ikävä ja kaipaus

xyzzz

Rakas M,

Olet äärimmäisen vahva ihminen
Olet äärimmäisen hyvä
Olet äärimmäisen herkkä...

Mutta joskus sisimmässä on kannettavana niin suuri taakka, että ihminen ei voi aina toimia sydämensä viitoittamalla tiellä...
Ihmisellä voi olla IKÄVÄ, suunnaton IKÄVÄ
IKÄVÄ, suunnaton IKÄVÄ
IKÄVÄ, suunnaton IKÄVÄ, toista ihmistä...

56

3039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xyzzz

olen tässä
      tule viereeni
      ota minua kädestä
      vedän sinut lähemmäs
      kiedo kätesi ympärilleni
      tunne lämpöni
      purista niin kovaa kun ikinä jaksat
      ja niin pitkään kun haluat
      anna
      ikävän
      haihtua savuna ilmaan...

• haihtuvaa

Siinäpä on kaunis tarjous.
        Varohan, vain jos olisit hän, joku kaunis päivä kun noin voisi käydäkin. Jos välillämme ei tätä etäisyyttä ja muuria olisi...

• UskollisestisinunM

Todella haluaisin tehdä niin. Kuinka kauan täytyy vielä odottaa? Jaksan odottaa niin kauan, kunnes lukkiutunut tila välillämme vapautuu luonnollisesti.

• olisivarmaanhyväajatus

Niin pian kuin se voi toteutua.

• paketinkuljetusta

hänen on opittava ajamaan autoa

• Kerrohanpois
        paketinkuljetusta kirjoitti:

hänen on opittava ajamaan autoa

Miksi?

• UskollisestisinunM
        olisivarmaanhyväajatus kirjoitti:

Niin pian kuin se voi toteutua.

Millä kirjaimella sukunimesi alkaa tai loppuu?

• ihanymmärrettävää

Toisin sanoen siis ikävöit jotakuta toista ihmistä kuin tätä miestä?

• Symppaan

Hyvin huomattu, Niin juuri..
        Aivan, juuri noin.. Ykkönen kakkonen, tiedän tunteen kun on suunnaton ikävä jotakuta jolla on suunnaton ikävä jotain toista, olen vain vaatimaton ikävä..
        Jos edes olen, en tiedä..

• MinkäNimimerkin

Hänen taakkaansa keventäisin ja sen kantaisin hänen puolestaan jos saisin, olisin onnellinen jos hän jakaisi edes murheensa, siitä että saan kokea hänen surunsa.. Onnellinen taakasta joka ei ole taakka vaan ihmisyyttä.
      Ikävä, suunnaton ikävä..
      Miksen ole avautumisen arvoinen?
      Miksi tukeni ja voimani eivät kelpaa?
      Miksi väheksyy rakkauden kykyä tehdä ihmeitä?
      En ole niin hyvä mutta haluan olla..
      Enkä niin vahvakaan, mutta herkkä olen..
      Arvaa olenko odottanut? ja tulen odottamaan.
      Aina.
      Eräälle, en tiedä mutta haaveissani toivoisin häneltä tällaista..
      Kiitos tuntematon

• MinkäNimimerkin

On turhaa odottaa, niin..
        kenenkään toisen minua kun kyseessä on se suunnaton ikävä ikävä..
        Miten voi ihminen joutua vangiksi tunteisiin..

• kerrkerro

Mikä taakka se semmonen taakka on?

• minullaon

Suunnaton ikävä..suunnaton ikäävä.

• haihtumaan

On ikävä vieläkin tiedän ettei sais olla mutta kun tunteita ei saa kokonaan

• elluhalloyb

XYZZZ...
      EI ei.... ei ole ikävä.....älä yritä.....

• HerääKysymysMistäOnKyse

Ketä oikein kaipaat? Jotain miestä jonka kanssa oli suhde vai jotain miestä jota et koskaan omaksi saanut?

• TästäKyse

Lueppas uudelleen...tää on se tarinaniskijä, joka kehittelee tänne näitä tuon tuosta. On varmaan tekevinään koneellaan jotain tärkeääkin ja nämä lopputulos.

• eikösaakaivata

No, mikä siellä nyt hiertää prinsessaa??

• HerääKysymysMistäOnKyse

Luin, en silti ymmärrä ketä tässä ikävöidään vai ikävöidäänkö oikeasti ketään?.Meni yli.

• Aika_kultaa_muiston

Sinulle takaisin XYZZZ. Mikäli olet minun Rakas M? Ikävä on ja kova. En vain voi asialle mitään. Miksi elämä pääti tehdä näin? En ymmärrä mitä väärin tehtiin ;( Nyt sattuu ja kovaa. Voi kun tämä tuska olisi muisto vain....

• aponhän

No, eipä ole vaan J-mies.

• ridersr

Alusta asti sekavaakin sekavampaa koko viestittely.

• Hymyäkyyneltenläpi

Aloittajalle. Tiedän, vaan ei tässä oikein muutakaan kait voi.

• allfine

No hyvä, että viesti meni perille.. On muuten aika oudot harrastkset toisilla..
      Olen suorastaan imarreltu saamastani huomiosta..

• foghorn

*Naurahdus, haukotus ja pieru*

• JäiHämäränPeittoon

Onko tuo M mies vai nainen?

• rgbgytg

M on kirjain, kirjoittajat ovat ehkä sopineet, että kirjoittavat täällä tiettyyn aikaan, niinkuin muissakin samantapaisissa jutuissa tällä palstalla. Systeemi on hyvä kun on palavasti rakastunut, muttei vielä eronnut.

• Vilkkaitaihmisiä

Selvä kalastusyritys tääkin. Onko myynnissä savulohtaki?😅

• Joopajoo---

Niin varmasti joo. Kannattaisko jahdata niitä oikeita rikollisia eikä pieniä, viattomia ihmisiä?

Ihan muuten vaan kysyäkseni, mikä siitä M-kirjaimella alkavasta tekee niin helvetin mielenkiintoisen? Osaatko vastata?

Ylläpitoko kertoi, että jotkut ovat sopineet kirjoittelevan täällä tiettyyn aikaan? No, kyllä sulle seulottavaa riittää..

• Täytyypä minunkin osallistua tähän keskusteluun.
      Aloittaja, taisitpa lainata sanoja Pave Maijasen kappaleesta "Ikävä" sanoja:

https://www.youtube.com/watch?v=MTIOSSDrD-U

Onko aloittajan ikävä siis määrittelemätöntä kaipausta "jotakin kohtaan"? Ikävöit, muttet oikein itsekään, tiedä mitä(?)
      Olisi kyllä hyvä tietää, mitä ikävöi.
      (Voihan sitä ikävöidä vaikka rakkautta, vaikkei tiedä, mistä se löytyy.
      Tietää kuitenkin minkä tunteen toteutumista kaipaa.)

P.S. Voin ihan suoraan todeta, että "ikävöin" ainakin ulos tästä elämäntilanteesta. Tuntuu kuin seisoisin suossa, johon hitaasti uppoan.
      En vain pääse suolta pois.

• suosiellävetelätäällä

Fiksut ei poikkea suollakaan pitkospuilta. Aina näkee näitä elämäntapaurheilijoita, jotka kuvittelee, että kyllä he selvii mistä vaan, vaikka suolta pois ilman pitkospuita. Mut hei haloo, miksi ne pitkospuut nyt on sinne laitettu alunperinkin?!

• suosiellävetelätäällä kirjoitti:

Fiksut ei poikkea suollakaan pitkospuilta. Aina näkee näitä elämäntapaurheilijoita, jotka kuvittelee, että kyllä he selvii mistä vaan, vaikka suolta pois ilman pitkospuita. Mut hei haloo, miksi ne pitkospuut nyt on sinne laitettu alunperinkin?!

Ei tältä "suolta" johda pois yksiäkään pitkospuita.

Kutsutko läheisteni FYYSISIÄ sairauksia ja kuolemia
        minun poikkeamisekseni pitkospuilta???

(Ei ole ketään, johon voisin tässä tilanteessa HENKISESTI tukeutua. Minut tuntevat ihmiset tietävät sen. Ihmisiä, joille voisi uskoutua on 0.)

Sinullapa on pienet murheet elämässä,
        jos ainoa murheesi on parisuhde.

• suosiellävetelätäällä kirjoitti:

Kyllä minä ymmärsin sinun ajatusrakennelmasi REKISTERÖIMÄTTÖMÄLLÄ NIMIMERKILLÄ, puskista huutava.

Sinusta vaarallisesta tilanteesta selviää etenemällä turvallista reittiä
        kotiin. Entä jos turvallista ja mukavaa "reittiä" vaikeasta elämäntilanteesta ulospääsyyn ei ole?

(Eikö olekin mukavaa tämä some-aika kun voi pelkurimaisesti, SANOISTAAN VASTUUTA ottamatta sohia toista keskustelijaa puskista? Ei tule mitään harmia ja surua itselle, kun heittelee pieleen menneitä arvauksiaan nimettömänä.)

• Kerrotko---

Mikä siinä ihmisessä on nii-in suurta ja kiehtovaa? Ihan kuin jumalaa palvoisit.

• ruokaillen

Luottamus ihmiseen kun jo tuntee, sellaisen ihmisen kanssa pohtisi elämää laajemminkin.

• Jotenkin
        ruokaillen kirjoitti:

Luottamus ihmiseen kun jo tuntee, sellaisen ihmisen kanssa pohtisi elämää laajemminkin.

En tiedä, kuka olet. Olisin halunnut tehdä niin jo kauan aikaa sitten. Olisin halunnut pohtia kanssasi monia asioita, mutta en tiedä enää, että kuinka kaikki voi olla mahdollista.

Olin vihanpuuskassa illalla, koska tulin surulliseksi erään henkilön vuoksi.
        Tuntuu, että joku yrittää pelotella minua. Nimittäin huomasin aamulla, kun lähdin, että joku oli valuttanut viime yönä jotain punaista ainetta pienen lammikon asuntoni oven eteen käytävällä. Toivottavasti ei vaan verta. Mutta oliko se sitten jotain juotavaa? Heäsin n. klo 4 kun oli todella kuuma. Laitoin ikkunan auki, lopulta rauhoituin ja jatkoin unia pian.

• Anonyymi
        M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:

Ei tältä "suolta" johda pois yksiäkään pitkospuita.

Kutsutko läheisteni FYYSISIÄ sairauksia ja kuolemia
        minun poikkeamisekseni pitkospuilta???

(Ei ole ketään, johon voisin tässä tilanteessa HENKISESTI tukeutua. Minut tuntevat ihmiset tietävät sen. Ihmisiä, joille voisi uskoutua on 0.)

Sinullapa on pienet murheet elämässä,
        jos ainoa murheesi on parisuhde.

Kuulostat eimialta.

T: vihaan sua sadisti eimia kiusaaja

• No, ALOITTAJA, joku ainakin tunnisti kappaleen, jonka sanoja lainasit!
      Onhan sekin jotakin! (Jos vaikka en olisikaan oikea henkilö)

Tässä "Ikävä" on kappaleessa on jotenkin luovuttanut sävy. Aivan kuin se kertoisi väsyneen ja eksyneen ihmisen ajatuksista. (Et ap. postannutkaan Pave Maijasen vuosien takaista hittiä "Jano". Mutta tämähän onkin kesäkappale:

https://www.youtube.com/watch?v=WSxQBelzUxc

T: Aloituksia tekemätön

• Tässä Sinulle ap. Tämä seuraava kappale jatkaa pitkälti samoissa tunnelmissa, kuin "Ikävä", josta lainasit sanoja. Vai mitä?
      Kyllähän sinä tämänkin muusikon kappaleita tunnet(?)

https://www.youtube.com/watch?v=K-pKZ8IrTxs

• Hetkinen, hetkinen.

Tämä ALOITUSPA ei koske minua mitenkään!

Mutta viitataanko tässä

varmaankin, "trollissa" Markoon ja Mariin!

(Haa! Minä keksin se!)

Onnea x-y-z - pariskunnalle!!!

• En siis ole Mari, Mira tai Mia!

• henkistäkiusaamista

yhä näitä työjuttuja, ei hän ymmärtänyt niitä koskaan, hyvin ahdistavaa kuulla arvoituksia ja ihme-esitystä jatkuvasti

• Olenikävöinytsinua
        henkistäkiusaamista kirjoitti:

yhä näitä työjuttuja, ei hän ymmärtänyt niitä koskaan, hyvin ahdistavaa kuulla arvoituksia ja ihme-esitystä jatkuvasti

En tiedä edes kuka olet, mutta en ole kiusannut vaan tykännyt X henkilöstä. Toisaalta se on joskus hieman monimutkaista ymmärtää toista ihmistä. Jos toinen tekee toista ja tarkoittaa toista. Tai tarkoittaa sitä mitä tekee. Niin ei tiedä enää että mitä hän tarkoittaa. Ja vielä lisäksi itse en tee sitä mitä tarkoitan, en vaan voi. Kärsin samanaikaisesti yhtä paljon kuin sinäkin. Tiedän, että kärsit. Ja se kärsimys tekee lopulta vihaiseksi kun ei voi tehdä mitään ikävän eteen.

• Olenikävöinytsinua kirjoitti:

En tiedä edes kuka olet, mutta en ole kiusannut vaan tykännyt X henkilöstä. Toisaalta se on joskus hieman monimutkaista ymmärtää toista ihmistä. Jos toinen tekee toista ja tarkoittaa toista. Tai tarkoittaa sitä mitä tekee. Niin ei tiedä enää että mitä hän tarkoittaa. Ja vielä lisäksi itse en tee sitä mitä tarkoitan, en vaan voi. Kärsin samanaikaisesti yhtä paljon kuin sinäkin. Tiedän, että kärsit. Ja se kärsimys tekee lopulta vihaiseksi kun ei voi tehdä mitään ikävän eteen.

KIRJOITIT:

"Ja vielä lisäksi itse en tee sitä mitä tarkoitan, en vaan voi."

VASTAAN:
        Kun ihmisen puheet ja konkreettiset teot ovat ristiriidassa, usko tekoja.

• olemmerilaisia

Eihän sille mitään voi jos ei voi tehdä jotain juttuja.

• olemmerilaisia kirjoitti:

Eihän sille mitään voi jos ei voi tehdä jotain juttuja.

Kuten ylempänä totesin, tämä KESKUSTELUN AVAUS ei koske minua.
        Eikä se ole minulta.

Totesin vain vanhan yleisen viisauden:

"Kun ihmisen puheet ja teot ovat ristiriidassa, ukso tekoja."

T: Ei_ap. eli aloituksia tekemätön

• Tekoja ovat esimerkiksi

- yksittäisen kukan antaminen,
        -kukkakimpun antaminen,
        -kortin, kirjeen tai henkilökohtaisen sähköpostiviestin lähettäminen,
        -olalle taputtamin,
        -halaaminen,
        -IRL toisen kuunteleminen,
        -IRL toisen puolustamine ja suojelu (vrt. ISO, VAALEA ja VIHREÄSILMÄINEN mies) jne.

Teoiksi, VARSINKAAN LÄMPIMIKSI JA RAKKAUDELLISIKSI,
        ei lasketa nimetöntä länkytystä (varsinkaan rekisteröimättömällä nimimerkillä)
        tällä palstalla.

Täällä ihmiset erehtyvät viestien LÄHETTÄJISTÄ ja KOHTEISTA.
        Eikä REKISTERÖIMÄTTÖMÄLLÄ nimimerkillä suollettu, yksilöimätön
        ANTEEKSIPYYNTÖ tai RAKKAUDEN TUNNUSTUS
        ole sen arvokkaampi kuin pieru Saharassa!

• KaippaMättääpää

Ässä vie. Sinä vikiset.

• Anonyymi

😔😔😔

• Anonyymi

Tämä oli kaunis kirjoitus, vaikkakin vuosien takaa. Kaikkien törkyviestien keskellä jotain herkkää.

• Anonyymi

Täällä olen ja sinua odotan kunnes olet riittävän vahva tulemaan takaisin meihin. Annan aikaa, pysyn sivussa, mutta olen läsnä jos tarvitset. Rakastan sinua valtavan paljon ja minulla on niin suuri IKÄVÄ sinua rakas.
      En halua muita koska en voisi itsestäni mitään heille antaa, sillä rakkauteni on sinun luonasi.

~ M ~

• Anonyymi
      • Anonyymi

Markus ei ole täällä.

• Anonyymi

On tuolla Lara Fabianilla aivan uskomaton ääni!

• Anonyymi

Vahva ihminen en taida olla. Hyvä ihminen yritän olla. Herkkä olen ihan varmasti. t. M

• Anonyymi

Ihanaa, että joku näkee rakkaansa niinkuin aloituksessa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      101
      4954
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      250
      2037
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      89
      1673
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1190
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      337
      1163
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1100
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1099
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      148
      1070
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1029
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      984
    Aihe