Mersun hyvät puolet?

nakkipää

En itse keksi mersusta muita hyviä puolia kuin että pieni kääntöympyrä oli sitten etu- tai takavetoinen. Miinusta tulee siitä, että tilat eivät ole kummoiset etenkään takapenkillä jalkatilat huonot. Penkit myös epämukavat pitkällä matkalla, painavat persettä, volvossa on mukavat penkit.

38

1546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rumiaovat

      Niin riippuu missä volvossa?

      Minulla oli vanhempi v 70 d5 farkku niin tässä nämä puolinahka penkit sopii sellaisiin kohtuu matkoihin muttei pitkiin matkoihin. Vanhassa viimeisissä väyrys mersuissa oli hyvät istuimet.

      Tekniikka on mersuissa kohtuu hyvää mutta ,ei hintaansa nähden kelpaa enään verrata vanhoja muihin nykyaikaisiin muihin autoihin.

      Farmarit täysin ruumis auton näköisiä eli erittäin rumia edes nähdä noita.

      Volvokin on ruma ainakin vanhemmat v 70 d5 farkut ja hankalia imuroitavia.

      Mersun laatu on oikeastaan ihan kuraa koska se ruostuu,kyllä tuon hintaluokan ja statuksella oleva ei saisi ruostua mitenkään päin vaikka suolaliuoksessa pidettäs 10 vuotta.

      Joka tapauksessa mersun farkku on rumin mitä maanpäällä on koskaan tehty.Hintalaatu ihan hanurista revitty.

    • eiostetakoskaantuota

      Unohdin vielä mainita volvon v 70 dieselin paskan puolen,se on maailman hirvein jyrä diselinä,kaupungit pitää kiertää koska ohjaus on täysin paska,sehän rottelo ei kääny missään,sellaista autoa ei meille oteta ilmankaan enään.

      Volvo ei sovi missään tapauksessa taajamiin keskustoihin kaupunkeihin,erittäin paska auto kun pitää kääntää,jumalaton diesel jyrän ääni,kuulosuojaimet päässä mentävä,kauhea jyrä auto koneen puolesta d5 v.

    • paras.puoli

      Köyhät riisikipoilla ajavat kumartavat ja ottavat aina hatun päästään vastaantullessa. Varmuuden vuoksi, koska eivät voi tietää kuka Mersumies on heidän iso pomonsa.

      • onhannoitanähty

        Tyypillinen mersukuski oli sitten pomo tai teinipossu niin tuollainen ajattelutapa vaikka itse ajaisi rumalla ruosteen raiskaamalla 124 lintalla niinkuin sinäkin. Luulee silti olevansa joku isokin pohatta siellä ratin takana helottavine poskineen kun verenpaine on taas koholla ja vituttaa riisikipot :D Niin tyypillistä mersukulttuuria että itsetuntoa kohotetaan autolla. Yhden tojotakuskin olen nähnyt joka kiilasi mersukuskin melkein ojaan kun ei päästänyt tätä ohitte että sen verran ne nosti hattua tuolle kusipäälle :D


      • Siksi_Lexus

        Mersu kuskeista suorastaan paistaa yksinkertaisuus, mersu kippo ei koriltaan ole uudistunut 40 vuoteen, ja ainut mikä vuosimalleissa muuttuu on etu ja takavalot, ja siihen ne uudisukset jää. Ruma on ruma, eikä muuksi muutu. Sakaslaisia paskakippoja ei tulisi mieleenkään ostaa, siksi Lexus.


      • Tohlo
        Siksi_Lexus kirjoitti:

        Mersu kuskeista suorastaan paistaa yksinkertaisuus, mersu kippo ei koriltaan ole uudistunut 40 vuoteen, ja ainut mikä vuosimalleissa muuttuu on etu ja takavalot, ja siihen ne uudisukset jää. Ruma on ruma, eikä muuksi muutu. Sakaslaisia paskakippoja ei tulisi mieleenkään ostaa, siksi Lexus.

        Tojo kuskeista johon lapsus kuskitkin kuuluvat todellakin loistaa yksinkertaisuus. Vanha sanontahan sanoo, pitääkö olla valmiiksi tyhmä ostaessaan tohlon vai tyhmentääkö tohlo.
        Ai niin tohloilla ajetaan max 10000 km vuodessa ja sijoitus tässä:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005082725.html

        Muut euromerkit aika usein taksissa tai ammattiajossa ja tohlo laahaa peräpäässä. No ei yllätä.


      • Pysyisit_trollipoju
        Tohlo kirjoitti:

        Tojo kuskeista johon lapsus kuskitkin kuuluvat todellakin loistaa yksinkertaisuus. Vanha sanontahan sanoo, pitääkö olla valmiiksi tyhmä ostaessaan tohlon vai tyhmentääkö tohlo.
        Ai niin tohloilla ajetaan max 10000 km vuodessa ja sijoitus tässä:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005082725.html

        Muut euromerkit aika usein taksissa tai ammattiajossa ja tohlo laahaa peräpäässä. No ei yllätä.

        Skodaa ja Vokkeloa puolustelemassa etkä tulisi likaamaan Mersun palstaa sairailla jutuillasi. Kiitos. Olemme saaneet tarpeeksemme lasten kirjoittelusta.


    • tämänykyään

      Unohdin vielä mainita tämän,mersun kun ostaa niin sitä saa pitää kauan vaikka yrittäisikin päästä siitä eroon,sitä ei saa myytyä nettiautojen hintapyynnöillä tai tori.fi hinta tasolla.

      Se on vuosien myynti ,samalla kun sen arvo laskee ja laskee,suoralla ostajaa ei saa kuin aniharvoin,montaa tuhatta ei makseta autosta enään jolla on ajettu yli 300000km saatikka noin puoli miljoonaa,niin noita ostajia ei suomessa näy tuhansilla euroilla.

      Jos miettii vaikka 2005 mallin e sarjaa ja pyyntö on 5000-10000 välillä,yhtään käteis ostajaa ei enään saa edes 4000 euron käteis ostajaa ei saa kuin munkilla ja kilometrien pitää olla alle 300000km.

    • eimersuavoiostaaenään

      Sitten jos kuluina on vielä diesel vero niin kuin useimissa E sarjoissa on,koska bensoja on niin vähän niin ei se kannata ostaa noita.

      Kulut on ihan liian suuria vanhalle mersulle.

    • rumianeon

      Siis normaali jamppojen mersut tosi rumia.

    • seilaan

      hirveä ohjaus.

      • C180TAS205

        Kiva kun kerroit – itse en ole tullut huomanneeksi!


    • fgewthreyjtuktrhw

      Ei mersussa penkit paina kyrpää ollenkaan, minusta ovat oikeinkin hyviä autoja.
      Toki eivät kuitenkaan ainakaan paljon parempia kuin muutkaan eurooppalaiset

    • rellupösösitukka

      Oisko se Brändi maailman ykkös brändi coca colan ohella, jotain sekin on. Hyvä puoli

      • Mesburger

        Maailman ylivoimaisesti arvostetuin brändi (Forbes, 2016) on Apple. Google ja Microsoft ottavat seuraavat sijat ja onhan se cokiskin peräti neljäntenä!

        Automerkeistä Toyota on sijaluvulla 6, BMW sijalla 14 ja löytyyhän se Mercedes-Benzkin lopulta sijalta 20. Automerkkien pronssisija, ei huono!

        https://www.forbes.com/powerful-brands/list/

        Minulle samantekevää. En aja brändillä vaan autolla. Mersu vastaa mieltymyksiäni erinomaisesti.


    • rellupösösitukka

      Jaa olipa ylätys. Sopusuhtaisin logo sitten mitä maailmasta löytyy, onhan sekin jotain , hyvä puoli maailmakaikkeus tähti tasapaino

    • E220_CDI

      Mukavaa kyytiä tilavalla ja hiljaisella autolla pienellä kulutuksella. Tasapainoisen takavetoisen tapaan hyvä ajaa. En minä muuta keksi?

      • etu.neli.veto

        muista se mersun ruoste .e sarja pahin happanemaan.tarkista pohja helmat jos ruskeeta ruostetta .myy pois vaihda wag autoon ei ruostu.kaupanpäälle hieono etu veto neliveto. kiihtyy muukin kuin kuski vitutus.haaaaaaaaaa.


      • E220_CDI
        etu.neli.veto kirjoitti:

        muista se mersun ruoste .e sarja pahin happanemaan.tarkista pohja helmat jos ruskeeta ruostetta .myy pois vaihda wag autoon ei ruostu.kaupanpäälle hieono etu veto neliveto. kiihtyy muukin kuin kuski vitutus.haaaaaaaaaa.

        Kun V70 olen saanut muiden riesaksi työnnettyä, on etuvetoista luisupulkkaa minulle turha enää tarjota. Minä olen rangaistukseni jo kärsinyt, eikä ole kohtuullista vaatia enää enempää.

        Vaatimukseeni tilava, hiljainen, mukava, vähän kuluttava takavetoinen ei löydy yhtään Volkswagenia. Tilat ja pieni kulutus täsmäävät kyllä, mutta niitä tehdään vain etuvetoisena, tai hetkittäin valenelivetoina.

        En mielelläni aja ruosteisella autolla, joten jos E ruostuu, niin sitten ostan uudemman auton. VAG:n ainoa vaihtoehto tilavalle, mukavalle, vähän kuluttavalle takavetoiselle on Audi quattro. Saatan aivan hyvin ostaakin sellaisen joskus. quattro on oikein mieluisa ajettava ja A6 täyttää muutkin mitat ilman moitteita.

        Nyt ei vaan ole vielä vaihdon aika, koska E menee vasta seitsemättä vuottaan ja viimeksi sisälokasuojien ja alustamuovien alle kurkatessani näytti olevan massaus virheettömässä kunnossa.


      • C180TAS205
        etu.neli.veto kirjoitti:

        muista se mersun ruoste .e sarja pahin happanemaan.tarkista pohja helmat jos ruskeeta ruostetta .myy pois vaihda wag autoon ei ruostu.kaupanpäälle hieono etu veto neliveto. kiihtyy muukin kuin kuski vitutus.haaaaaaaaaa.

        Minun alle 7-vuotiaassa Volkkarissani (Golf Variant) oli toissa vuonna oikein lupaavia ruostumisen alkuja kynnyskotelossa ja etulokasuojassa. Sain onneksi ihan kelvollisen vaihtohyvityksen ostaessani tilalle C-sarjan M-B-farkun. Väittävät, että S205-sukupolven korista 48 % on alumiinia. Käytin auton vielä tuoreeltaan alustan ruostesuojauskäsittelyssä, joten nukun yöni ruostumisen osalta varsin rauhallisesti.

        Ehdinkin ajaa välillä 36 vuotta etuvetoisilla. Oli oikein mukava palata takavetoisen rattiin ja tuntea olonsa kotoisaksi! Uskon saaneeni pitkäaikaisen ajokin. Saa nähdä, kestääkö mies yhtä pitkään kuin auto.


    • mannheimer

      Eihän tuo E 320 cdi 4maticini tietenkään maailman paras kulkupeli ole, 10 v jo ikääkin. Mutta ruostetta en siitä kyllä löydä ja hintaisekseen on erittäinkin hyvät kyydit. Tällä nyt mennään vielä joitakin vuosia, kun ei kerran mitään huoliakaan ole.

    • jokin.siinä.on

      Te kateelliset pidätte palstan hengissä.

    • arvo.auto

      Mersun parhaita puolia on korkea hinta . Se karsii hivenen uusimpien mallien ostajakuntaa ja tuttavia tulee harvemmin vastaan.
      Perushinnallahan ei saa muuta kuin aukeavat ovat ja hyvä varustus maksaa halvimman Mersun hinnan lisää.

      • nimiä.mainitsematta

        Onneksi ne Mersun ovet aukeavat ja menevät lukkoon myös talvella, kaikilla merkeillä sekään ei ole itsestäänselvyys.


      • mainitse.ihmeessä
        nimiä.mainitsematta kirjoitti:

        Onneksi ne Mersun ovet aukeavat ja menevät lukkoon myös talvella, kaikilla merkeillä sekään ei ole itsestäänselvyys.

        Kumpa menisivätkin ja pitää varoa mersun lukkojen ympärillä olevia ruostekohtia ettei jää lukko käteen varsinkin takakontin. Ihmeen huonoja mersujen ruostesuojaukset konepellitkin läpimätiä puhumattakaan helmoista. Jopa 05vm. Tojota tai kia huonommin ruostuvia?


      • miksi.varot

        Miksi sinä vanhan Tojo omistaja joudut varomaan Mersun "ruostekohtia"? Oletko autovaras?


      • syytä.varoa
        miksi.varot kirjoitti:

        Miksi sinä vanhan Tojo omistaja joudut varomaan Mersun "ruostekohtia"? Oletko autovaras?

        Mersun ruosteita on syytä varoa ettei tartu varsinkin jos ajat autosi mersun viereen parkkiin voi muovitkin alkaa ruostua autossasi. Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä. Näistä rapein on ehkä C180 siinä lukkojen lisäksi listojen alta voi paljastua yllätyksiä ja helmat ja lokarit mätänee silmissä.


      • Psssssssst
        syytä.varoa kirjoitti:

        Mersun ruosteita on syytä varoa ettei tartu varsinkin jos ajat autosi mersun viereen parkkiin voi muovitkin alkaa ruostua autossasi. Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä. Näistä rapein on ehkä C180 siinä lukkojen lisäksi listojen alta voi paljastua yllätyksiä ja helmat ja lokarit mätänee silmissä.

        C 180:n uusimmassa sukupolvessa (W205, S205) ovat ovien pellit (48 % koko korista) alumiinia. Ainakaan minä en pelkää ovien ruostuvan lukkojen ympäriltä.


      • siitäkö.sanonta
        syytä.varoa kirjoitti:

        Mersun ruosteita on syytä varoa ettei tartu varsinkin jos ajat autosi mersun viereen parkkiin voi muovitkin alkaa ruostua autossasi. Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä. Näistä rapein on ehkä C180 siinä lukkojen lisäksi listojen alta voi paljastua yllätyksiä ja helmat ja lokarit mätänee silmissä.

        Arla saa maidon maistumaan ja Tojo muovinkin ruostumaan.


      • tyhmää.taluttais
        Psssssssst kirjoitti:

        C 180:n uusimmassa sukupolvessa (W205, S205) ovat ovien pellit (48 % koko korista) alumiinia. Ainakaan minä en pelkää ovien ruostuvan lukkojen ympäriltä.

        Psst puhuinko uudemmista? Arla saa maidonkin maistumaan ja mersu alumiininkin ruostumaan.


      • E220_CDI
        syytä.varoa kirjoitti:

        Mersun ruosteita on syytä varoa ettei tartu varsinkin jos ajat autosi mersun viereen parkkiin voi muovitkin alkaa ruostua autossasi. Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä. Näistä rapein on ehkä C180 siinä lukkojen lisäksi listojen alta voi paljastua yllätyksiä ja helmat ja lokarit mätänee silmissä.

        " Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä."

        Omaa kokemusta on vasta 1990-luvun alkupuolelta, mutta eipä ole tullut mieleenkään laittaa avainta oven tai takaluukun lukkoon. Eikö sinua ole ikinä askarruttanut, miksi avaimessa on painonappeja, joissa on avoimen ja suljetun lukon kuvia?

        "aina" on ihan joka kerta. You lose.


      • ufucking.stupido
        E220_CDI kirjoitti:

        " Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä."

        Omaa kokemusta on vasta 1990-luvun alkupuolelta, mutta eipä ole tullut mieleenkään laittaa avainta oven tai takaluukun lukkoon. Eikö sinua ole ikinä askarruttanut, miksi avaimessa on painonappeja, joissa on avoimen ja suljetun lukon kuvia?

        "aina" on ihan joka kerta. You lose.

        Niin eli siis semmoista mersua ei ole vielä keksittykää missä on normaalit lukot vain kuvaamasi "painonappisi"? Älä nyt jaksa esittää typerää you lose every frigging time and lmao ;)


      • E220_CDI
        ufucking.stupido kirjoitti:

        Niin eli siis semmoista mersua ei ole vielä keksittykää missä on normaalit lukot vain kuvaamasi "painonappisi"? Älä nyt jaksa esittää typerää you lose every frigging time and lmao ;)

        Saat itse määritellä oman normaalisi, mutta siltikin Mersun lukkoja on jo vuosikymmenien ajan ohjattu kauko-ohjauksella eikä avaimenreijästä. Jo yli 10 vuoden ajan on metallisen huoltoavaimen joutunut eriseen kliksuttamaan ulos elektronisesti tunnistettavan kauko-ohjaimen sisältä esiin jos on halunnut sitä jostain syystä käyttää. Minulle tuo mekaanisen avaimen rajapinta edustaa helppoa tapaa irrottaa auton sähköavain muusta avainnipustani pitääkseni loput itselläni kun jätän autoni huoltoon.

        Sen lisäksi ruosteettomia ovia löytyy riittävästi osoittamaan myös "aina" ovista irtoilevat lukot sinun keksinnöksesi.

        Liioittelet rankasti menneisyyden vankina. Rajaa ruostumisväitteesi ja mekaanisten avainten käyttö niihin malleihin, mitä ne oikeasti koskevat, koska niitäkin on. Minun vastaväitteeni loppuvat heti kun sinä lopetat valehtelun.

        BTDT & DEB.


    • Ajat_muuttuvat

      >Perushinnallahan ei saa muuta kuin aukeavat ovet

      Noin oli joskus muinoin – hinnat alkaen -Mersu oli todellakin perin spartalainen kapistus.

      Nyt on onneksi hieman toisin. Aika harva haluaa enää Mersunsa manuaalivaihteisena. Automaatin hinnanero manuaaliin nähden on supistunut kohtuulliseksi ja ero polttoaineen kulutuksessa sitäkin enemmän. Automaatin valitseminen johtaa (ainakin C-sarjassa) myös Premium Business -varustustasoon, joka tarjoaa oleellisimmat, järkevimmät mukavuuskilkkeet likimain kohtuulliseen hintaan. Itse en kaivannut sen päälle ekstraa enää monellakaan tonnilla.

      Kiinnostuneet voivat selvittää yksityiskohdat M-B:n sivuston hinnastosta, en käy niitä tässä toistamaan. Hinnastossahan toki riittää sivuja, vaihtoehtoja ja hinnakkaita pikkuylellisyyksiä vaikka kuinka, mutta kukapa niitä kaikkia käskisi ruksaamaan!

    • Komea auto! =)

    • olikssehyvä
    • Anonyymi

      Mersu on hyvä koska siinä on hienot muotoilut ja hyvät ja hienit tuulettimet.
      sisältä hieno ja hyvät penkin lämmittimiet.

    • Anonyymi

      Ensin on Mersu, sitten muut autot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe