Kiminkisen puunkaato tehtävä

kenen-on-vastuu

Olen pitänyt Kiminkistä hyvänä vanhanajan lääkärinä, mutta kun satuin katsomaan livin ohjelman neljäntähden talkoot, jossa Vallu Valpion tehtäväksi tuli kaataa iso mänty. No ei siinä mitään jos se olisikin normaalista vain kaadettu.Mutta, kun EI.

Vallun piti kiivetä puuhun, moottorisaha mukana,tolppakengät jalassa, ensin karsia oksat, sitten sahata latva, ja sitten pätkiä puu palasiksi. Vasta sitten sahattiin loppu puu maasta käsin.

Miten lääkäri voi olla noin tyhmä, että laittaa kokemattoman kaupunkipojan tekemään moista?
Hermostunut kokematon kaataja, olisi voinut sahata vaikka omanpäänsä vahingossa, ja vähällä olikin, ettei sahannut turvaköyttään poikki.
Kukaan ammatti-ihminen ei noin puuta kaada.

Lopuksi Kiminkinen vielä sanoi, ettei itse olisi pystynyt moista tekemään... Just joo. Eikö ollut rahaa palkata arboristia, joka tietää miten puut kaadetaan.

Joku tolkku tehtäviinkin.Ja etenkin TURVALLISUUS !

4

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkjdhfyf

En katsonut kyseistä ohjelmaa mutta jos kertomasi pitää paikkansa niin uskomaton juttu.
      Olen kaadattanut pihaltani iso lehtikuusen noin 1 m halkaisijaltaan. Sen kaatamiseen palkkasin palomiehen joka ammatissaan joutuu kaatamaan puita vaikeistakin paikoista.
      Meillä on tehokas moottorisaha jolla aikuinen poikani katkoo pöllejä, mutta ei tullut mieleenikään antaa hänen kiivetä lehtikuusta pätkimään.
      Maksoin mielelläni 200£ työstä kun se tehtiin turvallisesti ammattilaisen suorittamana.
      Täytyisi varmistaa TV ohjelmien esittämisessä ettei näytettäisi kansalaisille vaarallisia suorituksia. Joku teeseitse mies voi intoutua tekemään kotipihallaan samoin kun kerran Kiminkinenkin teetti Vallu Valpiolla. Kaikki eivät selviä hyvällä onnella.

• erffrt4e5tg45retg5r4e

Yksi vaarallisimmista ammateista, eiköhän ohjelman käsikirjoitus ole kuitenkin jonkun muun kuin sen lekurin..

http://www.ruutu.fi/video/2944662 tätä kirjoittaessa jakso on katsottavissa ilmaiseksi vielä 6pv ajan, tuo on toinen osa siitä.

• naurussapiteleminen

Juuh. Olen aiemminkin seurannut tämän kantritohtorin toimia telkkuohjelmissa, esim. Huutokauppakeisarin jaksossa, jossa kaupitteli appensa vanhaa seinäkelloa. Kellosta puuttui numerot ja ne oli piirretty mustalla tussilla. Tohtoori kuvitteli kellon olevan satojen eurojen arvoinen... no, Akin kanssa ei tullut kauppoja vaan provikkamyyntiin meni. Ja kyllä Aki tiesi, kellosta tarjottiin vain pari kymppiä *lol*. Että silleen.

• kenen-on-vastuu

"En katsonut kyseistä ohjelmaa mutta jos kertomasi pitää paikkansa niin uskomaton juttu. "
      Katsoppa tuosta linkistä mikä on edellä olevan vastauksessa. Oli kyllä hiuksianostattava tapaus.

"eiköhän ohjelman käsikirjoitus ole kuitenkin jonkun muun kuin sen lekurin.."
      Formaatti on muiden, mutta tehtävät päättää kai ne tähdet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      423
      5528
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1918
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      367
      1864
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      120
      1084
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1014
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      928
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      825
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      72
      801
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      723
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      37
      714
    Aihe