En itse keksi mersusta muita hyviä puolia kuin että pieni kääntöympyrä oli sitten etu- tai takavetoinen. Miinusta tulee siitä, että tilat eivät ole kummoiset etenkään takapenkillä jalkatilat huonot. Penkit myös epämukavat pitkällä matkalla, painavat persettä, volvossa on mukavat penkit.
Mersun hyvät puolet?
38
1730
Vastaukset
- rumiaovat
Niin riippuu missä volvossa?
Minulla oli vanhempi v 70 d5 farkku niin tässä nämä puolinahka penkit sopii sellaisiin kohtuu matkoihin muttei pitkiin matkoihin. Vanhassa viimeisissä väyrys mersuissa oli hyvät istuimet.
Tekniikka on mersuissa kohtuu hyvää mutta ,ei hintaansa nähden kelpaa enään verrata vanhoja muihin nykyaikaisiin muihin autoihin.
Farmarit täysin ruumis auton näköisiä eli erittäin rumia edes nähdä noita.
Volvokin on ruma ainakin vanhemmat v 70 d5 farkut ja hankalia imuroitavia.
Mersun laatu on oikeastaan ihan kuraa koska se ruostuu,kyllä tuon hintaluokan ja statuksella oleva ei saisi ruostua mitenkään päin vaikka suolaliuoksessa pidettäs 10 vuotta.
Joka tapauksessa mersun farkku on rumin mitä maanpäällä on koskaan tehty.Hintalaatu ihan hanurista revitty. - eiostetakoskaantuota
Unohdin vielä mainita volvon v 70 dieselin paskan puolen,se on maailman hirvein jyrä diselinä,kaupungit pitää kiertää koska ohjaus on täysin paska,sehän rottelo ei kääny missään,sellaista autoa ei meille oteta ilmankaan enään.
Volvo ei sovi missään tapauksessa taajamiin keskustoihin kaupunkeihin,erittäin paska auto kun pitää kääntää,jumalaton diesel jyrän ääni,kuulosuojaimet päässä mentävä,kauhea jyrä auto koneen puolesta d5 v. - paras.puoli
Köyhät riisikipoilla ajavat kumartavat ja ottavat aina hatun päästään vastaantullessa. Varmuuden vuoksi, koska eivät voi tietää kuka Mersumies on heidän iso pomonsa.
- onhannoitanähty
Tyypillinen mersukuski oli sitten pomo tai teinipossu niin tuollainen ajattelutapa vaikka itse ajaisi rumalla ruosteen raiskaamalla 124 lintalla niinkuin sinäkin. Luulee silti olevansa joku isokin pohatta siellä ratin takana helottavine poskineen kun verenpaine on taas koholla ja vituttaa riisikipot :D Niin tyypillistä mersukulttuuria että itsetuntoa kohotetaan autolla. Yhden tojotakuskin olen nähnyt joka kiilasi mersukuskin melkein ojaan kun ei päästänyt tätä ohitte että sen verran ne nosti hattua tuolle kusipäälle :D
- Siksi_Lexus
Mersu kuskeista suorastaan paistaa yksinkertaisuus, mersu kippo ei koriltaan ole uudistunut 40 vuoteen, ja ainut mikä vuosimalleissa muuttuu on etu ja takavalot, ja siihen ne uudisukset jää. Ruma on ruma, eikä muuksi muutu. Sakaslaisia paskakippoja ei tulisi mieleenkään ostaa, siksi Lexus.
- Tohlo
Siksi_Lexus kirjoitti:
Mersu kuskeista suorastaan paistaa yksinkertaisuus, mersu kippo ei koriltaan ole uudistunut 40 vuoteen, ja ainut mikä vuosimalleissa muuttuu on etu ja takavalot, ja siihen ne uudisukset jää. Ruma on ruma, eikä muuksi muutu. Sakaslaisia paskakippoja ei tulisi mieleenkään ostaa, siksi Lexus.
Tojo kuskeista johon lapsus kuskitkin kuuluvat todellakin loistaa yksinkertaisuus. Vanha sanontahan sanoo, pitääkö olla valmiiksi tyhmä ostaessaan tohlon vai tyhmentääkö tohlo.
Ai niin tohloilla ajetaan max 10000 km vuodessa ja sijoitus tässä:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005082725.html
Muut euromerkit aika usein taksissa tai ammattiajossa ja tohlo laahaa peräpäässä. No ei yllätä. - Pysyisit_trollipoju
Tohlo kirjoitti:
Tojo kuskeista johon lapsus kuskitkin kuuluvat todellakin loistaa yksinkertaisuus. Vanha sanontahan sanoo, pitääkö olla valmiiksi tyhmä ostaessaan tohlon vai tyhmentääkö tohlo.
Ai niin tohloilla ajetaan max 10000 km vuodessa ja sijoitus tässä:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005082725.html
Muut euromerkit aika usein taksissa tai ammattiajossa ja tohlo laahaa peräpäässä. No ei yllätä.Skodaa ja Vokkeloa puolustelemassa etkä tulisi likaamaan Mersun palstaa sairailla jutuillasi. Kiitos. Olemme saaneet tarpeeksemme lasten kirjoittelusta.
- tämänykyään
Unohdin vielä mainita tämän,mersun kun ostaa niin sitä saa pitää kauan vaikka yrittäisikin päästä siitä eroon,sitä ei saa myytyä nettiautojen hintapyynnöillä tai tori.fi hinta tasolla.
Se on vuosien myynti ,samalla kun sen arvo laskee ja laskee,suoralla ostajaa ei saa kuin aniharvoin,montaa tuhatta ei makseta autosta enään jolla on ajettu yli 300000km saatikka noin puoli miljoonaa,niin noita ostajia ei suomessa näy tuhansilla euroilla.
Jos miettii vaikka 2005 mallin e sarjaa ja pyyntö on 5000-10000 välillä,yhtään käteis ostajaa ei enään saa edes 4000 euron käteis ostajaa ei saa kuin munkilla ja kilometrien pitää olla alle 300000km. - eimersuavoiostaaenään
Sitten jos kuluina on vielä diesel vero niin kuin useimissa E sarjoissa on,koska bensoja on niin vähän niin ei se kannata ostaa noita.
Kulut on ihan liian suuria vanhalle mersulle. - rumianeon
Siis normaali jamppojen mersut tosi rumia.
- seilaan
hirveä ohjaus.
- C180TAS205
Kiva kun kerroit – itse en ole tullut huomanneeksi!
- fgewthreyjtuktrhw
Ei mersussa penkit paina kyrpää ollenkaan, minusta ovat oikeinkin hyviä autoja.
Toki eivät kuitenkaan ainakaan paljon parempia kuin muutkaan eurooppalaiset - rellupösösitukka
Oisko se Brändi maailman ykkös brändi coca colan ohella, jotain sekin on. Hyvä puoli
- Mesburger
Maailman ylivoimaisesti arvostetuin brändi (Forbes, 2016) on Apple. Google ja Microsoft ottavat seuraavat sijat ja onhan se cokiskin peräti neljäntenä!
Automerkeistä Toyota on sijaluvulla 6, BMW sijalla 14 ja löytyyhän se Mercedes-Benzkin lopulta sijalta 20. Automerkkien pronssisija, ei huono!
https://www.forbes.com/powerful-brands/list/
Minulle samantekevää. En aja brändillä vaan autolla. Mersu vastaa mieltymyksiäni erinomaisesti.
- rellupösösitukka
Jaa olipa ylätys. Sopusuhtaisin logo sitten mitä maailmasta löytyy, onhan sekin jotain , hyvä puoli maailmakaikkeus tähti tasapaino
- E220_CDI
Mukavaa kyytiä tilavalla ja hiljaisella autolla pienellä kulutuksella. Tasapainoisen takavetoisen tapaan hyvä ajaa. En minä muuta keksi?
- etu.neli.veto
muista se mersun ruoste .e sarja pahin happanemaan.tarkista pohja helmat jos ruskeeta ruostetta .myy pois vaihda wag autoon ei ruostu.kaupanpäälle hieono etu veto neliveto. kiihtyy muukin kuin kuski vitutus.haaaaaaaaaa.
- E220_CDI
etu.neli.veto kirjoitti:
muista se mersun ruoste .e sarja pahin happanemaan.tarkista pohja helmat jos ruskeeta ruostetta .myy pois vaihda wag autoon ei ruostu.kaupanpäälle hieono etu veto neliveto. kiihtyy muukin kuin kuski vitutus.haaaaaaaaaa.
Kun V70 olen saanut muiden riesaksi työnnettyä, on etuvetoista luisupulkkaa minulle turha enää tarjota. Minä olen rangaistukseni jo kärsinyt, eikä ole kohtuullista vaatia enää enempää.
Vaatimukseeni tilava, hiljainen, mukava, vähän kuluttava takavetoinen ei löydy yhtään Volkswagenia. Tilat ja pieni kulutus täsmäävät kyllä, mutta niitä tehdään vain etuvetoisena, tai hetkittäin valenelivetoina.
En mielelläni aja ruosteisella autolla, joten jos E ruostuu, niin sitten ostan uudemman auton. VAG:n ainoa vaihtoehto tilavalle, mukavalle, vähän kuluttavalle takavetoiselle on Audi quattro. Saatan aivan hyvin ostaakin sellaisen joskus. quattro on oikein mieluisa ajettava ja A6 täyttää muutkin mitat ilman moitteita.
Nyt ei vaan ole vielä vaihdon aika, koska E menee vasta seitsemättä vuottaan ja viimeksi sisälokasuojien ja alustamuovien alle kurkatessani näytti olevan massaus virheettömässä kunnossa. - C180TAS205
etu.neli.veto kirjoitti:
muista se mersun ruoste .e sarja pahin happanemaan.tarkista pohja helmat jos ruskeeta ruostetta .myy pois vaihda wag autoon ei ruostu.kaupanpäälle hieono etu veto neliveto. kiihtyy muukin kuin kuski vitutus.haaaaaaaaaa.
Minun alle 7-vuotiaassa Volkkarissani (Golf Variant) oli toissa vuonna oikein lupaavia ruostumisen alkuja kynnyskotelossa ja etulokasuojassa. Sain onneksi ihan kelvollisen vaihtohyvityksen ostaessani tilalle C-sarjan M-B-farkun. Väittävät, että S205-sukupolven korista 48 % on alumiinia. Käytin auton vielä tuoreeltaan alustan ruostesuojauskäsittelyssä, joten nukun yöni ruostumisen osalta varsin rauhallisesti.
Ehdinkin ajaa välillä 36 vuotta etuvetoisilla. Oli oikein mukava palata takavetoisen rattiin ja tuntea olonsa kotoisaksi! Uskon saaneeni pitkäaikaisen ajokin. Saa nähdä, kestääkö mies yhtä pitkään kuin auto.
- mannheimer
Eihän tuo E 320 cdi 4maticini tietenkään maailman paras kulkupeli ole, 10 v jo ikääkin. Mutta ruostetta en siitä kyllä löydä ja hintaisekseen on erittäinkin hyvät kyydit. Tällä nyt mennään vielä joitakin vuosia, kun ei kerran mitään huoliakaan ole.
- jokin.siinä.on
Te kateelliset pidätte palstan hengissä.
- arvo.auto
Mersun parhaita puolia on korkea hinta . Se karsii hivenen uusimpien mallien ostajakuntaa ja tuttavia tulee harvemmin vastaan.
Perushinnallahan ei saa muuta kuin aukeavat ovat ja hyvä varustus maksaa halvimman Mersun hinnan lisää.- nimiä.mainitsematta
Onneksi ne Mersun ovet aukeavat ja menevät lukkoon myös talvella, kaikilla merkeillä sekään ei ole itsestäänselvyys.
- mainitse.ihmeessä
nimiä.mainitsematta kirjoitti:
Onneksi ne Mersun ovet aukeavat ja menevät lukkoon myös talvella, kaikilla merkeillä sekään ei ole itsestäänselvyys.
Kumpa menisivätkin ja pitää varoa mersun lukkojen ympärillä olevia ruostekohtia ettei jää lukko käteen varsinkin takakontin. Ihmeen huonoja mersujen ruostesuojaukset konepellitkin läpimätiä puhumattakaan helmoista. Jopa 05vm. Tojota tai kia huonommin ruostuvia?
- miksi.varot
Miksi sinä vanhan Tojo omistaja joudut varomaan Mersun "ruostekohtia"? Oletko autovaras?
- syytä.varoa
miksi.varot kirjoitti:
Miksi sinä vanhan Tojo omistaja joudut varomaan Mersun "ruostekohtia"? Oletko autovaras?
Mersun ruosteita on syytä varoa ettei tartu varsinkin jos ajat autosi mersun viereen parkkiin voi muovitkin alkaa ruostua autossasi. Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä. Näistä rapein on ehkä C180 siinä lukkojen lisäksi listojen alta voi paljastua yllätyksiä ja helmat ja lokarit mätänee silmissä.
- Psssssssst
syytä.varoa kirjoitti:
Mersun ruosteita on syytä varoa ettei tartu varsinkin jos ajat autosi mersun viereen parkkiin voi muovitkin alkaa ruostua autossasi. Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä. Näistä rapein on ehkä C180 siinä lukkojen lisäksi listojen alta voi paljastua yllätyksiä ja helmat ja lokarit mätänee silmissä.
C 180:n uusimmassa sukupolvessa (W205, S205) ovat ovien pellit (48 % koko korista) alumiinia. Ainakaan minä en pelkää ovien ruostuvan lukkojen ympäriltä.
- siitäkö.sanonta
syytä.varoa kirjoitti:
Mersun ruosteita on syytä varoa ettei tartu varsinkin jos ajat autosi mersun viereen parkkiin voi muovitkin alkaa ruostua autossasi. Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä. Näistä rapein on ehkä C180 siinä lukkojen lisäksi listojen alta voi paljastua yllätyksiä ja helmat ja lokarit mätänee silmissä.
Arla saa maidon maistumaan ja Tojo muovinkin ruostumaan.
- tyhmää.taluttais
Psssssssst kirjoitti:
C 180:n uusimmassa sukupolvessa (W205, S205) ovat ovien pellit (48 % koko korista) alumiinia. Ainakaan minä en pelkää ovien ruostuvan lukkojen ympäriltä.
Psst puhuinko uudemmista? Arla saa maidonkin maistumaan ja mersu alumiininkin ruostumaan.
- E220_CDI
syytä.varoa kirjoitti:
Mersun ruosteita on syytä varoa ettei tartu varsinkin jos ajat autosi mersun viereen parkkiin voi muovitkin alkaa ruostua autossasi. Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä. Näistä rapein on ehkä C180 siinä lukkojen lisäksi listojen alta voi paljastua yllätyksiä ja helmat ja lokarit mätänee silmissä.
" Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä."
Omaa kokemusta on vasta 1990-luvun alkupuolelta, mutta eipä ole tullut mieleenkään laittaa avainta oven tai takaluukun lukkoon. Eikö sinua ole ikinä askarruttanut, miksi avaimessa on painonappeja, joissa on avoimen ja suljetun lukon kuvia?
"aina" on ihan joka kerta. You lose. - ufucking.stupido
E220_CDI kirjoitti:
" Mersuissa on aina ruostetta lukkojen ympärillä olevissa pelleissä kannattaa varoa kun avainta kääntää ettei käänny koko lukko ruostereiässä."
Omaa kokemusta on vasta 1990-luvun alkupuolelta, mutta eipä ole tullut mieleenkään laittaa avainta oven tai takaluukun lukkoon. Eikö sinua ole ikinä askarruttanut, miksi avaimessa on painonappeja, joissa on avoimen ja suljetun lukon kuvia?
"aina" on ihan joka kerta. You lose.Niin eli siis semmoista mersua ei ole vielä keksittykää missä on normaalit lukot vain kuvaamasi "painonappisi"? Älä nyt jaksa esittää typerää you lose every frigging time and lmao ;)
- E220_CDI
ufucking.stupido kirjoitti:
Niin eli siis semmoista mersua ei ole vielä keksittykää missä on normaalit lukot vain kuvaamasi "painonappisi"? Älä nyt jaksa esittää typerää you lose every frigging time and lmao ;)
Saat itse määritellä oman normaalisi, mutta siltikin Mersun lukkoja on jo vuosikymmenien ajan ohjattu kauko-ohjauksella eikä avaimenreijästä. Jo yli 10 vuoden ajan on metallisen huoltoavaimen joutunut eriseen kliksuttamaan ulos elektronisesti tunnistettavan kauko-ohjaimen sisältä esiin jos on halunnut sitä jostain syystä käyttää. Minulle tuo mekaanisen avaimen rajapinta edustaa helppoa tapaa irrottaa auton sähköavain muusta avainnipustani pitääkseni loput itselläni kun jätän autoni huoltoon.
Sen lisäksi ruosteettomia ovia löytyy riittävästi osoittamaan myös "aina" ovista irtoilevat lukot sinun keksinnöksesi.
Liioittelet rankasti menneisyyden vankina. Rajaa ruostumisväitteesi ja mekaanisten avainten käyttö niihin malleihin, mitä ne oikeasti koskevat, koska niitäkin on. Minun vastaväitteeni loppuvat heti kun sinä lopetat valehtelun.
BTDT & DEB.
- Ajat_muuttuvat
>Perushinnallahan ei saa muuta kuin aukeavat ovet
Noin oli joskus muinoin – hinnat alkaen -Mersu oli todellakin perin spartalainen kapistus.
Nyt on onneksi hieman toisin. Aika harva haluaa enää Mersunsa manuaalivaihteisena. Automaatin hinnanero manuaaliin nähden on supistunut kohtuulliseksi ja ero polttoaineen kulutuksessa sitäkin enemmän. Automaatin valitseminen johtaa (ainakin C-sarjassa) myös Premium Business -varustustasoon, joka tarjoaa oleellisimmat, järkevimmät mukavuuskilkkeet likimain kohtuulliseen hintaan. Itse en kaivannut sen päälle ekstraa enää monellakaan tonnilla.
Kiinnostuneet voivat selvittää yksityiskohdat M-B:n sivuston hinnastosta, en käy niitä tässä toistamaan. Hinnastossahan toki riittää sivuja, vaihtoehtoja ja hinnakkaita pikkuylellisyyksiä vaikka kuinka, mutta kukapa niitä kaikkia käskisi ruksaamaan! Komea auto! =)
- olikssehyvä
10 myyttiä mersuista.
https://youtu.be/mAgY6A3RPcU - Anonyymi
Mersu on hyvä koska siinä on hienot muotoilut ja hyvät ja hienit tuulettimet.
sisältä hieno ja hyvät penkin lämmittimiet. - Anonyymi
Ensin on Mersu, sitten muut autot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217