Voisiko joku kiltti ihminen kertoa minulle mikä sotilasarvo on kaartilainen? Miten kaartilainen sijoittuu arvoasteikkoon sotamiehen, korpraalin ja alikersantin kanssa?
Kertoisiko joku?
9
3431
Vastaukset
- vastaaja
Tuota... kaartilainen...
Mahtaako kyse olla Kaartin Patajoonan varusmiehestä,
eikä siis sotilasarvosta.- Anonyymi
On, kaartilainen 1k 3/78
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On, kaartilainen 1k 3/78
Kyllä sotilaspassissa lukee Kaartilainen.3/76
- Res.Jääkäri 1/00
Kaartin jääkäri on sotamies.
- jäkke
'sotamies' -nimitys ei ole enää käytössä. vastaava on nykyään jääkäri. että tiedoksi..
- Anonyymi
Kaartilainen on kaartinjääkärirykmentissä "eräänlainen tykkimiestä" vastaava arvo. Vähän kuten on jossain autosotamies ja sen sellaisia. Ei hajuakaan mitä "kaartilainen" tekee varsinaisesti. Onko esim. Santa-haminan huoltokomppanian miehistönjäsen, vaikkpa kirjuri "kaartilainen" ? Onko "kaartinjääkäri" nimenomaan jääkärin hommiin erikoistunut santislainen, vai onko kaikki yli alokkaiden vähintään kaartinjääkäreitä? Jos niin, mihin tosiaan tuota "kaartilainen" ja missä käytetään. Se kuitenkin edelleen löytyy PV arvoluettelosta..? (toisinkuin vaikka ratsuväenkenraalit yms. poistuneet tittelit"..)
- Anonyymi
Niin, no sotilasarvot menee aivan oikeasti kyllä seuraavanlaisesti, perua 30 vuotisesta sodasta.
Ylin on Isä Jumala, sitten on pitkä väli, on hyvinpitkä väli, seuraavaksi on ratsumiehen hevonen, sitten on pitkä väli, seuraavaksi tulee ratsumies, sitten tulee maavoimien sotilas, sitten tulee tykkimies, jne... - Anonyymi
Käpykaartilainen🤣
- Anonyymi
Kaartilainen on kenraalista seuraava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 422880
- 622804
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle492262Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3401956- 1401729
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161545Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71358Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101217- 421136
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661096