Voisiko joku kiltti ihminen kertoa minulle mikä sotilasarvo on kaartilainen? Miten kaartilainen sijoittuu arvoasteikkoon sotamiehen, korpraalin ja alikersantin kanssa?
Kertoisiko joku?
9
3372
Vastaukset
- vastaaja
Tuota... kaartilainen...
Mahtaako kyse olla Kaartin Patajoonan varusmiehestä,
eikä siis sotilasarvosta.- Anonyymi
On, kaartilainen 1k 3/78
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On, kaartilainen 1k 3/78
Kyllä sotilaspassissa lukee Kaartilainen.3/76
- Res.Jääkäri 1/00
Kaartin jääkäri on sotamies.
- jäkke
'sotamies' -nimitys ei ole enää käytössä. vastaava on nykyään jääkäri. että tiedoksi..
- Anonyymi
Kaartilainen on kaartinjääkärirykmentissä "eräänlainen tykkimiestä" vastaava arvo. Vähän kuten on jossain autosotamies ja sen sellaisia. Ei hajuakaan mitä "kaartilainen" tekee varsinaisesti. Onko esim. Santa-haminan huoltokomppanian miehistönjäsen, vaikkpa kirjuri "kaartilainen" ? Onko "kaartinjääkäri" nimenomaan jääkärin hommiin erikoistunut santislainen, vai onko kaikki yli alokkaiden vähintään kaartinjääkäreitä? Jos niin, mihin tosiaan tuota "kaartilainen" ja missä käytetään. Se kuitenkin edelleen löytyy PV arvoluettelosta..? (toisinkuin vaikka ratsuväenkenraalit yms. poistuneet tittelit"..)
- Anonyymi
Niin, no sotilasarvot menee aivan oikeasti kyllä seuraavanlaisesti, perua 30 vuotisesta sodasta.
Ylin on Isä Jumala, sitten on pitkä väli, on hyvinpitkä väli, seuraavaksi on ratsumiehen hevonen, sitten on pitkä väli, seuraavaksi tulee ratsumies, sitten tulee maavoimien sotilas, sitten tulee tykkimies, jne... - Anonyymi
Käpykaartilainen🤣
- Anonyymi
Kaartilainen on kenraalista seuraava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1314577
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233142Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132584- 462171
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591733Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471659- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201486- 281470
- 951211