Jännitys ja turhat pelot

Pelottavapelko

Tällä hetkellä mulla on meneillään viimeinen työharjottelu jakso ennen koulusta valmistumista. Työpaikalle meno vaan on erittäin haastavaa jännittämisen ja pelkojen takia. Jännitän sosiaalisia tilanteita, pelkään epäonnistumista kuollakseni ja sitä etten selviydy ja tähän lisäksi vielä työharjoittelun arvioinnit jotka saa minut kauhusta kankeaksi. Nyt olen ruvennut saamaan ahdistuskohtauksia noiden pelkojen takia ja töissä käyminen on erittäin raskasta ja vaikeaa. En tiedä mitä pitäisi tehdä ettei pakonomaiset ajatukset tunkisi aina päähän heti herätyskellon soidessa aamulla. Soimaan itseäni kaikesta, lannistan itseni tavallaan ajatuksillani ja jännitys saa ajatukset juoksemaan vielä entistäkin lujempaa, joten ruokin omia pelkotilojani ja ahdistuksia niin että menen melkein toimintakyvyttömäksi. Miten te muut jännittäjät ja pelokkaat ihmiset selviätte uusista tilanteista/paikoista ?

Toisena asiana tää harjoittelu on saanut palaamaan mun pakko-oireet. Kotoa lähteminen on taas niin vaikeaa, että itkun kanssa joutuu pakkottamaan itsenä ovesta ulos. Tarkistelupakko ja pakkoajatukset tekee vaan kaikesta niin vaikeaa.

Onko kellään antaa vinkkejä noihin pelkotiloihin ja jännitykseen ? Tällä hetkellä on käytössä propral aina oikein pahoina tilanteina (joka aamu harjoittelun aikana) lievittämään noita pahimpia tärinöitä ja sykkeen nousemista. En tiedä onko tosta lääkkeestä itselleni niin kovin paljoa hyötyä, tietty se on mukavampi että kädet ei tosiaan vispaa menemään ahdistuksen aikana.

5

261

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellos

Onpa sulla paljon ahdistusta ja paineita ! Hae apua kouluterveydestä tai terveyskeskuksesta. Tilapäisesti pahimpiin hetkiin joku rauhoittava lääke voisi olla hyvä. Vain tilapäisesti. Niihin jää koukkuun. Terapiaan jos pääsisit, mutta se on Suomessa nopeasti mahdollista vain maksamalla itse.
      Mikseivät vanhempasi auta sinua ???

• Pelottavapelko

Vanhempani uskovat, et kun vaan menee ja tekee niin ahdistukset unohtaa ja pelot pitää kohdata. Kuulemma en tule koskaan pääsemään eroon mistään paineistani, jos nyt "luovutan" ja hakeudun hoitoon tai jättäytyisin pois harjoittelusta. Ja että mun pitäisi oppia kestämään "pientä epämukavuutta", vaikka tää mun tilanne on kaukana pienestä epämukavuudesta. Lääkäriin en viitsi hakeutua, koska vanhempani maksaisivat laskut siitä. Oon palkattomassa harjoittelussa eikä muualtakaan tuloja ole, joten en kehtaa. Vähän on keinot vähissä :/

• aina.löytyy.15-30.min

Totta kai on. Hengitysharjoitukset lämpimällä lattialla maaten. Niihin voi mielellään liittää hartioiden venyttelyliikkeitä.
      Mm olkavarsi kokonaan pitkäksi kantapäihin päin. Sama toiselle kädelle. Se kohta joka kiristää, siinä on kipukohta. Sitä pitää toistaa.
      Palleahengityksellä hartiat kantapäin päin. Sitten taas hartioita niskaan päin venyttäen.
      Näistä on apua jännittäjätyypeille. Sellaisena nuo ovat auttaneet minua jo monia vuosia.
      Ajatuksia voi kohdentaa johonkin mieluisaan lapsuuden maisemankohtaan. Se käynnistää piilotajuntaiset "korjauspiirit".

• Toivo.Lång.Inkeroinen

Olin jonkin verran jännittynyt ja huolissani mennessäni hoitopöydälle iltaharjoitukseen. Olen suorittanut reikimeditaatioharjoitusta 10v
        .
        Asento 2, oikean yläraajan tulikudoksista löytyi kipeä lihasryhmä. Se oli syvällä olevia kudoksia, jotka eivät haitanneet päivällä liikkumista.

http://www.uniomystica.fi/tuotteet.php

Tästä kustannusyhtiöstä löysin netistä Lena Johanssonin kirjan > Reiki Tie Terveyteen <

Kirja on edullinen, ehkä 30 €. Sen keskiaukelta löydät opastusta kehon ja mielen kokonaisvaltaiseen hyvinvoinnin löytämiseen.

Kuitenkin Reikikurssit 1 ja 2 antavat hyvät tiedon harjoitusten aloittamiseen.
        Ainoastaan kovalla työllä, ei hokkupokkuskeinoilla voi yksineläväkin mielen ja kehon rakenteita vahvistaa.

• ujoushaittana

Itse olin nuorempana kova jännittämään uusia tilanteita ja eniten taisi jännittää se, että toiset huomaavat jännitykseni.
      Silloin ei mitään apuja saanut, lääkkeitä tai terv.hoitajien luona käymisiä.
      Piti vain kärsiä ja mennä pakollisiin juttuihin mukaan.
      Ajan kanssa kai auttoi, kun päätin, että enhän minä tähän kuole, jos jotain mokaan tms., ja jos kuolen niin sitten kuolen.
      Enpähän kuollut ja se kova jännittäminen on jäänyt pois huomaamatta.
      Sinulle on tullut kierre tuosta asiasta ahdistumiseen asti. Kokeile ajatella niin, että jos jotain mokaat niin ei se maata kaada, jos työkaverit ilkkuu tms., niin se on heidän tyhmyyttään, ei sinun.
      Yleensä aikuiset työkaverit ymmärtää.
      (Minkä ikäinen olet ?, ei lääkärikäynti maksa mitään alaikäiselle...ei ainakaan ennen maksanut.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      77
      1806
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1182
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      944
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      200
      869
    5. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    6. 77
      692
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      664
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      618
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      51
      601
    10. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      63
      561
    11. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      33
      551
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      538
    13. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    14. 36
      504
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      442
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      408
    20. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      12
      398
    Aihe