Hei!
Näitä kahta siis vertailen, kokemuksia molemmista ois kiva kuulla!
Muutama juttu mitkä mietityttää on rinkkojen pakattavuus, kestävyys ja kannettavuus. Olen ostamassa 70-75L mallia. Abiskossa vaikuttaisi olevan vähemmän remeleitä, jotka voisivat napsahtaa poikki... Osprey kantojärjestelmä vaikuttaa mielenkiintoiselta... Vaellan n. viikon reissuja, haluan kamat repun sisään enkä ulkopuolelle keikkumaan.
Fjällräven Abisko vai Osprey Aether AG
6
1114
Vastaukset
- VanhaJeti
Lataa kumpaankin 15 kg tavaraa ja osta se, joka tuntuu säädettynä mukavammalta. Jos tulee tasapeli, niin kevyempi.
Itse olen Osprey -fani, jossain määrin.- mehtäjorma
Molemmat on kyllä hyviä selässä. Olisiko sinulla kokemuksia jakaa Osprayn rinkoista? Millaisia ovat pidemmällä matkalla, miten materiaalit kestää?
- VanhaJeti
Minulla on vain pienemmän kokoluokan Osprey -reppuja 24-44 litran väliltä, sattuneesta syystä en ole kannellut raskaampia taakkoja noin 15 vuoteen, ja sen aikaiset reput ovat linjaa Arc'teryx, Gregory ja TNF. Nykyisellään Osprey vaikuttaa olevan agressiivisin ja progressiivisin reppujen kehittäjä mitä meillä saataviin merkkeihin tulee. Jenkeissä varteenotettavia kilpailijoita olisivat mainittu Gregory sekä Mystery Ranch (entinen Dana Design) ja Kelty. Hyvin ovat pienemmät reput ja olkalaukut kestäneet, varman kestäisivät isommatkin rinkat.
- mehtäjorma
Selvä. Kiitos kokemuksen jakamisesta!
- kevytmuttahyvä
Ospreyllä mennään jo useampi vuosi. Mitään huonoa ei ole sanottavana ja kuormaa ollut noin 20 kg reilun viikon reissuilla. Varapatja jos mukana niin se pitää laittaa ulkopuolelle, samoin kahluukengät. Teltta ja muut kamat mahtuu sisälle tai taskuihin.
- mehtäjorma
Hyvä kuulla positiivisia kokemuksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733971- 1013535
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362678- 1251653
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1191038