Olettekos muuten huomanneet että kerjäläisetkin ovat rantautuneet Lieksaan.
Miten näihin pitäisi suhtautua?
Yksi syöksyy kauniin ruusun kera ojentaen sitä "uhrilleen", sitten hän kielimuurin takia vetää laminoidun kortin luettavaksi jossa kertoo veljensä vakavasti loukkaantuneen ja pyytää siihen vedoten rahaa hädässä olevan veljensä auttamiseen.
Toinen istuu avuttomana istuallaan marketin seinustalla yrittäen vedota huono-osaiseen asemaansa, tietenkin rahanluovuttajat mielessään. Pahinta se että vanhukset ja muut heikkovaraiset ovat myötätuntoisesti heidän kohteinaan helppoja saaliita. Arpajaisiinkin pitää olla viranomaisten lupa, mutta ei ilmeisesti kerjäämiseen julkisilla paikoilla.
Onko ollut tai oletteko aiemmin tähän ilmiöön törmänneet Lieksassa. Tämähän alkaa vaikuttaa jo suurkaupungin oireilta!! Ovatko ihan itsenäisiä yrittäjiä vai sossun jo hylkäämiä?
Nyt äkkiä sosiaalitoimi jalkautumaan kentälle ja auttamaan nämä rassukat kadulta pois.
Kerjäläisiä, vai jotain muita? Ihmettelen.
26
280
Vastaukset
Joo ilmeisesti on jälleen muuttolinnut saapuneet.
Olen jopa ovelta ovelle tuossa asiassa törmännyt aiheeseen ja siksi varoitan asiasta jo ajoissa.
Kohta ovella on myös piirustusten kauppaajia ja pyytävät saada juoda sen jälkeen joku kollastaa paikkojanne eli ammatillisia rorvoja- liikkeellä.ovat
Kerjäläiset ovat EU-kansalaisia. Siis vapaita liikkumaan. Romaniasta tai Bulgariasta. Eivät saa Suomesta tukija.
- exsosiaalilautakunnassa
Nyt heitän hieman esiin tietämättömyyteni mutta otan selkoa asiasta.-
Eli jos jokin yleensä on tullut pitäjään ja on toimeentuloa vailla niin silloin kunta on ainakin aikaisemmin ollut velvollinen antamaan lain mukaan toimeentulotukea. ja tarkistan toki asian.
Minulla on ohjeet toimeentulotukien soveltajille
- ainoat.kerjäläiset
Rasset kerjää somaleilta turpaansa :D
- kahden.lehden.tilaaja
Mielenkiintoista. Minulle tuli tästä ajatus, että miten laajemmin saataisiin varoitettua heidän todellisesta "laadustaan" lieksalaisia. Ottaisiko esim. Lieksan Lehti asiakseen varoittaa vanhuksiamme ja muita herkkäuskoisia? Itse asun Lieksa Nurmes rajan lähiseudulla, ja koska minulle tulee molemmat paikallislehdet, olen huomannut lehdissä tietyn linjaeron. Ylä-Karjala informoi asiallisesti esimerkiksi näistä katto ja piippuremonttihuijareista. Onko Lieksan Lehdessä näkynyt tämän kaltaisia juttuja. No en ole huomannut. Vanhukset eivät lue tätä palstaa pääsääntöisesti ajatellen ja siksi olisi suotavaa, että heilläkin olisi mahdollisuus saada asiallista tietoa tästäkin asiasta. Haloo Lieksan läpyskä!
- älä.lyö.pelottaa.jo
Mitä rasse tarkoittaa, olen liian nuori tuntemaan termin. Onko ne jotain kerjäläisten ja somalien avustajasilmätikkuja. Eli jos autat kerjäläistä etkä somalia, turpiin tulee, että tukka heiluu?
- joissa-näkyy-katukyltt
Asiasta varoittaminen kuuluu poliisille tms. viranomaiselle. Ei sinulle, eikä edes millekään lehdelle.
Tiedotusvälineet kertovat sen vasta sitten kun poliisi tiedottaa asiasta. Muuten ne voivat syyllistyä rikokseen.
Jos nämä kerjäläiset tms. ovat ahdistelleet sinua niin tee ilmoitus poliisille. Se on oikeastaan kansalaisen velvollisuus. Poliisi tiedottaa sitten asiasta jne...
Ymmärsitkö?
Minä en voi sellaista ilmoitusta tehdä, koska en ole törmännyt tuohon ongelmaan.
- huijareita-ne.on
Nuo kerjäläisakat ovat töissä? Miehet laittaa ne kerjäämään ja ottavat rahat akoilta! Jokuvuosi sitten soi ovikello, ja nainen oli ovella ojentaen lapun,,olen köyhä opiskelija jne, liirumlaarumia, ja myi paperikopioita tauluna! Sanoin etten osta ja nykäisin oven kiinni! Se lähti pihasta, meni tielle ja jatkoi matkaa, ja kuinka ollakkaan kaksi miestä pakettiautossa jos oli ulkomaan rekkarit, ajoi hiljaa se naisen perässä!
Eli rahastajat oli seuraamassa työntekijää!- sairasta.touhua
Parituksen eräs muoto.
- sossupummirasset
Lieksa kerjää muulta Suomelta.
- suvakit.tasmaaniaan
somaleiden ja vastaanottokeskusten tähden. Siinä osuit naulan kantaaan. Iskäs tais olla kirvesmies.
- exvaramoottori
väitän että Lieksassa on liian hyväsydämisiä ja tietämättömiä noista huijareista joten Te nuoremmat varoittakaa noista" pummeista" joilla on vaan todella kyseessä jopa ihmiskauppa ja kyllä viranomaisten pitäisi myös tuohon seikkaan heti alkuun puututtava jos on kykyä ja taitoa yleensä
- suvakit.tasmaaniaan
Antteeksi. Kirvesmiehen ammatti on muuten arvostetttava ja hyvä.
- sampo.10
Ei niillä virallisilla ommaisilla oo nykyisin mittään määrärahoja ennää leikkuupuimurin jälekkeen ja motovaattiokin puuttuu ku on tällaiseksi mennyt tää touhhuuminen. Jyvien siasta seasta kohta löyttyypi pelikkiä akanoita.
- Apostolien.tekoja
Se vain männöö sillei, että joka hevoselle ajuri löytyy.
https://www.youtube.com/watch?v=vOYDFmBc-hM Viime kesänä romanialaiset olivat täällä menneet kesken kirkonmenojen kirkkoon kerjäämään penkkeihin ihmisten viereen.
Kun heitä oli käsketty pois, niin olivat alkanee uhkailla tulevansa seuraavan kerran suuremmalla joukolla, jos eivät saa tarpeeksi rahaa.
Kirkkoherra kertoi, ja samaa sanoi muutkin mukana olleet.Ei ole kaukana Lieksastakaan tuo. Kyllä päättäjienkin silmien uskon jo avautuneen. Heillä on vain pelko ryhtyä ryhdiksi ja rehdiksi, nykyisen tiedonkulun ja oman "arvonsa" ja hyväksymisen menetyksen pelon vuoksi olla sopivasti vahvoja tulevien ja taas tulevien, ainoastaan vaaliensa vuoksi! Tietynlainen voimallinen ja kaikkeen lonkeronsa ulottava "puuttumiskulttuuri" aiheuttaa sosiaalisen median kulttuurissamme terveen ”Salomonin” vahvuuden heikentymistä.
Leikillisesti sanoen, olisimme vailla vahvaa ja oikeamielistä kuningasta. Tai toisaalta, onkohan ajatus niin leikillinenkään;) Jumalallista olisi suorastaan tuomita ja hallita oikein.Voisipa myös ajatella, että olemme jonkunlaisessa puudutetussa tilassa somen vuoksi. Kylmää on kokonaisuuden kyyti tällä tavoin.
- puhakas.nalle
Kaikki leikkii. Aidot tolkut.
Sinä vapiset vain sisällisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta. - sopivat.lieksaankin
Kerjäläiset, muusikot, ihmispatsaat ovat kristittyjä romaneja.
Tienvarsilla on jo näkynyt noita jotka leikkii auton sammumista.
Sama porukka on saman päivän aikana nähty milloin milläkin suunnalla kaupunkia tai ympäristöpitäjää.
Yrittivät minutkin pysäyttää tulemalla ajoradalle autoni eteen, väistivät vikkelään, kun huomasivat etten hiljennä.- olipa.hyvä.kun.luin
Tosi röyhkeää on tuo heidän toiminta. Oli hyvä kun tuli luettua tämä aloitus ja ketju. Osaan nyt varautua näihin huijareihin. Eilen ihmettilinkin miksi se yksi nainen juoksentelee sen ruusunsa kanssa sinne tänne. Luulin ensin että se jakaa jotain hyvää asiaa tai tutkii jotain asiallisesti. Mutta ei eii... Kerjuulla ja huijaamassa.
Toivottavasti ovat vain vähän aikaa aina yhdellä paikkakunnalla. - romubemukka
Joo, on huomattu. Peräkammarinpojat kerjäävät vanhempansa melkein kuiviin.
- jälkeläisetosuma
Onko noin muillakin? todella eläkeläiset on kovilla ja varsinkin jos sattuu jälkeläinen tai hänen kaveri olemaan todella hävytön uhkailija ja kiusaaja ja tunnettua on se että alkoholisti myy vaikka vanhan äiteensä saadakseen viinaa ja pönttön sekaisin silloin mennään joskus hyvinkin pitkälle ja siitä on poliisi tv osviittaa
- molemminpuolin
Joensuussa oli jollain suvakilla kova vedätys, kun kavalsi äidiltään kymmeniätuhansia euroja? Henkilö on suvakki aivan ääripäästä!
Onneksi ääripäitä on vain tietty pieni osa sekä "rasseissa että suvakeissa". Ns. tolkun ihmisiä suurin osa.
Eipä nyt sen enempää kuin nälkämaan laulu;)
https://www.youtube.com/watch?v=u-eI6eEU2jM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 868109
- 896198
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344691- 363224
- 483216
- 432763
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412705- 432651
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo552402