Nordean tunnuslukulaitteen tunnuksien käytöstä

nordicbankman

Minulle ei ole tuota Nordean tunnuslukulaitetta vielä käytössäni mutta kysyisin, että onko tunnuslukulaitteesta otettuja numeroita mahdollista käyttää jälkikäteen. Eli esimerkinomaisesti :

1)otan laitteesta vaikkapa 5 perättäistä tunnuslukua ja kirjaan ne perille ylös
2)käytän laitetta normaalisti ottamalla lukuja järjestyksessä laitteesta kirjautumisiin
3)lähden matkalle ja otan nuo aikoinani paperille ylöskirjaamani tunnusluvut mukaani käyttöä varten

Eli toimivatko nuo paperille ylöslaitetut tunnusluvut moitteettomasti kun matkalla esim. kirjaudun johonkin tunnuslukuja vaativaan sovellukseen.

28

4070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekalukuisa

      Parasta kysyä Nordealta itseltään. Kukapa niistä täällä osaa sanoa yhtikäs mittään. Kun saat vastauksen lähetä tännekin tietoa.

    • norobot

      Otin Nordea tunnuslukulaitteen käyttööni eilen. Laitteen mukana tuli pikaohjeet sen käytöstä. Laitteen käyttöönotto sujui näppärästi. Laite antaa kerralaan vain yhden tunnusluvun, kun kirjaudut pankkipalveluihin tms . Siis mitään listaa tunnusluvuista ei voi kirjoittaa ylös. Laite on kuljetettava mukana.

      • aikatäsmäytys

        Yes. Ja luku on jonkin laskukaavan mukaisesti täsmättävä käytthetken kellonaikaan.


      • viksuvekotin

        Mitähän kesä-ja talviaika vaikuttaa siihen?


      • Vainmatematiikkaa
        aikatäsmäytys kirjoitti:

        Yes. Ja luku on jonkin laskukaavan mukaisesti täsmättävä käytthetken kellonaikaan.

        Laite on pelkkä satunnaislukulaskin eikä tiedä itse kellonajoista mitään, eikä ole yhteydessä mihinkään nettiin saatikka muuallekaan. Se laskee vain tietyn kaavan mukaan tarvittavan numeron aikavyöhykkeestä riippumatta.


      • vanhempi-atk-mies-ei-IT
        Vainmatematiikkaa kirjoitti:

        Laite on pelkkä satunnaislukulaskin eikä tiedä itse kellonajoista mitään, eikä ole yhteydessä mihinkään nettiin saatikka muuallekaan. Se laskee vain tietyn kaavan mukaan tarvittavan numeron aikavyöhykkeestä riippumatta.

        Oletko käyttänyt SECURID laitetta? Onko tässä mitään yhteistä sen kanssa?
        Ollessani atk-suunnittelijana, otin yhteyttä työpaikkani koneeseen tällaisen laitteen avulla. Lisäksi tarvuittiin VPN-yhteys. Kone antoi jonkun satunnaisluvun, joka oli voimassa vain noin 10 sekuntia. Sinä aikana piti kirjautua. Osana kirjautumista annettiin myös henkilökohtainen lyhyempi numerosarja.


      • hapillon

        miksei mulle tullut,pitääkö tilata tms?kiitos.


    • nordicbankman

      Niin olen aloittaja mutta minä mitään listaa ottaisi laitteesta vaan yhden kerrallaan jonka laitan paperille ylös. Noita sitten käyttäisin myöhemmin vaikka vuoden päästä. Mutta laite olisi muutoin koka ajan käytössä. Ideana on se, että matkalle ei tarvitssisi ottaa laittetta mukaan vaan omalta paperilta katsoisin tunnukset.

    • nordicbankman

      AP tässä. Sain laitteen ja soitin Nordeaan saadakseni apua "varanumeroihin", niin he ehdottivat, että kannattaa hankkia varalle toinen tunnuslukulaite (maksaa 10€) ja aktivoida toinenkin laite 1. laitteen pankkitunnuksilla. Sitten jos jompikumpi laitteista rikkoutuu tai katoaa, on vielä toinen laite käytettävissä. Aika hyvä ratkaisu mutta itse olisin halunnut pitää muutaman varanumeron ihan kirjoittamalla lapulle ne ylös - esim pankista puhelimella soittamalla.

      Sanoivat että laitteen paristo kestää 7 vuotta, että ei kannata käyttää molempia laitteita yhtä aikaa vaan toista ainoastaan, että varalaitteesta ja päälaitteesta ei lopu paristo liki samaan aikaan 7 vuoden päästä.

    • nordicbankman

      AP tässä vielä. Nordean sivulle kirjautumistunnuslukua voi käyttää jälkeenkinpäin kun niitä on esim. paperille kirjannut ylös ja myöhemmin kun laite katoaa, niin voi kirjautua Nordean sivustolle vanhalla tunnuksella tekemään esim. laitteen katoamisilmoitusta. Mutta voi tuossa olla jokin aikaraja kuinka kauan kirjatutumistuunnis (LOGIN) on validi. Mutta rahan siirtoa varten omalta tililtä vaaditan SIGN-tunnusluku jota ei saa kuin syöttömällä Nordean sivulta tarjottu tunnusluku laitteeseen jonka perusteella sitten laite näyttää Nordean sivulle tietokoneella näppäiltävä tunnusluku.

      • SudBank

        "Mutta voi tuossa olla jokin aikaraja kuinka kauan kirjatutumistuunnis (LOGIN) on validi."

        En vielä ole laitetta tilanut, mutta jotakin sen käytöstä lukenut. Aktivointiinhan laite tarvinnee matkapuhelimen numeron ottaakseen vastaan laitteen aktivointikoodin.

        Kolme vaihetta?

        1) Mutta jos laite vastaa pahavitunnuksien käyttöä, niin silloinhan on yksi kiinteä vakiokoodi (itse valittavissa ja vaihdettavisa kun kyse tuosta laitteesta?)

        2) , sitten joka kerta vaihtuva salasana sisäänkirjautumiseen

        3) ja sitten vielä yksi alati vaihtuva koodi kun telkee maksuja ja tilisiirtoja.

        Ps. Pankin sivujen mukaan pahviluiskat poistuvat tämän vuoden aikana, ilman sen parempaa tarkennusta kuukaudesta.

        Mutta kannattanee hyvissä ajoin tuo laite tilata, ettei tule vastaan pattitilannetta. Taidampa tilata kaki kerralla varmuuden vuoksi.


      • Anonyymi

        Tilasin nordean minihärpäkkeen,aktivoin sen ,oli helppo juttu,nyt kirjasin laskun ja se oli työlästä verrattuna pahvitunnuslukutaulukkoon,härpäke piti aktivoida uudella koodilla ja pinkoodi,sitten tuli koodi jolla sain laskun hyväksyttyä,hitaampaa ja ihan älytön systeemi.


    • tympiijuu

      milloinhan tulee pakolliseksi tuo paperiversiosta luopuminen?

      • asdddddd

        Taisi olla vuoden -17 loppuun asti paperikortit käytössä.


    • Lippospaavo2017

      Paska kontrasti tuossa lukulaitteessa. Paperisesta kooditaulukosta näkee puolihämärässä (vaikka näytön valossa) numerot mutta tuon lukulaitteen kanssa pitää olla valo joka tulee about silmien suunnasta että tuon näytöstä mitään näkee.. Paska

    • Oravapankki

      Nordeallahan on aina olleet hölmöimmät tunnistautumistavat, ensin typerä lukujen yliviivaus ja nyt tämä laite. Ojasta allikkoon.

      Ja vielä mainostavat, että ei enää tunnuslukujen yliviivausta. Wau! Muila pankeilla homma on toiminut ilman yliviivausta 20 vuotta, ja jopa ilman elektronisia laitteita.

      • PeeJiiPee

        Miten se on tapahtunut? Paitsi että näyttäytyy konttorissa


      • Yliviivaus

        Niin mikä on tapahtunut? Jos puhut yliviivauksesta, niin en ole koskaan joutunut yhdelläkään pankilla yliviivaamaan tunnuslukuja, paitsi Nordean asiakkaana. Olen ollut mm. OP:n, Sampo/Danske Bankin, POP Pankin ja S-Pankin asiakas.


      • PeeJiiPee
        Yliviivaus kirjoitti:

        Niin mikä on tapahtunut? Jos puhut yliviivauksesta, niin en ole koskaan joutunut yhdelläkään pankilla yliviivaamaan tunnuslukuja, paitsi Nordean asiakkaana. Olen ollut mm. OP:n, Sampo/Danske Bankin, POP Pankin ja S-Pankin asiakas.

        No tunnistautuminen


    • Nordean_asiakas

      sain tänään tunnuslukulaita, koska täällä hetkellä kannykkä on rikki.
      Pääsin verkkopankille 1 kertaa, yritin maksaa lasku, kun kirjoitin tunnusluku, verkkopankki ei hyväksynyt sen. Yritin toinen kertaa, ei sekä meni läpi.
      Nyt en pääse edes verkkopankille, kokoajaa kirjoittaa että "Käyttäjätunnus ja tunnusluku eivät täsmää" . Hermon ei kestää enää. Jos en pääse huomenna mun verkkopankille, niin vaihdan pankki. En jaksaa taistella sen kanssa.

      • Huhhahheih

        Hyvin toimii kun opettelet ensin lukemaan ja noudatat ohjeita. Sitten opettele myös kirjoittamaan.


      • stw62y2wtstw

        Hienosti on oppinut suomen, vaikkei ole kauaa täällä asunut.


    • Espanjafani

      Minä pidän numerolappua tämän vuoden vaikka ois mikä,mä olin jättämässä yhtä tiedotepaperia Nordean Senaatintorilla,odotin melkein 3t,vastaanotto tiskillä ollut ei voinut kirjata sitä,hienoa palvelua.

      • Aisakasapuri

        Olisit mennyt tunnuslukulaitteella pankin sivuille, niin olisit selvinnyt 30 sekunnissa.
        Jos on tyhmä pää, niin kärsii koko ruumis!


    • Anonyymi

      Ei herranjumala vieläkö joku yliviivaa niitä numeroita. Itse latasin sovelluksen kännykkääni jo 2015 kesäkuussa eli heti kun se julkaistiin. Sovellus kannattaa ladata mahdollisim moneen laitteeseen mikäli niitä omistaa. Tunnuslukulaite kannattaa tietenkin myös tilata.

    • Anonyymi

      Mä olen kuullut samaa Nordean tunnuslukulaitteesta ,miten sillä esim kirjaat laskusi,nyt kun vielä pahvinen tunnuslukutaulukon olen kirjannut netissä vuoden maksut,olen lukenut vain häiriöistä tästä pikkulaitteesta,kuka tietää?!?

    • Anonyymi

      Surkeaksi menee Suomen pankkien touhu,Nordea lopettaa pahviset taulukot syyskuun loppuun,Suomen pankki on hiljaa,pankkivalvontakaan ei toimi,hölmöä,mobiilisovellusta en halua,se on huijareille.

    • Anonyymi

      Oliko valtion pankki todella pakko lopettaa, vai pistettiinkö sekin EUn laskuun, kuten moni muukin asia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe