Mitäs putkimiehen työtunti maksaa pääkaupunkiseudulla? Tuli vähän hirmulasku... :/
Putkimiehen hinta?
12
3663
Vastaukset
- Leffamies
Ei Suomessa ole putkimiehiä. Oot tainnut katsoa liikaa Amerikkalaisia elokuvia!
- Fi47
Putkimies, eli
- turus
veikkaisin että 30-50 euroa. aika laaja skaala kyllä mutta on taidoissakin eroa..
- ???
hintaa? Ei se tuntihinta mitään mutta kun matka-ajasta ja tavaroiden hakemisesta veloitetaan, niin tuntimäärä on usein yllätys.
- bfshi
me ei veloteta mistään matkoista tai muista yhtään mitään. laskemme vain ne tunnit jotka olemme kohteessa. ei oo kyllä tullu mieleenkään et noistakin vois laskuttaa.. perskele pitäiskö tarkastaa noita laskutusperusteita? no ei silti töitä olis nemmän kuin ehditään suihkia..
- joopajoo
bfshi kirjoitti:
me ei veloteta mistään matkoista tai muista yhtään mitään. laskemme vain ne tunnit jotka olemme kohteessa. ei oo kyllä tullu mieleenkään et noistakin vois laskuttaa.. perskele pitäiskö tarkastaa noita laskutusperusteita? no ei silti töitä olis nemmän kuin ehditään suihkia..
Ette te onneksi tavaroiden noutamisesta laskuta, mutta saatte onniselta tavarat -50% ja myytte ne asiakkaalle onnisen hintaan.
Olisihan se härskiä jos tuon päälle vielä laskuttaisitte niiden tavaroiden noutamisesta. - muuten
joopajoo kirjoitti:
Ette te onneksi tavaroiden noutamisesta laskuta, mutta saatte onniselta tavarat -50% ja myytte ne asiakkaalle onnisen hintaan.
Olisihan se härskiä jos tuon päälle vielä laskuttaisitte niiden tavaroiden noutamisesta.Usko, miten härskisti nämä "ammattilaiset" osaavat tyhmää asiakasta kusettaa. Voisin kertoa tarinan, mikäli haluaisin omaa tyhmyyttäni näin julkisesti täällä mainostaa - ei ole aina järjen hiventäkään putkimiesten laskutuksissa.
- Saetkae
Ja Kilometrikorvaus 0,88€/km.
Pannuhuoneremontin hinnalla olisin lämmittänyt pelkän talon suoralla sähköllä 3 vuotta. Sanoisin että kyllä hyvä putkihenkilö on hintansa väärtti.
Nyt poltan puoli-ilmaista puuta ja saan lämmöt halliin, taloon ja kanalaan.
Mittarista katsottuna kuukauden kulutus on laskenut puoleen, verrattuna vuosikeskiarvoon vaikka eletään pimeää kautta ja poltetaan valoja paljon.- hyvä
putkimies otti (siis 42,7 euroa verollisena). Laskutti niistä tunneista, mitä teki. Ajoista velotti työkohteesta kotiinsa kertyvät kilometrit.
Ai, haluaako joku yhteystiedot? En kerro, koska jo nyt kaveri myy eioota. Ei ihme.
Aiemmat kokemukset putkimiehistä ovat tätä luokkaa: varttitunnin työstä veloitetaan kaksi tuntia ajoaika. Luulevat menevän lävitse läpihuutojuttuna, kun laskuttavat kolme kuukautta myöhemmin, jolloin kukaan ei enää muista, miten työ tehtiin. - mennyt
hyvä kirjoitti:
putkimies otti (siis 42,7 euroa verollisena). Laskutti niistä tunneista, mitä teki. Ajoista velotti työkohteesta kotiinsa kertyvät kilometrit.
Ai, haluaako joku yhteystiedot? En kerro, koska jo nyt kaveri myy eioota. Ei ihme.
Aiemmat kokemukset putkimiehistä ovat tätä luokkaa: varttitunnin työstä veloitetaan kaksi tuntia ajoaika. Luulevat menevän lävitse läpihuutojuttuna, kun laskuttavat kolme kuukautta myöhemmin, jolloin kukaan ei enää muista, miten työ tehtiin...läpihuutojuttuna, mutta kun keskustelu muuttui putkimiehen taholta pelkäksi vittuiluksi ja uhkailuksi, niin kuluttajaneuvojan kehoituksesta sovimme jutun maksamalla putkimiehelle osan riidanalaisesta summasta.
Oli muuten ensimmäinen kerta, kun lasku uhattiin laittaa perintään ennen kuin eräpäivä oli mennyt!
Laskut tulivat meilläkin kuukausia töiden tekemisen jälkeen ja ainakaan putkimiehellä ei ollut mitään käsitystä siitä, mitä oli tehnyt. Itse kyllä asian tiesimme ja siitähän sitä sitten riideltiin.
Löysin kyseisen putkimiehen internetistä! - Saetkae
mennyt kirjoitti:
..läpihuutojuttuna, mutta kun keskustelu muuttui putkimiehen taholta pelkäksi vittuiluksi ja uhkailuksi, niin kuluttajaneuvojan kehoituksesta sovimme jutun maksamalla putkimiehelle osan riidanalaisesta summasta.
Oli muuten ensimmäinen kerta, kun lasku uhattiin laittaa perintään ennen kuin eräpäivä oli mennyt!
Laskut tulivat meilläkin kuukausia töiden tekemisen jälkeen ja ainakaan putkimiehellä ei ollut mitään käsitystä siitä, mitä oli tehnyt. Itse kyllä asian tiesimme ja siitähän sitä sitten riideltiin.
Löysin kyseisen putkimiehen internetistä!saa olla. Kun tilasin työn, tiesin että halvemmallakin saa, mutta olin kuulostellut tämän putkiliikkeen edellisiltä työmailta miten he olivat tehneet työnsä, ja he olivat saaneet pelkkää kiitosta.
Kerroin putkihenkilöille töiden alussa että pistän heidän tunnit ylös jotta lasku ei sitten tule minulle yllärinä ;). Kaikki tunnit täsmäsivät ja tarvikelistakin oli ihan O.K. Yksi kieppi kupariputkea oli laitettu liikaa, mutta asia selvisi kun huomautin asiasta. Vaikka kuinka olin tarkkana tuli silti pari virhettä, ja nekin siinä hankalassa rajapinnassa missä putkimiehen ja sähkärin vastuu leikkaa toisensa. Eli putkari asensi kattilatermarit ja sähkäri kytki ne, mutta kumpikaan ei laittanut mitta-anturit kunnolla taskuun sisään eikä laittanut "johtoöljyä" taskuun. Tämä aiheutti kattilan lämmön vaeltamista 80° ja 100° välillä vähän riippuen mistä tuuli!! Automaattishunttissa oli jäänyt yksi jumpperi laatikon pohjalle joten shuntti rajoitti ulosmenevän lämmön 43°. Sen huomasin vasta kun tuli -15° ja talo rupesi kylmenemään.
Meillä valitettavasti tuli lasku heti seuraavana päivänä kun työ oli valmis.
Noin pääsääntöisesti saa mistä maksaa... Toiselle kelpaa Lada, toinen haluaa Ferrarin. Minulle riittää siitä välistä - lv-mies
Saetkae kirjoitti:
saa olla. Kun tilasin työn, tiesin että halvemmallakin saa, mutta olin kuulostellut tämän putkiliikkeen edellisiltä työmailta miten he olivat tehneet työnsä, ja he olivat saaneet pelkkää kiitosta.
Kerroin putkihenkilöille töiden alussa että pistän heidän tunnit ylös jotta lasku ei sitten tule minulle yllärinä ;). Kaikki tunnit täsmäsivät ja tarvikelistakin oli ihan O.K. Yksi kieppi kupariputkea oli laitettu liikaa, mutta asia selvisi kun huomautin asiasta. Vaikka kuinka olin tarkkana tuli silti pari virhettä, ja nekin siinä hankalassa rajapinnassa missä putkimiehen ja sähkärin vastuu leikkaa toisensa. Eli putkari asensi kattilatermarit ja sähkäri kytki ne, mutta kumpikaan ei laittanut mitta-anturit kunnolla taskuun sisään eikä laittanut "johtoöljyä" taskuun. Tämä aiheutti kattilan lämmön vaeltamista 80° ja 100° välillä vähän riippuen mistä tuuli!! Automaattishunttissa oli jäänyt yksi jumpperi laatikon pohjalle joten shuntti rajoitti ulosmenevän lämmön 43°. Sen huomasin vasta kun tuli -15° ja talo rupesi kylmenemään.
Meillä valitettavasti tuli lasku heti seuraavana päivänä kun työ oli valmis.
Noin pääsääntöisesti saa mistä maksaa... Toiselle kelpaa Lada, toinen haluaa Ferrarin. Minulle riittää siitä välistämeillä maksaa ajotkin mutta kamat löytyy yleensä autosta(sielläkin tavaraa usean kymmenentuhanne edestä). ja jos joku kuvittelee että putkimieheks ryhtyminen on joku saamarin kultakaivos ni sopii yrittää,yrittäjän pakolliset kulutkin on sitä luokkaa että jos tässä tehtäis 10e tunti ni ei tarvis kyllä aamusin töihi lähtee enkä oo yhtään asiakasta yrittänytkään kusettaa, mutta elämä on..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3482805Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151046Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933- 80908
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839