Liitosta toiseen?

K-M

Onko kenelläkään kokemuksia, että miten toisen liiton seurasta toisen liiton seuraan liittyvään suhtaudutaan?

Eli jos vaikka olisi mahdollisesti edessä muutto paikkakunnalta toiseen ja samalla täytyisi vaihtaa treeniporukkaa, niin onnistuuko? Vai vaativatko ensin alkeis- & jatkokurssit ym. ennen kuin vaikkapa pääsee sparraamaan?

Ja toinen, muttei läheskään niin tärkeä kysymys. Entäpä tasojärjestelmien synkronoituminen?

Kokemuksia, tietoa ym. Kiitos!

5

1413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KM&KM

      Tasot ei synkronoidu, ei sitten millään. Kumpikaan liitto ei arvosta toisen tasoja. Se siitä yhteneväisyydestä. Tekniikoita tehdään huomattavan eri tavalla.

      • magaa

        riippuu seurasta,itse vaihdoin liittoa ja ei tarvinnut käydä uudelleen mitään peruskurssia, vaan pääsin mukaan ryhmään, seuraavissa tasokokeissa piti sitten suorittaa suoraan ylempi taso ja vaihdoin Combatista SKML:n magaan, mutta mielestäni Combatissa tehtiin joitakin tekniikoita järkevämmin.


      • Vaihtaminen onnistuu samanlailla kuin mikä muu seuran vaihto tahansa Suomen kraavmakaliiton (IKMF )alaisesta seurasta Pohjolan krav maga ja itsepuolustusliiton (EFKM) alaiseen seuraan. Peruskurssia ei tarvitse käydä jos se on suoritettu aikaisemmin vaikka liitto olisi eri. Tekniikoissa on eroja Pohjolan krav maga ja itsepuolustusliiton alaisten seurojen tekniikat järkevämmin perusteltu ja yleensä toimivampia, kuin skml alaisten seurojen tekniikat, mutta tämä on useipien tekniikkojen kohdalla makuasia, paljon löytyy samoja tekniikoita ainakin näiden kahden liiton väliltä. Vanhaa tekniikkaa ei suinkaan tarvitse hylätä vaan opetellaan toinen vaihtoehto samaan tilanteeseen. Edellisessä liitossa saamaansa arvoa ei menetä vaan se päivitetään vyöarvoon osallistumalla kokeeseen, vyön väri määräytyy vanhan tasoarvon ja taitojen perusteella. Näitä liittoja on mailmalla useampia ja kaikilla muilla vyöarvot ja näinollen päivittäminen helpompaa, kuin ikmf:n tasojen kanssa, koska on vähän hankalaa tietää mitä vyötä vastaa mikin taso kun tasoja tuntuu löytyvän 5 praktittioner, 5 Graduate, 5 Expert ja 5 Master tasoa.


      • Kerjäläinen
        minä812 kirjoitti:

        Vaihtaminen onnistuu samanlailla kuin mikä muu seuran vaihto tahansa Suomen kraavmakaliiton (IKMF )alaisesta seurasta Pohjolan krav maga ja itsepuolustusliiton (EFKM) alaiseen seuraan. Peruskurssia ei tarvitse käydä jos se on suoritettu aikaisemmin vaikka liitto olisi eri. Tekniikoissa on eroja Pohjolan krav maga ja itsepuolustusliiton alaisten seurojen tekniikat järkevämmin perusteltu ja yleensä toimivampia, kuin skml alaisten seurojen tekniikat, mutta tämä on useipien tekniikkojen kohdalla makuasia, paljon löytyy samoja tekniikoita ainakin näiden kahden liiton väliltä. Vanhaa tekniikkaa ei suinkaan tarvitse hylätä vaan opetellaan toinen vaihtoehto samaan tilanteeseen. Edellisessä liitossa saamaansa arvoa ei menetä vaan se päivitetään vyöarvoon osallistumalla kokeeseen, vyön väri määräytyy vanhan tasoarvon ja taitojen perusteella. Näitä liittoja on mailmalla useampia ja kaikilla muilla vyöarvot ja näinollen päivittäminen helpompaa, kuin ikmf:n tasojen kanssa, koska on vähän hankalaa tietää mitä vyötä vastaa mikin taso kun tasoja tuntuu löytyvän 5 praktittioner, 5 Graduate, 5 Expert ja 5 Master tasoa.

        Totta puhut, itse olen kierrellyt eri lajeissa ja saleilla jo usean vuoden, kantalajini oli judo ja jujutsu,joissa molemmissa ruskea vyö, Krav maga rupesi kiinnostamaan kovasti viitisen vuotta sitten ja kokemuksia on moneltakin salilta ja seminaarilta, mielestäni Commbat A:ssa tehdään joitakin tekniikoita järkevämmin ja perusteellisemmin, toki eri saleilta löytyy erilaisia vetäjiä, mutta ovatko yanilovin tekniikat jämähtäneet paikalleen?
        ihmettelen ,koska leiritoiminta IKMF:n puolella on erittäin vireää ja vaikutteita haetaan eri experteiltä, kuten tero laaksonen ym, silti koin Pohjolan liiton(combat) toiminnan järkevämmäksi, johtuisiko siitä, että Douieb(euroopan päämies) toimii ranskassa erikoisryhmien kouluttajana ja on päivittänyt tietonsa hyvin, Krav maga on laji, joka elää koko aja, eikä liiku yhden kaavan mukaan.


      • tiikerinsilmä
        Kerjäläinen kirjoitti:

        Totta puhut, itse olen kierrellyt eri lajeissa ja saleilla jo usean vuoden, kantalajini oli judo ja jujutsu,joissa molemmissa ruskea vyö, Krav maga rupesi kiinnostamaan kovasti viitisen vuotta sitten ja kokemuksia on moneltakin salilta ja seminaarilta, mielestäni Commbat A:ssa tehdään joitakin tekniikoita järkevämmin ja perusteellisemmin, toki eri saleilta löytyy erilaisia vetäjiä, mutta ovatko yanilovin tekniikat jämähtäneet paikalleen?
        ihmettelen ,koska leiritoiminta IKMF:n puolella on erittäin vireää ja vaikutteita haetaan eri experteiltä, kuten tero laaksonen ym, silti koin Pohjolan liiton(combat) toiminnan järkevämmäksi, johtuisiko siitä, että Douieb(euroopan päämies) toimii ranskassa erikoisryhmien kouluttajana ja on päivittänyt tietonsa hyvin, Krav maga on laji, joka elää koko aja, eikä liiku yhden kaavan mukaan.

        en nyt tiedä miten se erikoisjoukkojen kouluttaminen liittyy siihen päivittämiseen :)
        kyllä ikmf magakin kehittyy koko ajan (huomasin se just tasokokeessa). siitä tekniikoiden järkevyydestä en osaa mitään sanoa kun en combatia ole kokeillut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe