Tietokoneen vakoilu?

säikky

Pelkään nyt hirmusesti, kun eksyin kansainväliselle keskustelupalstalle, ja he sieltä tiesivät että olen suomesta ja menin vielä uusiksi toisella laitteella ja eri nimimerkillä. Tiesivät silti?? mitä ihmettä miten ja voiko joku niistä saada enemmänkin tietoa vaikka lähdin chatzy palstalta...

9

1467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesusontietotuuselämä

      Heitä ihan suosiolla kaikki netin, tai bluetoothin sisältämät laitteet kierrätykseen. FBI:n hakkerointityökalut n vuotaneet nettiin wikileaksin kautta ja nyt kuka tahansa voi vakoilla toisten televisioita, puhelimia, tietokoneita jne...

      https://wikileaks.org/ciav7p1/

      Elämässä on muutakin kuin netti; muuta parempaa.

    • virheitä

      anteeks CIA:n, ei FBI:n

    • iSpyh

      https://ipleak.net/

      Googlen kääntämää:
      Tämä on sellainen tieto, että kaikki vierailevat sivustot sekä niiden mainostajat ja sulautetut widgetti voivat nähdä ja kerätä sinusta.

    • 3434343434

      Parasta on mennä sängyn alle piiloon!

    • 9HG6r

      "Tietokoneen vakoilu? "

      Miksi haluat vakoilla tietokonetta?

    • 102030405060

      Ei se mitään vakoilua ole, vaan ihan normaali internetin toimintaperiaate.

      Eli kun otat yhteyden sivun palvelimelle, palvelin saa tietysti tietä sinun IP osoitteen ja portin, mihin vastaus lähetetään. Ilman tätä tietoa, palvelin ei pystyisi vastaamaan sinulle, eikä sivu näkyisi.

      IP-osoitteen perusteella pystyy usein karkeasti määrittämään, missä suunnalla kyseinen kone sijaitsee. Eli tästä he saavat selville, että olet Suomesta.

      Siihen on sitten olemassa erilaisia tapoja kierrätää oma nettiliikenne jotakin muuta kautta, jolloin palvelimelle hämärtyy, missä todellisuudessa sijaitset. Mutta ne luonnollisesti hidastavat yhteyttä, kun se mutkittelee sieltä sun täältä.

      Eli kyse ei niinkään ole vakoilusta, vaan ihan perusasoista ja siitä miten internet toimii.

    • satunnaishommaa

      Kertaakaan ei ole erilaiset netin IP-paljastimet pystyneeet kertomaan olinpaikkaani maata tarkemmin. Kaikki muu menee aivan väärin, samallakin IP-osoitteella näyttävät saavan aivan satunnaisia paikkakuntia sijainniksi netin hienot vehkeet.

    • Bersel

      WebRTC:n takia näkevät koneesi IP-osoitteen, mutta jos asentaa Firefoxiin WebRTC-lisäosan, niin eivät näe kuin Telian, DNA:n tai Elisan IP:n, eivätkä enää sinun osoitettasi. Se on sitten eri asia, että onko tällä tiedolla mitään merkitystä. Jos hyökkäykset pelottaa, kannattaa ensimmäisenä ostaa kunnollinen reititin, jossa on kunnollinen palomuuri sisällä. Ei siis mitään peruspurkkia jonka saa ilmaiseksi nettiyhteyden mukana, eikä kannata pitää mitään palvelin prosesseja käynnissä.

    • Itsellä ei tarvetta väärentää IP:tä. VPN on yksi tekniikka jolla voi piilottaa oman ip:n ja pääsee vaikka katsomaan Areenaa ulkomailta. Kierrättää lähetyksen vaikka oman koneen kautta. Näkyyhän puhelinnumerokin kun soittaa ja monet tallentavat sen ja puhelun. Samoin menetellään netissä. Kannattaa miettiä mitä sanoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe