Hei olen kohta 14.v tyttö. Pari kuukauden sisällä onlen huomannut ahdistutta kouluun meniossa. itse koulussa ei ole vikaa vaan tietyt oppilaat joiden kanssa joudun väkisin tekemään töitä/yhteistyötä. Minut ja pari muuta tyttöä ollaan yhdistetty rinnakkais luokkalaisten poikien kanssa samaan puutyö,kotsa,fysiikka ja kemia ryhmään. Rinnakais luokalani on poika, joka yrittää ärsyttää pakosta,haukkuu ja käytäyttyy ihan tahallaan vittumaisesti että mulla napsahtaisi päässä ja joutuisin ongelmiin. Tämä pojan takia minua ahdistaa mennä edeltä mainittujien aineiden tunnille. Tämä poika ei kuitenkaan ole ainoa syy ahdistukseeni. Paras ystäväni jonka olen tuntenut pienestä pitäen on ruvennut syrjimään minua ja kanssa minun luokkalaiset muut tyttöt. Voiko tämä syrjintä johtua että olen erillainen tyttö kun muut???
Toivoisin saavani apua mahdollisimman nopeasti.
kouluun meno ahdistaa mitä tehdä?
2
311
Vastaukset
- karo908
Tosi harmi kuulla että oot tossa tilanteessa :/ Oon 19 vuotias ja ite koin samanlaista sun ikäsenä.. Sillon pyyhkäsin ongelmat vaan maton alle ja en käsitelly niitä ja en koittanu hakee apua. Nyt oon huomannu, että se oli huono päätös. Vieläki se koulukiusaaminen vaikuttaa muhun henkisesti koska en hakenu apua-käsitelly ongelmia. Joten mun vinkki olis sulle että koitat selvittää tilanteen. Tiiän että kuullostaa heti EI ajatukselta tää, mutta mitä jos puhuisit opettajalle että se poika kiusaa sua? Varmasti pelottaa että mitä jos se poika alkaa kiusaamaan enemmän, mutta toi ei tuu loppumaan itestään. Se on totuus. Jos tää kuullostaa liian pelottavalta, niin on tärkeetä että puhut kuitenkin jollekkin. Vanhemmilles? Sisaruksille? Kavereilles? Kuraattorille? Ja toi että syn kaverit on alkanu syrjii sua, on tosi väärin.. Tosi nuoret on epävarmoja itestään ja ehkä niitä pelottaa se ettei ne tiiä miten ragoida siihen tilanteeseeen tai miten auttaa sua. Sussa ei oo tosiaankaan mitään vikaa ja muista että ei ne ois sun kanssa ystävystyny alunperin jossei ne pitäis sua hyvänä tyyppinä. Tsemppii <3 Ja voit laittaa tähän lisää viestii jos haluut jutella mun kanssa enemmän :)
- ggtgtfrd
Paha juttu...
Mutta ei ollenkaan toivoton. Nota itses on oma tahtosi korkealle ja pidä itses heille esimerkkinä miten ihmisyys toimii. Ei sinun tarvitse kerjätä lauman hyväksymisiä vaan olet vaan oma itses ja panostan opetukseen täysillä niin saa palkaksi sen mistä laumalaiset jää vaille.
Näin kävi minulle, tosin, emme ole samallaisia mutta minulta tuo menetelmä onnistu ja tuon vihjeen minulle opetti elämässään onnistunut vanhempi mies josta tuli upporikas ja avustaa heikompi osaisia mm yksinhuoltajia. Ei lahjo eikä vaati vastapalveluja vaan maksaa liikeisiin ja kertoo heille luottamuksella kenelle apu tulee antaa. Tuollainen toiminta ei toki kaupunki ympäristä ilmeisesti ole helppoa mutta maalla se toimii edelleen, maalla tuntevat kaikki toisensa, ihmisinäkin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446