Päiväkotihoito

hoitajatpäiväkodissa

Miten lapsen päiväkotihoito eroaa yksityisellä ja kunnallisella. Olen kuullut joidenkin puhuvan että yksityisissä ryhmiksissä lasten hoito on erilaista kuin kunnan päiväkodissa. Onko tottta että yksityisissä ryhmiksissä ei puututa ongelma kohtiin ja lasta ei huomioida tarpeeksi. Vai ovatko nämä kaikki vain huhu puhetta eräästä ryhmiksestä. Heillä on monta eri yksikköä ja näissä kolmessa on kuulemma taphatunut lapsen huomiotta jättämistä. Kertokaahan omia kokemuksianne. Lapseni aloittaa päivähoidon vasta syksyllä, mutta en osaa päättää haluanko lapsen kunnalliselle vai yksityiselle.

59

5472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toottipää

      hoidat ite. hankit eläkkeen ni ei taravi tehrä töetä.

    • juttuha

      Laittaisin kunnalliseen. Joistan yksityisistä kuulut paljon juttuja

    • muualla

      Minulla aikoinaan oli ajatus että päiväkodissa on monta tätiä tai nykyisin setiäkin hoitamassa. Jos yhdelle sattuu huonopäivä niin toiset tsemppaa. Perhepäivähoidon tätille kun sattuu känkkäränkkäpäivä niin lapset saa sen tuta.

      • Paauuulaaa

        Joissakin päivkodeissa huudetaan paljon lapsille. En tarkoita että kaikki hoitajat, mutta jotkut hoitajat huutavat päivittäin ja useasti. Asun ihan päiväkodin vieressä ja omalle pihalle asti kuulee nämä huudot. Mutta tokihan sielä sellaisia lapsiakin voi olla jotka eivät millään usko. Ja tietenkin siellä on niitä mukaviakin hoitajia.


      • Oonpaajoo

        Itselläni on todella hyvät kokemukset sekä kunnalliselta että yksityiseltä puolelta. Hyvät hoitajat ja mielekästä puuhaa lapsille järjestetty. Suosittelen molempia


    • paraskuntapk

      On huonoja kokemuksia ylivieskalaisesta yksityisestä ryhmiksestä. Huomasin usein kun mennin hakemaan lastani hoidosta, hoitotätien juttelevan keskenään keittiössä ja lapset olivat keskenään leikkihuoneissa leikkimässä. Sama juttu oli pihalla. Lapset leikkivät keskenään ja kolme hoitajaa istui ja jutteli pihan keskellä. Hoitajat eivät aina olleet ystävällisä ja yhtäkään vasu keskustelua ei käyty puolen tosita vuoden aikana. Toiset vanhemmat pitivät paikasta ja toiset eivät. Itse en ainakaan suosittle kyseistä yritystä.

      • Hoitajanakin

        Usein siinä kohtaan kun lapsia haetaan, päivän toiminnallinen osa on päättynyt ja lapsilla on vapaata leikkiä (mikä on myös lapsille tärkeää). Minun mielestä hoitajan ei tarvitse olla vierestä katsomassa lasten leikkiä, usein se häiritsee lapsia.


    • tiiänjoos

      Yksityisissä tosi huonot hoitajat. En toki kaikkia moita, mutta yhessä ainakin on. En suosittele kyseistä paikkaa

      • Lyytimummo

        Haistakaa kateet kommarit nyt pitkä p....


      • Olenkuullut

        Kusipäisiä vanhempia riittää molemmille puolille ja tälle palstalle kyselemään.


    • kuntalainen32

      Kunnalliselle

    • EIyks

      Ei missään tapauksessa yksityiselle.

    • Nim.lps

      Eräässä yksityisessä ryhmiksessätyöntekijät tekevät töitä aamusta iltaan ja hoitajia on liian vähän. Ryhmiksessä saa olla neljä lasta hoitajaa kohden ja tässä kyseissä paikassa on kuusi lasta per hoitaja. Hoitajia oli muutenkin liian vähän töissä. Aamulla yksi hoitaja saattoi olla kymmenen lapsen kanssa aamupalla. Ryhmiksissäkun on erillaiset asetuksen kuin päiväkodissa. Joissa riittää se että päivän aikana hoitaja ja lapsi suhde kohtaa, mutta eyhmiksissä sen pitää täyttyä koko päivän ajan. Näin ei siellä ollut. Tottakai ymmärrrän sairastapaukset mutta tämä oli siellä joka päiväistä. Oman lapesni oli hoidossa yheksän tuntia ja sama naama oli iltapäivällä ottamassa minua vastaan kuin olin hakemassa lastani hoidosta. Nim. Omat lapseni ovat olleet siellä hoidossa.

      • ovin

        Joo siellä jos nyt puhutaan samasta paikasta oli sama hoitaja aamulla kuudelta ottamassa omaa lastani vastaan ja illalla vielä puoli viiden aikaan töissä. Asun itse ihan naapurissa joten tiedän aika hyvin mitä siellä tapahtuu. Oma lapsenikin oli siellä vähän aikaa hoidossa, mutta siellä on sisäilmaongelmia. Ilma loppuu kesken ja ikkunoita ja taka ovea siellä näytetään pitävän usein auki.


      • Kunnallisellaollaan

        Taidatte puhua MusaMurusen yksiköistä. Harva se päivä sai ajatella,että onko talossa ylipäänsä hoitajia enempää kun yksi tai kaksi. Aamua iltaa sama täti vastaanottamassa ja luovuttamassa lasta kotiin. Lapseni tykkäsi,mutta vanhempana jäin kaipaamaan varhaiskasvatuksesta muutakin kuin säilöpaikkaa.


      • Sisäilmaongelmiako

        Samaa mieltä. Lapset kyllä tykkäsit kovasti paikasta ja hoitajista. Mutta hoitajajia oli tosiaan iian vähän. Tai ainakin siltä itsestäni tuntui. Kaksi hoitajaa ja 12 lasta. Kuulemma oli kolmaskin hoitaja joka teki osa- aikasita päivää. Hyvin harvoin näin hänet. Aloitimme hoidon siellä 2015 uudessä yksikössä. Siinä yksikössä oli sisäilma ongelmia ja piha oli kamalassa kunnossa. Lasin sirpaleita pitkin pihaa ja muuta romua. Syksyllä 2015 he muuttivat eri huoneistoon ryhmiksensä ja sielläkin varmasti oli jotain sisä ilma ongelmia kun oli joka päivä lasta hakiessani tunkkainen ilma sisällä vastassa. Odotan itsekksin varhaiskasvatukselta sisältöä enkä säiliöpaikkaa kuten tuossa todetaan.


      • Juu12399
        Sisäilmaongelmiako kirjoitti:

        Samaa mieltä. Lapset kyllä tykkäsit kovasti paikasta ja hoitajista. Mutta hoitajajia oli tosiaan iian vähän. Tai ainakin siltä itsestäni tuntui. Kaksi hoitajaa ja 12 lasta. Kuulemma oli kolmaskin hoitaja joka teki osa- aikasita päivää. Hyvin harvoin näin hänet. Aloitimme hoidon siellä 2015 uudessä yksikössä. Siinä yksikössä oli sisäilma ongelmia ja piha oli kamalassa kunnossa. Lasin sirpaleita pitkin pihaa ja muuta romua. Syksyllä 2015 he muuttivat eri huoneistoon ryhmiksensä ja sielläkin varmasti oli jotain sisä ilma ongelmia kun oli joka päivä lasta hakiessani tunkkainen ilma sisällä vastassa. Odotan itsekksin varhaiskasvatukselta sisältöä enkä säiliöpaikkaa kuten tuossa todetaan.

        Meillä varmaan ollu lapset siellä samaan aikaan. Luulin jo omaksi kirjoitukseksi! Yhellä hoitajalla 7 lasta joista 4 vaipoissa..huh hu...


      • Joopajoo123456789
        Kunnallisellaollaan kirjoitti:

        Taidatte puhua MusaMurusen yksiköistä. Harva se päivä sai ajatella,että onko talossa ylipäänsä hoitajia enempää kun yksi tai kaksi. Aamua iltaa sama täti vastaanottamassa ja luovuttamassa lasta kotiin. Lapseni tykkäsi,mutta vanhempana jäin kaipaamaan varhaiskasvatuksesta muutakin kuin säilöpaikkaa.

        No ainakaan yhdessä Musamurusen yksikössä nämä ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Kunnallisellaollaan kirjoitti:

        Taidatte puhua MusaMurusen yksiköistä. Harva se päivä sai ajatella,että onko talossa ylipäänsä hoitajia enempää kun yksi tai kaksi. Aamua iltaa sama täti vastaanottamassa ja luovuttamassa lasta kotiin. Lapseni tykkäsi,mutta vanhempana jäin kaipaamaan varhaiskasvatuksesta muutakin kuin säilöpaikkaa.

        Musa muruseen en veis lapsiani ikinä. En yhteenkään yksikköön.


    • msrgho

      Laittaka terveystarkastajat yllätystarkastukselle!!!!

    • KunnallinenParempi

      Kaikkein parhain olis jos voisit hoitaa lapsesi kotona ja käyttää kerhoissa. Itse hoidin lapset kotona ja ovat sosiaalisia ja hyvin kasvatettuja,kerhoissa käytiin ja leikkikentillä muiden lasten kanssa leikkimässä. Itse päiväkodeilla sekä kunnallisessa että yksityisessä(ei ole enää toiminnassa,eläköitymisen takia)työssä olleena,en voi suositella kumpaakaan. Mutta toki useimmilla on se tilanne ettei lasta ole mahdollista hoitaa kotona,on pakko mennä ansioon. Näistä kahdesta kun valitsee niin kunnalliseen veisin oma lapseni,jos olisi ainut vaihtoehto. Itse jäin lapsen saatua kotiin hänet kouluikään saakka hoitamaan. Tsemppiä päätöksen tekoon. Toki kannattaa(jos mahdollista)käydä tutustuun molempiin vaihtoehtoihin etukäteen. Kunnallinen on varmaan myös edullisempi(ainakin ennen oli),nykypäivän käytäntöä en tiedä.

      • tervk

        Kunnallinen on minunkin mielestäni parempi vaihtoehto. Hygieniasta huolehditaan ja siivous ei unohdu kun on ammattisiivoojat asialla. Heille kiitos. Yksityisillä ei niinkään siitä siivoamisesta välitetä


    • gjmk

      Oma lapseni on aloittaa Rastaan ryhmäperhepäivähoitokodissa nyt vuoden vaihteessa. Onko teillä siitä kokemusta?

    • hfs

      Musamurunen ei ollut hyvä paikka lapselle. Se on oma mielipiteeni.

    • Eiyksityiselle

      Kyllä tosi huonot kokemukset yksityisestä päivähoidosta. En kyllä suosittele yhtään. Tuo hygenia homma totta. Ei kyllä huolehdita hyvin siitä. Hommaansa kyrpiintynyttä porukkaa jota ei naposta mikään.

    • Siistystärkeintä

      Yhdyn edelliseen kommenttiin täysin. Omani ollut yksityisellä ja kunnallisella. Kunnallisella viihtynyt paremmin ja siisteys huomattivasti paremmassa kunnossa kuin yksityisellä. Tai ainakin siinä missä lapseni oli. Virekettäkin tuntuu olevan enemmän. Tai ainakin saamme viikko ja kuukausi kirjeet. Yksityisellä emme saaneet. Vuosi oli 2013 kun aloitimme MusaMuksussa. Toivottavasti toiminta on muuttunut kun he ovat niin paljon laajentaneet.

    • Yksityisenpuolta

      Meillä yksityisestä hyviä kokemuksia. Tosin,heillä ei ole kuin yksi yksikkö,joten ennättää varmaan paremmin paneutua perheisiin. Henkilökunta koulutettua ja taitaapa talosta löytyä ihan lastentarhanope. Paikat ovat kyllä kunnossa. Tosin saahan se leikinjälki hivenen näkyäkin.

    • Varhaiskasvatus

      Taitaa olla Musamurusilla liikaa yksiköitä kun langat ei pysy enää käsissä. Muutama yksikkö ja johtajuus haltuun nii laatukin paranee. Varhaiskasvatus on tosissaan muuta kuin säilömistä kuten nimimerkki kunnallisellaollaan toteaa

    • Eivalittamista

      Me ollaan tykätty kyseistä paikasta ja tälläkin hetkellä lapset ovat siellä hoidossa. Ei mitääm valittamista

      • MurusenEntAsiakas

        Meilläkin on ollut useampi lapsi siellä hoidossa ja tykättiin kyllä. Ystävälliset hoitajat ja on ollut monipuolista ohjelmaa. Tuli kuukausikirjeitä yms. En voi kyllä valittaa. Jos tarvetta vielä tulisi, niin laittaisin uudelleenkin sinne hoitoon.


    • Exasiakkuus

      Murusellahan on neljä eri yksikköä. Ehkä toiminnan laatu on yksiköstäkin kiinni. Toisissa ollaan aktiivisempia kuin toisissa. Ei jokaisessa yksikössä samaa toimintaa järjestetä. Tähän vaikuttaa tietysti henkilökunta. Itse emme saaneet kk-kirjeitä,saati pidetty vasukeskusteluja,vaikka lapsi ennätti paikassa kuitenkin vajaat kaksi vuotta olla. Lapsia oli lähes päivittäin hoidossa yli 12. Parhaillaan tais pihassa touhuta 17. Sairastapaukset tietysti oma lukunsa,mutta lähinnä pien päiväkodiksi olisi voinut ajatella. Toivotaan,että toiminta on kehittynyt ja ryhmäkoot muotoutuneet uudelleen useamman yksikön ansiosta.

    • EnTAsiKaS

      Taitaa se olla Murunen olla perheyritys kun tuntuu että kaikki ovat työntekijät ovat sukua keskenään äidit ja tyttäret sekä serkukset. Ne kuulemma avaavat viidennettä yksikköään nyt tämän vuoden puollella. Sinne ovat työntekijöitäkin hakeneet. Hygienia ei ole ainakaan parantunut tässä vuosien varrella. Oltiin neljä vuotta siellä asiakas perheenä. Ensimmäisinä vuosina ei tullut kuukausikirjeitä tai vasukeskusteluja. Ne ovat tulleet nyt vasta parina viimeisenä vuotena.

    • Joukh

      Joukahaisessa on mukavay hoitajat. Suosittelen sitä.

    • Lapsenkengät

      Kyllä yksityistä hoitoa koskee sama varhaiskasvatuslaki ja asetukset kuin kunnallistakin hoitoa. Toimintaa valvontaan tai pitäisi valvoa kunnan toimesta. Se,miten valvonta toteutuu on vain yrittäjien tiedossa. Ja kumma kyllä kun toiminnan on annettu laajentua noinkin paljon,koska perusasiat eivät kuulosta olevan kunnossa. Tällainen käsitys on myös itselläni ko.yrityksen toiminnasta. Omani eivät ole siellä,mutta yksityisellä kumminkin. Vertailua ja ajatustenvaihtoa olen siis käynyt sukulaisperheen kanssa,jotka kamppailevat ajatuksentasolla paikanvaihtamisen etuja ja haittoja. Kyllä monessa asiassa tunnutaan olevan vielä ”lapsenkengissä” verrattuna omien lapsieni hoitopaikkaan.

    • Ruokahuoltouupuu

      Niimpä. Niiden ei olisi tarvinnut laajentaa ennen kuin edellisest paikat toimivat kunnolla ja niissä toimitaan lakien mukaisesti.
      Toinen niistä omistajista oli aina pihalla siitä miten lapsen päivä on mennyt, Yhden kerran olin hakemassa lapsiani hoidosta. Pari lasta oli syömässä vielä välipalaa. Yksi hoitajista kertoi miten lasteni päivä oli mennyt. Siinä touhutessa kotiin lähtöä omistaja tulu paikalla. Kertoi käyneensä hoimassa asioita. Yksi lapsista sanoi että hänellä on nälkä ja omistaja alkoi laittamaan kaikille lapsille uudestaan välipalaa. Kello oli noin kolme. Niimpä ne lapset söivät kaksi kertaa välipalan päivän aikana.
      Tämä' sama henkilö, antoi myös oman lapsensa pelata kännykällä pelejä. Joskus kuulin toisten hoitajien ensin kieltävän, mutta tämä lapsi meni sanomaan äidillensä asiasta ja äiti antoi luvan pelata. Tuli sellainen olo, että hän ei pidä minkäänlaisia rajoja. Mielestäni lasten ei kuuluisi pitää omaa kännykkäänsä mukana hoidossa saatika antaa niiden pelata niillä. Tätä tapahtui usein. Ruoka puolella ei ollut salaatteja tarjolla.

      Toivottavasti hommat ovat muuttuneet vuoden takaisesta.

    • Voiapua

      En nyt ymmärrä, jos on näin tyytymätöntä porukkaa että miksi ette ole antanut suoraa palautetta. Ihan uskomatonta! On paljon asioita mitkä pystyy hoitamaan vain päivällä työaikana, ja lasten päikkäreiden aikaan tämä varmasti onnistuu ongelmitta. Kyseisistä ryhmiksistä en ole vuosien aikana kuullut kuin pelkkää hyvää, joten olen ällistynyt tästä mitä täältä luen. Jos palaute annettaisiin niin asiatkin varmasti muuttuisi.
      Ja eikö ole aika luonnollista että itse yrittäjät tekevät pitkää päivää? Pisti silmään että jos sun lapsi jaksaa olla 9-10h hoidossa niin miksei aikuinen ei voisi jaksaa?
      Täällä kirjotetaan kyllä nyt paljon semmosta mitkä on omia tulkintoja ja epäilyjä asioista.

      • Juu12399

        Annoin kyllä palautetta ja olivat aivan järkyttyneitä silloin siitä. Näköjään toiminta ei oo siitä muuttunut eikä hoito parantunu. Menkää päivähoitotoimistoon juttusille niin alkaa niilläkin menemään laki ja moraali kohilleen. Onneks omat lapset ei oo vuosiin siellä olleet enää, eivätkä mene.


      • Voiapua
        Juu12399 kirjoitti:

        Annoin kyllä palautetta ja olivat aivan järkyttyneitä silloin siitä. Näköjään toiminta ei oo siitä muuttunut eikä hoito parantunu. Menkää päivähoitotoimistoon juttusille niin alkaa niilläkin menemään laki ja moraali kohilleen. Onneks omat lapset ei oo vuosiin siellä olleet enää, eivätkä mene.

        Hyvä kyllä jos oot palautteen suoraa antanut, toivottavasti muutkin toimisi samalla tavalla. Harmittaa kovasti tämmönen julkinen lyttääminen, semmosella kun voi olla isotki seuraukset. Varsinkin jos palautetta ei oo annettu suoraan jolloin ei anneta mahdollisuutta korjata niitä asioita, mihin ollaan tyytymättömiä. Muutenki ihmetyttää, että yksityisistä ryhmiksistä on näin huono kuva, vaikka monien tiedän panostavan kovasti yrityksiinsä.


    • Kyllä_se_onnistuu

      Omat lapseni oli kunnalisessa päiväkodissa ja kaikki meni hyvin.
      Oikeita ihmisiä heistä kasvoi. Pitää vain uskaltaa antaa lapsensa
      päiväksi toisten hoitoon. Varmasti olisin hoitanut kaikki lapseni
      kotona kouluun saakka, jos rahan takia ei olisi töissä tarvinnut käydä.
      Hyvä lopputulos tuli kuitenkin. Kyllä ne asiat järjestyy.

    • Yrittäjänä_myös

      Itsekkin yrittäjänä tiedän että pitkät päivät kuuluvat asiaan. Omat lapseni ovat olleet yksityisellä, ei kyseissä yrityksessä. Kavereilta olen siitä kuullut. Suurimmaksi osaksi hyvää. Joitakin ongelma kohtia olen kuullut. Ne ovat lähinnä liittyneet hygieniaan sekä johonkin hoitajaan. Nimeä en tiedä enkä sitä minkä ikäinen on. Tai missä yksikössä. Kuulemma tympeä. Mutta ihmisethän ovat eri luontoisia. Toiset luokkaantuvat helpommin ja toiset eivät. Kaikista hoitajista ei tarvitse pitää, mutta tulla toimeen. Aivan varmasti jokaisessa paikassa on joku hoitaja josta joku ei tykkää ja toinen taas pitää.
      Hygieniasta olen kuullut sitä että vaippaa ei ole vaihdettu ja sisällä on ollut likaista aamulla ja iltapäivällä kotiin haettaessa. Mutta eihän sitä ole siistiä jos on paljon lapsia leikkimässä. On ihan normaalia että näkyy elämän jälkiä.

    • Hyvätkokemukset

      Itsellä on hyvät kokemukset kyseisistä paikoista ja lapsemme sekä me vanhemnat olemme olleet tyytyväisiä hoidon laatuun. Henkilökunta on mukavaa ja ammattitaitoista.
      Nyt en ymmärrä sitä, että miksi ette ole antaneet palautetta suoraan hoitopaikkaan vaan nyt täällä puhutaan niin suoraan ja lytätään paikat. Minusta musamurusen yksiköillä on ollut hyvä maine täällä ja ymmärtääkseni heille on kokoajan jonossa lapsia.
      Mitä hygienia asioihin tulee niin hoitajat siivoavat itse ryhmikset ja mielestäni yleis siisteys on ollut kunnossa ja tärkeämpänä pidän sitä että päivän aikana touhutaan lasten kanssa kun sitä että hoitaja olisi imurin varressa.

      • Nykyhetkiköhyvä

        Kyllä hygieniasta pitää huolehtia. Kaikki taudit leviävät jos ei siivota ja lasten käsien pesusta huolehdita tai muusta sellaisesta.
        Maineesta en tiedä muuta kuin sen mitä olen täältä itse lukenut ja omat kokemukseni. Ehkä toiminta on muuttunut siitä ajasta kun omat lapset olivat siellä. SIlloin ei oikein mikään pelittänyt.


    • Näinkin

      Omat lapseni ovat olleet ja on edelleen hoidossa murusen yksikössä. Meillä on kokemusta useammasta yksiköstä ja kaikista olemme tykänneet. Hoitajat ovat ihania ja välittävät lapsista aidosti. Toimintaa on ollut sopivasti ja lapseni ovat viihtyneet. Toimintakin on kehittynyt vuosien varrella niinkuin sen kuuluukin kehittyä. Hygieniasta en ole ollut huolissaan. Hyvää palautetta olen kuullut jokaisesta ryhmiksestä. Omat kokemuksensa kullakin ja johtopäätökset, mutta kyllähän ylivieskassa hoitopaikkoja piisaa. Varmasti jokaiselle löytyy se mieluinen.

    • Taikay

      Mielipiteensä kullakin. Olen kuullut paljon hyvää murusenyksiköistä sekä myös jonkin verran huonoa. Alkuajoista sitä huonoa pääasiassa olen kuullut. Silloin ei kuulemma ole ollut paljoa virikettä lapsille, vain vapaata leikkiä ja vasukeskusteluja ei aina pidetty. Mutta nyt ovat asiat kuulemma vähän muuttuneet.
      Tosi on että hoitopaikka Ylivieskassa riittää. On kunnallisia ja ykstyisiä vaihtoehtoja mistä valita. Me olemme olleet yksityisellä Taikatuulessa ja pidemme paikasta todella paljon. Oli mukavat hoitajat ja lapsille oli virekettä. Kyllä se oma paikka sieltä löytyy.

    • Justiinaaaa

      Kokemusta Musamurusen yhdestä yksiköstä, eikä pahaa sanottavaa mitään. Siisteys kunnossa, käsiä pestään, riittävästi aikuisia ja toimintaa, kotiin ollaan yhteydessä hienosti ja lapsi tykkää.

      • paskapaikka

        Omia lapsia en kyllä sinne enään uudestaan laittas.


    • HyvätKokemukset

      Meillä kokemusta sekä kunnallisesta, että yksityisestä. Yksityisellä kokemus kahdesta MusaMurusen yksiköstä(edelleen lapset ovat MusaMurusen yksikössä) Kaikissa hoitopaikoissa lapset on huomioitu erittäin hyvin yksilöinä. Virikettä kunnallisella puolella oli vähemmän mutta lapset olivat pienempiä niin tärkeää olikin perushoito. Mistään hoitopaikasta ei ole huonoa sanottavaa ja ihmettelen erittäin suuresti tässä ketjussa esille tulleita asioita. En pysty allekirjoittamaan meidän asiakkuuden aikana näitä asioita mitä täältä luen ja jotka on minusta tuotu väärällä tavalla esille. Ihmettelen, että ollaan monia vuosia asiakkaana ja jos asiat olisi noin huonosti olleet niin itse olisin kyllä vaihtanut paikkaa. Me ollaan oltu enemmän ku tyytyväisiä MusaMuruseen, todella näkee että työtä tehdään täydestä sydämestä, virikkeet on monipuolisia, hygieniasta huolehditaan, käsiä pestään ja paikat on kunnossa.
      Ylivieskassa on ylipäätään varmasti hyvät yksityiset ja kunnalliset hoitopaikat koska harvoin kuulee huonoja juttuja vaikka useiden tuttujen lapsia on hoidossa ympäri Ylivieskaa👍🏼

    • Suosituksia

      Onko teillä kokemujsta muista yksityisistä paikoista. Mitä voisitte suositella?

      • Löytyy

        On kyllä ja tiedän Ylivieskassa useammankin laadukkaan paikan näiden lisäksi. Tosin useat paikat on täynnä ja täytyy tyytyä siihen paikkaan mistä löytyy tilaa.


    • Tulevaisuudenhoitolapsia

      Ketä siellä on nykyään töissä? Olisi kiva vähän tietää onko samat vanhat tutut hoitajat jotka olivat muutama vuosi sitten. Olisi lapselle kiva jos olisi tuttuja tätejä vastassa jos me saamme sieltä hoitopaikan lapsillemme.

      • Justiinsajoo

        Meinasitko, että täällä tehdään esittely henkilökunnasta? Esittelisitkö oman työpaikkasi henkilökunnan tässä?


    • hyvääjahuonoa

      MItä hyvää ja huonoa musamurusen paikoissa on? Sitäkun kuulee kaikenlaista...

    • tyytyväinen

      Meillä on useamman vuoden kokemus yhdestä musamurusen yksiköstä. Sekä loma-aikoina lapset ovat olleet hoidossa myös muissa yksiköissä, joita heillä on. Kaikista yksiköistä on vain hyviä kokemuksia. Hoitajat ovat ihania ja ammattitaitoisia, osaavat ottaa lapset yksilöllisesti huomioon ja järjestetään todella monipuolisesti iänmukaisia virikkeitä ja toimintatuokioita lapsille. Huomaa, että työtä varmasti tekevät sydämmellä. Hyvin saamme infoa päivän tapahtumista ja meidät vanhemmat pidetään ajantasalla mitä on touhuttu ja kuinka päivät ovat menneet. Sekä meidän vanhempien ja lasten omia toiveita kuunneellaan ja toteutetaan.
      Omiin korviin ei ole kuulunut mitään huonoa kyseisistä paikoista ja ihmettelenkin vähän näitä asioita mitä täällä lukee, koska aikaisemmin en ole törmännyt tälläiseen. Mutta ainakin itse tiedän, että asiat ovat olleet näinä vuosina todella hyvin!(luotan siis enempi siihen mitä itse nään, kuin siihen mitä täältä luen) En voi kun suositella kyseisiä ryhmiksiä. :)

      • 2015k

        MIlloin te aloititte hoidon siellä? Meidän tuttava pariskunnan lasta hakiessa hoidosta keväällä 2015 oli hoitopaikan piha ihan kamalassa siivossa. Lasin siruja joka puolella, pihaa ei oltu aidattu. Muutenkin se oli roskainen. Lapset olisivat voineet lähteä juoksemaan tielle. Yhdellä hoitajalla oli muistaakseni 10 lasta. Mielestäni ei ollut turvallisen ympäristö lapselle. Hoitajat olivat kylläkin ammattitaitoisia.


    • Anonyymi

      Voisiko saada tämän syksyn tietoa niin yksityisistä, kuin kunnankin päiväkodista? Missä viihdytty monipuolista toimintaa jne?

      • Anonyymi

        Meillä lapset ovat tällä hetkellä hakalahden vuoropäiväkodissa. Virikettä on ja viihdytty on. Ollaan aloitettu siellä vasta reilu kuukausi sitten. Sitä ennen oltiin perhepäivähoitajalla. Voin sanoa että vuorhoidossa vaihtuvuus on suuri. Joka kerta eri hoitaja ottamassa vastaan missä on ollut totuttelemista kun perhepäivähoidssa oli vain yksi tuttu täti. Mutta viihdytty ollaan.


      • Anonyymi

        Meillä hetken lapset olleet musamurusessa. Hoitajat pysyvät samana pääsääntöisesti mikä on mukavaa, kunnalla vaihtuvuus on niin suurta, varsinkin isommissa päiväkodeissa. Vasuista on murusella huolehdittu, henkilökunta on ammattitaitoista ja helposti lähestyttävää.


    • Anonyymi

      Taitavat olla jo kouluikäisiä, kun näin vanha ketju nostettu

    • Anonyymi

      Onko Murusen päiväkodissa laatu yhtään parantunut musamurusen ryhmis aikoihin verrattuna? Samat yrittäjät kuitenkin pyörittää nykyistä päiväkotia ja kuulema on monia samoja hoitajia töissä siellä. Päivähoitopaikka mietinnässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe