Vectra C,vm.2004,vak. nop säädin ei pysy päällä

Jamppa vaan

Otsikon vika on jo korjattu 6 kertaa.Vien taas takuu korjaukseen.En tiedä mitä korjaavat, viiksen jossa vak.nop.säädön keinukatkaisija on ovat kait pariin kertaan jo vaihtaneet.Aina sama homma, pelaa korjauksen jälkeen noin kolme päivää ja sitten alkaa taas satunnaisesti pudota pois päältä.Vika hieman pahenee, lopulta alkaa enempi ärsyttämään ja sitten vie huoltoon. Metroauton huolto levittelee käsiään ja vaihtaa muodon vuoksi koko viiksen tai tekevät jotakin muuta.Vika aina palaa.Tälläistäkö on uuden väylätekniikalla varustetun auton vikojen paikallistaminen, osien vaihto ja korjaustyö? Minusta tuntuu että vikaa ei löydetä, koeajavat/toteavat testerillä vian olemassa olon, summassa arvotaan vaihdettava komponentti joka jotenkin liittyy vakionopeudensäätimeen. Tahtoo suraavan auton ilman väylätekniikkaa.Se on sitten Chervolet,Hyundai tai Daewoo.

8

3620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjata

???

• Jamppa vaan

otsikossa vian poiston parissa painiva liike.maahantuoja ei osannut auttaa, kehoitti vaan viemään autoa jälleen metroautoon.

• vectra

olen ajanut 2/2004 lähtien 33000km ilman kuvailemiasi ongelmia. Mutta muuta ollut, ratin radiosäätimet rikki, ajovalot välkkyy kun esp menee päälle, puola meni kerran, outoa ääntä kuului edestä 20000km ennen kuin vika löydettiin, takapenkin tuhkakuppi vaihdettu kahdesti.

• Hirving

tuo esp käyttää abs jarruja luiston hallitsemiseksi, ja abs jarruilla 60 A sulake mikä taasen meinaa sitä että ne ottavat hyvin paljon virtasta kun ne ovat toiminnassa, siinä on syy valojen välkkymiseen.

• gts

Itselläni on -02 GTS ajossa ja tuo vakionopeussäädin on toiminut ihan ok.

Kaverin Lagunan säädintä korjailivat useampaan kertaan, kunnes lopulta syy löytyi jostain kytkin polkimessa olevasta kytkimestä. Eli kannattaisiko
      osaamattomalle Metro-auton huollolle mainita myös
      tuollaisesta mahdollisuudesta? :)

Itselläni ainut vika oli takapenkin keskimmäinen
      turvavyö, joka välillä jumittui pohjaan. Tuota korjattiin sitten kolme kertaa ja juuri samaisessa Metro-auton Tampereen huollossa. Muuten kyllä olen ollut autoon tyytyväinen :)

• timo t

Mulla vaihdettiin Vectra C Wagoniin ohjauspylvään lähistöltä boxi ja avaimet koodattiin uusiksi.Loppui keskuslukituksen oireilu ja vakionopeudensäädin ei putoa kesken pois päältä. Auto nykii, tilasivat uuden puolan. Mielenkiintoinen on ollut tämä vm 2004 Vectra, tässä vaihdetut / korjatut:
      -keskuslukko
      -lamda anturi ( ei vaikuttanut nykimiseen)
      -etujousituksen paukahtelu
      -pakoputken kiinnikkeitä (takaisin kutsu jota ei näy iltalehden ym. takaisinkutsulistoilla)
      -turvavyönkeski kiinikkeet ja turvavyön suojusmuoveja
      -moottorin männän renkaat (vei öljyä,on vielä öljynkulutusseurannassa)
      -vakaajatangon kumit narisee, rasvattu vaatii toisen tyyppisen kumin suomen oloihin
      -radion voluuminappulat rikki, rradion voluumi aaltoilee , hyppäsi välillä todella kovalle
      -auto nykii -> puola tilauksessa

• Samuli

Kerroppas hiukan tarkemmin noista otsikon vioistasi... Mulla meinaan nyki kanssa jonkin verran sekä rupesi sammuilemaan ajossa aina kytkintä painettaessa. Loppujen lopuksi se kävi pajalla 6 kertaa ja syylliseksi osoittautui ilmamassamittari. Sen lisäksi vaihdettiin toki kaasuläppäyksikkö, moottorinohjausyksikkö ja 3*lambda, ainakin, sillä tarkkaa selvitystä en ole vielä saanut. Nyt on kohta 4 viikkkoa toiminut suht ok. Niin ja tämä -04 2.2 wagonilla. Tiedätkö onko tuo puola jotenkin "kampanjatarjous" eli tuliko se heti mieleen/vaihtoon, sillä ei ole ensimmäinen mistä olen kuullut...

Miten tuo keskuslukko ongelma esiintyy? Mulla jää aina välistä kuljettajan ovi lukkoon, mutta avaantuu toki heti toisella yrityksellä...

Tuosta cruisesta sen verran, että itsellä on tippunut vissiin joku 5 kertaa se pois päältä, mutta olen pitänyt sitä normaalina... Muistaakseni joka kerta on ollut perässä 650kg:nen vene, nopeus se 80 ja iso ylämäki... Ekan kerran yllätti ja säikäytti pahankerran...

• timo t
        Samuli kirjoitti:

Kerroppas hiukan tarkemmin noista otsikon vioistasi... Mulla meinaan nyki kanssa jonkin verran sekä rupesi sammuilemaan ajossa aina kytkintä painettaessa. Loppujen lopuksi se kävi pajalla 6 kertaa ja syylliseksi osoittautui ilmamassamittari. Sen lisäksi vaihdettiin toki kaasuläppäyksikkö, moottorinohjausyksikkö ja 3*lambda, ainakin, sillä tarkkaa selvitystä en ole vielä saanut. Nyt on kohta 4 viikkkoa toiminut suht ok. Niin ja tämä -04 2.2 wagonilla. Tiedätkö onko tuo puola jotenkin "kampanjatarjous" eli tuliko se heti mieleen/vaihtoon, sillä ei ole ensimmäinen mistä olen kuullut...

Miten tuo keskuslukko ongelma esiintyy? Mulla jää aina välistä kuljettajan ovi lukkoon, mutta avaantuu toki heti toisella yrityksellä...

Tuosta cruisesta sen verran, että itsellä on tippunut vissiin joku 5 kertaa se pois päältä, mutta olen pitänyt sitä normaalina... Muistaakseni joka kerta on ollut perässä 650kg:nen vene, nopeus se 80 ja iso ylämäki... Ekan kerran yllätti ja säikäytti pahankerran...

Nyintä: vika on puolassa tai puolan johdossa.Ihan kuin vanhoina hyvinä aikoina.
        Keskuslukko: Kuskin ovi ei mennyt lukkoon taikka jäi auki.Milloin mitenkin, piti aina tarkistaa ovia lukitessa.
        Vak.nop.säädin: putoili pois päältä, unohti säädetyn nopeuden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      314
      7894
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      92
      6164
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3611
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2147
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2056
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      1963
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      1954
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      75
      1706
    9. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1514
    10. En mä itke

sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja
      Ikävä
      31
      1470
    Aihe