Asiallisesti mielen terveydestä

OllaanRahellisiä

Minua ihmetyttää se, että mielen terveydellisiä ongelmia eniten aiheuttajat esintyvät uhriensa tukijoina etteivät vaan pääsis sairauksistaan.
Miksi maailmassa sellainen toiminta sallitaan ja rahoitetaan ihmisiä verottamalla?

19

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d5bo

      Avaappa nyt lisää ajatuksiasi, mitä tarkoitat?

      • OllaanRehellisiä

        Mieti sitä, mitkä yhteiskunnassa eniten aiheuttavat mielen terveydellisiä ongelmia ja sitten esiintyvät mielisairaiden / mieleltään sairaiden hoitajinakin.

        Tilanne on suhteessaan verrattavissa lasimestariin ja hänen poikaan joka kulkee kaduilla ja kivittelee ikkunoita rikki...

        On vain YKSI joka on aiheuttanut ja edelleen aiheuttaa eniten mielen terveydellisiä ongelmia, turvattomuutta, ahdistusta, pelkoa, jne.


    • muistakinsyitäon

      Olen sitä mieltä, että jos alkoholismi, erot ja koulukiusaaminen saataisiin poistettua, psykiatrit ja psykologit alkaisivat katsella ja nuolla näppejään.

      • tmbkmfke

        Niin... alko myy ja työlistää poliiseja, lääkäreitä ja ammattilaisia jotka parantaa alkon uhreja kunnes valtion kirkko rahastaa hautaan uhrin leipäpapin iloksi...
        ...piiri pieni pyörii...


      • hrty

        Aivan totta


      • hdouiyeue

        alkoholismi ei ole syy vaan seuraus. erot ei ole syitä, vaan enemminkin se ettei erota viimeistään silloin kun toinen on vangollinen lapselle.

        syy on siinä että sellaiset ihmiset lisääntyvät hillittömästi ketkä ei ole riittävästi vanhemmiksi kykeneviä. se kun jatkuu kriisinkin ilmetessä. useampien kanssa lisääntyminen tuisi saattaa paheksuttavammaksi, harvemmin kukaan haltsaa semmoista pakettia, ja isät vahvemmin mukaan panostamaa lapsiinsa!


    • VitunOikeinMeni

      Sai kyrpäperse mitä ansaitsi:)

    • fjeje3j3

      Ahdistumisien syy-yhteyksistä mm suomen valtion kirkon valossa ei anneta julkaista täällä.
      Kirkko oppeineen puolustavat eivät kunnioita sananvapauttani eikä salli sen julkaisemista.

      joten

      Jos jollakin on tietoa mihin sitä FAKTA tietoja, (jotka perustuu Suomen Perustuslakiin ja Jeesuksen evankeliumin tietoihin ) voisi lähettää julkaistavaksi niin, että myös tämän sivuston ahdistuksista kärsivät saisivat lisää ymmärrystä ja tukea vaivaansa.

      Kaikki ei ole niin, kuin monet uskoo.
      Kaikki eivät ole syyllisiä ahdistuksiinsa!

    • iejvjrcvkle

      Ahdistuneita auttaa usein rakkaus. Näin kertoin napurini jonka kanssa usein jutellaan asioita. Hän kertoi, että se rakkaus mitä kristityt osoittaa ei ole aitoa rakkautta vaan tekopyyhyyden osoitusta. En ymmärtänyt hänen kantaansa heti joten pyysin osoituksia niin hän kysyi minulta, että seurakuntalaisten rakkaus on papiston hallussa.
      Jouduin miettimään, mutta hän jatkoi, he rakastavat herraansa yli kaiken, jopä niin paljon että ovat valmiita uhraamaan omat lapsensa jos niin pappi seurakunnaltaa pyytään.
      En tiennyt, että on sellaisia, toisikin, jotka osaa erottaa tekopyhyyden rikollisuuden pyhyydestä.
      Keskustelu kumppini pyysi illalla käymään kylässä, teellä... Mietin, olenko tarpeeksi voimakas kuuntelemaan sitä, mistä minullakin on omia, saman suuntaisia ajatuksia jo varhaisesta lapsuudesta...
      Jos uskoo rakastavansa niin se kristittyjen rakkaus ei tarkoita sitä, mitä todellinen ihmisten välinen rakkaus merkitsee. Jos tietäivät, niin eivät siellä 2000 luvulla tappaisia lapsiakaan kristittyjen noitarovioilla. Lähetystyö rikollisuuden kohteena olevissa kehitysmaissakaan. Joten jokainen sentti kirkollisveroa on pahuuden tukemista.

    • eikö_ahdista

      kristittyjen lähimmäisen rakkauden osoituksia nykyaikana....

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      Noitavainot nykyaikana
      Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

      • OiAikojaTapoineen

        Kiintoisa keskustelukumppani sinulla naapurissa, olet mielestäni tavallaan onnekas siinä. Liekö se ihmiskunta missään päässyt demonisointitarpeistaan, jos se ei nyt kaikkialla ihan noin selkeän brutaalina enää esiinnykään. Kaikissa kulttuureissa näyttää toimivan omat "noitatohtorinsa", jotka pyrkivät määräilemään hyvikset ja pahikset resurssinjakoineen.


      • unta_moinen
        OiAikojaTapoineen kirjoitti:

        Kiintoisa keskustelukumppani sinulla naapurissa, olet mielestäni tavallaan onnekas siinä. Liekö se ihmiskunta missään päässyt demonisointitarpeistaan, jos se ei nyt kaikkialla ihan noin selkeän brutaalina enää esiinnykään. Kaikissa kulttuureissa näyttää toimivan omat "noitatohtorinsa", jotka pyrkivät määräilemään hyvikset ja pahikset resurssinjakoineen.

        Kummallista, se joka aiheuttaa ahdistuksia ihmiskunnassa on muka sitten siitä kärsiviä hoitamassa, korvausta vastaan.


    • Eimuutasepustusta

      Maailman lapset ovat ovelia toimiessaan vihollisuudessa.

      • ujhntötr

        Oveluus on enemmänkin lapsien aivopesijöillä. ISISkin aipesää lapsia rikollisiksi niinkuin monet muutkin nimeltä mainitsemat rikollisuudet. Joten pääpiru tulee syyllistää eikä lapsia.


    • I--am

      Tässä, kuluneen viikonlopun aikana olen keskustellut erään ahdistuksesta kärsineen kanssa tulimme illalla yhteisymmärrykseen siitä, että hän oli itse sen ahdistuksensa aiheutta keräämällä itselleen psyykkistä taakkaa.
      Tilanne hänen kohdalla paljastui kun hän otti esiin Tukholman tapahtumat alkoi niistä vuodattamaan tunteitaan. Ja sain hänet lopulta ymmärtämään, ettei hän ole kaikiin maailman tapahtumiin osallinen niin miksi hän ottaa siitä vastuun mihin ei ole syyllinen ja kerroin että hänellä on sama asenne pienempiinkin ihmiskunnan ongelmiin joten voisi aloittaa korjaamisen siitä.
      Kesti muutaman tunnin ennen kuin hän lupultakin oli herännyt "oman itsensä totuuteen" ja lupas keskittyä jatkossa "mistä saan apua" tyylistä "miksi en auta itse itseeni" tyyliin unohtamatta lähellä olevia perheen jäseniä tai lähellä olevia ihmisiä yleensä.
      Jos asianomainen itse tämän lukee, niin tiedät, että jokainen päivä uusilla haasteilla on helpompaa jos otat vastuun itsestäsi ja tuntemattomista läheisistäsikin niin selviät eikä ole ollenkaan väärin ottaa itsensä "hoitaminen" etusijalle niin silloin oppii antamaan tukea toisillekkin kohtuullisesti tahdonsa mukaan.

      • erilogiikat

        Ahaa, mutta minä olin tuollanen ylitunnollinen ihminen ja kun minulle sanottiin, että vaikeuteni on minun vika, niin minä otin vaan lisää taakkaa itselleni kaikkien muoden asioista, kun kerran syy oli minun.
        Minä reagoisin omia vaikeusiani vähentävästi, jos minulle sanottaisiin, että vika EI ole minun. Sillonhan minun ei tarvi murehtia koko maailman asioita. Että ihmisten logiikatkin toimii eri tavoin näissä asioissa.


      • Jähmettynyt

        Uhrin syyllistämisellä muiden aiheuttamista hankaluuksista laitetaan uhriparka ikuiseen epäilyksen ja epävarmuuden limboon ja tehdään hänet näin kyvyttömäksi reagoimaan mihinkään asiaan millään tavalla. Sekös sopii mielivaltaisille väärintekijöille ja monelle muullekin. Kaltoinkohdellaan ja turhautetaan ja asianmukaisista reaktioista rangaistaan.


    • pahaateki

      Tylyimmät ihmiset olen nähnyt psykiatrisella osastolla. Psykiatriset hoitajat.

    • uhygtds34

      Ahdistuken lähteet ovat valitettavan usein järkeyytäviä etenkin kun Jumalaa ja Jeesusta käytetään apuna.....

      Ruotsissa ollaan avonaisempia kristittyjen rikollisuudesta, pappien padofiili touhuistakin:
      https://www.svtplay.se/video/13242448/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-16-avsnitt-14-1

      Jos asutte alueella, kuten esimerkiksi Torniossa niin voitte katsoa 2017-04.12 lähetyntynkin play nauhoituksen tietokoneelta. MUTTA katsokaa viikkoa aisempi ensimmäinen osa "Uppdrag granskning " ohjelmasta. Suomi tuskin uskaltas olla niin rehellinen että näyttäs faktoja...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1436
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1062
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe