Yleviä tavoitteita...

Kellokalle

Outokummusta muuttovoitto kaupunki!

Keskustan yhtenä tulevaisuuden teemana on, että Outokummusta tehdään muuttovoitto kaupunki.

Lähtölaukaus ammutaan nyt:

Jos olet muuttamassa Outokumpuun tai harkitset sitä opastamme ja tarvittaessa autamme

-muutossa

-asunnon etsinnässä

-työpaikan etsinnässä

Hyviä lupauksia eräällä ehdokkaalla mutta vaalien mentyä ohi kaikki unohtuu ja jo pelkkä muuttotappion pysäytys vaatii ponnistelua.
Kuolema korjaa vanhuksia kiihtyvällä tahdilla ja suurin osa nuorista lähtee leveämmän leivän perään maailmalle ja uusia ihmisiä on vaikea saada tunnetusti huonon ilmapiirin paikkakunnalle.

Onneksi saa olla eri mieltä ja nauraa katteettomille lupauksille...

27

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rimpuilua

      Lipevän miehen jutut ne tunnetaan.
      Samaa mieltä aloittajan kanssa.
      Asunnot. Niitä on liikaa ja hinnat menee kovaa vauhtia alamäkeen.

    • Salud

      Ihan hyvä tavoite, paikkaunta on ihan ok, ei yhtään huonompi kuin tämän kokoiset kaupungit yleensä. Asunnot ovat edullisia hankkia, rahaa jää muuhunkin kuin kalliin asunnon maksuun , eikä täältä ole kuin kolmen vartin ajomatka työhön Joensuuhun.
      Ihmetyttää vain suuresti tämä käsittämätön negatiivinen kirjoittelu näille palstoille, jos ihminen voi huonosti, ei se ole sen kummempaa toisellakaan paikkakunnalla,paha olo ei ole paikkakunnasta kiinni

    • ja.piste

      Outokummussa asunnot eivät ole edullisia. Puhe on pelkkää valhetta. Ajattelimme muuttaa Okuun, mutta asuntojen myyntihinta ja asumiskulut ovat ylimitoitettuja. Vesimaksut älyttömiä suorastaan puhumattakaan yhtiövastikkeista. Syrjäinen kaupunki, jossa ei tapahdu juuri mitään. Lisäksi sinne on otettu pakoloisia, joka vähentää muuttohaluja.
      Turhaa puhetta muuttovoittokaupungista. Outokumpu ei sellainen ole eikä siitä sellaista saada.

      • salud

        Edelleen esimerkki negatiivisesta asenteesta, tiedän hinta- ja kustannustason kun asun itse Okussa, olen toki asunut muillakin paikkakunnilla, on faktoihin perustuvaa tietoa.


      • Hevacci

        Myy "halpa asuntosi " pois ja tule vuokralle, jos rahat eivät riitä asunnon ostoon!
        Kerro missä ihanne paikkakunnalla nyt asut, niin minä muuta sinne heti.


    • 138045

      Asunnot edullisia ja vaihtoehtoja löytyy. Vuokrataso ehkä korkea siihen löytyy syy Vuokratalot pitää neliöhinnat korkeina pöngittääkseen talouttaan, yksityiset seuraavat perässä. Kaukolämmön hinta korkea verrattuna esim. Joensuuhun mutta jollakin ne epäonnistuneet sähkön ostosopimukset pitää paikata.

    • ja..piste

      Minä olen perussuomalaisten vaalikone.
      Tarkoitus on vaan mollata teitä outokumpulaisia.
      Täällä Partalanmäen puistokaupunginosassa asustelen.

      • nap334

        Ei asu kun Kaasilassa asuu yhä. Eikä tervehdi ihmisiä


    • okunikäväpuoli

      Fakta on, kuinka Outokummussa asuminen on kallista verrattuna siihen, mitä kaupungilla on tarjota asukkaiden viihtyvyyden eteen. Esimerkiksi terveyspalvelut ovat erittäin huonot, (on kokemusta läheisten hoidosta) joten jos ei tahdo kohtelua roskana, niin ei pidä muuttaa Outokumpuun.
      Yhtiövastikkeet ovat todella korkeat kuten aloituksessa mainitut käsittämättömän korkeat vesimaksutkin. Entisenä Okulaisena tiedän kyllä mistä kirjoitan. Olisimme olleet paluumuuttajia, mutta juuri nuo seikat ovat häiritseviä tekijöitä. Ja monen monta muuta faktaa Outokummun palveluista olisi kerrottavaa, mutta jokainen ne tietää muutenkin . Erijuttu on se, haluaako totuuden tulevan julki.

      • Makkaro

        Olen samaa mieltä kanssasi, entisenä okulaisena ja sen jälkeen monella paikkakunnalla vaikuttaneena moni asia on muualla paremmin ja edullisemmin järjestetty.

        Mutta enpä viitti saarnata totuudesta kun joku siitä vetäisi porot nokkaansa kuitenkin. Olkoon asiat pykälässään ja valtakunnassa kaikki hyvin...


      • Hevacci

        Kerropa millä paikakunalla asut, niin vilkaisemme mitä siitä kirjoitetaan palstoilla.
        Jos täällä on asiat huonosti, vie omaisesi pois, niin he saavat parempaa hoitoa kotipaikkakunnallasi. Turha sinun on täällä narista!


      • hevacci
        Makkaro kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, entisenä okulaisena ja sen jälkeen monella paikkakunnalla vaikuttaneena moni asia on muualla paremmin ja edullisemmin järjestetty.

        Mutta enpä viitti saarnata totuudesta kun joku siitä vetäisi porot nokkaansa kuitenkin. Olkoon asiat pykälässään ja valtakunnassa kaikki hyvin...

        Taidat olla siltoja takanaan poltellut kiertolainen! Tuliko joka paikasta äkkilähtö?


      • Makkar0

        Oletpa uteliasta sorttia oleva ihminen.
        Muutan ennen kaikkea työn mutta myös naisten perässä tarvittaessa milloin minnekin ja synnyinkuntani on Kuusjärvi eli en Okua mainitse kuin pakon edessä..
        Ajolähtöä ei ole tullut kuin kerran nuorena kun eksyin varatun naisen luo ja miehensä tuli kotiin, silloin tuli hieman kiire...
        Mene ja tiedä vaikka lie ollut vaimosi ja sua läksin karkuun saaneena miehenä...


      • hevacci
        Makkar0 kirjoitti:

        Oletpa uteliasta sorttia oleva ihminen.
        Muutan ennen kaikkea työn mutta myös naisten perässä tarvittaessa milloin minnekin ja synnyinkuntani on Kuusjärvi eli en Okua mainitse kuin pakon edessä..
        Ajolähtöä ei ole tullut kuin kerran nuorena kun eksyin varatun naisen luo ja miehensä tuli kotiin, silloin tuli hieman kiire...
        Mene ja tiedä vaikka lie ollut vaimosi ja sua läksin karkuun saaneena miehenä...

        Ai sinäkö palasit kotiisi häntäkopien välissä? Minä tulin sinua vastaan, ei ollut kummpoinen tyttöystäväsi


      • Makkar0
        hevacci kirjoitti:

        Ai sinäkö palasit kotiisi häntäkopien välissä? Minä tulin sinua vastaan, ei ollut kummpoinen tyttöystäväsi

        Hienoa että kelpasi, eipä kyllä kotiuduttuani kehunu saannoksillaa tyttöystävä kun on suurempaan tottunut.
        Prinssinakki hillosipuleilla oli kuulemma ollut mykistävä näky...


    • Mitenvaikutat

      Miten Makkara niillä muilla paikkakunnilla olet vaikuttanut?

    • vesimaksu

      minusta 20 euron vesimaksu/kk ei ole kallis. vettä saa lotrata niin paljon kuin haluaa.

    • ahne.oku

      Kaupungin päättäjät taisi nyt älähtää. Totuus kirpaisee. Vesimaksut ovat Okussa todella huippulukemissa. Vesimaksuista hyötyvä on tietenkin sitä mieltä ettei 20 euroa ole liikaa. Se on liikaa ja maksun pitäisi tapahtua kulutuksen mukaan, ei maksun kerääjän ahneuden perusteella.

      • Jontt0

        20 eurolla saa laskea löröttää vettä vaikka jatkuvasti, tiettävästi Helsingissä löytyy 30 euron kuutiohintoja eli kalleus riippuu mihin verrataan.
        Oikeudenmukaisin maksu olisi mittarinluentaan perustuva maksu jossa maksettaisiin todellisen kulutuksen pohjalla tapahtuvasta kulutuksesta.

        Paikkakunnissa on eroja ja kaikkialla löytyy ihmisiä laidasta laitaan ja kaikista ei tarvitse tykätä mutta heidän kanssaan on tultava toimeen.
        Kritiikki on paikallaan ja sitä annan minäkin tarvittaessa samoin kuin muutkin lajitoverini tekevät.


    • kohtuus

      20 euroa vedestä on ehdottomasti liikaa. On ihmisiä, jotka tosiaan lorottavat vettä mielinmäärin. Ei kuitenkaan ole oikein, kuinka veden suurkuluttajien vesimaksut tulevat niiden maksettaviksi, jotka eivät kuluta vettä suuria määriä.
      Oikeudenmukainen laskutus on vedenkulutuksen mukaan. Silloin suurkuluttajat maksaa itse vetensä eikä viaton veden pienkuluttaja.

      • euro69

        Maailmassa löytyy paljon epäoikeudenmukaisuutta ja on hyvä että pienituloinen voi ottaa reilun suihkun siinä missä rikaskin. Köyhäkin arvostaa puhtautta...


    • oku.huonokaupunki

      Ei ole oikein laskuttaa vedestä kaikilta 20 euroa muutamien suurkuluttajien vuoksi. Outokumpu on muutenkin erittäin ahne. Laskuttaa viimeisen päälle mm. jätemaksja, vaikka esim. itse en juurikaan tarvitse Okun jätepalvelua. Jätemaksun pitäisi ottaa vain silloin kun palvelua tarvitsee. Oku rahastaa mm. viattomilta mökkiläisiltä kohtuuttomasti.
      Laittakaa paikka, johon roskat viedään maksulliseksi ja jokainen maksaa juuri omista roskistaan.

      Outokumpu on kaupunkina aivan p...stä.

      • 5555698

        Perseestä on Oku, yrittäjät hinnoittelee itsensä ulos kaupoissa ei saa palvelua ja ilmapiiri on tunkkainen...

        Jätemaksut on tolkuttomat ja mökkiläisenä olisi oltava joku tolkku rahastuksessa, mökkikauteni on 3-3,5 kuukautta ja koko vuodesta on maksettava eli ilmaa ostan 3 / 4 osan vuotta eli törkeää ryöstöä...


      • 5408

        Jätemaksut perii Jätekukko jonka tehtäväksi kaupunki antoi jätehuollon. Vapaa-ajan asunnon jätemaksu on perusmaksu 11,45 €/vuosi aluekeräysmaksu 38,50 €/vuosi yht. 49,95€/vuosi. On toinenkin tapa ottaa jäteastian maksaa perusmaksun ja tyhjennysmaksun yht 34,25€. Tuohonkin voi saa huojennusta mutta ottakoot kirjoittajat itse asiasta selvää jos älykkyysosamäärä riittää.


      • 5408
        5408 kirjoitti:

        Jätemaksut perii Jätekukko jonka tehtäväksi kaupunki antoi jätehuollon. Vapaa-ajan asunnon jätemaksu on perusmaksu 11,45 €/vuosi aluekeräysmaksu 38,50 €/vuosi yht. 49,95€/vuosi. On toinenkin tapa ottaa jäteastian maksaa perusmaksun ja tyhjennysmaksun yht 34,25€. Tuohonkin voi saa huojennusta mutta ottakoot kirjoittajat itse asiasta selvää jos älykkyysosamäärä riittää.

        Tuo tyhjennys maksu sisältää 4 tyhjennystä vuoteen a5,70€


    • Viattomat.mökkiläiset

      Te olette aivan uskomattoman ihanan lutusia.
      Ikävää, että me kohtelemme noin huonosti. Meillä on huumorintajua: perimme noita maksuja myös itseltämme. Hihi!

    • okujoutaakadota

      Nykyisin laki suojaa rikollista toimintaa. Maksuja voi korottaa ja laittaa ihan mille päälle sattuu ja oku on kunnostautunut juuri tässä omaksi hyväkseen erinomaisesti. Hinnoittelu kertoo ahneudesta. Ihmisillä maksatetaan aivan turhasta.
      Teillä on huumorintajua muka. Kyllä minuakin naurattaisi jos olisin typerä ja ahne kerätessäni niin paljon rikollisesti vaikkapa viattomilta mökkiläisiltä omiin taskuihini, millä maksaa heidän rahoillaan omia kuluja.

      Hihittele ahneuden perikuva ihan rauhassa. Kunnioitusta meiltä maksajilta et ansaitse tipantippaa. Vai luulit olevasi huumorintajuinen. Niinhän se lestasippikin näyttää niin onnelliselta tuhotessaan maatamme. Sairas sekin ukko, kuten toisetkin ahneet rahastajat milloin kenenkin pussista omiin taskuihin.

      Okun päättäjien järjessä on vikaa niin paljon että pää mustuu rikollisista ajatuksista. Laahaavat vielä noita pakolaispaskoja kaupunkiin. Rahaahan sekin tuottaa ja mitäpä nuo päättäjätollot välittää ihmishengistä, siivottomuudesta ja turvattomuudesta kun vain itse rikastuu.

      Kadotkoon Oku kartalta typerine päättäjineen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe