Moderni auto syrjäyttää vanhanaikaisen pelkällä...

PriusSyrjäyttää

24

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ToimivaLinkki
    • Tämävuosi

      Ladattavia hybridejä on rekisteröity tammi-helmikuussa yhteensä 311 autoa. Vuositasolla se merkitsee 1.866 ladattavan hybridin myyntiä. Ladattavien hybridien myynti lukema tulee olemaan kuitenkin tuota lukemaa paljon huikeampi, koska Prius Plug-in Hybrid on tulossa myyntiin ja niitä on tilattu jo 400 autoa.

      https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/hybridikayttoiset_henkiloautot

      Tämä vuosi on ladattavien hybridien täydellisen esiinmarssin vuosi.

    • h.anuri

      Niitähän alkaa olla melkoinen määrä suomen 4.8 miljoonan auton kannasta. Edustaa jo melkein 0.01 prosenttia miksei voisi jo sanoa, että on jo syrjäyttänyt perinteiset autot. Hybridi ei koskaan tule syrjäyttämään perinteistä. Täysi sähköauto ehkä sen tuleivaisuudessa tekee, mutta en ole ennustaja. Niin kauan kun hybridillä ei saavuteta mitään etua, ei se tule mitään syrjäyttämään yhtään mitään. Hybridien kulutus ei pärjää nyky dieselille, hybridit ovat kalliita, hybridin toiminsäde on olematon ja kun joudutaan varavoimalle, bensa, on kuin mopolla päästelis.

    • Lewenhaupt

      Näinhän se on, ladattavat korjaavat potin. Mutta normihybrideilläkin menee hyvin ja siinäkin Tojo on saavuttanut niin suuren etumatkan muihin, että varmasti muiden merkkien johtajilla puntti tutisee.

    • Tero.sijoittaa

      Tero tuli juuri Fortumin yhtiökokouksesta, jossa tulikin positiivista energiaa hybridin omistajalle. Fortum rakentaa tulevina vuosina paljon sähköautoinfraa, koska siellä tiedetään jo nyt, että vanhoillisella kansanvaunutehtaallakin suunnitellaan jopa kymmeniä plugin-kulkinemalleja.
      Hybridiasioissa Toyotalla on kova etumatka, mutta Tero toivookin, että muutkin pääsevät mukaan ja siksi hän sijoittaa lisää Fortumiin. Terolla kun ei ole mennyt euroja autojen korjauksiin vuosikausiin.

      • h.anuri

        Hydridi Tojotalla ei ole etumatkaa, vain se jonon vetäjän rooli, ykkösenä. Hybridistä ei ole kuin kaupunkiin, kun patterit on loppu mennään teidentukkona mopoautolla.


      • vanhentunutta.teknoa

        Tojota on harjoitellut 20 vuotta hybridien tekemistä, mutta tuo konsepti on venhentunut käsiin. Eco-turbot ovat jo nyt kokonaistaloudellisempia autoja ja sen näkee myyntitilastoista. Toivottavasti joku lehti laittaa taloudellisuusvertailuun uuden 1.5TSI Bluemotion Golfin ja hybridi Auriksen Suomen todellisilla kustannuksilla, mukaanlukien kaikki kustannukset.
        Tojon mukahybridit ovat nyt hybridiautojen menneisyys, uudet 48 Voltin KERS-ratkaisut ja sähköautot ovat tulevaisuus. Siinämielessä Tojo ei hyödy kokemuksestaan mitään.


      • dsdfsdfdf
        vanhentunutta.teknoa kirjoitti:

        Tojota on harjoitellut 20 vuotta hybridien tekemistä, mutta tuo konsepti on venhentunut käsiin. Eco-turbot ovat jo nyt kokonaistaloudellisempia autoja ja sen näkee myyntitilastoista. Toivottavasti joku lehti laittaa taloudellisuusvertailuun uuden 1.5TSI Bluemotion Golfin ja hybridi Auriksen Suomen todellisilla kustannuksilla, mukaanlukien kaikki kustannukset.
        Tojon mukahybridit ovat nyt hybridiautojen menneisyys, uudet 48 Voltin KERS-ratkaisut ja sähköautot ovat tulevaisuus. Siinämielessä Tojo ei hyödy kokemuksestaan mitään.

        Toytan hybridin kulutus oli pienempi millään turboilla ja dieseleillä. Eco-turboja ei ole olemassakaan.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177


      • dfsdfsdfdfa
        h.anuri kirjoitti:

        Hydridi Tojotalla ei ole etumatkaa, vain se jonon vetäjän rooli, ykkösenä. Hybridistä ei ole kuin kaupunkiin, kun patterit on loppu mennään teidentukkona mopoautolla.

        Akun varaustila ei vaikuta mitenkään etenemisnopeuteen.


      • sähkötöpseli
        dfsdfsdfdfa kirjoitti:

        Akun varaustila ei vaikuta mitenkään etenemisnopeuteen.

        Mutta kun taskulampusta tyhjenee patterit YÖN pimeyteen niin mörkö tulee ja vie sinut Kabulin lennolle


      • hybridi_ei_säästä
        vanhentunutta.teknoa kirjoitti:

        Tojota on harjoitellut 20 vuotta hybridien tekemistä, mutta tuo konsepti on venhentunut käsiin. Eco-turbot ovat jo nyt kokonaistaloudellisempia autoja ja sen näkee myyntitilastoista. Toivottavasti joku lehti laittaa taloudellisuusvertailuun uuden 1.5TSI Bluemotion Golfin ja hybridi Auriksen Suomen todellisilla kustannuksilla, mukaanlukien kaikki kustannukset.
        Tojon mukahybridit ovat nyt hybridiautojen menneisyys, uudet 48 Voltin KERS-ratkaisut ja sähköautot ovat tulevaisuus. Siinämielessä Tojo ei hyödy kokemuksestaan mitään.

        Todellisiin käyttökokemuksiin perustuvaa vertailua voi jo nyt tehdä kun lukee Tekniikan Maailman käyttötestiartikkelit Auris Hybridistä ja VW Golf 1,4TSI ACT:stä. 60000km:n käyttötestien kokemukset on julkaistu numeroissa TM11/2014 ja TM20/2014. Ennakkotietona voin kertoa, että Auris oli edullisempi ainoastaan polttoaineen kulutuksessa, mutta vain 0,8l/100km. Kokonaiskuluissa Golf oli yli 2€/100km edullisempi käyttää ja omistaa.


      • h.anuri
        dfsdfsdfdfa kirjoitti:

        Akun varaustila ei vaikuta mitenkään etenemisnopeuteen.

        Eihän siihen vaikuta mikään muu kuin tehon puute ja on Tojossa vakiovaruste.


    • Vaatii_lujaa_uskoa

      Toimiva linkki ensimmäiseen kuvaasi tässä:

      https://tinyurl.com/mozmypv

      Täytyy peesata niitä, joiden mielestä tuon kulkupelin menestyksen esteenä on pelkkä kammottava ulkonäkö, olipa tekniikka miten fiksua hyvänsä. Vastakkaiset mielipiteet vaativat aimo annoksen tojotismia tuekseen, ymmärtäkäämme niitäkin.

    • E220_CDI

      Sekä Toyota että Fortum pitkässä salkussa. Ostakaa pojat ja tytöt patteritojotia, niin minä saan ajaa Mersulla kuten ennenkin.

      • sdfsdafdfadfa

        Tänä vuonna myydään Suomessa 12.000 hybridiä 9.500 niistä on Toyotia.


    • Mersu on varma peli. Entäs akut ja sähköntuotanto? Kyllä niiden tekeminen saastuttaa myös ja rasittaa ympäristöä. Auton voi tietty "tankata" yösähköllä. Entä kun autoja on miljoona? Jos sähkö tuotetaan ydinvoimalla ei se jäte kovin ympäristöystävillistä ole. Uraanin isotooppin no. 235 puoliintumisaika reaktorin ulkopuolella on noin 700 miljoonaa vuotta (yleinen ydinvoimaloissa). Sähköautolla ajeleminen voi tuottaa tuollaista jätettä. Suomi on jo kärkimaita jos lasketaan jätteen määrä asukasta kohti. Meitähän on onneksi vähän. Modernit ja tehokkaammat voimalat tuottavat sitten vaarallisempaa jätettä. Tulevaisuutta on hankala ennustaa. Moista en haluaisi lähelleni. Minusta tuollaista jätettä ei saisi tuottaa.

    • h.anuri

      Älä ny viitti, kyllä hybridi on paras, sillä pääsee pelkällä sähköllä suomen talvessa melkein 50km. Etkö ymmärrä sähkö on täysin puhdasta, se ei saastuta. Kyllä kaikki hydridit pitäisi heti viedä Ekokemille, pois suomen teiltä. Hybridi suomen talvessa on hyvä kun siirtymää on 20 km /suunta, riittää patterit. Yli 100km matkalle hybridillä ei edes kanttaisi lähteä, pelkällä bensalla teidentukko ja vie enenmän kuin nykyautot. Suomen oloihin hybridi on kaikista huonoin vaihtoehto. Mutta sähkö ei saastuta, joten äänestetään vihreitä!

      • En_ymmärrä_minäkään

        >Etkö ymmärrä sähkö on täysin puhdasta, se ei saastuta.

        Riippuu täysin siitä, millä sähkö on tuotettu. Käytännössä kaikki sähköntuotanto saastuttaa tai on vähintään saastuttanut ennen tuotannon käynnistämistä.

        Ydinvoima on mielestäni vähäisimpiä riskitekijöitä nykyisten ja lähimpien sukupolvien kannalta.

        Olen aina ajanut bensalla (ajokortti ollut kohta 48 vuotta) ja niin ajan nytkin. Saastutan tietoisesti, mutta en anna sen häiritä mielenrauhaani.


      • punainenonvihreää

        Täysin puhdasta toimintaa ja kestävää kehitys on vain vihervasureilla. Ostavat ruoan kaupasta ja saavat sähkön töpselistä! Mihin sitä "saastuttavaa" tuotantoa tarvitaan?? Kehäkolmosen sisällä kivihiilen polttokin on ekoteko!


      • h.anuri
        En_ymmärrä_minäkään kirjoitti:

        >Etkö ymmärrä sähkö on täysin puhdasta, se ei saastuta.

        Riippuu täysin siitä, millä sähkö on tuotettu. Käytännössä kaikki sähköntuotanto saastuttaa tai on vähintään saastuttanut ennen tuotannon käynnistämistä.

        Ydinvoima on mielestäni vähäisimpiä riskitekijöitä nykyisten ja lähimpien sukupolvien kannalta.

        Olen aina ajanut bensalla (ajokortti ollut kohta 48 vuotta) ja niin ajan nytkin. Saastutan tietoisesti, mutta en anna sen häiritä mielenrauhaani.

        Tämähän oli sarkasmia, kuten varmaan ymmärsit? Tämähän se on hybridipellejen, täyssähköautojen ja vihreiden totuus! Sähkö on puhdasta, ei hiilivoimalaa, ei vesivoimalaa, ei varsinkaan ydinvoimalaa, käytetään vain sähköä kun se on puhdasta. Ehkä sähköauto on tulevaisuuden juttu, tämänpäivän hybridit tai sähköautot ovat suomessa täysin kelvottomia liikenteeseen. Sitten kun täyssähköautolla ajetaan 500km ilman latausta -25 asteessa, sitten sitä voi harkita. Turhia ovat kyseiset kulkuneuvot.


    • tekniikka.on.hauskaa
    • Pitkä-salkku

      "Sekä Toyota että Fortum pitkässä salkussa."
      Onnea vaan, Fortum romahti 10% tänään. Mutta pitkässä juoksussahan tuo varmaan korjaantuu.
      Joskus.

      • Seonvarmaase

        Niin no... 7.5% siitä pudotuksesta johtui irtovasta osingosta ja usein tippuu osakkeen arvo hieman enemmän kuin osingon verran, kun on taas vuosi odoteltava seuraavaa pottia... Toisaalta vielä ollaan pitkän matkaa plussalla vaikka myisin heti huomenna, mutta taidan silti pitää, kun ei ole akuuttia rahan tarvetta. Toyotasta en tiedä kun en omista ko. automerkkiä taikka osakkeita (itseasiassa en tiedä onko edes HEL pörssissä noteerattu lainkaan, kun ei ole käynyt mielessä hankkia).


      • E220_CDI

        TM ei ole OMXH:ssa, mutta vaikkapa Nysessä ADR:na. Luit pitkän salkun idean aivan oikein, eihän sitä myytäväksi ole hankittukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiinni on siekkilän yliajaja

      Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      19
      2311
    2. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

      Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      56
      1864
    3. Maskuliininen herrasmies

      Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      178
      1523
    4. Oletko valmis? Meidän tarinaan

      Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1493
    5. Näyttävin pariskunta

      Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      23
      1490
    6. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

      Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      310
      1443
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

      Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      1071
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

      Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      63
      1027
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

      Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      34
      1005
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

      Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      349
      894
    Aihe