Koivun kaato, Helsinki

koivutpois

Olisiko jollain kokemusta, mitä puun kaataminen maksaa. Kyseessä kaksi samasta kannosta kasvavaa kohtalaista koivua. Kaataa voi suoraan tyvestä sahaamalla.

9

241

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koivunkaatohesassa

Hinta on 3000€.

• koivutpois

Minä ajattelin, että ainakin 5 000 €.

• Puistometsuri

1,50E kilometri. Työlaskutus kaato 600E ALV vakuutus.

Puun valmistaminen loppuun 100-200E/puu ALV

Loppusiivous jää työn teettäjälle.

Jos työ vaatii eritysvarovaisuutta työn hinta voi olla moninkertainen.

Jos työ vaatii raskaampien koneiden käyttöä työn hinta voi olla moninkertainen.

• JännääKulloo

Anna sahan laulaa vaan. Älä kysy keltään. Anna mennä vaan. Äkkiä vain nykäset moottorisahan käymään ja eikun koivut kumoon. Siitä sitten vain karsimaan oksia ja pätkimään pölleiksi. Pöllit kärräät omaan talteen vaikka talon vieren pinolle. Sitten lainaat jostain oksasilppurin ja silppuat ne oksat hakkeeksi, jonka laitat vaikka kompostin kuivikkeeksi, tai kysyt jos joku tarvii, tai käyt kippaamassa peräkärryllä ne johonkin luontoon. Ja tämän kun tekee ennen lehtien puhkeamista, niin ei tuu roskaa paljo mitään. Parin tunnin homma, jos sitäkään.

• koivutpois

Taita olla parasta tehdä näin. Saha löytyy ja vähän kokemustakin. Jos hintana on 600 e alv. Sehän vastaisi 10-12 h työtä. Ja laiska ja saamato pitää olla, jos kahden puun kaato kestää näin kauan. Katselin, kun kaupungin metsurit kaatoivat 5 puuta 2 tunnissa.

• pitopuuta.reilusti

Muista että puuta ei saa missään tapauksessa sahata poikki ennen kuin se kaatuu. Muuten se menee ihan mihin suuntaan tahansa.

• NickNailer

Koivun kaatoon saa yleensä luvan. Havupuiden kanssa on hankalampaa.

Noin satasen olen maksanut per runko niistä puista, joita en ole itse katsonut voivani kaataa. Nousevat yleensä latvaan, karsivat ja pätkivät tarkasti alas pudottaen.

Jos pilkot ja siivoat itse, niin kiipeilykaato on kohtuuhintaista. Roskien käsittely maksaa ja paljon.

Itse olen kaatanut vaikeistakin paikoista kaivinkoneella avittaen. Jos on tilaa, ei sähköjohtoja, niin omatoiminen kaatokin onnistuu.

Kannot olen käsitellyt kantojyrsijällä. Yleensä jätän juuret maahan. Joskus olen nostanut kannot kaivinkoneella. Se on työlästä ja kantojen vieminan kaatopaikalle maksaa. Jyrsintä on halvempaa.

• koivutpois

Kiipeilykaatoa ei mielestäni tarvita. On yksi vapaa suunta, johan ne puut voi kaataa. Minusta on turha tehdä honnasta vaikeaa. Ja tarvitsen pelkän kaadon, itse voin pätkiä kaadetut puut.

• jacjen

Satku tai pari riippuen mitä veloitetaan matkakustannuksista ja teetätkö pelkän kaadon vai lisätöitä. Katsele lähistöltä ammattimetsuri tai joku muu kaatoja tekevä, esim. talotalkkari. Ammattimies siksi, että osaavat homman ja on lisäksi vastuuvakuutus. Lisätöinä karsiminen, katkaisu tukeiksi, metrin pätkiksi tai 33 cm pölleiksi. Halkomista tuskin kannattaa teettää muilla. Jos alueella on lämmityspuun käyttäjiä, niin pölleille löytynee tuoreinakin ostajia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe