Adventisteille kysymys:
Kumosiko Jeesus sunnuntain?
Missä Raamatun jakeessa sanotaan että sunnuntai olisi 666?
Höyrypäille.... kumosiko Jeesus sunnuntain?
40
302
Vastaukset 40
Ainakin meillä päin sunnuntai on ihan oikein päin. Aamulla herätään ja illalla mennään nukkumaan. Ei ole kumonnut Jeesus eikä kukaan muukaan.
- kerettiläinen-
Meillä päin on kyllä sunnuntai joskus ollut ylösalaisin...ainakin muistelisin niin...en kuitenkaan muista ihan varmasti, missä päin olin silloin...
Mutta kyllä sitä sunnuntain kumoamista varmalla esiintyy aina jossain päin....
Hei-
Jumala on asettanut päivänsä jo 1 Moos 2:1-4 aikana.
Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä lepopäivää koskevassa muutosasiassa, kun keisarin työvoimapolitiikka vaihtoi Jumalan asettaman päivän auringon päivälle sunday:lle vuonna 321 jKr. _Dan 7:25.
Adventtikirkossa vietetään Jumalan asettamaa päivää ilman keisarin työvoimapolitiikkaa ajan loppuun asti; Ilm 14:7.
Martti Luther haukkui paavin pedoksi. Petovallat (Jumalaa vastustavat vallat) ovat kuitenkin kyseessä Ilm 13 luvun Ilm 14:9-11- jakeissa.
Ihmisyksilö ei ole koskaan Raamatussa kyseessä pedon merkityksessä. Jokaista ihmistä koskee sama tasa-arvoinen armonaika tehdä omia valintojaan omassa elämässään.
__ 666 perustuu roomalaiseen numerologiaan, jossa kirjaimelle annetaan matemaattinen arvo; https://fi.wikipedia.org/wiki/Numerologia
Ihmiset ovat sitten aina laskeneet monista ihmisistä tuota, kun monien ihmisten lukuarvoksi sopii 666. Mm. Ronald Reagan oli yksi sellainen okkultismin uhri vastoin tahtoaan, kun nimestä tuli tuo lukuarvo. En tiedä oliko hänellä vaikeuksia sen vuoksi.
Paavin hiipan tms. kirjaimista on laskettu samaa lukuarvoa; "Vigariivs filii dei."
Tuosta ei tuon kummempaa selvyttä ole kai missään tuosta asiasta.
Jeesuksella ei ole ollut mitään syytä ottaa yhtä päivää viikosta pois.
Jeesus vahvisti omilla sanoillaan synnin opettavan lain voimassaolon (Room 3:20,31) ihmiskunnan kaikkina aikoina Laissa on kymmenen käskyä.
Jeesus tahtoi opettaa sapatin oikeata viettoa. (Matt 12:9-21, Luuk 13:10-17, Joh 7:22-24) - Jeesus ei kumonnut lepopäivää. Päinvastoin, hän lepopäivän asettajana sapatin herran valtuuksilla opetti oikeata päivän viettoa.
Seitsemännen päivän vieton logiikan yhteenveto tiivistelmänä;
1 Moos 2:1-4, 2 Moos 20:8-11, 31:12-18, 5 Moos 5:12-15, Hes 20:20, Jes 58:13-14, Ilm 14:7; Jeesus opetti oikeata lepopäivän viettoa; Matt 12:12-13, Luuk 4:31,13:10-16, Mark 2:23-28, Lain voimassa olosta; Room 3:20,31, Matt 5:17-18, Luuk 16:16-17, Jaak 2:10-13, 1 Joh 2:1-6, Hebr 8:10, 10:12-18.
”Pitäkää pyhänä minun sapattini olkoon se merkkinä liitostamme ja muistuttakoon meitä siitä että minä olen Herra teidän Jumalanne.” Hes 20:20.
Herran päivällä on ollut aina suuri merkitys Jumalan palveluspäivänä.
Päivä korostuu muista päivistä Raamatussa, ettei kukaan olisi epäjumalan palvelija.
Nykyinen käsitys lepopäivästä syntyi kun ryhmä katolisia ja protestanttisia teologeja yhdessä ryhtyivät ajamaan ajatusta että muutos olisi tapahtunut apostolisena aikana. Syyksi mainittiin Kristuksen ylösnousemuksen muistelu apostolisena aikana. Raamattu ei kuitenkaan anna ajatukselle tukea. Jeesus ja opetuslapset pitivät sapatin; Luuk 4:16, Joh 15:10, Matt 24:20.
Opetuslapset viettivät sapattia Jeesuksen kuoleman jälkeen; Luuk 23:56, Apt 13:42-46, 16:13, 17:2, 18:4. Jeesus ei muuttanut sapattia; Luuk 16:17, Matt 5:17-20. Kristityt ovat velvollisia vieläkin noudattamaan lepopäiväkäskyä; 1 Joh 2:3-6, Joh 15:10, 1 Piet 2:21, Ilm 14:12, 12:17.
Ovatko sunnuntain viettäjät syyllisiä ?
Vuosisatoja on ollut vilpittömiä sunnuntainviettäjiä joilla ei ole ollut tietoa lepopäivän historiasta. He eivät ole syylliset että/kun ovat ilman parempaa muuta tietoa viettäneet päivää, että päivällä on sellaista keisarillista historiaa kun ovat kajonneet 320 luvulla Jumalan käskyyn. (Dan 7:25) -Vilpittömiä uskovaisia on ollut puhtaalla omalla tunnolla Jumalan edessä sunnuntain viettäjänä- -niitä jotka ovat viettäneet ”pyhäpäiväänsä” vuosisatoja hyvällä omalla tunnolla uskonsa vilpittömyydessä.
Lepopäivä onkin omantunnon kysymys jokaiselle ihmiselle itselleen tässä suhteessa.
Ihminen muuttaa ymmäryksiään uskonelmänsä aikana. Tietenkin toinen tieto joskus muuttuu ymmärryksessä ja omassatunnossa tärkeämmäksi ja paremmaksi vilpittömyyden missiossa.
Jumaluusoppi Raamatussa on niin iso asia, että uusia näkökulmia avautuu jokaisella maallikolle ja teologille koko elämän tutuistakin asioista.
t. yst- jarinhotelli- typeräaloitus
Jeesus ei ole koskaan sunnuntaita asettanut, joten miksi olisi kumonnutkaan?
- Huhhuhjahuh
Mitä adventisteille merkitsee sunnuntai?
- pyhpyhjapyh
Huhhuhjahuh kirjoitti:
Työpäivä.
- Yksi-usko
Huhhuhjahuh kirjoitti:
Sitä mitä se merkitsee Raamatussakin. Viikon ensimmäistä päivää. Ei lepopäivää.
- kerettiläinen-
Yksi-usko kirjoitti:
Sitä mitä se merkitsee Raamatussakin. Viikon ensimmäistä päivää. Ei lepopäivää.
Tänään on kuitenkin kuukauden toinen päivä ja joillekin se on juhlapäivä eli
>>> (pakanalliset) Onnentoivotukset Heille! - tämä.kierto
kerettiläinen- kirjoitti:
Tänään on kuitenkin kuukauden toinen päivä ja joillekin se on juhlapäivä eli
>>> (pakanalliset) Onnentoivotukset Heille!Mennään juhlista juhliin. Sapattina leivotaan paistetaan, siivotaan, että sunnuntaina päästään juhlimaan.
- Annu42
Huhhuhjahuh kirjoitti:
Se on meille työpäivä, eli viikon ensimmäinen päivä, jolloin aloitamme työt. Jeesuksen aikana laskettiin näin: Ensimmäinen päivä sapatista (=sunnuntai) toinen päivä sapatista (=maanantai) kolmas päivä sapatista (=tiistai) neljäs päivä sapatista (=keskiviikko, joka oli meillä ennen keskellä viikkoa, ei ole enää) viides päivä sapatista(=torstai) ja valmistuspäivä (=perjantai). Tänä päivänä valmistaudumme ottamaan vastaan sapatin pyhät hetket.
Teemme työtä nämä kuusi päivää, ja sitten taas lepäämme seitsemännen päivän, eli sapatin, josta Jumala sanoo: "Muista sapatin päivä, että sen pyhittäisit." tai "Pidä sapatin päivä pyhänä." Mitään muuta päivää ei ole siunattu ja pyhitetty ja asetettu pyhään käyttöön kuin seitsemäs päivä, jolloin Jumala itse lepäsi ensimmäisen ihmisparin kanssa.
- Hahharhaoppisiaovat
Sitä adventistit eivät voi käsittää mitä Jeesus teki sunnuntaina.
Me kristitityt saarnaamme Paavalin opetuksen mukaan ylösnoussutta Kristusta mutta adventistit änkyröivät sapattiJeesuksen ja MikaelJeesuksen uskossa.- pohdipa.vielä
Martti- uskovat peittovaatteissa - kun äidinmaidossa on 400- vuotta opeteltu sunnuntaita, niin kaipaistko alkuaikoja vielä, että saisit sakot sunnuntaitöistä, jos tarvitsee vaikka käydä sunnuntaina vetää nuottaa talveavarten, niin kirkkoherralta saa luvan kymmenys- haukien kautta, jotka pitää palauttaa sapatinrikkomuksen sovitukseksi.
Mutta - ylösnousemuspäivä ei ole tarkoitettu korvausteologisesti kumoamaan sapattia . Se kuuluu ehtoollisjuhlaan - ts. pääsiäissanomaan - aivan Getsemanesta - ristille ja ylösnousemus ei tapahtunut sunnuntaina - jos hieman otat kalenterinkäytöstä selvää. Päivät oli ensimmäinen, toinen kolmas, -- --- , sapatti.
vrk. vaihtui 18.00 jne.
Sapatti on taas Jumalan erottama ja pyhittämä. Sillä on oma opetuksellinen sanomansa. Sitä ei tee tämä Martti- uskovaisuuden ja Katolisen kirkon lähteet. Ne perustuvat pakanuuteen, eli lue tuolta Lindemanin kirjasta hieman historiaa.
Kun historiaa tunnet - alkaa siten - jos totta teet Isän edessä, syy poistaa hapate temppelistäsi, eli isien perinnäissääntöjen oppi, joissa vieras pappi on teidän välimies. Tuossa kun kuuntelin katolisen rukousta, hän pyysi, että Maria poistaisi synnit, olisi syntien sovittaja jne. Alat ymmärtää, ettei kaikki näissä isoissa kirkoissa oikein mene Sanan mukaan.
Jopa tämä perinneuskoisuutemme kirkko alkaa harhaisesti siunailemaan sitä harhaa - joka on Jumalalle kauhistus, ja aikoinaan Martti hukutti näitä Anabatisteja, niin sopii pohtia juuriaan.
Eräs heidän kirkon opettaja totesi, että heillä on yli 1000 nimeä tiedossa, kenenkä veri on Martin käsissä pestävänä. Tosin tuo kirkko on pyydellyt anteeksi tekoja -mutta ei se poista perinnäisoppeja.
Jopa Martin kirkossa on käsikirjojen määrä, että kirkkoherra Kouvolan sanomissa aikoinaan totesi, josta luin leikkeen, että emme tarvitse raamattua - pärjäämme noilla käsikirjoilla. Näinhän se on. Uskomaton pappikin siellä pärjää käsikirjoilla ja hänelle olet antanut vallan osoittaa tien, sekä olla välimies.
Mieti hieman. Eli kyllä ne adventistit varmaan tietää asioita, kun me muutkin ulkopuolelta nuo tiedetään. Niistä ei niin ole puhuttu.
Tosin Isokirja sanoo, että lopunaikana nämä katoilta julistetaan.
Jospa tämä netti on tätä katoiltajulistusta, että sinäkin alat tajuta - että mitä on hapate - perinnäisopit ja isien säännöt. Pääsisit niistä eroon ja palaisti Apostolisen ajan oppijuurille - Aabrahamin - Iisakin ja Jaakobin Jumalan MINÄ OLEN - oppetuken ääreen.
Älä jää sinne perinnäiskarsinoihin määkimään, tuu pois. - pyhpyhjapyh
Valheesi ei merkitse meille mitään. Jeesus ei koskaan käskenyt viettää sunnuntaita ylösnousemuksen muistoksi. Ei koskaan. Sen sijaan Jeesus sanoi selkeästi olevansa SAPATIN HERRA.
- Lepopäiviä.kaikki
Yhtäkään päivää ei ole koskaan missään asetettu toista paremmaksi. Vain ihmisten taikauskoisuus ja jumalharhaisuus ovat asettaneet päiviä paremmuusjärjestykseen.
Jumalan taivaassa ei eletä 24/7 syklillä.
Raamatussa selvästi kerrotaan, että Jumalalle tuhat vuotta on kuin yksi päivä ja toisinpäin. Aikakäsite ei ole Jumalasta. Jumala ei koskaan ole ollut sidoksissa aikaan.- muistakin.lähteistä
Sinun kannattaa opetella raamattua, tuossa on eräs linkki luettavaksi.
http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm
Hiirellä selaat sen tummemman sinisen alueen tekstialuetta, josta saa avattua lukemista.
Noista linkeistä on sitten apua.
RAAMATULLINEN LEPOPÄIVÄ
Sapatin asettaminen luomistyön yhteydessä
Kolmenlaisia sapatteja: viikkosapatti eli seitsemäs päivä
Juhlasapatit
Sapattivuosi ja riemuvuosi
Sapatti - liiton merkki Jumalan ja Israelin välillä
Sapatin merkitys
Kumosiko Jeshua sapatin?
Kumosiko Paavali sapatin?
Onko päivällä väliä?
Sapatti - tulevaisten varjo
Sapattina on lupa tehdä hyvää
Ihmisen poika on sapatin herra
Kuuluuko sapatti pakanauskoville?
Viikon ensimmäinen päivä
Mistä sunnuntai on peräisin?
Sapatin ennalleen asettaminen rauhanvaltakunnassa
Sapatin pyhittämisen siunaus pakanauskoville
Sapatti on annettu aivan Jumalan toimesta tähän arkeemme siunaukseksi.
Siksipä meitä sapattiaviettäviä seurakuntia on olemassa adventistein lisäksi. - omalehmä
muistakin.lähteistä kirjoitti:
Sinun kannattaa opetella raamattua, tuossa on eräs linkki luettavaksi.
http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm
Hiirellä selaat sen tummemman sinisen alueen tekstialuetta, josta saa avattua lukemista.
Noista linkeistä on sitten apua.
RAAMATULLINEN LEPOPÄIVÄ
Sapatin asettaminen luomistyön yhteydessä
Kolmenlaisia sapatteja: viikkosapatti eli seitsemäs päivä
Juhlasapatit
Sapattivuosi ja riemuvuosi
Sapatti - liiton merkki Jumalan ja Israelin välillä
Sapatin merkitys
Kumosiko Jeshua sapatin?
Kumosiko Paavali sapatin?
Onko päivällä väliä?
Sapatti - tulevaisten varjo
Sapattina on lupa tehdä hyvää
Ihmisen poika on sapatin herra
Kuuluuko sapatti pakanauskoville?
Viikon ensimmäinen päivä
Mistä sunnuntai on peräisin?
Sapatin ennalleen asettaminen rauhanvaltakunnassa
Sapatin pyhittämisen siunaus pakanauskoville
Sapatti on annettu aivan Jumalan toimesta tähän arkeemme siunaukseksi.
Siksipä meitä sapattiaviettäviä seurakuntia on olemassa adventistein lisäksi.>>Kumosiko Jeshua sapatin?
Kumosiko Paavali sapatin?>>
Miksi sinulle kelpaa kirjoittaa Paavali selvällä suomenkielellä mutta Jeesuksen kirjoitat Jeshuaksi? - kohteen.täsmäys
Paavalista ei ole kiistaa- mutta jeesuksia on kristinuskossa riittävästi, siksi täsmennetään MINÄ OLEN Jeshuaksi. Eli silloin puhutaan raamatullisesta lepopäivästä ja Sapatin Herrasta.
Kristityt - siis nämä Martin/katolisen munkin pojat voivat jeesustella sunnuntaisin kirkossa. Se jeesus on yleisnimi - määrätyissä ympyröissä. Siksi pitää kohdistaa Jeesus = Jeshua - oikeaan kohteeseen, Sanaan jonka nimessä pelastutaan ja vietetään raamatullista sapattia = Jumala pelastaa.
Ymmärtääkö hän? - Exap
kohteen.täsmäys kirjoitti:
Paavalista ei ole kiistaa- mutta jeesuksia on kristinuskossa riittävästi, siksi täsmennetään MINÄ OLEN Jeshuaksi. Eli silloin puhutaan raamatullisesta lepopäivästä ja Sapatin Herrasta.
Kristityt - siis nämä Martin/katolisen munkin pojat voivat jeesustella sunnuntaisin kirkossa. Se jeesus on yleisnimi - määrätyissä ympyröissä. Siksi pitää kohdistaa Jeesus = Jeshua - oikeaan kohteeseen, Sanaan jonka nimessä pelastutaan ja vietetään raamatullista sapattia = Jumala pelastaa.
Ymmärtääkö hän?"siksi täsmennetään MINÄ OLEN Jeshuaksi. Eli silloin puhutaan raamatullisesta lepopäivästä ja Sapatin Herrasta."
No johan tuo lööperi on paksua.
"Minä olen" viittaa tasan tarkkaan, vain ja ainoastaan... Isään. - etköosaalukea
Exap kirjoitti:
"siksi täsmennetään MINÄ OLEN Jeshuaksi. Eli silloin puhutaan raamatullisesta lepopäivästä ja Sapatin Herrasta."
No johan tuo lööperi on paksua.
"Minä olen" viittaa tasan tarkkaan, vain ja ainoastaan... Isään."Minä olen" viittaa tasan tarkkaan, vain ja ainoastaan... Isään.
Miksi valehtelet? Jeesus käytti sitä monta kertaa itsestään. - Exap
etköosaalukea kirjoitti:
"Minä olen" viittaa tasan tarkkaan, vain ja ainoastaan... Isään.
Miksi valehtelet? Jeesus käytti sitä monta kertaa itsestään.Ihanko totta ? Voi hellanlettas.
Käydäänkös sitten vähän esimerkkejä läpi ? Shoot.
- Yksi.monista.päivistä
Sapatti oli Palestiinan ympäristössä pörränneiden taikauskoisten beduiinien yksi monista juhlapäivistä. Ihan kuten joulu, vappu tai juhannus meille suomalaisille nykyään.
- pyhpyhjapyh
Valheesi ei merkitse yhtään mitään.
- sapatti_Jumalan_asettama
Osoitat kommentillasi tietämättömyytesi.
- Sapattihuoraamista
Sapatilla ratsastetaan ja rahastetaan adventtikirkossa.
Huoraamistahan se on.- pyhpyhjapyh
Valheesi kohtaat tuomiopäivänä.
- Yksi-usko
Mitä sunnuntailla ratsastaminen ja rahastaminen sitten on? Sunnuntai ei ole edes Herramme Jeesuksen Kristuksen siunaama lepopäivä. Jeesus ei pyhittänyt sunnuntaita eikä alkuseurakunta. Miksi vaihtaisin pyhän sapatin halpaan sunnuntaihin? Sitä en tekisi koskaan.
- PysytäänAiheessa
Adventistit toivottomia.....
Aihe on sunnuntai eikä sapatti.
Änkyrät vieneet äärimmilleen ellensapatin palvonnan.- kysynpävaan
Kristityjen enemmistö viettää lepopäivänään sunnuntaita. Voiko sen vuoksi olla väärin tehdä samoin ?
- Änkyräadventisteille
Eiköhän ihminen osaa levätä ilman ismiä (adventismiä).
Adventistinen potaskaväitteesi on mieletön ettei osata levätä lauantaina. - Yksi-usko
Änkyräadventisteille kirjoitti:
Eiköhän ihminen osaa levätä ilman ismiä (adventismiä).
Adventistinen potaskaväitteesi on mieletön ettei osata levätä lauantaina.Älä nyt viitsi höpöttää. Minä lepään sapattina aivan niin kuin lepäsin ennen sunnuntaina. Siis vietän samalla tavalla sapattia kuin ennen sunnuntaita.
- Lepoa.vain
Sunnuntaina on mukavaa viettää lepopäivää. Paljon rauhallisempaa on levätä sunnuntaina kuin lauantaina.
Onneksi Jumalalla ei ole kalenteria. Hän on iloinen, kun muistat totaalisesti levätä ainakin yhden päivän viikossa. Et tee mitään arkisia askareita, et tee ruokaa, et osta mitään, et matkusta, et puhu joutavia jne.- Yksi-usko
>>Paljon rauhallisempaa on levätä sunnuntaina kuin lauantaina.>>
Näinhän se on. Sunnuntaina on hiljaisempaa ja rauhallisempaa kuin sapattina, jolloin on ihmisten "kiireinen ostospäivä".
>>Onneksi Jumalalla ei ole kalenteria. Hän on iloinen, kun muistat totaalisesti levätä ainakin yhden päivän viikossa. >>
Valitettavasti Jumalalla on kalenteri. Hän lepäisi seitsemäntenä päivänä ja sen vuoksi siunasi seitsemännen päivän, sapatin.
Jumalalle ei ole saman tekevää, että muistaako levätä ainakin yhtenä päivänä viikossa, vaan Jumala itse käskyissään erityisesti muistuttaa sinua siitä, että muistaisit pyhittä sapatin päivän. - Yksi-usko
>>Sunnuntaina on mukavaa viettää lepopäivää. Paljon rauhallisempaa on levätä sunnuntaina kuin lauantaina.>>
Miksi sapatista on tullut ihmisille kiireinen kauppa- ja siivouspäivä? Tämän maailman ruhtinas (=sielunvihollinen) on korvannut sunnuntailla sapatin. Jeesuksen tämän maailman ruhtinas (=sielunvihollinen) ristiinnaulitsi. Samoin Jumalan omalla sormellaan kirjoittamasta lepopäivästä, sapatista, tämän maailman ruhtinas (=sielunvihollinen) tekee pilkkaa, tehden siitä kiireisimmän päivän viikossa. Sen sijaan tämän maailman ruhtinas (=sielunvihollinen) on tehnyt sunnuntaista rauhallisen "oman lepopäivänsä", joka ei kylläkään ole Jumalan siunaama. Maailman ihmiset kunnioittavat tämän maailman ruhtinasta (=sielunvihollista) kiltisti viettämällä sunnuntaita lepopäivänään sapatin sijasta.
- pyhpyhjapyh
"Valitettavasti Jumalalla on kalenteri."
Puhut paskaa!
Jumalalla ei ole kalenteria, ei kelloa, eikä taivaassa ole myöskään yötä tai päivää.
Jumalalle 1000 vuotta on kuin yksi päivä ja toisinpäin.
Tämä selvästi todistaa, että Jumala ei ole mihinkään kalenteriin, kelloihin tai päiviin sidottu.
Lässytä siis mitä valheita lässytät, mutta asia on näin!- kysynpävaan
Eikös sielä Sanassa sanota jotain kauniista käytöstavoista ? Puhutaanko me kotona ja työpaikoilla samalla tavalla kuin täällä ?
- pyhpyhjapyh
Teille lahkojen orjille pitää olla tiukkana, koska te olette sokaistut ismeihin.
- Yksi-usko
>>Jumalalla ei ole kalenteria>>
Jumalalla on paljon sellaista, mitä et arvaakkaan...
Jumala on itse luonut "kalenterin". Mitä siihen sanot? Mitä sanot esim. näistä Raamatun kohdista:
1 Moos. 1:3-5, 31
"3 Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli. 4 Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä, 5 ja hän nimitti valon päiväksi, ja pimeyden hän nimitti yöksi. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni ensimmäinen päivä.
31 Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä."
http://raamattu.fi/1992/1Moos.1.html#o1
2 Moos. 20:11
" 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."
http://raamattu.fi/1992/2Moos.20.html#o37
Muuten uudessa maassa pyhitetään myös sapattia. Sen lisäksi vietetään uudenkuun päivää ja lehtimajan juhlaa.
- katsellaan.historiankaut
Ei Jeesus kumonnut sunnuntaita, kun sellaista pakanallista oppia ei ollut koko Apostolisena aikana liikkeellä. Hän kumosi HYVÄN/pahanTIEDON puulla sen hedelmän käytön. Sen Herra kielsi ihmiseltä, että älä syö.
Ihmiseltä puuttuu kykeneväisyys erottamaan hyvä ja paha "täydellisesti", siksi se hedelmän syönti on ottamisen jälkeen ongelmallinen.
Eva söi, ja Adam söi ja se oli hyvää, sekä antoi ymmärrystä.
Se ymmärrys ihmiselle on sitä, että aletaan pitämään valtaa - joka asettuu perinnäissäännöiksi ja ohjeiksi. Sekä perinnäisopeilla on tapana se, että sitä pystyy vanhassa aadamin voimissa kantamaankin.
Nyt kun puhutaan tästä sunnuntaista - katsotaan sen juuria - mistä tuo luste kasvaa - se tulee Baabelin opeista. Sieltä Katolisuuteen - katolisen papin - Martin kautta Luterilaisuuteen ja muistellaan historianhavinasta meidän historiankirjaa - mitä kirkon kirjoihin on kirjoitettu 400 vuotta sitten.
Tämä korvaus sapatti - sunnuntai - oli työstä kielletty sakkojen mukaan. Siitä sunnuntaityöstä sakoteettiin, koska se oli sapattityötä. Siis sunnuntailla oli korvaus ja nimikin, sapatti.
Kirkko - yleisuskonnossa seurasi tarkasti sunnuntai- sapatinviettoa. Jos tarvittiin kalastaa, että täydennettiin talvea varten proteiinilähteitä, niin jos kalastus meni sunnuntaille, piti kirkkoherralle korvaukseksi sunnuntaityötä viedä sapattihaukia.
Sapattihauet korvasi sen sapatin rikkomuksen.
Mitäpä mieltä, jos palattaisiin yleisuskonnon pitämään sunnuntai- sapattiseuraamuksiin. Euromääräiset korvaukset sunnuntain rikkomuksesta - kirkkoherrat seuraisi, tulisiko kirkkoon ja työstä joutuisi ne historiasta kymmenykset maksamaan.
Sunnuntaina kirkkoon ja sitä valvottiin.
Mutta, hyväntiedon puulla, siellä rakennettiin korvauskirkko - yleisuskonto , joka maistuu jokaiselle hyvälle. Se muotoutuu perinnäisopeiksi ja kun riittävästi laitetaan aikajanaa kirkonhistoriaan - se tulee toiseen ja kolmanteenpolveen todeksi. Sitten se "tänään!" on maistunut niin monen kristityn mieleen, että hapatus väittää, että näin on.
Näin itse kirjoitukset tyhjentyvät ihmisopissa muotoon, että menetetään sen kirjoituksen Hengellinen sisältö.
Mutta, Baabeliopin kautta on rienaaja päässyt vaikuttamaan Apostolisen seurakunnan hajaannukseen. On menty uskonvainoihin, jossa varjolain - eli seremonialain aikaan elänyt Jumalankansa Israel joutui vainotuksi, eikä se ole helpottanut. He eivät siten näe tähän Jeesukseen - Jeshuaan - koska harhaisen hapattuneen perinnäisopin kristityt ovat peittovaatteena heidän silmillään.
Meidän pitäisi tehdä tämä parannus ja palattava Apostoliseen aikaan, jossa tämä sapatti saisi Raamatullisen näköalan - Jumalan työ - on meidän pelastuksemme ja lepo.
Kun kristityt - yleisuskonnoissa palaavat juurilleen, herää juutalaiset - ja tapahtuisi sellainen herätys - joka saattaisi Jeesuksen paluun ajankohtaiseksi.
Tuo tosin on kirjoituksissa olemassa - mutta ongelma on meissä - rakkaus perinnäisoppiin, "hyväntiedon" puun hedelmään, sen makuun ja me pidätämme lopullisen rakkauden toteutumisen ajankohtaa.
Moni on tänään tehnyt kristityistä jo mielenmuutosta. Antaneet Herran laittaa tahtonsa sydämeen, kun sieltä on poistettu hapattena perinnäisopit.
Täten tämä lepo - ajatus - sapatti - Jumalan työ on tosi - johtaa kumartamaan Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
Abrahamin uskostahan on kyse - Abrahamin - Iisakin - ja Jaakobin Jumala - MINÄ OLEN, Jumalan kumartamista.
Näin tuossa Uhrikaritsassa, sijaisessa olemme yhtä.
Herran lunastama kansa kumartaa Häntä Jumalan Pyhittämänä päivänä.
Kansa - murtaa yhdessä leivän ja viinin -eli eläin- seremonialakia varjolakia ei enää juutalaistekaan etsi - vaan katsovan Häneen, jonka ovat lävistäneet.
Sekä kaste - eli Kristukseen kastetut.
No, siinä on teille perusteita ja historiankatsantoa oikeaan ja väärään tulkintaan sapatista.
Raamatullisen sapatin - ja Jumalan tahdon siunaus on Jumalan työ meissä.
Tahto on viittana oikeaan sydämessä - Henki toteuttaa voimana ja kansa lepää sapatin sanomassa - kaiken tämän on Jumala meissä tehnyt.
Tähän jälkimmäiseen arvoon tullaan, kun oikeassa mielessä ymmärretään kirjoitusten merkitystä. Siinä ei tarvita maallisia pappeja välimieheksi.
Vaan Ylimmäinen pappi - tuleva Kuningas on nyt välimiehemme.
Nyt hapate - yleisuskonnossa välimiespapit pitävät kiinni hapatteissa ja vaativat katsomaan uskonasioita kirkkokäsikirjojen mukaan Martin opin mukaan. - aika.tulee
Jeesus kumoaa sapatin kumoajat toisessa tulemuksessaan kumoon.
- minuaseonvahvistanut
Ei ole kumonnut. Jeesus tuli kertomaan, että jos olet joutunut syntiin, voit saada sen anteeksi katumalla tekoasi.
Sunnuntai on pyhäpäivä Raamatun mukaan. 7:s päivä on lepopäivä ja pyhäpäivä.
Olen joskus itse joutunut olemaan töissä silloin ja ajatellut Jumalan työtä, Jeesuksen pelastusta ja on tuntunut, että se on jotenkin tässä ja nyt, eli paljon voimakkaammin, kun muuten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 109957
- 116946
Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki52671Tämä meidän välinen tilanne
Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen34649- 48553
Mitä Kärnässä tapahtui?
Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.5541- 59508
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää43495- 45467
Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä
Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle17466