisista.


      • kitmannia.kitmannia
        Yusraaa kirjoitti:

        Synnyin (suomalaisvenäläiseen) ateistiperheeseen. Lastentarhassa ja koulussa lauloin samat virret ja kävin samat luterilaisten uskontotunnit kuin suurin osa muistakin suomalaisista.

        Eikö olekin kummallista, että muslimit tulevat tänne asti ja vääräuskoisten apu kelpaa, vaikka ruoka onkin paskaa ja fyrkkaa diskoon liian vähän.
        Ei auta imaamit eikä muut omiaan, saudeissakin telttakylä tyhjänä, vaikka siellä olisi paikkoja 3 miljoonalle pakolaiselle. Ilmastoituja asumuksia ja kaikilla mukavuuksilla. Mutta ei, ne on käytössä vain ramadanin aikana ja vain tietyille ryhmille. Sillä tavalla nämä rakastavat läheisiään.
        JOs näin siis "rakastetaan" omia, niin miten kohdellaan muita. Onhan se nähty. Erittäin huonosti.


      • kitmannia.kitmannia kirjoitti:

        Eikö olekin kummallista, että muslimit tulevat tänne asti ja vääräuskoisten apu kelpaa, vaikka ruoka onkin paskaa ja fyrkkaa diskoon liian vähän.
        Ei auta imaamit eikä muut omiaan, saudeissakin telttakylä tyhjänä, vaikka siellä olisi paikkoja 3 miljoonalle pakolaiselle. Ilmastoituja asumuksia ja kaikilla mukavuuksilla. Mutta ei, ne on käytössä vain ramadanin aikana ja vain tietyille ryhmille. Sillä tavalla nämä rakastavat läheisiään.
        JOs näin siis "rakastetaan" omia, niin miten kohdellaan muita. Onhan se nähty. Erittäin huonosti.

        No, minä en kuitenkaan ole maahanmuuttaja, enkä pakolainen, enkä ole siitä ollut päättämässä autetaanko heitä Saudeissa tai muualla.


      • totuutta.peliin
        Yusraaa kirjoitti:

        No, minä en kuitenkaan ole maahanmuuttaja, enkä pakolainen, enkä ole siitä ollut päättämässä autetaanko heitä Saudeissa tai muualla.

        SInä elätkin "länsimaista islamia" jota ei ole oikeasti olemassakaan.
        On vain tagiyyaan ja kitmanin kautta syötettyä valhetta.

        Eikö lähi-itä ole islamin syntysija, ja eivätkö sen pääasialliset harjoittajat ole/tule sieltä, joten eikö se miten he uskontoaan harjoita ole sitä alkuperäistä?
        Vai väitätkö että tunnet islamin haditheineen paremmin kuin arabiaa äidinkielenään lukevat?
        Eikö koraani pitäisikin lukea arabiaksi?
        Eikö nainen olekin alempiarvoisessa asemassa?
        Kaikesta tuosta näkee miten islam kohtelee omiaan.
        Ja jos omia kohdellaan noin, niin miten sitten kohdellaankaan vääräuskoisia dhimmejä, kuffireja.
        Oletko kuitenkin sitä mieltä, että kristittyjen tulee auttaa uskonveljiäsi?


      • totuutta.peliin kirjoitti:

        SInä elätkin "länsimaista islamia" jota ei ole oikeasti olemassakaan.
        On vain tagiyyaan ja kitmanin kautta syötettyä valhetta.

        Eikö lähi-itä ole islamin syntysija, ja eivätkö sen pääasialliset harjoittajat ole/tule sieltä, joten eikö se miten he uskontoaan harjoita ole sitä alkuperäistä?
        Vai väitätkö että tunnet islamin haditheineen paremmin kuin arabiaa äidinkielenään lukevat?
        Eikö koraani pitäisikin lukea arabiaksi?
        Eikö nainen olekin alempiarvoisessa asemassa?
        Kaikesta tuosta näkee miten islam kohtelee omiaan.
        Ja jos omia kohdellaan noin, niin miten sitten kohdellaankaan vääräuskoisia dhimmejä, kuffireja.
        Oletko kuitenkin sitä mieltä, että kristittyjen tulee auttaa uskonveljiäsi?

        Niin uskomatonta kuin se onkin, ihmisillä on tekemisiinsä ja tekemättä jättämisiinsä monia muitakin motiiveja kuin uskonto. Se on sitten surullista, jos sinä et sitä pysty näkemään.
        Koraani on Jumalan puhetta arabiaksi, mutta on täysin ok lukea käännöksiä omalla kielellään. Kaikki ovat tasa-arvoisia.
        En minä lähde sanomaan, mitä kristittyjen pitää tehdä, mutta onhan se hyvä auttaa apua tarvitsevia. Kunpa voisikin tehdä niin aina.


      • joijuoijio
        Yusraaa kirjoitti:

        Niin uskomatonta kuin se onkin, ihmisillä on tekemisiinsä ja tekemättä jättämisiinsä monia muitakin motiiveja kuin uskonto. Se on sitten surullista, jos sinä et sitä pysty näkemään.
        Koraani on Jumalan puhetta arabiaksi, mutta on täysin ok lukea käännöksiä omalla kielellään. Kaikki ovat tasa-arvoisia.
        En minä lähde sanomaan, mitä kristittyjen pitää tehdä, mutta onhan se hyvä auttaa apua tarvitsevia. Kunpa voisikin tehdä niin aina.

        kristittyjen apu kelpaa, kun omista ei ole auttajiksi


      • lopppuuuiko
        joijuoijio kirjoitti:

        kristittyjen apu kelpaa, kun omista ei ole auttajiksi

        jeesus jumalan poikahan varoitti raatelevista susista jotka pukeutuvat valon enkeleiksi ja ovat sisältä raatelevia susia.eikö tämä sovikkin islamiin mitä jeesus tarkoitti ja myös se että,hedelmistään puu tunnetaan =islam=isis ,al kaida jne muut saatanalliset järjestöt....kovista otteistaan ja julmuudestaan tunnettu saatana eli islam eksyttää monia ,mutta tuhotaan lopulta tuhanneksi vuodeksi jonka jälkeen se päästetään vielä kerran irti ja joku seuraa vielä tuota saatanaa ja tuhotaan lopulta ikiajoiksi.


    • gdfvdf

      Niinpä niin, profeetta olikin varsinainen hyväntekijä :P
      Paitsi nyt verinen kulttijohtaja murhamies, elostelija ja vielä sellainen mies joka sekaantui lapseen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      672
      5004
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3534
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2533
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2359
    6. 257
      1933
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1369
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe