Lagavulin 16years?

Onko väärtti

Sanokaas onko Lagavulin 16years hintansa väärtti? Muistaakseni oli alkossa 60 euroa. Että saako sen myydyksi tarvittaessa jos tulee vaikka konkurssi ;)

15

9585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viskeeraaja

      Tuo 60 euroa oli noteeraus ennen viimekeväistä alkoholiveron alennusta. Nykyinen noteeraus olisi selvästi alle 50 euroa. Valitettavasti vain tuo Lagavulin on hävinnyt Alkon hyllyiltä.

      Lagavulin on minulle viskien viski. Paremmasta en tiedä. Paljonkin kalliimpia on toki olemassa, mutta minulta köyhältä ne ovat jääneet maistelematikka.

      • näin on

        Lagavulin löytyy Alkon tilausvalikoimasta, hinta 60 euron huiteilla. Ja useassa yhteydessä olen kuullut, että monessa Alkossa on ollut lähiaikoina ihan hyllyssä.


    • C-O

      Laga 16 y.o. on käsittämättömän hyvää! Alkon 60 euroa on pieni hinta siitä herkusta. Mene ja osta. Jos jää juomatta, niin mä voin ostaa loput pois!

    • R.T

      Ehdottomasti viskien aatelia.Tämä nyt vain hämmentää tämä tietojen ristiriita tässä.Minä olen ainakin jo pisempään elänyt siinä luulossa,että sitä ei ole edes alkon tilausvalikoimassa,eikä ollutkaan kun viimeksi viskejä tilasin tilausvalikoiman kautta(syksy 2003).
      Viimeksi kun ostin sitä hylly tavarana(varmaan kevät-kesä 2002),niin muistelen hinnan olleen hilkun verran yli 60e...Eli kyllä sen kaiken järjen mukaan pitäisi olla alle.
      Sitten hintalaatusuhteeseen...se on niin vaikeasti käsiteltävä??Siis on se parasta alkoholi juomaa,mitä on ikinä kiduksissaan pyöritellyt,mutta onko se esimerkiksi yli 20 euroa/0,7L parempaa,kuin Talisker mallasviski,joka sekin saa aika monen polvilleen?Sen voi koittaa vain maistamalla.Ja evästeeksi tuohon maistamiseen.TERVE MENOA!!!

      • näin on

        Niin, itse en tuoreita tilausvalikoimia ole nähnyt. Tarkennetaan sen verran, että tammikuun tiedon mukaan tilausvalikoiman hinta 54 €. Ja tosiaan monessa Alkossa ihan hyllyssäkin kuuluu olevan. Vaikea on sanoa onko hintansa väärti, vaikka hyvää onkin...kaikki on suhteellista...


      • Viskeeraaja

        "Viskikilpailun mitalisijat osuivat skotlantilaisille tuotteille. Ensimmäiseksi selvisi Talisker 10 years old, toiseksi Cragganmore 12 years old, kolmanneksi Glenfiddich Caoran 12 years old."
        http://members.surfeu.fi/olutverkko/olutuutiset.htm

        "Paras viski on Talisker 10 years old, kakkonen Macallan 12 years old ja kolmonen Glenfiddich Havana Reserve 21 years old. Kaikki sijoittuneet viskit ovat skottilaisia."
        http://members.surfeu.fi/olutverkko/olutuutiset03.htm

        Onhan niitä toki maisteltu muuallakin, ja kenties vaihtelevin tuloksin.

        Talisker on hinta/laatu-suhteeltaan joka tapauksessa vallan kelvollista tavaraa! Kun Lagavulinia ei kotimaisissa hyllyissä ole pahemmin näkynyt ja kun rahavarani ovat mitä ovat, niin Talisker on ollut viime vuosina se mallasviski, jota Alkosta on useimmin mukaan lähtenyt.

        Osaako muuten kukaan sanoa: toimiiko Hartwall Taliskerin edustajana (agenttina/maahantuojana?) Suomessa. Olen päässyt jostain sellaiseen käsitykseen. Taitaa tyytyä pienempään myyntikatteeseen kuin Altia? Olen joskus vertaillut saksalaisten nettikauppojen viskitarjontaa Alkoon ja Taliskerin hinta Suomessa on poikennut saksalaisnoteerauksista vähemmän kuin muiden. Uutta vertailutietoa minulla ei ole.

        (Kunhan eivät nyt lukisi tätä palstaa ja nostaisi hintaa :o)


      • R.T
        Viskeeraaja kirjoitti:

        "Viskikilpailun mitalisijat osuivat skotlantilaisille tuotteille. Ensimmäiseksi selvisi Talisker 10 years old, toiseksi Cragganmore 12 years old, kolmanneksi Glenfiddich Caoran 12 years old."
        http://members.surfeu.fi/olutverkko/olutuutiset.htm

        "Paras viski on Talisker 10 years old, kakkonen Macallan 12 years old ja kolmonen Glenfiddich Havana Reserve 21 years old. Kaikki sijoittuneet viskit ovat skottilaisia."
        http://members.surfeu.fi/olutverkko/olutuutiset03.htm

        Onhan niitä toki maisteltu muuallakin, ja kenties vaihtelevin tuloksin.

        Talisker on hinta/laatu-suhteeltaan joka tapauksessa vallan kelvollista tavaraa! Kun Lagavulinia ei kotimaisissa hyllyissä ole pahemmin näkynyt ja kun rahavarani ovat mitä ovat, niin Talisker on ollut viime vuosina se mallasviski, jota Alkosta on useimmin mukaan lähtenyt.

        Osaako muuten kukaan sanoa: toimiiko Hartwall Taliskerin edustajana (agenttina/maahantuojana?) Suomessa. Olen päässyt jostain sellaiseen käsitykseen. Taitaa tyytyä pienempään myyntikatteeseen kuin Altia? Olen joskus vertaillut saksalaisten nettikauppojen viskitarjontaa Alkoon ja Taliskerin hinta Suomessa on poikennut saksalaisnoteerauksista vähemmän kuin muiden. Uutta vertailutietoa minulla ei ole.

        (Kunhan eivät nyt lukisi tätä palstaa ja nostaisi hintaa :o)

        Itse jäin joskus jossain siihen käsitykseen,että talisker nimenomaan tuodaan saksasta jonkun pienen maahantuojan kautta.Tämä oli jossain,jossa hämmästeltiin Taliskerin "halpuutta" verrattuna pienempi prosenttisiin 40% viskeihin.
        Myös hinta-laatu suhdetta käsiteltiin,kun altian tuomista tuotteista kovinkin moni,yleisen mielipiteen mielestä vaatimattomampi,viski on huomattavasti kalliimpaa.

        Kaiken kaikkiaan Talisker on hyvä juttu.Kaunis juoma


      • Viskiseppo
        Viskeeraaja kirjoitti:

        "Viskikilpailun mitalisijat osuivat skotlantilaisille tuotteille. Ensimmäiseksi selvisi Talisker 10 years old, toiseksi Cragganmore 12 years old, kolmanneksi Glenfiddich Caoran 12 years old."
        http://members.surfeu.fi/olutverkko/olutuutiset.htm

        "Paras viski on Talisker 10 years old, kakkonen Macallan 12 years old ja kolmonen Glenfiddich Havana Reserve 21 years old. Kaikki sijoittuneet viskit ovat skottilaisia."
        http://members.surfeu.fi/olutverkko/olutuutiset03.htm

        Onhan niitä toki maisteltu muuallakin, ja kenties vaihtelevin tuloksin.

        Talisker on hinta/laatu-suhteeltaan joka tapauksessa vallan kelvollista tavaraa! Kun Lagavulinia ei kotimaisissa hyllyissä ole pahemmin näkynyt ja kun rahavarani ovat mitä ovat, niin Talisker on ollut viime vuosina se mallasviski, jota Alkosta on useimmin mukaan lähtenyt.

        Osaako muuten kukaan sanoa: toimiiko Hartwall Taliskerin edustajana (agenttina/maahantuojana?) Suomessa. Olen päässyt jostain sellaiseen käsitykseen. Taitaa tyytyä pienempään myyntikatteeseen kuin Altia? Olen joskus vertaillut saksalaisten nettikauppojen viskitarjontaa Alkoon ja Taliskerin hinta Suomessa on poikennut saksalaisnoteerauksista vähemmän kuin muiden. Uutta vertailutietoa minulla ei ole.

        (Kunhan eivät nyt lukisi tätä palstaa ja nostaisi hintaa :o)

        Joo, ilmeisesti kyseisen firman katteet on pienemmät, koska hinta on Saksaankin verrattuna kilpailukykyinen. Tuo Ardbegin taannoinen hinnannousu oli muuten törkeä teko, Scapa näyttää olevan alennusmyynnissä, vaikkei se nyt niin kummoista olekaan. Lagavulin on tosiaan taas tilausvalikoimassa, hinta 55e


    • Lagavulin

      On ehdottomasti paras viski.
      Olen maistanut noin 120-130 eri viskilaatua, ja Lagan 16 vuotiaan voittanutta ei ole löytynyt. Oli "Distillers Edition" sarjaa vuodelta -84, jos oikein muistan...
      Hintahan on kova, mutta ei sitä yhdessä illassa saakaan juoda.
      Mitenkähän mahtaa löytyä (ja mihin hintaan)laivoilta tai Tallinnasta?

      Sattuipas sopiva keskustelunaihe nimimerkilleni...

      • minä

        Taliskerissa on hyvä hinta-laatusuhde, jos tykkää noista tuhdimmanpuoleisista viskeistä.

        Ei ole kitkerää, mutta mausteita löytyy...


    • isley island

      Nykyään Lagavulin on 75 euroa pulloa alkossa ja jokaisen euron arvoinen, viskien aatelinen nro uno.

      • Vähärahaviskimies

        Hinta on sitten taas noussut! Viime vuoden lopulla Lagavulin 16 yo maksoi 73,00 €. Alkon uusin hinnasto minulta vielä puuttuu, mutta Isokaato kertoo hinnan olevan nyt 74,90 €.

        Onhan se toisaalta sen arvoista, mutta minulle pienituloiselle yksinkertaisesti liikaa.

        Caol Ila 12 yo (48,50 €) on ihan kelpo korvike Islayn saarelta. Toinen ”saariviski” (Skye) Talisker 10 yo (49,60 €) antaa myös viiskymppiselle kivasti vastinetta!

        Hinnanerolla on minulle merkitystä.

        Lopuksi karu paljastus: kaappini on tällä hetkellä mallasviskistä täysin kuiva! Sekoiteskottilaista (Grant's Family Reserve) löytyy kaksi litran astiaa ja irkkuviskiä (Tullamore D.E.W.) yksi. Murtomiesten ei siis kannata kämppääni viskin perässä vaivautua.


    • Aina Jano

      Tallinnasta löytyy hinta noin 50 euroa.Siis Lagavulin 16.

      • Vähärahaviskimies

      • Vähärahaviskimies

        Mielenkiintoista muuten verrata SuPerAlkon (Tallinna) ja Alkon hintoja eri mallasviskeissä. Kaikki seuraavat hinnat ovat tämän päivän hintoja ja koskevat kokopulloa (0,70 litraa):

        Caol Ila 12 yo SuPerAlko 42,00 € = 86,6 % Alkon hinnasta 48,50 €
        Talisker 10 yo SuPerAlko 47,00 € = 94,8 % Alkon hinnasta 49,60 €
        Lagavulin 16 yo SuPerAlko 49,90 € = 66,6 % Alkon hinnasta 74,90 €

        Jotenkin tuntuu siltä, että A) Taliskerilla on Suomessa kustannustehokas ja vähään tyytyvä maahantuoja ja B) joku taho Suomessa rahastaa Lagavulinilla tosi härskillä tavalla. Maahantuojahan ei ole kaikissa tapauksissa suinkaan Alkon emoyhtiö Altia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe