Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kiinnostaako aihe?

Hajusteintolerantti

Olen muutaman päivän lukenut näitä keskusteluja ja hajusteongelmaisia näkyy olevan myös tällä keskustelusivulla. Tämän otsikon alla ei kuitenkaan ole keskustelua syntynyt/kysymyksiä esitetty.
Olen itse lueskellut aihetta jo pitkään, koska olen hajusteintolerantti - käytän ilmaisua siksi, että on kyse vakavasta sairaudesta, mihin eivät mitkään lääkkeet tehoa, ainoastaan välttäminen.
Itse olen myös allerginen hajusteille (epikutaani-testi), vaikka en ole koskaan ollut hajustettujen tuotteiden suurkuluttaja, päinvastoin.
Olen atoopikko.
Mutta moni, ei-atoopikko, ei-allerginen kärsii nykyään samasta ongelmasta, eli passiivisesta hajusteiden käytöstä.
Itse lopetin hajusteettomien tuotteiden (sis. pesu- ja puhdistusaineet) käytön jo alkuvuodesta 1991.
Kertokaa kokemuksistanne!

6

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaguarin1

      Ei muut sinun takiasi lopeta hajusteiden käyttöä. Sinun pitää muuttaa ruokatottumuksesi.
      Jos opit syömään täysin luonnollista ruokaa, joka ei ole ollut missään vaiheessa teollisuuden käsissä, pääset eroon kaikista allergioistasi.Ongelma on, että on vaikea saada nykyisin luonnollista ravintoainetta.
      Siis ei edes leipää kaupasta, tee se itse luonnollisista jauhoista, ei tehdasjauhoista.Syö riisiä, hedelmiä ( pintamyrkyt ovat OK), ja lihaa biologiselta karjankasvattajalta, ongi omat kalat, ja viljele omia vihanneksia. Ja ei missään nimessä valmisruokia, ne ovat kaikkein vaarallisin ravinto.

      • Slowhand

        Mistä ihmeestä esim. omassa asuinpaikassani Helsingin keskustassa löytää biologisen karjankasvattajan, luonnollisia jauhoja, viljelysmaata vihanneksille tai onkipaikan? Tai kuka roudaa näitä tarvikkeita minulle sillä aikaa kun itse käyn töissä ja hoidan huusholliani?


      • Hajusteintolerantti

        Elämäni 19 ensimmäistä vuotta elin maaseudulla, ja söin ei-teollisesti valmistettua ruokaa, marjoja, vihanneksia, hedelmiä, itse leivottua leipää, oman tilan tuotteita. Olin atoopikko jo syntymästä.
        Myöhemminkään en ole koskaan 'kestänyt' valmisruokaa ja jo vuosia olen tehnyt kaiken itse, leiponut jopa leipää. Omat vihannekset viljelen kesäisin, ja täysin luomuna.
        Puhtaan ruoan lisäksi ihminen tarvitsee myös puhdasta hengitysilmaa. Vaikka hajustekemikaalit eivät näy, ne ovat silti ilmassa, ne voi haistaa!
        Ihmiset saavat rauhassa käyttää hajusteitaan, kunhan eivät saastuta ilmaa, jota hengitän, kuten kotona. Kun meitä on riittävästi, muuttuu ääni kellossa - valitettavasti monen osalta liian myöhään.


      • --liian myöhään!
        Hajusteintolerantti kirjoitti:

        Elämäni 19 ensimmäistä vuotta elin maaseudulla, ja söin ei-teollisesti valmistettua ruokaa, marjoja, vihanneksia, hedelmiä, itse leivottua leipää, oman tilan tuotteita. Olin atoopikko jo syntymästä.
        Myöhemminkään en ole koskaan 'kestänyt' valmisruokaa ja jo vuosia olen tehnyt kaiken itse, leiponut jopa leipää. Omat vihannekset viljelen kesäisin, ja täysin luomuna.
        Puhtaan ruoan lisäksi ihminen tarvitsee myös puhdasta hengitysilmaa. Vaikka hajustekemikaalit eivät näy, ne ovat silti ilmassa, ne voi haistaa!
        Ihmiset saavat rauhassa käyttää hajusteitaan, kunhan eivät saastuta ilmaa, jota hengitän, kuten kotona. Kun meitä on riittävästi, muuttuu ääni kellossa - valitettavasti monen osalta liian myöhään.

        http://www.ccafin.org/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi


      • Luomuruokaa
        Slowhand kirjoitti:

        Mistä ihmeestä esim. omassa asuinpaikassani Helsingin keskustassa löytää biologisen karjankasvattajan, luonnollisia jauhoja, viljelysmaata vihanneksille tai onkipaikan? Tai kuka roudaa näitä tarvikkeita minulle sillä aikaa kun itse käyn töissä ja hoidan huusholliani?

        Voi hyvänen aika, ydin Helsingissäkö se muu ruoka kaskvaa ?
        Taidat olla vähän vastarintahengessä asialla.
        Karjankasvattajia löytyy maalta siinä missä tavallisenkin ruoan kasvattajia. Ne tulevat kaikki maalta, niin luomu kuin tavallisesti tuotettu.

        Kun osaat tänne keskustelukanaville tulla, osaat varmaan hakukoneilla etsiä myös muuta netistä.


    • alliallerginen

      Hajusteista sen verran, että nythän on uutisoitu hajusteiden rikastumisesta eläimiin luonnossa. Erityisesti muistaakseni myskit olivat ongelmallisia. Elikkä muutkin rikastuvat aineet ovat kielletty pikkuhiljaa, varmaan myös hajusteista osa ajan kanssa. En usko hetkeäkään että allergioiden vuoksi niistä luovuttaisiin, mutta rikastuminen sisäelimiin ja sen terveysvaikutukset ovat niin huolestuttavia, että pikkuhiljaa on pakko reagoida siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe