hammashoito

huonohampainen

Minulla on huonot hampaat ja olen ollut ikäni hammaslääkäripelkoinen. Viime vuonna oli pakko kivun takia hakeutua hoitoon. Oli elokuu. Hampaita poistettiin. Sain seuraavan ajan tammikuulle. Ajatuksena oli proteesin hankkiminen. Olin kuitenkin vatsataudissa ja jouduin lähtemään pois vastaanotolta. Seuraava aika annettiin maaliskuun loppuun. Tehtiin juurihoito katkenneeseen hampaaseen etuhampaan vieressä. Seurauksena tulehdus ja hirveä kipu ikenissä, kitalaessa ja kasvojen toisella puolella. Hammaslääkäri vähätteli turvotusta, mutta hoiti hyvin ongelman aihettaneen hampaantyngän tällä viikolla. Antibiootteja myös määrättiin. Mutta sitten ; " Terveyskeskuksella ei ole resusseja hoitaa teidän hammasongelmaanne. Moni ottaa lainan, että voi mennä yksityiselle." Seuraava aika on elokuussa ja aion edelleen käyttää terveyskeskuksen palveluja, vaikka vedettäisiin vain 2 hammasta vuodessa. Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa yksityiseen hammashoitoon, enkä saisi mistään lainaa sitä varten. Maksaisiko Euran kunta takaisin maksamani verot 16 vuoden ajalta, jos en ole oikeutettu kunnalliseen lailla määrättyyn hammashoitoon ? Ensi vuonna voin jäädä eläkkeelle ja kertymää on tähän mennessä 724 euroa/ kk. Eletään sitten sillä. Jos eletään..

17

2434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tynkä

      olisit hoitanut hampaas harjaamalla, niin ei tartte lääkäreiden nyppiä niitä meidän muiden kustannuksella. taitaa ne maksetut verotkin olla niitä joita sossutuista pidätetään. valtion todellinen verokertymä kohdallasi taitaa olla negatiivinen tuolta 16 vuodelta. siinä vastaus miksi vain välttämätön hoito annetaan.

      • Anonyymi

        Nyt on sen verran fiksu vastaus , että jos joskus törmätään, niin lupaan harjata sinun hampaasi polkupyörätelineellä☝️ ilmoittele, kun haluat kunnon pesun 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on sen verran fiksu vastaus , että jos joskus törmätään, niin lupaan harjata sinun hampaasi polkupyörätelineellä☝️ ilmoittele, kun haluat kunnon pesun 😂

        Sopii mainiosti, kunhan on näyttää tosite että se polkupyörätelineesi on itsesi maksama eikä valtion kansalaispalkan kustantama (minkä me muut veronmaksajat sinulle annetaan kun olet työtävieruksuva pummi) Kaikenlaisia elättejä täällä elätetään, kunhan tuo kela päätetään lopettaa niin loppuu tuo uliseminen täällä kun pitää keskittyä elannon hankintaan eikä siihen että kela maksaa. Olisimpa samassa asemassa kuin te, kela-gold taskussa ja taas saa kuukaudessa pari tonnia tekemättä mitään. Itsella se pari tonnia tulee kuluttamalla 160h muissa askareissa kuin olemalla täällä päivästä toiseen muiden kustannuksella.


    • vastine

      Olipa kommentti. 5 lapsen, jotka syntyivät 9 vuoden sisällä ja , joista keskimmäinen sairastui puolen vuoden ikäisenä aivotulehdukseen ja vammautui loppuiäkseen äitinä olin pakoutettu jäämään kotiäidiksi. Sossun tuilla en elä, vaan olen edelleen työelämässä. Valitettavasti työeläkekertymä on jäänyt pieneksi . Avioeron jälkeen jäin ns. tyhjän päälle ja yksinhuoltajaksi. Jokaisella lapsella on ammatti ja työpaikka ja hyvät hampaat. Minulla ei ole ollut varaa huolehtia omistani.

      • liikakeskus

        Kaikki maksaa. Kun lyödään kalut suuhun ja aletaan töihin niin selväähän on ettei sitä ilmaiseksi tehdä.
        Mutta maksaa liikaa.


      • Anonyymi

        Oisit jättänyt naimatta loput lapset


    • Vaihdakuntaa

      Euran ahneet demarit eivät korvaa mitään. Sitä paitsi kunnan hammashoitolaan on kahden vuoden jonot. Euran yksityiset taas eivät ota uusia asiakkaita. Ainoa keino on varata eri paikkakunnan yksityiseltä.

    • vitunhomppelit

      Euralaiset päättäjät on homoja

      • Jaäänestäjät

        Ei ainoastaan päättäjät, vaan myös heidän äänestäjät. Demareilla homoseksuaalisuus kuuluu paikallisidentiteettiin.


    • tyngätvain

      Klassinen esimerkki henkilöstä jonka omasta mielestä valtion velvollisuus on pitää huolta ja 'paimentaa' kansalaista. Mitään vastuuta yksilöllä ei ole, vaan aina on se 'joku' joka päättää omasta puolesta. Tässäkin tapauksessa valtion kuuluu ajoissa hoitaa ne tyngät, kun itsellä ei ole omaa tahtoa saada jotakin asiaa hoidettua. Uhriutuminenhan on päivän trendi, riippumatta aiheesta.

      Valitettavasti Neuvostoliitto hajosi, siellä ainakin ideologisesti kyseinen skenaario olisi ollut mahdollinen.

      Olisit hoitanut asiasi ajallaan, niin ei nyt tarvitsisi miettiä millä verukkeella proteesit saa sosiaalista.

      • Anonyymi

        Neukuis joutui kaikki duuniin


    • Anonyymi

      kyllä hidasta touhu on hammaslääkärissä no ei mikään ihme koko laitokses muita kuin virolaisia .hampaiden harjaus keksitty bisnesidea menee harjoja lankaa tahnaa ymym kemikaaleja kaikki pilaa luontoa sama juttu toi yksityinen puoli rahastava bisnespuoti

    • Anonyymi

      Kehitysmaatukea nostettin 2020 vuonna 120000000:- ,mutta Suomalaisten hampaat jää kyllä hoitamatta.
      Se raha mitä on 2015 porukkaan laitettu on kaikki pois Ihmisiltä.
      Siitä porukasta on korkeintaan 1% töissä mistä jää valtiolle verotuloja.
      Tukityölistettyjä on turha edes laskea mukaan ne on niin kalliita töitä yhteiskunnalle
      että parempi vaan jakaa vastikeetonta rahaa näille.

    • Anonyymi

      Kuullostaa niin tutulta tuo hammaslääkäripelko vain sillä erotuksella, että olen saanut synnyinlahjana hyvän hammaskaluston.

      Hienoa kuulla, että rohkaisit mielesi ja menit hammaslääkäriin. Euran terveyskeskuksessa on todella hyviä ammattilaisia hammaslääkäreinä ja siellä saa hyvän hoidon. Valitettavasti kokonaisuudessaan resurssit taas eivät anna myöden kaikessa ja osittain pitää ohjata ihmisiä myös yksityiselle puolelle hoidettavaksi.

      Olen ehdottomasti sitä mieltä, että julkista terveydenhuoltoa ylläpidettävä ja kehitettävä edelleen. En ole yksityisiäkään vastaan, kunhan ei siirrytä niihin kokonaan ja ne toimivat rinta rinnan, toisiaan tukien. Ja kyllä, maksan mielelläni veroja, jotta kaikilla olisi mahdollisuus käyttää samanarvoisesti julkisia palveluja mm. Olen kokoomuslainen, jos se nyt ylipäätään jotakuta kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Olethan Ilmarin tyttöjä. Eikä kiinnosta.


    • Anonyymi

      Miten ihmisillä ei ole muka rahaa käydä yksityisellä. Menot täytyy mukauttaa tulojen mukaan. Et sä voi elää kuten herrat ja toivoa, että yhteiskunta maksaa viulut. Onko reilua, että ettei syntynyt rikkaaksi? Onko reilua, että joku muu sain paremmin palkatun työn? Onko reilua, että on syntynyt terveysongelmien kanssa? Ei todellakaan, mutta ne on fakta, mutta et sä voi elää fantasiassa. Omia vanhempiakin seuratessa on tullut huomattua, kuinka vähät ekstra varat laitetaan arjen luksukseen ja ostetaan uutta autoa velalla jonka EHKÄ pystyy maksamaan takaisin just ennen kuolemaa.

      • Anonyymi

        Olethan Ilmarin tyttöjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2369
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1784
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      165
      1497
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      889
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      175
      766
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe