Mustasukkainen tyttöystävä

Avuton_poikaystävä

Oon tässä kohta vuoden ollut tyttöystäväni kanssa ja hän on alusta asti ollut mustasukkainen. Yhdessävaiheessa näytti siltä että olisit loppunut mutta tuli pahempana takaisin. Valittaa kokoajan, että koulussa katson muita tyttöjä ja että ne olisivat kauniimpia kun hän vaikka näin ei todellakaan ole! Hän tietää että rakastan häntä ja itsekkin tiedän että tyttöystäväni rakastaa minua. Olemme kaukosuhteessa joten tavallaan ymmärrän, koska olen itsekkin ehkä vähän mustasukkainen siitä kun hän pystyy viettämään enemmän aikaa muiden poikapuolisten kavereidensa kanssa kuin minun. Eikä tyttöystäväni usko vaikka sanon että hän on minulle kaikki! Minun pitäisi kuulema näyttää se jotenkin, mutta ei tässä ole enää ideoita. Lojaalisuus pitäisi myös näyttää. Mitä pitäisi tehdä?? Apuaa!?

14

2106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaukosuhteet

      Ei toimi.

    • nainen21japuol

      Tiedän sen kalvavan tunteen. Sellaista ei soisi ihmiselle jota rakastan. Pahinta on jos varattuna ihastuu. Siinä voi kärsiä perhe-elämä, työelämä ja mielenterveys. Voi olla kiukkuinen, eikä kestä puhua asiasta. Masennuksen oireita. Häpeää ja silti on pakonomainen tarve tietää missä toinen on ja kenen kanssa. Itsetunto kärsii. Miettii voiko toiseen luottaa ja miten kun ei luota itseensä, eikä pidä itseään arvossa. Olen käynyt tämän läpi ja haluan käsitellä ja kohdata omat pelkoni. Mikä voi olla tärkeämpää kuin se rakas ihminen. Jos hän lähtee, niin mitä minulle jää?

      • Avuton_poikaystävä

        Haluaisin näyttää tyttöystävälleni että hän oikeasti on minulle se ainoa. Miten tämä onnistuisi?


      • mukavasti_yhdessä

        jos hänestä aidosti tykkäät,vain häntä huomioit.Kyllä hän sen huomaa.ettet näe etkä kuule muita.luonnollisesti,hän tuntee kyllä sen.


    • Kantapäänkauttakerron

      Luulen että tyttöystävälläsi on huono itsetunto (oma kokemus). Muista pitää häntä hyvänä ja kehua oikeissa tilanteissa. Älä koskaan petä hänen luottamustaan. Tärkeintä on kuitenkin se, että tyttöystävän täytyy itse työstää omaa itsetuntoaan paremmaksi, vaikka sitten ammattiavun keinoin. Avoin puhuminen peloista ja asiasta auttaa.

      • Avuton_poikaystävä

        Olen yrittänyt pitää häntä hyvänä (ostanut erilaisia lahjoja yms.), tehnyt mitä hän pyytää esim. lopettanut muille tytöille juttelemisen mutta mikään ei näytä auttavan.... Olen yrittänyt myös puhua hänelle ettei tarvitsisi olla mustasukkainen, mutta hän aina suuttuu kun mainitsen asian.. Tiedän, että kun hän on tällainen niin hän rakastaa minua todella kun ei halua muita naispuolisia henkilöjä lähelleni. Rakastan häntä todella. Miten saisin hänen itsetuntoaan kohennettua.!??


      • Anneli1989
        Avuton_poikaystävä kirjoitti:

        Olen yrittänyt pitää häntä hyvänä (ostanut erilaisia lahjoja yms.), tehnyt mitä hän pyytää esim. lopettanut muille tytöille juttelemisen mutta mikään ei näytä auttavan.... Olen yrittänyt myös puhua hänelle ettei tarvitsisi olla mustasukkainen, mutta hän aina suuttuu kun mainitsen asian.. Tiedän, että kun hän on tällainen niin hän rakastaa minua todella kun ei halua muita naispuolisia henkilöjä lähelleni. Rakastan häntä todella. Miten saisin hänen itsetuntoaan kohennettua.!??

        Muista että tärkeämpää on miten osoitat tunteita, muuten kuin lahjoilla. Kerro tunteistasi, ole romanttinen ja viestittele päivällä hänelle vaikka muutenvain se osoittaa että mietit häntä päivisin.
        Usein mustasukkaisilla on tapana kyllä se ettei teot meinaa riittää, tuollaiset kivat teot saavat häntä varmasti ilahtumaan mutta syviä haavoja ei paikkaa. Toisaalta ainakin jos et tee noin, hän ottaa sen raskaasti ja mustasukkaisuus saattaa pahentua.

        Älä uuvuta itseäsi kumminkaan


    • 26nainen

      Kerro hänelle että rakastat häntä ja kerro myös mitä eri asioita rakastat hänessä. Pienillä eleillä on suuri merkitys myös kuten halailu, pussailu, kädestä kiinni pitäminen jne. Kehu eri tilanteissa ja kannusta häntä. Älä valehtele tai ole mitenkään epärehellinen. Vaikuttaa että olet tuolla hyvällä tavalla toiminut, mutta pidä se yllä.

      Vaikuttaa että hänellä on huono itsetunto, kenties huonoja kokemuksia elämässä? Silloin hän tarvitsee ymmärrystä ja tukea, jos haluat auttaa häntä. Poikaystävän tuella on suuri merkitys, mutta et voi olla mikään parantajakaan. Hänelle kannattaisi hankkia myös ammattilaisen apua, jossa hän pääsisi puhumaan ja avautumaan asiasta.
      Tiedostaako sun tyttöystävä, että hänellä on itsetunto ongelmia tai että hän on turhan mustasukkainen? Oletteko puhuneet asiasta avoimesti yhdessä? Tämän kaltaisissa tilanteissa avoin keskustelu on tärkeää ja voi auttaa paljon.
      Sinun ei tarvitse lopettaa puhumasta muiden naishenkilöiden kanssa, kunhan se on vain kaverimielessä. Se ei rakenna tervettä suhdetta, että vastakkaisten sukupuolten edustajien kanssa ei voisi jutella.

      Älä muuta toimintaasi, mutta hankkikaa tyttöystäväsi kanssa muuta tukea myös. Kerro että rakastat häntä ja haluisit siksi, että hänelle tulee myös parempi olo itsestään, sillä hän on kaunis ja upea sekä hänen tulisi itsekkin nähdä se. Kuulostaa että olet upea poikaystävä.

      • Avuton_poikaystävä

        Olen yrittänyt rehellisesti kaikkea ja hetken aikaa tuntui siltä kuin hän olisi ymmärtänyt ettei tarvitsisi olla mustasukkainen. Nyt kuitenkin hokee taas, että koulussa katselisin luokkalaisiani vaikka en todellakaan katso! Olen myös tämän viikon kokonaan ollut koulusta poissa, jotta hänellä olisi parempi olla. En enää tiedä mitä tehdä ja nyt hän haluaa erota. Mitä voin tehdä etten menetä häntä!?


    • Timo34

      Huonolta itsetunnolta vaikuttaa, ainut mitä itse voit tehdä on kehua häntä ja osoittaa sun syvällisiä tunteita tätä kohtaan. Tuollaisia vaiheita on pitkässä parisuhteessa ja menevät monesti ohi itsestäänkin. Oman kantapään kautta tiedän. Nykyisen vaimoni kanssa ollaan oltu 5 vuotta ja vaimoni oli mustasukkainen myös.

      Myöntääkö tyttöystäsi ikinä aidosti tekevänsä väärin, kun on liian mustasukkainen? Osoittaako hän sympatiaa sinua tai muita kohtaan? Eikai hän ole narsisti? Ei noiden piirteiden perusteella mitä sanoit, voi narsistin diagnoosia tehdä, mutta narsisteilla on tuollaisia piirteitä. Hyvä miettiä tuotakin, itse en narsistin kanssa haluaisi olla.

    • Brööbröhh

      Tuon enempää et kyl voi tehäkkään, kuin että osoitat rakkautta yms. Onko häntä esim aikasemmin petetty aikasemmassa suhteessa tai jotain muuta?

      • Avuton_poikaystava

        Tyttöystävääni ei ole petetty, mutta itseäni kyllä ja hän sitä kautta saattaa ajatella, että haluaisin jotenkin kostaa asian hänen kauttaan.


    • Kölgdkll

      Parisuhteessa on normaalia olla mustasukkaisuutta jonkin verran mutta tuo kuulostaa menneen vähän yli. Ulkopuolinen apu vois auttaa.. Itsetunto ongelma on selvästi mutta kaikilla on elämän aikana jossain vaiheessa huonompi itsetunto ja sitten se paranee taas. Kuulostaa että olette on nuoria, koska puhut tyttöystävästä etkä naisystävästä. Nuorena on usein huono itsetunto joka paranee kasvaessa. Voi vanhemmillakin ihmisillä toki olla huono itsetunto mutta useammin kuulee että nuoremmilla ihmisillä tuontapaista tahtoo olla.

    • Mustasuggainen

      Ei kuulosta lupaavalta. Kokeilkaa parisude terapiaa? se voisi ehkä saada naises tajuamaan että hänen pitää itse tulla vastaan. Luottamus kun on asia jota ei voi saada sormia napauttamalla, se pitää ansaita. Mutta on mahdotonta saavuttaa toisen luottamusta jollei tähän anneta edes tilaisuutta. Olen itsekin melkoisen mustasukkaista sorttia. Ensin en luottanut alkuun mieheenikään..mutta se luottamus asia saatiin reilu vuodessa kuntoon sillä että en rajoittanut mieheni menoja, antaa ajan kulua luottamus kasvaa/tulee ajan kanssa jos on tullakseen. sen reilu vuoden jälkeen kun opin luottamaan.. on vapauttavaa itsellekin kun ei tarvitse olla mustasukkainen enää. Sinun tapauksessasi veikkaisin että suhteenne on pian tuhoon tuomittua ellei naisesi uskalla tulla vastaan.. jos nainen pelkää kokoajan että teet jotain mitä hän ei tekisi ja sitoo sinut paikalleen et ikinä voi osoittaa toisin lopulta voimasi loppuvat ja suhde kuolee. Vinkki naisellesi olisi että antaa sinun elää katsoo mitä tapahtuu, tapahtuuko se mitä hän on pelännyt valtavasti vai onko tulos eri.. vain sillä tavoin voi vahvistaa naisellesi tunnetta että pahin ei ole tapahtumassa koska rakastat häntä.. ja että ne pelot ovat vain naisesi korvien välissä.. tätä voi olla tietysti vaikea yrittää sepostaa toiselle ilman että syntyy tyhjästä riitaa ja paha mieli siksi voisikin olla hyvä jos menette pariterapiaan jossa terapeutti voi sanoa asiasta naisellesi ja olla se ilkeä totuuden ääni jota ei muuten välttämättä kuunnella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe