Mistä vapaa, seurakunta?

tiedustelen

Onko muustakin, kuin Raamatun UT mukaisesta, Kristuksen Jeesukksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, käskyt kaikilta osin pitävästä ja täyttävästä, sitä Raamatun UT mukaisen Kristillisyyden tunnusmerkit ilmentävästä ja täyttävästä, Kristillisyydestä?

9

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaillen

      Valtion keräämästä kirkollisverosta vapaus = vapaakirkko joka toimii jäseniensä lahjoitusten pohjalta(kolehti,kymmenykset) jokainen maksaa VAPAAehtoisesti.
      Vapaakirkko ei saa valtion keräämää kirkollisveroa käyttöönsä.

    • Herätyys

      HERÄTYYS!! Kristuksen jeesuksen seuraajiksi, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi APOSTOILISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyyöhön kutsutut.

      Jeesuksen nimessä.... teitä muita tähän, em. vasta Oikeasti Raamatun UT mukaiseen, kaikille hyväksi, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla elävästi ja toimivasti / vaikuttavasti, Krist. yhteyteen ja yteistyhön kutsutut / armoitetut.

      vähäinen, Totuuudessa pysyvä ja siihen Raamatun UT mukaiseen pitäytyvästi elävä, puhuva ja toimiva, tähän em. Krist. yhteyteen ja yhteitstyhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

      "Löytäneekö uskoa"?

      • uskoa.löytyy

        Kyllä sieltä Vapaakirkosta löytyy, aivan Jeesuksen nimessä. Uskovat oikeasti raamattuun kokonaisvaltaiseen, siis jo ennen luomista alkaneeseen kaikille hyväksi LuojaJumalan pelastustyön kunniaksi, jota Jeesus kirkasti täällä ajassa. Eli Hän tuli suolaksi, että pääset sinäkin uskomaan Sapatin Herraan, tekee eläväksi, koska Häntä seurataan, ja siten toimivaksi, vaikuttaa sydämestä.
        Kristuksen yhteys tulee sijaisen täytetystä työstä, ja siihen kutsuttu ja vanhurskautettu.
        Toisaalta, ei mitenkään vähäinen, koska Elämänkirjan kautta nimi on ainutkertainen Ylimmäisen Papin lähettiläs. Kannattaa tähän tulla, ettei koe vähäisyyttä. Siksi Hän antaa valkean kiven, johon on kirjoitettu, jonka tietää vain sen saaja sisällön. Todellinen näky on Jumalan valtakunta sisäisesti meissä, eli Hän on laittanut tahtonsa, ts. lakinsa sydämeen. Ja Pyhän Hengen siihen voimaksi. Eli koetko sitä samaa? Jos koet, ja Jumalan valtakunnan laki sydämessä, vähentämättä sitä sapattia, olet hänen seuraajansa ja näin iankaikkisen elämän armolahja on tosi.
        Jumala tuntee sinut. Siinä on ihminen kutsuttu. Uuden Adamin siemenen kautta.

        Eli uskoa löytyy, löytyykö sieltä herätyksen puolelta, ettei vain ole perinnäisoppikaavan esittelyä? Mites on?


      • 1234567---
        uskoa.löytyy kirjoitti:

        Kyllä sieltä Vapaakirkosta löytyy, aivan Jeesuksen nimessä. Uskovat oikeasti raamattuun kokonaisvaltaiseen, siis jo ennen luomista alkaneeseen kaikille hyväksi LuojaJumalan pelastustyön kunniaksi, jota Jeesus kirkasti täällä ajassa. Eli Hän tuli suolaksi, että pääset sinäkin uskomaan Sapatin Herraan, tekee eläväksi, koska Häntä seurataan, ja siten toimivaksi, vaikuttaa sydämestä.
        Kristuksen yhteys tulee sijaisen täytetystä työstä, ja siihen kutsuttu ja vanhurskautettu.
        Toisaalta, ei mitenkään vähäinen, koska Elämänkirjan kautta nimi on ainutkertainen Ylimmäisen Papin lähettiläs. Kannattaa tähän tulla, ettei koe vähäisyyttä. Siksi Hän antaa valkean kiven, johon on kirjoitettu, jonka tietää vain sen saaja sisällön. Todellinen näky on Jumalan valtakunta sisäisesti meissä, eli Hän on laittanut tahtonsa, ts. lakinsa sydämeen. Ja Pyhän Hengen siihen voimaksi. Eli koetko sitä samaa? Jos koet, ja Jumalan valtakunnan laki sydämessä, vähentämättä sitä sapattia, olet hänen seuraajansa ja näin iankaikkisen elämän armolahja on tosi.
        Jumala tuntee sinut. Siinä on ihminen kutsuttu. Uuden Adamin siemenen kautta.

        Eli uskoa löytyy, löytyykö sieltä herätyksen puolelta, ettei vain ole perinnäisoppikaavan esittelyä? Mites on?

        Vapaakirkkosilla samoin kuin helluntailaisilla, on rukoushuoneidensa ovet suljettuina sapattisin, paitsi silloin kun heillä on rukoushuoneidensa siivoustalkoot on sapattisin ovet auki.

        Jeesuksen esimerkki oli toisenlainen. Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita, näin Jeesus teki sapatista ihmisläheisen.

        Tässä odotellaan sitä herätysta, koska nämä suuntaukset aukaisevat kirkkojensa ovet sapattisin Jumalanpalveluksille, ja pitävät sapatin pyhänäpäivänä.


    • rahrah

      eikö löydy?

    • Vapaakirkolla voidaan tarkoittaa

      1. Kristillistä tunnustuskuntaa, joka ei ole valtionkirkko tai kansan suuren enemmistön perinteinen kirkkokunta. Tässä merkityksessä vapaakirkollisia suuntauksia ovat esimerkiksi ns. vapaat suunnat sekä erilaiset luterilaiset ja katoliset vapaakirkot.

      2. Kapeammassa merkityksessä vapaakirkolla voidaan tarkoittaa tiettyä teologista perinnettä, jota kuvaa evankelikaalinen ja matalakirkollinen toiminta sekä henkilökohtaisen uskonratkaisun painotus. Tällaista vapaakirkollisuutta edustaa Suomessa mm. Suomen Vapaakirkko.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Vapaakirkko

    • Herätyys

      Herra, Kristus Jeesus sanoi / opetti, että hedelmistään puun tunnistaa. Että missä on ne Kristillisyyden tunnusmerkit ilmetävät ja täyttävät hedelmät?!

      Ei NÄY, ekä kuulu. Vakka Raamatun UT mukaan kuuluisi NÄKYÄ, ja siitä hyvän sanoman kantauytua ihan kaikkeen maailmaan asti, kaikille luoduille.

      Niin kuin NÄKYI siitä Nooan perhekunnan, sitä pelasukseksi vaihtoehtoa, Nooan arkin Rakentamisesta. Niin että eläimetkin osasi maan ääristä asti, sinne arkkiin tulla, Siltä silloiselle pahan vallssa olevalle, saatanaa tuomiokseen palveleviksi atatuneille / taipuneille maailmansa LOPUKSI, lopulliselta, vedenpaisumus tuomiolta pelastuakseen.

      Missä on muut tämän ajan vanhurskaat, sitä Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla eläviä ja toimivia / vaikuttavia Hänen APOSOLISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsutut?!!

      Jeesuksen nimessä... uskovilleen / muillekin tähän em. Raamatun UT mukaiseen ja perustuvaan Kristillisyyteen herätykseksi.

      vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen kaikille hyväksi Jumalan Sanan (Raamatun UT) mukaiseen pitäytyvästi elävä, puhuva ja toimiva, tähän em. mukaiseen krist. yhteyteen ja yhteistyöhgön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, armahdettu syntinen, palvelijansa ja seuraajansa.

      Missä muut??!

      "Löytäneekö"Hän... uskoa, Raamatun UT mukaista ja mukaiseen, Etsivä...?

      • 1234567---

        Ei ole vielä näyttöä suuresta herätystä, sitä tässä odotellaan.


      • Herätyys
        1234567--- kirjoitti:

        Ei ole vielä näyttöä suuresta herätystä, sitä tässä odotellaan.

        Miksi vain odotellaan, sehän on Krist. uskovissta kiinni. Sehän edellyttää vain kaikille hyväksi Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta, Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla eläviä ja toimivia, niitä Hänen APOSOLISIA seurakintiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavasti elämään ja toimimaan / vaikuttamaa alkamista ja yhtymistä.

        Jeesuksen nimessä... niitä muita tähän em. Raamatun UT mukaiseen Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kututtuja etsivä / preäänkuulutteleva.

        Tähän em. Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, vähäinen, Totuudessa pysyvä, ja siihen pitäytyvästi elävä, puhuva ja toimiva palvelijansa ja seuraajansa.

        "Löytäneekö"?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe