Unity vs. Gnome

unitgen

Mikä ero Unityllä ja Genomella on?
Omassa Ubuntu 2016 latauksessa tuli varmaankin se uudempi. Ei ole mitään ongelmaa.

12

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavpull

      Ulkonäkö ja osin käytettävyys.

    • linuxuser

      gnome kevyempi käyttää...

      • gegaqergegrqerg

        No ei varmasti ole kevyempi, koska nytkin vain Firefox auki niin Gnome käyttää muistia 1,6GiB. Unity huitelee samalla koneella 1,2GiB tietämillä.


      • taasjokinhöpöttäjä
        gegaqergegrqerg kirjoitti:

        No ei varmasti ole kevyempi, koska nytkin vain Firefox auki niin Gnome käyttää muistia 1,6GiB. Unity huitelee samalla koneella 1,2GiB tietämillä.

        Höpö höpö!


      • ramramramramram
        taasjokinhöpöttäjä kirjoitti:

        Höpö höpö!

        Unity 1,1GiB ja Gnome 1.5GiB. Samalla kiintolevyllä, molemmissa samat ohjelmat auki. Ei tuo nopeuteen vaikuta. Unity on kyllä nopeampi käyttää, koska Gnomessa joutuu kaiken klikkaamaan vähintään kahdesti, kun Unityssä riittää yksi. Ja on muutakin hidastavaa, esim. Kuvat kansioon pitää klikata ensin Nautilus auki ja sitten kansioon, Unityssä pääsee kuvakkeesta yhdellä klikillä suoraan kansioihin.
        http://aijaa.com/YcUndI


      • Korjaa_asetuksesi
        ramramramramram kirjoitti:

        Unity 1,1GiB ja Gnome 1.5GiB. Samalla kiintolevyllä, molemmissa samat ohjelmat auki. Ei tuo nopeuteen vaikuta. Unity on kyllä nopeampi käyttää, koska Gnomessa joutuu kaiken klikkaamaan vähintään kahdesti, kun Unityssä riittää yksi. Ja on muutakin hidastavaa, esim. Kuvat kansioon pitää klikata ensin Nautilus auki ja sitten kansioon, Unityssä pääsee kuvakkeesta yhdellä klikillä suoraan kansioihin.
        http://aijaa.com/YcUndI

        "Gnomessa joutuu kaiken klikkaamaan vähintään kahdesti, kun Unityssä riittää yksi."

        Laita Gnomen asetukset niin että yksi klikaus riittää.

        "Ja on muutakin hidastavaa, esim. Kuvat kansioon pitää klikata ensin Nautilus auki ja sitten kansioon, Unityssä pääsee kuvakkeesta yhdellä klikillä suoraan kansioihin."

        Laita se kuvake avaamaan suoraan se oikea hakemisto eikä Nautilusta.


      • NotSoUrban
        Korjaa_asetuksesi kirjoitti:

        "Gnomessa joutuu kaiken klikkaamaan vähintään kahdesti, kun Unityssä riittää yksi."

        Laita Gnomen asetukset niin että yksi klikaus riittää.

        "Ja on muutakin hidastavaa, esim. Kuvat kansioon pitää klikata ensin Nautilus auki ja sitten kansioon, Unityssä pääsee kuvakkeesta yhdellä klikillä suoraan kansioihin."

        Laita se kuvake avaamaan suoraan se oikea hakemisto eikä Nautilusta.

        Miksi kaikesta pitää tehdä niin hankalaa? Miksei nuo asetukset voi olla oletuksena?


    • Unity_vielä

      Ubuntu 16.04 ja Ubuntu 16.10 käyttävät Unityä (mitään "Ubuntu 2016" ei olekaan, 2016 julkaistut ovat 16.04 LTS ja 16.10).

      Unity vaihtuu Gnomeen vasta myöhemmin, en muista tuleeko 17.10 versioon vai vasta 18.04. Tosin on siellä nytkin riisuttu Gnome mukana, kirjautumisen yhteydessä pääsee valitsemaan sen.

      • eipä.hurmannut

        Latasin eilen Ubuntu 17.04 Gnomen. Ja asensin tänään pöytäkoneelle.
        Usb-wifi-pulikat eivät toimineet vaikka edellisissä molemmat toimivat. USB-johdolla siitä 4G-pulikasta sentään pääsi nettiin.


      • eipä.hurmannut kirjoitti:

        Latasin eilen Ubuntu 17.04 Gnomen. Ja asensin tänään pöytäkoneelle.
        Usb-wifi-pulikat eivät toimineet vaikka edellisissä molemmat toimivat. USB-johdolla siitä 4G-pulikasta sentään pääsi nettiin.

        Oma vika kun laitat keskeneräisiä.


    • Eläköönsepieniero

      Ero on se että Unity on paskaa ja Gnome on sontaa,

    • Harmi kun Unity lopetetaan kun siihen on alkanut tottumaan. Itsellä musasoitin vie liki gigan muistia. Gnome on vielä kokeilematta. Eroja tulee lähinnä silloin miten hyvin näytönohjain ja ajuri tukee työpöydän piirtoa. Nykyaikaisessa koneessa nopeuserot mitättömiä. Itse en aina tykkää tuosta yhden painalluksen systeemistä. Jos muuttaa vaikka tiedostojen oikeuksia niin ne muuttuu heti. Ennen piti painaa OK tai jotain varmistukseksi. Tylsää on myös jos on valinnut satoja kuvia ja vahingossa avaa ne kun piti siirtää ne. Siinä on sitten näytön täydeltä kuvia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe