kouluun meno ahdistaa mitä tehdä?

ahdistunut03

Hei olen kohta 14.v tyttö. Pari kuukauden sisällä onlen huomannut ahdistutta kouluun meniossa. itse koulussa ei ole vikaa vaan tietyt oppilaat joiden kanssa joudun väkisin tekemään töitä/yhteistyötä. Minut ja pari muuta tyttöä ollaan yhdistetty rinnakkais luokkalaisten poikien kanssa samaan puutyö,kotsa,fysiikka ja kemia ryhmään. Rinnakais luokalani on poika, joka yrittää ärsyttää pakosta,haukkuu ja käytäyttyy ihan tahallaan vittumaisesti että mulla napsahtaisi päässä ja joutuisin ongelmiin. Tämä pojan takia minua ahdistaa mennä edeltä mainittujien aineiden tunnille. Tämä poika ei kuitenkaan ole ainoa syy ahdistukseeni. Paras ystäväni jonka olen tuntenut pienestä pitäen on ruvennut syrjimään minua ja kanssa minun luokkalaiset muut tyttöt. Voiko tämä syrjintä johtua että olen erillainen tyttö kun muut???
Toivoisin saavani apua mahdollisimman nopeasti.

2

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karo908

      Tosi harmi kuulla että oot tossa tilanteessa :/ Oon 19 vuotias ja ite koin samanlaista sun ikäsenä.. Sillon pyyhkäsin ongelmat vaan maton alle ja en käsitelly niitä ja en koittanu hakee apua. Nyt oon huomannu, että se oli huono päätös. Vieläki se koulukiusaaminen vaikuttaa muhun henkisesti koska en hakenu apua-käsitelly ongelmia. Joten mun vinkki olis sulle että koitat selvittää tilanteen. Tiiän että kuullostaa heti EI ajatukselta tää, mutta mitä jos puhuisit opettajalle että se poika kiusaa sua? Varmasti pelottaa että mitä jos se poika alkaa kiusaamaan enemmän, mutta toi ei tuu loppumaan itestään. Se on totuus. Jos tää kuullostaa liian pelottavalta, niin on tärkeetä että puhut kuitenkin jollekkin. Vanhemmilles? Sisaruksille? Kavereilles? Kuraattorille? Ja toi että syn kaverit on alkanu syrjii sua, on tosi väärin.. Tosi nuoret on epävarmoja itestään ja ehkä niitä pelottaa se ettei ne tiiä miten ragoida siihen tilanteeseeen tai miten auttaa sua. Sussa ei oo tosiaankaan mitään vikaa ja muista että ei ne ois sun kanssa ystävystyny alunperin jossei ne pitäis sua hyvänä tyyppinä. Tsemppii <3 Ja voit laittaa tähän lisää viestii jos haluut jutella mun kanssa enemmän :)

    • ggtgtfrd

      Paha juttu...
      Mutta ei ollenkaan toivoton. Nota itses on oma tahtosi korkealle ja pidä itses heille esimerkkinä miten ihmisyys toimii. Ei sinun tarvitse kerjätä lauman hyväksymisiä vaan olet vaan oma itses ja panostan opetukseen täysillä niin saa palkaksi sen mistä laumalaiset jää vaille.
      Näin kävi minulle, tosin, emme ole samallaisia mutta minulta tuo menetelmä onnistu ja tuon vihjeen minulle opetti elämässään onnistunut vanhempi mies josta tuli upporikas ja avustaa heikompi osaisia mm yksinhuoltajia. Ei lahjo eikä vaati vastapalveluja vaan maksaa liikeisiin ja kertoo heille luottamuksella kenelle apu tulee antaa. Tuollainen toiminta ei toki kaupunki ympäristä ilmeisesti ole helppoa mutta maalla se toimii edelleen, maalla tuntevat kaikki toisensa, ihmisinäkin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe