Miksi Jeesus valitsi miehen kumppanikseen?

Ihmettelen sitä, miksi Jeesus valitsi kumppanikseen miehen ristinpuulta iäiseen elämään eikä Mariaa, joka oli pessyt hänen jalkansa.

Oisko kärsimys jalostanut heidän kummankin rakkautta toisiaan kohtaan? Traagista, että heidän rakkausliittonsa maan päällä oli niin lyhytaikainen. Raamattu kuitenkin kuvaa hyvin heidän keskinäistä voimakasta rakkauttaan. Se on myös usein ikonisena aiheena upea.

6

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PakanoilleEiArmoa

Markus, joka on vanhin evankeliumi, eikä Paavali, joka on vanhin lähde, eivät mainitse kumpikaan mitään tälläistä tapahtumista. Jeesus ei ole luvannut kenellekkään rosvolle/ryövärille/lainrikkojille/syntiselle/pakanalle/tai näiden jälkeläisille että he millään ilmeellä pääsisivät taivaaseen. Jeesus tuli vain israelin kadonneita lampaita varten, kun taas rosvojen, ryövrien, lainrikkojien, syntisten, pakanoiden ja heidän jälkeläisten armoton kohtalo on joutua Gehennan tuleen.

• No sulla ja mulla ei sitten oo mitään toivoa välttää sitä Gehennaa.

• aurinkoistakevättä

Aloittaja kuvittelee että se on suurinta rakkautta kun kaksi miestä paneskelee kyrvällä toisiansa perseeseen mutta ei asia näin ole.Jeesus olisi valinnut Marian tai vaikka Punapääpapin siitä viereiseltä ristiltä mutta ainoastaan lähimmäisen rakkaudesta ja Isän tahdosta,tätä aloittaja ei vaan halua ymmärtää.

• Ierika

Jeesus oli mitä ilmeisimmin homppeli. Kuljeskeli aikuisikänsä poikaporukoissa ja antoi pakit häntä vonganneelle Maria Magdaleenalle.
      Aviottoman lapsen osa tiukkapipoisessa yhteisössä on voinut traumatisoida hänet tällaiseen, toki sinänsä luonnolliseen toimintaan

• bertilperversson

Kumppanikseen? Ei varmaankaan kukaan näistä riippujista valinnut itselleen kumppania. Varmasti miettivät, jos jaksoivat, että piru vieköön,että tuli kiinnijäänneeksi rötöstelyistä.

• Jeesus valitsi ryövärin loppuelämäkseen, vaikka sitä ei kirkoissa siihen aikaan kuulutettukaan. Toisin on nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3093
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      57
      2788
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2375
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2023
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe