Mikä ero Unityllä ja Genomella on?
Omassa Ubuntu 2016 latauksessa tuli varmaankin se uudempi. Ei ole mitään ongelmaa.
Unity vs. Gnome
12
390
Vastaukset
- tavpull
Ulkonäkö ja osin käytettävyys.
- linuxuser
gnome kevyempi käyttää...
- gegaqergegrqerg
No ei varmasti ole kevyempi, koska nytkin vain Firefox auki niin Gnome käyttää muistia 1,6GiB. Unity huitelee samalla koneella 1,2GiB tietämillä.
- taasjokinhöpöttäjä
gegaqergegrqerg kirjoitti:
No ei varmasti ole kevyempi, koska nytkin vain Firefox auki niin Gnome käyttää muistia 1,6GiB. Unity huitelee samalla koneella 1,2GiB tietämillä.
Höpö höpö!
- ramramramramram
taasjokinhöpöttäjä kirjoitti:
Höpö höpö!
Unity 1,1GiB ja Gnome 1.5GiB. Samalla kiintolevyllä, molemmissa samat ohjelmat auki. Ei tuo nopeuteen vaikuta. Unity on kyllä nopeampi käyttää, koska Gnomessa joutuu kaiken klikkaamaan vähintään kahdesti, kun Unityssä riittää yksi. Ja on muutakin hidastavaa, esim. Kuvat kansioon pitää klikata ensin Nautilus auki ja sitten kansioon, Unityssä pääsee kuvakkeesta yhdellä klikillä suoraan kansioihin.
http://aijaa.com/YcUndI - Korjaa_asetuksesi
ramramramramram kirjoitti:
Unity 1,1GiB ja Gnome 1.5GiB. Samalla kiintolevyllä, molemmissa samat ohjelmat auki. Ei tuo nopeuteen vaikuta. Unity on kyllä nopeampi käyttää, koska Gnomessa joutuu kaiken klikkaamaan vähintään kahdesti, kun Unityssä riittää yksi. Ja on muutakin hidastavaa, esim. Kuvat kansioon pitää klikata ensin Nautilus auki ja sitten kansioon, Unityssä pääsee kuvakkeesta yhdellä klikillä suoraan kansioihin.
http://aijaa.com/YcUndI"Gnomessa joutuu kaiken klikkaamaan vähintään kahdesti, kun Unityssä riittää yksi."
Laita Gnomen asetukset niin että yksi klikaus riittää.
"Ja on muutakin hidastavaa, esim. Kuvat kansioon pitää klikata ensin Nautilus auki ja sitten kansioon, Unityssä pääsee kuvakkeesta yhdellä klikillä suoraan kansioihin."
Laita se kuvake avaamaan suoraan se oikea hakemisto eikä Nautilusta. - NotSoUrban
Korjaa_asetuksesi kirjoitti:
"Gnomessa joutuu kaiken klikkaamaan vähintään kahdesti, kun Unityssä riittää yksi."
Laita Gnomen asetukset niin että yksi klikaus riittää.
"Ja on muutakin hidastavaa, esim. Kuvat kansioon pitää klikata ensin Nautilus auki ja sitten kansioon, Unityssä pääsee kuvakkeesta yhdellä klikillä suoraan kansioihin."
Laita se kuvake avaamaan suoraan se oikea hakemisto eikä Nautilusta.Miksi kaikesta pitää tehdä niin hankalaa? Miksei nuo asetukset voi olla oletuksena?
- Unity_vielä
Ubuntu 16.04 ja Ubuntu 16.10 käyttävät Unityä (mitään "Ubuntu 2016" ei olekaan, 2016 julkaistut ovat 16.04 LTS ja 16.10).
Unity vaihtuu Gnomeen vasta myöhemmin, en muista tuleeko 17.10 versioon vai vasta 18.04. Tosin on siellä nytkin riisuttu Gnome mukana, kirjautumisen yhteydessä pääsee valitsemaan sen.- eipä.hurmannut
Latasin eilen Ubuntu 17.04 Gnomen. Ja asensin tänään pöytäkoneelle.
Usb-wifi-pulikat eivät toimineet vaikka edellisissä molemmat toimivat. USB-johdolla siitä 4G-pulikasta sentään pääsi nettiin. eipä.hurmannut kirjoitti:
Latasin eilen Ubuntu 17.04 Gnomen. Ja asensin tänään pöytäkoneelle.
Usb-wifi-pulikat eivät toimineet vaikka edellisissä molemmat toimivat. USB-johdolla siitä 4G-pulikasta sentään pääsi nettiin.Oma vika kun laitat keskeneräisiä.
- Eläköönsepieniero
Ero on se että Unity on paskaa ja Gnome on sontaa,
Harmi kun Unity lopetetaan kun siihen on alkanut tottumaan. Itsellä musasoitin vie liki gigan muistia. Gnome on vielä kokeilematta. Eroja tulee lähinnä silloin miten hyvin näytönohjain ja ajuri tukee työpöydän piirtoa. Nykyaikaisessa koneessa nopeuserot mitättömiä. Itse en aina tykkää tuosta yhden painalluksen systeemistä. Jos muuttaa vaikka tiedostojen oikeuksia niin ne muuttuu heti. Ennen piti painaa OK tai jotain varmistukseksi. Tylsää on myös jos on valinnut satoja kuvia ja vahingossa avaa ne kun piti siirtää ne. Siinä on sitten näytön täydeltä kuvia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä772261Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351455- 1331452
- 1501156
- 108993
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten371919Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683