Eläkeläiset& kiireettömyys

Kissa pöydälle

Nyt on taas pakko ns nostaaa kissa pöydälle. Joo, tää on taas tätä nuoret vs. vanhat mutta kun on pakko niin on pakko.
Kun eläkeläiset että aina tule ajatelleeksi että meillä nuorimmalla saattaa olla kiire. ja joskus sattuu näitä ikäviä tilanteita että tulee vahingossa työnnettyä kauppan kärryt kantapäähän kiinni, niin olisiko mahdollista että SEURAAVAB KERRAN te Arvoisat eläkeläiset voisitte ystävällisesti, koska teillä ei ole kiirettä niin siirtyä hiukan sivummalle, eikä madella keskellä käytävää. Ja kuunnella jos siellä takana pyydetään YSTÄVÄLLISESTI tietä. Ja ihmetellään kun tapahtuu näitä ikäviä törmäämisiä tai täytyyy HUUTAA KURKKKU SUORANA.
P.S nyt loppu hyvät käytös tavat, tästä lähtien huudan kurkku suorana että:TIETÄ!!!! tai POIS ALTA!!! Niin onko se sitten parempi?

22

1240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkistaa

onko mummolla/papalla kuulokoje, valkoinen keppi tms. ja vasta sitten käyttäytyä!
      Paljon auttaa jos rullailee kassajonosta toiseen, joku voi säikähdyksissään jättää paikkansa ja siinähän on sinun tilaisuutesi!
      Eikä ehkä tarvitse muuta kuin näyttää pahalta!
      Tämä oli sitten aivan ilmainen vinkki.

• itse kokenut

Kyllä ne mummut ja vaarit osaavat antaa tietä aivan huutamatta. Olen nähnyt monesti, että nähtyään nuorempien katselevan kelloon suunnilleen joka toinen sekunti ja vaikka mummuilla olisi hyvä juttu menossa, niin ohi päästävät ja oikein kauniisti vielä kehottavat.
        On niitä kohteliaita nuorempiakin, jotka osaavat sen tilaisuuden myös käyttää.

• Kissa pöydälle
        itse kokenut kirjoitti:

Kyllä ne mummut ja vaarit osaavat antaa tietä aivan huutamatta. Olen nähnyt monesti, että nähtyään nuorempien katselevan kelloon suunnilleen joka toinen sekunti ja vaikka mummuilla olisi hyvä juttu menossa, niin ohi päästävät ja oikein kauniisti vielä kehottavat.
        On niitä kohteliaita nuorempiakin, jotka osaavat sen tilaisuuden myös käyttää.

just on kun on ensin kohtelias, mut kun se ei tunnu tehoavan. Pökkäsin vielä kärryllä peffaan; monta kertaa olen sanonut "anteeksi, pääseekö tästä."
        Ja monta kertaa korostuu eläkeläisten itsekkyys, euroopanomistaja elkeet, tai suoranainen järjen köyhyys. Ja en kai minä kiirehtis jos ei olisi kiire! Mutta kun joskus on niin on ja piste.

• töötsie
        Kissa pöydälle kirjoitti:

just on kun on ensin kohtelias, mut kun se ei tunnu tehoavan. Pökkäsin vielä kärryllä peffaan; monta kertaa olen sanonut "anteeksi, pääseekö tästä."
        Ja monta kertaa korostuu eläkeläisten itsekkyys, euroopanomistaja elkeet, tai suoranainen järjen köyhyys. Ja en kai minä kiirehtis jos ei olisi kiire! Mutta kun joskus on niin on ja piste.

Mahdatko itse koskaan unohtua ajatuksiisi, haaveilemaan jne?
        Huomaatko silloin noita mummuja ja pappoja jotka ehkä pyrkivät ohitsesi?
        Mummut ja papat ovat usein arkoja, oikein vakavasti puhuen. Kerrankin olin bussissa, josta muuan ikäihminen aikoi jäädä pois, mutta onnistui jättämään kätensä avatun oven ja tukitangon väliin, eikä uskaltanut avata suutaan, nyki ja nyki vaan ja kuljettaja katselee peilistään jotta mitähän se mummu kuhnailee.
        Minähän en yleensä paljon ajattele ennenkuin toimin ja nytkin huusin bussin keskiosasta kuljettajalle:" Voitteko sulkea oven hetkeksi, täällä on käsi välissä". Saattoi se joitakuita huvittaa, mutta ikäihminen pääsi sittenkin oikealla pysäkillä ulos. Itseasiassa jälkeenpäin kyllä vähän hävetti. :)

• mummutäti

jo tuosta sinun tekstistäsi! Mihin sinulla oikein on kiire? Minäkin luulin aikoinani, että kiireellä ehtii nopeammin! Nyt olen huomannut, että samaan tilanteeseen päädyin, pidin sitten kiirettä tai en, nimittäin eläkkeelle!
        Yritetään olla huomaavaisia puolin ja toisin, turha kiire pois. Ennen sanottiin, "ettei kiireellä tule kuin pisipäisiä lapsia"!

• kurkki

"Ja en kai minä kiirehtis,jos ei olisi kiire!Mutta kun joskus on niin on ja piste."
        Tiedätkö että kiire on itsensä tehostamista.Ja piste.

• liikkeiden

yleensä liian kapeat käytävät. Tavarat sielläkin vievät ihmisiltä tilan, niin vanhuksilta kuin nuoremmilta. Eikä siellä juuri rollattorilla ja ostoskärryillä rinnakkain kilpaa ajella.

• mummutäti
        kurkki kirjoitti:

"Ja en kai minä kiirehtis,jos ei olisi kiire!Mutta kun joskus on niin on ja piste."
        Tiedätkö että kiire on itsensä tehostamista.Ja piste.

toivoa, että ajan kanssa oppisit tehostamaan itseäsi paremmilla konsteilla, kuin kiireellä!

• Turha kiire pois

...että toinen kuule. Voihan olla, että on kuulossa vikaa, kosketa olkapäätä, jos näytää ettei viesti mene perille. Harva piruuttain tukkona on.

En ole eläkeläinen, mutta tavannut joitakin torvia vouhkasijoita, jotka työntää kärryt kantapäille. Älä mene kauppaan, jos et jaksa siellä käyttäytyä niin kluin ihmisen kuuluu.

• Jotkut osaavat käyttäytyä kohteliaasti ja ottaa muutkin huomioon. Toisilta se ei onnistu koskaan eikä missään.

Itse en vielä ole eläkeläinen, mutta olen huomannut useinkin ihmisten tukkivan kaupoissa käytäviä. Siellä on kokonaisia perheitä, eri-ikäisiä pariskuntia, lapsia, miehiä ja naisia. Joskus olen huomannut itsekin siihen huomaamatta syyllistyneeni, mutta jos joku on ilmaissut haluavansa päästä ohi, asia on yleensä hoidettu ystävällisen hymyn kanssa. Yllättäen kohdattu hymy ja ystävällisyys pelastavat joskus synkänkin päivän.

En muuten ole koskaan läntisessä keski-Euroopassa törmännyt vastaavaan epäystävälliseen ilmiöön. Siellä on usein paljon enemmän ihmisiä ahtautuneena pienempäänkin tilaan, mutta he ovat tottuneet elämään lähellä muita ihmisiä ja oppineet antamaan tilaa toisilleen. - Toivottavasti mekin opimme.

Hymyillään ja pyydetään anteeksi, jos satumme törmäämään ;)

• ellumari

maa tämä meidän rakas Suomemme.
        Tiedän kokemuksesta kuinka Keski ja Etelä Euroopassa 'siedetään' lähellä olijoita paremmin.
        Joskus vaikuttaisi siltä kuin meillä ihmiset kyttäisivät haulikko kädessä korsunsa ovella, ettei kukaan vaan tule reviirille.
        En itsekään ole eläkkeellä, mutta en myöskään koskaan niin kiireinen, että en voisi ystävällisesti hymyillen pyytää markettien käytävällä 'tien tukkona' olevaa päästämään ohi.
        Ovatkohan ihmiset todellakin niin kiireisiä, kuin antavat ymmärtää olevansa, vai peruskärttyisiä, mistä ominaisuudesta oppii pääsemään eroon, niinkuin optimisti-orvokkikin toivoi.

• pullaulla
        ellumari kirjoitti:

maa tämä meidän rakas Suomemme.
        Tiedän kokemuksesta kuinka Keski ja Etelä Euroopassa 'siedetään' lähellä olijoita paremmin.
        Joskus vaikuttaisi siltä kuin meillä ihmiset kyttäisivät haulikko kädessä korsunsa ovella, ettei kukaan vaan tule reviirille.
        En itsekään ole eläkkeellä, mutta en myöskään koskaan niin kiireinen, että en voisi ystävällisesti hymyillen pyytää markettien käytävällä 'tien tukkona' olevaa päästämään ohi.
        Ovatkohan ihmiset todellakin niin kiireisiä, kuin antavat ymmärtää olevansa, vai peruskärttyisiä, mistä ominaisuudesta oppii pääsemään eroon, niinkuin optimisti-orvokkikin toivoi.

vain sellasella ihmisellä joka ei osaa järjestää aikaansa. Olen ollut jo 6v eläkkeellä ja jäin 65v
        .Minulla ei ole verenpainetta enkä syö mitään lääkkeitä ,en ole koskaan tarvinnut edes päänsärkytaplettia.Kyllähän sitä saa kiirettä pitää jos menee tähän oravanpyörään. Minulla on aikaa ja olen siittä tosi onnellinen.Luulisin että meille kaikille aika on sama. Toiset vaan eivät osaa käyttää sitä oikein .Elämä on kerran elettyä . Koita sinäkin nauttia siittä,ja me tullaan näin toimeen paremmin toistemme kanssa.Emme ole toistemme tiellä ,pikkusen kunnioitusta vaadin nuoremmilta. Ja kaikki ollaan terveempiä---kun ei tressata.

• käydessäni

kaupassa, siellä oli melkein kaikilla lapset mukana. Miksi ei jompi kumpi vanhemmista jää kotiin katsomaan lapsia. Kyse on siis ruokakaupasta. Kun minun lapseni olivat pieniä, kävin äkkiä ruokakaupassa toisen katsoessa heitä. Ei siihen aikaan ängetty kauppaan koko perheen voimalla. Täytyypä satuttaa kaupassa käynti arkipäiväksi eikä lauantaiksi. En jaksa kuunnella niitä huutavia lapsia. Saavat myös juosta ympäri kauppaa toisten tiellä. Ei nykyajan vanhemmat näköjään tunne sanaa EI.

• pullaulla kirjoitti:

vain sellasella ihmisellä joka ei osaa järjestää aikaansa. Olen ollut jo 6v eläkkeellä ja jäin 65v
        .Minulla ei ole verenpainetta enkä syö mitään lääkkeitä ,en ole koskaan tarvinnut edes päänsärkytaplettia.Kyllähän sitä saa kiirettä pitää jos menee tähän oravanpyörään. Minulla on aikaa ja olen siittä tosi onnellinen.Luulisin että meille kaikille aika on sama. Toiset vaan eivät osaa käyttää sitä oikein .Elämä on kerran elettyä . Koita sinäkin nauttia siittä,ja me tullaan näin toimeen paremmin toistemme kanssa.Emme ole toistemme tiellä ,pikkusen kunnioitusta vaadin nuoremmilta. Ja kaikki ollaan terveempiä---kun ei tressata.

Mielestäni myös kiireisille pitäisi antaa tilaa.
        Turha syyttää vain eläkeläisiä, kyllä se onnistuu nuoremmiltakin. Eilenkin kaupungilla ja kaupassa käydessäni ihmettelin, että miksi verkkaisesti liikkuvien tai pysähtyneiden ihmisten pitää tukkia koko kulkuväylä, jopa pari ihmistä voi onnistua tukkimaan koko liikenteen jalkakäytävällä.

Elämä olisi paljon mukavampaa, jos me oppisimme ottamaan toisia ihmisiä huomioon sen sijaan, että tuomitsemme heidät ja tulemme äkäisiksi.

Liikenteessäkin näkyy sama ilmiö. Emmehän koskaan voi tietää, miksi jollakulla on kiire. Annetaan siis heidän mennä ohi kiireineen. Joskus saattaa olla vaikka ihmishenki kyseessä.

• Reetta
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Mielestäni myös kiireisille pitäisi antaa tilaa.
        Turha syyttää vain eläkeläisiä, kyllä se onnistuu nuoremmiltakin. Eilenkin kaupungilla ja kaupassa käydessäni ihmettelin, että miksi verkkaisesti liikkuvien tai pysähtyneiden ihmisten pitää tukkia koko kulkuväylä, jopa pari ihmistä voi onnistua tukkimaan koko liikenteen jalkakäytävällä.

Elämä olisi paljon mukavampaa, jos me oppisimme ottamaan toisia ihmisiä huomioon sen sijaan, että tuomitsemme heidät ja tulemme äkäisiksi.

Liikenteessäkin näkyy sama ilmiö. Emmehän koskaan voi tietää, miksi jollakulla on kiire. Annetaan siis heidän mennä ohi kiireineen. Joskus saattaa olla vaikka ihmishenki kyseessä.

Voi että ottaa opetukseni päähän joka näyttää olevan vailla tapakasvatusta. Eilen kaupungilla kävellessäni kadulla tuli vastaan pari n 40 - 50v emäntää.

Rinta rottingilla selkärangan jatkeena, hyvä ettei vaahto lentänyt suupielistä, kirkkaanpunaset ulkoiluvaatteet, sauvat suihkivat malliin: tie auki ja taivasta myöden.

Kävelijät siinnä sekä nuoret lapsineen että vanhemmat väistivät miltei näyteikkunoista sisään. Kyllä oli pikkukaupungin katu sauvarouvia täynnä. Tunnistin emännät ja joskus kyllä annan palautetta eli maanantaina urheilupuistossa sauvakävelyryhmän kokoontuessa. Huuli pyöreänä ihmettelen, pitääkö ohjaajan tällaiseenkin asiaan puuttua.Katua ei kait ole tarkoitettu kuntokävelyä varten.

Että ei sitä ainoastaan markettien kassajonoissa........

• suosittelen

Ei se ole yhtään hullumpi idea huutaa TIETÄ, jos on vaikka huonokuuloinenkin vielä, edessä!

Itse olen eläkeläinen, mutta kyllä minullakin on KIIRE melko usein, vaikka se voikin tuntua ihmeelliseltä.

Toivottavasti pyysit anteeksi sitä kantapäähän ajoa? Se sattuu pirusti! Minä kyllä aina sanon ettei se mitään, mutta kyllä se todella sattuu.

Olen muuten sitä tyyppiä, joka KOKO ajan huomioi toiset kaupassa, ja yrittää olla olematta kenenkään tiellä. Silti aika usein ajaa joku kantapäähän KASSAJONOSSA. Eihän siinä kovin paljoa voi väistellä?

Annan aika usein lapsen tai aikuisen mennä edelleni, jos niillä on yksi karkki tai yksi kalja, ja minulla täysi kärry. Se on kiva yllättää ja ilahduttaa ihmisiä! Niiden ilme on silloin niin hämmästyneen näköinen.

• Kissa pöydälle

himpatissa pyysin anteeski.

• pullaulla

himpatissa pyysin anteeski.

jokaisen omaa typeryyttä. Menkää etelään niin näette ihmisiä jotka osaa nauttia elämästään ja kuitenkin hekin kerkiävät ihan yhtä paljon kun me täällä pohjolassa . Täällä loollaan että on jotenkin hienoa sanoa että ei kerkiä sitä sun tätä. Se kai kuuluu jo kulttuuriin . Eläkeläisiä ihmettelen menevät kun " viimeistä päivää "Ja kai
        sitten koittavat ottaa kaiken takasin mitä ovat nuoruudessaan menettäneet. Ja pillerit "muka "auttaa sitten siihen stressiin ja
        verenpainetapletit -olen tosissaan säästynyt noilta ,kiitos tämän tasaisen mielenlaatuni.

• Kissa pöydälle
        pullaulla kirjoitti:

jokaisen omaa typeryyttä. Menkää etelään niin näette ihmisiä jotka osaa nauttia elämästään ja kuitenkin hekin kerkiävät ihan yhtä paljon kun me täällä pohjolassa . Täällä loollaan että on jotenkin hienoa sanoa että ei kerkiä sitä sun tätä. Se kai kuuluu jo kulttuuriin . Eläkeläisiä ihmettelen menevät kun " viimeistä päivää "Ja kai
        sitten koittavat ottaa kaiken takasin mitä ovat nuoruudessaan menettäneet. Ja pillerit "muka "auttaa sitten siihen stressiin ja
        verenpainetapletit -olen tosissaan säästynyt noilta ,kiitos tämän tasaisen mielenlaatuni.

etelään voi myös muuttaa esim. talvea pakoon, jos kerta niin kiinnostaa.

• etelästä

etelään voi myös muuttaa esim. talvea pakoon, jos kerta niin kiinnostaa.

Olimme pikkuliikkeessä ostoksilla ja sanoimme jotain toisillemme hyllyn yli. Sattuiko olemaan paikallisella kielellä jotain "TIETÄ", kun vieressä ollut mummeli hyppäsi melkein ilmaan ja pakitti seinän viereen. Nolottihan se meitä, niin taisi mummeliakin, mutta molemminpuoliseen hymyilyyn tilanne laukesi.

• Nyt tiedän.

Voihan joskus olla kiire, mutta hosumalla ei muuta kun tärvääntyy aikaa.
      En ole vielä koskaan joutunut mainitsemaasi tilanteeseen.Jos itse otat asiat rauhallisesti ne myös sujuvat paremmin.

• NoParkinson

oma kassa kauppoihin! Sitähän voisivat monet nuoretkin käyttää! Ei nuorempienkaan yläpää aina terävä ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      238
      6812
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5131
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      171
      4879
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      66
      3330
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      106
      2944
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      65
      2389
    7. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2243
    8. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      78
      2072
    9. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      139
      1960
    10. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1784
    Aihe