Kelan sivulla lukee et työttömyysturvaa voi hakea takautuvasti 3kk, eli jos hakee tuon työttömyysturvan 3kk ajalta takautuvasti, niin periikö kela takaisin sitten asumistuen tuolta kolmelta kuukaudelta?.
Takautuva työmarkkinatuki vs asumistuki
2
310
Vastaukset
- enpätiäenpätiä
Jos tarkoitat yleistä asumistukea ja työttömän peruspäivärahaa, niin ymmärtääkseni voit saada molempia yhtä aikaa maksimimäärän, jos ruokakunnan muiden jäsenten tulot eivät sitten vie tulojanne yli rajan.
Käy KELAn sivuilla asumistukilaskurissa ja laita siihen saamasi työttömyyskorvaus ja kaikki muut ruokakuntanne tiedot, niin näet paljonko se antaa asumistuen määräksi.
Jos taas puhut toimeentulotuesta etkä yleisestä asumistuesta, niin olen ymmärtänyt niin että toimeentulotuesta vähennetään kaikki muut korvaukset. Mutta omaa kokemusta asiasta ei ole. - 167-176
Jos ja kun asumistuen määrää laskettaessa on jo otettu huomioon tuo työmarkkinatuki joten sillä milloin sitä hakee ja milloin sen saa ei ole merkitystä asumistukeen, eikä sillä vaikka olisi niin hölmö ettei työmarkkinatukea hakisikaan. Eli ei Kelalla ei ole laillista perustetta periä asumistukea takaisin mutta joku virkanlikki saattaa sen silti tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863028
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232752Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092354- 401734
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421581- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411505- 281300
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201266- 951181