Harleyn kilpailijat 1900 luvulla

Ameriikanmalliin

Tässä tuli katsottua Harley and Davidson sarjaa jossa Harrikka taistelee olemassa olostaan.
Pahin kilpailija oli tuo Indian, mutta jossain kuvassa näin BMW:n merkinkin (30-luvun otoksista) , eli vietiinkö jo vuosisadan alussa USA:han myös ulkomaalaisia MP:tä eli BMW,Triumph MotoGuzzia siis tälläistä mitkä ovat vielä elossa olevia merkkejä...
Miten yleensä ulkomaalaiset pyörät myy Jenkeissä kun heillähän on tämä oma kantansa, tietysti 60-luvulta alkaneet Japskit taitaa myydä hyvin...

6

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ProvolleVastaus

Aika huono provo näin vuonna 2017 mutta lienet saanut tahtomasi tyydytyksen.

Onko näistä elossa olevista merkeistä jotain dokumentteja, niin jatketaan keskustelua.

• Jutustelija1

• PuppeliHakeeSeuraa

• Jutustelija1

Hei PHS ja mukavaa sunnuntaita, onko kausi jo aloitettu. Kannataa hommata kunnon pyörä jos sellaista ei vielä ole niin alkaa elämä hymyillä.

Mutta hyvää ajokautta kuljit millä hyvään.

• BokseriHD

Eiköhän Amerikan Yhdysvaltoihin viety myös Europyöriä, siellähän markkinat oli, tosin kolkytluvulla tuli lama joka tuhosi myös jenkkimerkkejä ja sodanaikana en uskonut BMW: n, DKW:n vientiin ympärys valtioihin, Triumppia varmaan meni kaupan silloinkin.

Tuosta BMW:n viennistä Yhdysvaltoihin olisi mukava kuulla kuinka se meni kaupaksi, kun oli tuollainen bokseri kone, eikö johonkin HD:n versioon tullut myös sama pata? tai ainakin bokseri??.
      Niin olihan BMW:tä ei bokserinakin, pienemmät versiot.

• Vääntöbokseri

Harley taisi kopioida bokseri sen sotaponnistelujen vuoksi, näin taisi tehdä myös venäläiset jälkeen päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      294
      2983
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2017
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      118
      1784
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1719
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      65
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1223
    Aihe