Pahasti jää vm. 2016 Octavia RS jalkoihin

onkosporttinen

Bmw 330e takaveto (252hv yhteisteho):

0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 6,1s
80-120 km/h: 3,9s

Skoda Octavia RS DSG 230hv (2016) etuveto:

0-50 km/h: 3,2s
0-100 km/h: 6,9s
80-120 km/h: 4,1s

Onko tämä nyt markkinointimiesten sanoin "sporttista" ja "urheilullinen suorituskyky" kun etuvetoinen sport-ritsa jää takavetoiselle perus-hybridille

28

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsihan.tuo.on

      Aloittaja varmaan on ajatellut vielä kehittyvänsä.....Ai, eikö.

    • 534534

      No ainakin se 1.2TSi Octavia on suuntavakaampi ajettava kuin tuo 330e.
      En oikein ymmärrä mitä merkitystä tuolla suorituskyky erolla on varsinkin talvella tuo BMW on täysin turha lelu.

      • automotive.excellence

        Tässä tilitykssessäsi tuli hyvin selville, että et ole metriäkään ajanut tuolla uudella 330e. Et ole tainnut edes päästä istumaan sisälle. Talvella etenemiskyky varmaa modernilla takavedolla, ethän sinä voi tietää kun ei ole kokemusta.


      • Anonyymi

        Juuri päinvastoin, BMW:llä voi sladitella talvella. No manuaali olis parempi tietysti. Etuvedolla vitun tylsä ajella. Lunta kun löytyy hauskuus alkaa takavedolla. Etuvedolla voit päästä nopeampaa mutta Who Cares.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri päinvastoin, BMW:llä voi sladitella talvella. No manuaali olis parempi tietysti. Etuvedolla vitun tylsä ajella. Lunta kun löytyy hauskuus alkaa takavedolla. Etuvedolla voit päästä nopeampaa mutta Who Cares.

        Kiva kun amispoika löysi 2017 vuoden älykkään ketjun.
        Eiköhän sulle ole mopomiitit paljon järkevimpiä tapahtumia, autoilla kun tapahtuu paljon pahempia onnettomuuksia ja syynä typerät ja lapselliset pojat joilla ei ole riittävästi taitoa ja järkeä päässään.


    • autokundi

      Uskallatko lähtee viivoille???

    • nhehehrehe

      SKoda jää jalkoihin...

    • nojootaas

      Miksi BMW jää Nissanin jalkoihin?
      Bmw 330e takaveto (252hv yhteisteho):

      0-50 km/h: 2,1s
      0-100 km/h: 6,1s
      80-120 km/h: 3,9s

      Nissan GTR
      0-30 km/h (s): 1

      0-40 km/h (s): 1.2

      0-50 km/h (s): 1.4

      0-60 km/h (s): 1.7

      0-70 km/h (s): 2.2

      0-80 km/h (s): 2.6

      0-90 km/h (s): 3.1

      0-100 km/h (s): 3.5

      0-110 km/h (s) 4

      0-120 km/h (s): 4.8

      0-130 km/h (s): 5.4

      0-140 km/h (s): 6.1

      0-150 km/h (s): 6.8

      0-160 km/h (s): 7.6

      0-170 km/h (s): 8.6

      0-180 km/h (s): 9.6

      0-190 km/h (s): 10.6

      0-200 km/h (s): 11.8

      0-210 km/h (s): 13.2

      0-220 km/h (s): 14.7

      0-230 km/h (s): 16.2

      0-240 km/h (s): 17.9

      0-250 km/h (s): 19.8

      0-270 km/h (s): 25.4

      0-300 km/h (s): 36.8

      Tuo onneton bemu ei pärjää suorituskyvyssä edes Ford Focus RSlle
      Lisäksi BMW palkkasi Skodan pääsuunnittelijan joten bemut alkavat erehdyttävästi muistuttamaan Skodia tulevaisuudessa. Mahtavaa vai mitä?

      • kaksoisstandardit

        Miksi skeidan pääsuunnitteluja lähti pois? Oliko BMW kenties parempi paikka?


      • kdkkekek

        Taas ajettavuuden suhteen ihan toisarvoisia asioita skodisti ottaa esille. Kun ei edes ymmärrä, että yksikään suunnittelija ei yksin vastaa lopullisesta design-päätöksestä


    • onkosporttinen

      juu homostelua enemmän bemarilla

    • automot

      Lippispoju veti herneet nenään ja linkitteli kokemattomuuden kiimassaan jotakin kaksiovista 200 000 euron japaninkipan mittaustuloksia. Siis tätä hän vertasi 45 000 euron Bemarin hybridi-sedaniin. Voi vain toivoa, että joskus saisi urheiluautoilla ajokokemusta, tossa se nyt vaan päristelee huuliaan.

      Nelivetoinen 500hv japaninkippa ei ole juuri ollenkaan nopeampi kuin 350 hv takavetoinen Porsche Boxster PDK:

      0-50 km/h: 1,5s
      0-100 km/h: 4,0s

      http://www.autobild.de/artikel/bmw-z4-mercedes-amg-slc-43-porsche-718-boxster-test-10712427.html

      • nojootaas

        Mutta nyt söit omaaoksaasi. Eihän mikään VW konsernin tuote voi olla hyvä?
        Mainitsin myös Ford Focus RS:n suorituskyvyn joka on parempi ajaa kuin BMW.
        Huom nimenomaan talvella parempi ajaa. Se on myös saman hintainen ja nopeampi kuin BMW.
        Bmw 330e takaveto (252hv yhteisteho):

        0-50 km/h: 2,1s
        0-100 km/h: 6,1s
        80-120 km/h: 3,9s

        Ford Focus RS
        0-50 km/h (s): 1.7
        0-60 km/h (s): 2.1
        0-100 km/h (s): 4.7
        80-120 km/h: 3s

        Kysymys kuuluu millä autolla tulet itse kiihdyttelemään?
        Kokeillaanko kumpi kiihdyttää nopeammin?
        Tämä lippispää lupaa olla nopeampi kiihdytyksessä.
        Tiedäks miks? Koska sulla ei ole mitään mikä kiihtyisi mihinkään.
        Olet onneton luuseri joka koittaa päteä netissä.
        Naamaasi et uskalla näyttää irl koska häviet joka kerta.
        Koita keksiä joku muu tapa kohentaa todella onnetonta itsetuntoasi.
        Tuutko kokeilee pärjääks edes Skoda palstalla kirjoittavalle lippispäälle?


      • orjgrdlg

        Porschella on ajo-ominaisuuksien kannalta takavetoineen enemmän yhteistä esim. Bemarin Z4 kanssa kuin minkään Skodan / Seatin kanssa. Yhtäkään yhteistä osaa ei ole. Miltäpä tämä fakta tuntuu lippispojasta? Huulet päristellen haaveilet, että joku päivä ehkä pääset urheiluautolla ajamaan.


      • näinon22

        Jos oikeasti olisitte ajaneet sporttisilla autoilla niin jäisi rs ocu kauppaan.


      • näinon222

        Jos teillä olisi ajokokemusta oikeasti sporttisilla autoilla niin jäisi rs ocu kauppaan


    • hybrididii

      Tuo 330e lähtee oikeasti kuin tykin suusta, voisi nelivetopellekin yllättyä jos pääsisi joskus edes vähän kokeilemaan.

    • missäkokemus

      Onko hankittu jo kokemusta?

      • äläuhoa

        Se tulee elämällä se kokemus, poikaseni. Malta, malta...

        Tai jos ajat tohkeissasi sen bimmerin kiviseinään, jää kokomukset siihen.


    • Jopooooo

      Kävin viime vuona ajamassa 330e eikä ja onhan se hyvä kuivalla kelillä. Ei mitän järkyttävän makeeta suorituskykyä kun auton akut painaa ja tuo painaa siksi aika paljon vaikkei ole edes nelikko. Vääntö motarilla oli kyllä kiva. Viivalta lähdöt on takavedon vuoksi hyvä jättää nelivedoille. 330e vaatii kesärenkaat ja täysin kuivan tien sekä luistoneston poiskytkennän ennenkuin pääset lähellekkään testiarvoja. Nelivedolla voit sen sijaan ajaa ympäri vuoden viivalta kovaa eikä haittaa vesi ja lumisateet. Suurin syy oli juuri tuo takaveto miksi en tuota hankkinut. Kokeilin sitä lumisena päivänä eikä sillä pääse mitenkään kovinkaan vaivattomasti etenemään ja luistonesto vilkuttaa jatkuvasti. Hankinnuuden A4 tfsi guattron joss parempi suorituskyky myös kuivalla mutta märällä ja lumella aivan ylivoimainen. Onhan A4 tietty myös 5-6 vuotta uudempi automalli kun vanha 3 sarja josta 330e on veistetty. A4 on hiljainen ja moderni ja 3 sarjaan ei saa edes näitä varusteita joita a4:ssä on.

      • automotive.experience

        Et ole siis metriäkään ajanut 330e-mallilla. Kirjoitustaitosi on niin heikkoa, että et osaa edes "omistamasi" auton mallimerkintää kirjoittaa oikein. Milloin ajattelit mennä johonkin työväenopiston kurssille jossa yli-innokas vihervasuri opettaa sinua kirjoittamaan? Sieltä voit sitten ajaa Ladallasi kotiin, rinkelimosseista haaveillen.


      • automotive.experience

        Ilmeisesti ei ehdi enää vastaamaan kun työväenopiston iltakurssi "kuinka kirjoittaa aikuisena paremmin kuin ekaluokkalainen" on alkanut.


      • kaljujenfantasia
        automotive.experience kirjoitti:

        Ilmeisesti ei ehdi enää vastaamaan kun työväenopiston iltakurssi "kuinka kirjoittaa aikuisena paremmin kuin ekaluokkalainen" on alkanut.

        Skoda Octavia RS:t pyörivät jatkuvasti jaloissa. Kuskit myös ihan surkeita kaljupäitä tai lippispojuja.


    • automotives

      On ehkä liioiteltua kehottaa skodisteja hankkimaan ajokokemusta sporttisista kalliista takavetoisista autoista, mutta BMW 330e koeajolle varmasti skodamieskin pääsisi.Takavetoinen uusi BMW 330e on lähes 10 000 euroa edullisempi kuin uusi pre-facelift 328iA Sportline oli ja tarjoaa jopa hieman ripeämmän suorituskyvyn pienemmällä kulutuksella.

      Octavia RS:n ajettavuutta ja etuvedon heikkoutta on yritetty korjata ylikovalla alustalla, mutta huomaat ajonautinnossa ja ketteryydessä silti eron takavedon hyväksi jos tuollaisella normialustaisella BMW 330e pääsisit edes ajamaan.

    • Anonyymi

      Kannata lakialoitetta kahden sähkömittarin sallimiseksi samassa taloudessa. Yksi mittaisi pörssisähköä sen ollessa halpaa ja toinen sopimussähköä sen ollessa halvempaa.
      Nykyinen laki kieltää kahden mittarin käytön!!
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

      • Anonyymi

        Tyhmähän sinä olet. Mittarit on verkkoyhtiön omaisuutta ja mikä yhtiö alkaa useampia mittareita asentamaan rinnalle jne.....


      • Anonyymi

        Vain skodisti asentelee näitä omia sähkövirityksiään sinnetänne. Täällä kääkkä on vetänyt pihapensaikon jouluvaloista letkun nurmikon ja jalkakäytävän läpi skeidaansa ikkunan raosta ja yrittää lämmitellä sisätiloja pois panssarijäästä. Kaksi sähkömittaria voi apukoulusta valmistuneelle skodistille olla ihan hyvä ajatus, toinen näyttää miinus- ja toinen plussähköä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe