Eivätkö Aspergerit tiedä, mikä on laitonta?

jimppa_

Jos esim. Asperger varastaa kaupasta, eikö hän yleensä ymmärrä, että se on laitonta? Tai jos ymmärtää, johtuuko hänen tekonsa silloin siitä, että hänellä on Asperger? Jos näin on, niin mistä sitten muilla kuin Aspergereilla johtuu se, että tekevät rikoksen?

10

1562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahtahi

Kyllä Asperger-henkilöt tietävät, mikä on laitonta. Ovathan monet assit älykkäitä ihmisiä. Tutkimusten mukaan Asperger-henkilöt eivät syyllisty rikoksiin muuta väestöä useammin. Mistä syystä päätit tehdä näin kummallisen keskustelunavauksen?

• jimppa_

Minulle on väitetty, että noin olisi.

• Aspergerinfo_

Asperger-henkilöillä on tavallista parempi oikeudenmukaisuudentaju, kyky ymmärtää, mikä on laitonta ja mikä ei ole, siksi oikeindiagnosoidut As-henkilöt syyllistyvät valtaväestöä paljon harvemmin mihinkään rikolliseen toimintaan.

• Tuoonkin

Tuo vahva oikeudentaju onkin yksi Aspergerin harvoista positiivisista puolista. Muuten tuntuu, ettei siitä ole nyky-yhteiskunnassa muuta kuin haittaa. Moni kyllä sanoo, että esim. kyky keskittyä pitkäjänteisesti yhteen asiaan on vahvuus, mutta puheeksi se jää. Käytännössä joka puolella vaaditaan multitaskausta, ylisosiaalisuutta, nopeatempoisuutta ym. Edes IT-ala ei ole enää omaa rauhaa tarvitsevien "nörttien" unelma-ala.

• lksajd

Aspergereilla taitaa olla normaaliväestöä suurempi riski syyllistyä tietotekniikkarikoksiin, mutta alempi riski syyllistyä muihin rikoksiin.

• Anonyymi

Huh

• Anonyymi

Entäpä ihmissuhde sotkuja, joitten moraalit ovat ristiriitaisia?

• Anonyymi

Asperger-ihmiset syyllistyvät laittomuuksiin tutkitusti selvästi vähemmän kuin
      väestö keskimäärin.
      Mistä ihmeestä tällainen ketju oikein on tullut?
      Vastaus: syvästä tietämättömyydestä.

• Anonyymi

Niinkuin suurin osa suolen ketjuista ylipäätään.

• Anonyymi

Tai riehua hoivakodissa päivittäin, kun muut eivät saa koskaan rauhaa ollenkaan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6938
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2046
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1248
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1108
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1006
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      253
      961
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      939
    Aihe