Kiminkisen puunkaato tehtävä

kenen-on-vastuu

Olen pitänyt Kiminkistä hyvänä vanhanajan lääkärinä, mutta kun satuin katsomaan livin ohjelman neljäntähden talkoot, jossa Vallu Valpion tehtäväksi tuli kaataa iso mänty. No ei siinä mitään jos se olisikin normaalista vain kaadettu.Mutta, kun EI.

Vallun piti kiivetä puuhun, moottorisaha mukana,tolppakengät jalassa, ensin karsia oksat, sitten sahata latva, ja sitten pätkiä puu palasiksi. Vasta sitten sahattiin loppu puu maasta käsin.

Miten lääkäri voi olla noin tyhmä, että laittaa kokemattoman kaupunkipojan tekemään moista?
Hermostunut kokematon kaataja, olisi voinut sahata vaikka omanpäänsä vahingossa, ja vähällä olikin, ettei sahannut turvaköyttään poikki.
Kukaan ammatti-ihminen ei noin puuta kaada.

Lopuksi Kiminkinen vielä sanoi, ettei itse olisi pystynyt moista tekemään... Just joo. Eikö ollut rahaa palkata arboristia, joka tietää miten puut kaadetaan.

Joku tolkku tehtäviinkin.Ja etenkin TURVALLISUUS !

4

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkjdhfyf

En katsonut kyseistä ohjelmaa mutta jos kertomasi pitää paikkansa niin uskomaton juttu.
      Olen kaadattanut pihaltani iso lehtikuusen noin 1 m halkaisijaltaan. Sen kaatamiseen palkkasin palomiehen joka ammatissaan joutuu kaatamaan puita vaikeistakin paikoista.
      Meillä on tehokas moottorisaha jolla aikuinen poikani katkoo pöllejä, mutta ei tullut mieleenikään antaa hänen kiivetä lehtikuusta pätkimään.
      Maksoin mielelläni 200£ työstä kun se tehtiin turvallisesti ammattilaisen suorittamana.
      Täytyisi varmistaa TV ohjelmien esittämisessä ettei näytettäisi kansalaisille vaarallisia suorituksia. Joku teeseitse mies voi intoutua tekemään kotipihallaan samoin kun kerran Kiminkinenkin teetti Vallu Valpiolla. Kaikki eivät selviä hyvällä onnella.

• erffrt4e5tg45retg5r4e

Yksi vaarallisimmista ammateista, eiköhän ohjelman käsikirjoitus ole kuitenkin jonkun muun kuin sen lekurin..

http://www.ruutu.fi/video/2944662 tätä kirjoittaessa jakso on katsottavissa ilmaiseksi vielä 6pv ajan, tuo on toinen osa siitä.

• naurussapiteleminen

Juuh. Olen aiemminkin seurannut tämän kantritohtorin toimia telkkuohjelmissa, esim. Huutokauppakeisarin jaksossa, jossa kaupitteli appensa vanhaa seinäkelloa. Kellosta puuttui numerot ja ne oli piirretty mustalla tussilla. Tohtoori kuvitteli kellon olevan satojen eurojen arvoinen... no, Akin kanssa ei tullut kauppoja vaan provikkamyyntiin meni. Ja kyllä Aki tiesi, kellosta tarjottiin vain pari kymppiä *lol*. Että silleen.

• kenen-on-vastuu

"En katsonut kyseistä ohjelmaa mutta jos kertomasi pitää paikkansa niin uskomaton juttu. "
      Katsoppa tuosta linkistä mikä on edellä olevan vastauksessa. Oli kyllä hiuksianostattava tapaus.

"eiköhän ohjelman käsikirjoitus ole kuitenkin jonkun muun kuin sen lekurin.."
      Formaatti on muiden, mutta tehtävät päättää kai ne tähdet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      201
      11840
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5559
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2877
    4. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      19
      2756
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      43
      2488
    6. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      34
      2063
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      47
      1959
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1921
    9. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      38
      1865
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1777
    Aihe