Apua! Neuvoja!

Taistelukalallani (asuu 41l, yksin) on ollut ilm.eväruttoa, valkoista selkäevässä. Lääkettä (myxazin)on laitettu ohjeiden mukaan, ei ihan viikkoa. Nyt nämä valkoiset kohdat ovat kuin "vereslihalla"!! Ja erittääkin punaista. Kuuluuko asiaan, parantumiseen, vai kärsiikö kala :(
6291
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Altaan vedenvaihtomäärä ja väli? Vesiarvot? Lämpötila? Lääkkeen merkki? Onko kala vasta hankittu vaiko vanhempi, kuinka vanha? Millainen suodatus altaassa on? Kuinka kova virtaus? Kuka sanoi että juuri tuota lääkettä pitäisi laittaa?

Äänestä
  • Vesi vaihdetaan kerran viikossa 1/4. Vesiarvot ok. Lämpötila 27´c. Kala jo vanha, pari vuotias, jos ei jo vanhempikin. Sisäsuodatin ja virtaus on kohtalainen, ei voi säätää. Eläinkaupassa suosittelivat tuota lääkettä Waterlife, Myxazin. Pitäisikö lopettaa lääkkeen anto? Jos enemmän haittaa kuin hyötyä. Vanha raukka. :(

    Äänestä

Lopetin lääkkeen annon eilen osittainen veden vaihto, ja kala voi paremmin... Evä ei vielä kunnossa, mutta paljon virkeämpi fisu... -:)-

Äänestä
  • Kyllä tuota lääkettä uskaltaa laittaa pitempäänkin niin kauan että oireet ovat varmasti pois .Se paraminen tapahtuu joskus ihan hetkessä sitten . Koska sillä ollut suhteessa paha tulehdus vaatii pitemmän lääkityksen Muista annostella oikea määrä.Ja tuo on varmasti oikea lääke siihen.

    Äänestä

  • lahja kirjoitti:

    Kyllä tuota lääkettä uskaltaa laittaa pitempäänkin niin kauan että oireet ovat varmasti pois .Se paraminen tapahtuu joskus ihan hetkessä sitten . Koska sillä ollut suhteessa paha tulehdus vaatii pitemmän lääkityksen Muista annostella oikea määrä.Ja tuo on varmasti oikea lääke siihen.

    Laitanko siis lääkettä edelleen? Oireet eivät vielä ole kokonaan lähteneet. Selkä evässä on ollu sitä valkoista niin etu kuin takapuolellakin. Etupuolelta lähtenyt aika hyvin pois, mutta kuin olisi koko evästä pala pois... Harmi vain ku kala menee niin apaattiseksi lääkityksen aikana. Ja annostus on ollut oikea.

    Äänestä

Harmikseni huomasin, että kalan silmissä -ainakin toisessa- on jotain harmaata...kalvo, ja pieni piste... Johtuuko lääkkeestä? :( Mitä voisi olla?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


taisto kirjoitti:

Taistelukalallani (asuu 41l, yksin) on ollut ilm.eväruttoa, valkoista selkäevässä. Lääkettä (myxazin)on laitettu ohjeiden mukaan, ei ihan viikkoa. Nyt nämä valkoiset kohdat ovat kuin "vereslihalla"!! Ja erittääkin punaista. Kuuluuko asiaan, parantumiseen, vai kärsiikö kala :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu