kertoisi alla olevasta raudastaa ja ehkä benchmarkkia jolla voisi testata konetta?
Onkos Mint 18.0 tai 18.1 hyvää softaa joka
13
265
Vastaukset
- lshw
sudo lshw
- Näin-se-mintissä
Siisti yhteenveto kokoonpanosta vaikka myynti mielessä irtoaa näin:
inxi -Fxz
Benchmarkit linux ympäristössä ei kylläkään yllä vastaaviin windows ympäristön tukemiin:
http://fi.lmgtfy.com/?q=benchmark linux
Linux Mint 18 Sarah
Xfce 64-bit - ggttrr
Sovellukset "sysinfo" ja "hardinfo" löytyvät valikoimasta.
- 7689
Hienoa, kiitos näistä tiedoista.
- pcmuseo
Cpu-g jos haluaa saman moista näkymää kuin cpu-z:lla.
https://sourceforge.net/projects/cpug/
Ja sitten tietysti cpu:sta "cat /proc/cpuinfo"
https://wiki.debian.org/HowToIdentifyADevice/CPU
Ainakin debianissa.
http://aijaa.com/9FYS6X
t:p dmesg kertoo paljon......
lspci
lsusb
hdparm -t -T /dev/sdaX
X on esim levy jolla systeemi. Saa infoa levyn nopeudesta.
Itsellä
Timing cached reads: 8902 MB in 2.00 seconds = 4453.67 MB/sec :)- hjgjghjg
Timing cached reads: 34742 MB in 2.00 seconds = 17393.33 MB/sec
Onko hyvä vai paha? - arska1234
Millasia levyjä teillä on??
Mun Samsung 250Gb ssd antaa tollasia lukuja:
Timing cached reads: 3464 MB in 2.00 seconds = 1734.79 MB/sec
Timing buffered disk reads: 286 MB in 3.02 seconds = 94.79 MB/sec arska1234 kirjoitti:
Millasia levyjä teillä on??
Mun Samsung 250Gb ssd antaa tollasia lukuja:
Timing cached reads: 3464 MB in 2.00 seconds = 1734.79 MB/sec
Timing buffered disk reads: 286 MB in 3.02 seconds = 94.79 MB/secPistetään vielä sudo hdparm -t /dev/sda5 näkyviin
/dev/sda5:
Timing buffered disk reads: 1562 MB in 3.00 seconds = 520.26 MB/sec
"disk alignment" pitää olla oikein. Yleensä osiointiohjelmat osaavat sen.- prutku-voittaa
arska1234 kirjoitti:
Millasia levyjä teillä on??
Mun Samsung 250Gb ssd antaa tollasia lukuja:
Timing cached reads: 3464 MB in 2.00 seconds = 1734.79 MB/sec
Timing buffered disk reads: 286 MB in 3.02 seconds = 94.79 MB/secMinun vanha prutku SATA-levy voittaa kirkkaasti SSD:si.
Timing cached reads: 14450 MB in 1.99 seconds = 7243.14 MB/sec
Timing buffered disk reads: 100 MB in 0.90 seconds = 111.04 MB/sec
Sitten vielä kehutaan SSD-levyjä nopeiksi :-D prutku-voittaa kirjoitti:
Minun vanha prutku SATA-levy voittaa kirkkaasti SSD:si.
Timing cached reads: 14450 MB in 1.99 seconds = 7243.14 MB/sec
Timing buffered disk reads: 100 MB in 0.90 seconds = 111.04 MB/sec
Sitten vielä kehutaan SSD-levyjä nopeiksi :-DHidas 3T varastolevy antaa
/dev/sdb7:
Timing buffered disk reads: 584 MB in 3.00 seconds = 194.62 MB/sec
Timing cached reads nopeus johtuu välimuistista. Jos paljon muistia ei levyn nopeudella paljonkaan merkitystä kun suurin osa luetaan muistista.
Oma SSD on ihan sata-liitännällä. Uudemmissa koneissa päästään parempiin tuloksiin.
111.04 MB/sec kuitenkin nopeampi kuin ulkoinen levy USB 2 paikassa. Kameroiden
muistikortitkin nopeampia. Parhaat jopa kirjoittavat nopeammin.
- hjgjghjg
/dev/sda1:
Timing buffered disk reads: 536 MB in 3.00 seconds = 178.66 MB/sec
Tää on teranen musta WD.
Niin onko siis hyvä jos luku on pieni vai iso?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664