Luulee olevansa ihastunut

voiko

Onko mahdollista, että luulee olevansa ihastunut johonkin poikaan/tyttöön, mutta ei kuitenkaan ole?

5

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sykologi

      Sitä joko on ihastunut tai ei ole. Ei voi luulla olevansa.

      Luuleminen liittyy usein ihastumiseen siten, että kun ei tunne toista, luulee häntä jonkinlaiseksi ja ihastuu tähän itse luotuun mielikuvaan. Sitten saakin tietää toisesta jotain, mistä ei itse tykkääkään, ja sitä tajuaa erehtyneensä ja ettei enää niin olekaan ihastunut. Tykkääminen sinänsä oli aitoa ja oikeaa, mutta perustui kuvitelmille.

    • Sykoloogi2

      On eri asia olla avoimesti ihastunut johonkin kuin pakkomielteisesti jumittaa tunteillaan johonkin ihmiseen. Siis useimpien ihmisten tunne, se mitä he kutsuvat ihastumiseksi, ei olekaan ihastumista, vaan jotain pakkomielteistä takertumista kuvitelmiin ja kaipaamiseen. Ihastuminen on toisesta tykkäämistä, ihastuttavan ihmisen huomaamista ja tämän tunteen tunnistamista.

      • Jos "Ihastuminen on toisesta tykkäämistä, ihastuttavan ihmisen huomaamista ja tämän tunteen tunnistamista." niin silloin...mä taidan olla ihastunut... mikä on pikkaisen ok mutta samalla pelottava -.-


    • VoiLuulla

      Kyllä voi luulla.

    • Onsemahdollista

      On mahdollista, että tapaa ihmisen jolta saa kaivattua huomiota/suosiota/arvostusta/kehuja tms. josta on riippuvainen/vajaus. Tämä vajeen täyttyminen tietysti tuntuu hyvältä ja uskon, että se helposti johtaa oikeaan ihastumiseen....pidempään jatkuessaan se koukuttaa, kuten mikä tahansa huume.
      Se onko kyse koukuttumisesta saatuun kylläisyyden tunteeseen vai todellisesta ihastumisesta ihmiseen itseensä, riippuu pitkälti henkilön persoonasta...eli kuinka helposti koukuttuva on. Tätä voi miettiä esim. kuinka helposti koukuttuu tupakkaan tai alkoholiin. Ja koukuttuuko siihen itse tupakan/alkoholin takia vai statuksen takia vai siitä saadun tunteen takia jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe