Kasvisten mukana pitäisi saada riittävästi rasvaa. Muuten monen ihmiset vatsa menee lopullisesti pilalle.
Siirry kasviksiin - kuole nuorempana
13
199
Vastaukset
- tuon.ny.käsittää
Tästä saattaa olla pari vuotta kun eurooppalainen lääkäri kertoi iäkkään naisen ruuansulatuselimistön tuhoutuneen naisen käyttämästä kasvisruuasta.
Sanoi että ihmiskehon täytyy saada myös kalaa ja lihaa, muuten se ei pelaa. - vuohen.safkat
Kyllä liian raskas ruoka tekee minulle niin pahat ilmavaivat etten pärjäisi niistä ilman kasvikunnan tuotteita. Ihan viherkurkkukin siihen kelpaa.
- kasvikset.kunniaan
Ihminen on sekasyöjä. Liian paljon rasvaa ja sokeria on ihmiset sairastuttanut, lihavia on ihan tolkuton määrä jo nuorissa. Kakkostyypin diabetes on jo kansansairaus yhä nuoremmilla. Kasvikset kunniaan !
- Hölynpölyotsikko
Sillä lailla totta että ihmisen elimistö tarvitsee myös rasvoja. Mutta niitten pitää olla hyviä, oikeita ja 'kevyitä' eli tyydyttämättömiä rasvahappoja (kasvikset, pähkinät, kasvisöljyt, omegat ...). Tyydyttyneistä eläinrasvoista elimistö tulee vain huonovointiseksi ja laardi lisääntyy sinne minne ei pitäisi.
Valkoista sokeria ihminen ei tarvitse, mutta hiilihydraatteja elimistön on rakennusaineekseen saatava. Kuten proteiineja ja rasvojakin ja vitamiineja ja hivenaineita ja ... Ihmisen suolisto ei ole raatelijansuolisto?Kasvikset pitäis syödä raakana,näinhän apinatkin tekevät.
Olin aikoinaan elävänravinnonkurssilla ja nautin vain elävää ravintoa ja voi luoja,kuinka energinen olin
.Sokeria ihminen tuskin tarvitsee,vain hiivaa sokeri ruokkii ja jalostettu viljakin on elimistölle vaarallista.
Viljasta poistetaan ne tärkeimmät osat jotka haemme apteekinhyllyiltä puuttuvina vitamiineina.
Laktoosiallergiat ja keliaakiat ovat jalostetun ruuan aikaansaamia sairauksia?
Minä syön voita,en mitään keinotekosia levitteitä käytä.
Noi koleteroolihumputukset ovat lääketehtaiden rahanahneuden huipentuma ja että elämää voi jatkaa vitamiineilla ja hivenaineilla?
Kyllä ihmisenikä on geeniperimässä ja terveissä elämäntavoissa,liikunnassa ja positiivisessa elämänasenteessa.
Tänäänkin olin pariin eri oteeseen pilkillä ja liikuin ja luulen,että,kun koneeni sammutan ja rojahdan sänkyyn,nukkumatti noutaa minut oitis sinne untenvaltakuntaan.
näin se ama ajattelee ruokakulttuurista- sekaravintoa
Suhtaudun kauppojen kasviksiin hieman varoen. Kuinka on mahdollista, tuonti kasvikset säilyvät homeettomina kuukausikaupalla hyllyissä. Sama näyttää piilevän kotimaisissakin kasviksissa salaateissa ym. Kumpiakin voi säilyttää pakastimessa, joskus tuntuu tuoreina säilyvät mittaamattoman ajan.
Käyttöön ottaessa pakko huuhtoa kasviksia runsaasti juoksevassa vedessä. Mitähän säilöntäaineita tuorekasvikset sisältävät, ovat niin houkuttelevan näköisiä, pitkään hyllyissä, vaikka lähtömaahan ontuhansien kilometrien matka? - TiedäTaidaTajua
Kyllähän se elämä jatkuu väistämättä pitempään kun elimistö saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet, siis myös mm. vitamiinit ja hivenaineet. Niiden puutos aiheuttaa monenmoisia ja -laisia sairauksia, ihmiset eivät vain osaa yhdistellä asioita.
Ehkä sekin vaikuttaa aiheeseen että vitamiinia ja hivenainetta ei voi silmillä nähdä, silloin myöskään tajunta ei riitä tiedostamiseen eikä ymmärrys yllä käsittämiseen.
- sanoo.köh.köh
Avausteksti oli hiukan provosoiva. Kuitenkin tietoa ja arvausta siinä siteeksi. On tosiasia että pelkät huonot kasvikset ovat pilanneet monta vatsalaukkua ja suolistoa tärviölle asti.
Kuten Ama sanoo, elävä ravinto olisi ihanteellisinta. Kun minulta äijänä puuttuu tuo kasvattamisen kulttuuri, joudun hedelmiin ja marjoihin tyytymään.
Ei ole rahaa, ei tilaa eikä aikaa alkaa itukasvattajaksi ja nauttijaksi.
Varsinkin kalaa ja lihaa väliin tarvittoo. Siipikarjan liha on todistetusti kevyempää. Kantapään kautta sain oppia että tupakka on elimistölle myrkkyä.
Ehdin jo saamaan astmaa. Ne oireet eivät minulta eävänä poistu.- Himmelsauge
Luulenpa että koht'puoliin tulee jokin viesti niiltä jotka TIEtää, miten kasviöljyä ei pidä liikaa nauttia. Tuntuu jotenkin oudolta että kasveista puristetaan öljy koneellisesti ja sitten ihmiset sitä lotrailee sinnetänne. Eikö pitäisi syödä sitä kasvia missä se öljy on, siis rypsiä ja oliivia. Luin jostain että ruokalusikallinen päivässä riittää. Itse saan sen määrän heti aamupuuron seassa. Kananmuna on sitten saanut armon oikeuden edessä, taas voi mennä munalla töihin. 😊
- syteenkö.vienee
Ketetyn kananmunan syön myöskin päivittäin vaikka sitä on sanottu koleteroipommiksi. Kalanrasvaa ei kukaan sano haitalliseksi.
Valitettavasti parhaallakaan neitsytöljyllä ei kalan ja lihan kypsentämisessä saa esiin sitä hienointa aromia. Kerranhan täällä vaan eletään.. - Saveenvain
Siis voin aromia? Kala ja liha ei maistu voilta. Sanon siitäkin huolimatta että anopin paistamista lohimedaljongeista ja silakoista parempaa ei ole eteen tullut. Paitsi se smetanalohi, jota tarjotaan taivaassakin jos se on olemassa.
- Himmelsauge
Niin onhan se lohi hyvää kun voissa paistaa kermassa keittää ja konjakilla maustaa, suola ja vp. Hyvää on jos konjakilla liekittää...ei oo vanhan suu tuohesta ei 😛
- omenia.mie.rouskutan
Suomen uonnonmarjoissa, miksei pensasmarjoissakin kuten mustaherukassa on hyvin paljon niitä mitä li flavonoideja. Varmasti enemmän kuin "rehuissa".
Kaalista taitavat kokit, kotiäitejä unohtamatta loihtivat herkkuja. Ainakin kaliumia kaalissakin on. Savolaisetkin tunnustavat kualjkiäryleet herkullisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1641551
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412