Kesärenkaiden vaihtopäivä

Aatoilijja

Mistä helevetistä päiväksi on määrätty viikko jälkeen pääsiäisen. Paljon täsmällisempiäkin määritelmiä voisi olla. Varhaisperunan istutuspäivä tai sitten vaikka vappu. Neuvostoliitossa oli ohran kylvölle määrätty tiukka päivämäärä ja ohra myös kylvettiin sinä päivänä, huolimatta siitä oliko maassa lunta tai ei.

23

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasemmalta

      Joko alkaa selviämään kuinka pienellä järjellä meitä ohjaillaan?

      • No hyvin pienellä järellä. Eiköhän tuo vaihto voisi olla sidottu keliin eikä allakkaan ?
        Että silleen.


      • No liikenneministeriönkö aliapusihteeri siellä vahvisti pienijärkisyytensä. Että silleen.


    • saa_käyttää

      Ottakaahan asioista selvää. Saatte edelleen ajella nastarenkailla koska kelit on mitä on. nastarenkaita saa käyttää vaikka keskellä kesää jos keli sitä edellyttää.

      • No totta helvetissä niitä käytetään, jos keli sitä vaatii ja nyt taitaa vaatia kun lunta tulee täällä Savossa aamuun asti pitäisi sataa. Että silleen.


      • Aatoilijja

        Tiesin tuon. Siksi ihmettelenkin, että miksi on määrätty päivä, vaikka jokainen voi ja saa käyttää järkeään?


      • No pitäähän narsististen virkamiesten päästä määräilemään kansaa. Että silleen.


      • ewqrewtrrwe
        Aatoilijja kirjoitti:

        Tiesin tuon. Siksi ihmettelenkin, että miksi on määrätty päivä, vaikka jokainen voi ja saa käyttää järkeään?

        Se päivä on määrätty juuri siksi kun ihmiset ei osaa käyttää järkeään.


      • mabor
        ewqrewtrrwe kirjoitti:

        Se päivä on määrätty juuri siksi kun ihmiset ei osaa käyttää järkeään.

        Paremmat taakse nottei lähde vesiliirtoon!


    • uusi-laki

      No uusi laki selventää asiaa.Siellä sanotaan vain, että käytettävä keliin sopivia renkaita AINA. Tulee sakot heti jos on väärät kumit tai vakuutus ei korvaakkaan Kaskolla mitään tai alennettuna korvaus. Joudut siis olemaan ajamatta tai aamullla vaihdat sopivat renkaat alle.

    • porrvari

      Pääsiäisen ollessa juhla jota viettämään autoillaan pitkiäkin matkoja, lainsäätäjä on katsonut parhaaksi sallia nimenomaan aina pääsiäisen yli piikkipyörät.
      Ettei kukaan säntäisi pääsiäiseen useinkin sattuviin lumikeleihin kesäkumein.
      Jos joku ei sattuisi tietämään, niin pääsiäisen aika vaihtelee jonkin verran vuosittain.

      Selkeintä olisi kirjoittaa lakiin että piikkipyörillä saa ajaa kun keliolosuhteet niin voivat vaatia. Heinäkuussa olisi turha vikistä tulevista lapin-reissuista rengasratsiassa.
      Veikkaan että polliisi pystyisi kyllä muulloinkin auttavasti arvioimaan nastarengastarpeen.

      • VLJHLpoief

        Viikko pääsiäisen jälkeen sopii matkailun takia, mutta sää noudattaa enempi vuodenaikaa kuin pääsiäisen aikaa. Molemmat tosin heittelee aika paljon.


    • Nastatkesälläkin

      Parasta olisi kun nastoilla ja jopa lumiketjuilla saisi ajaa koko vuoden . Se jos mikä luo turvallisuutta kun tienpintaan rouhiutuisi 15cm syvät turvaurat joissa auto pysyy ihan itsestään.

    • haloo-herätys-oikeasti

      kuka toope ajaa talvirenkailla vielä?
      Eikä mitään vaihtopäivää ole määrätty tollo, kyllä ne saa vaihtaa kuinka huvittaa

      Itse ajantunut kesärenkailla yli 5 viikkoa maaliskuun alusta alkaen,
      Helsingissä mitään nastoja ole tarvinut moneen viikkoon

    • vanhajavarova

      Renkaiden kanssa pelaavat eivät ymmärrä jättää talviajelua viisaammilleen.

    • sääntösuomitaas

      Pääsiäisen jälkeinen maanantai on aivan typerä sääntö. Pääsiäinen on milloin sattuu, välillä maaliskuun puolessavälissä, välillä huhtikuun puolessavälissä.
      Se päivämäärä pitäisi olla 30.3 ja senkin jälkeen kelin mukaisesti.

    • Aivan kuten auraamisetkin, ne on kalenteriin etukäteen merkattu.

      • fy876iy7

        Nii onki....mulla on juhannusviikko ja auraan varmasti. Oli lunta taikka ei.


    • Kptkprst

      Aina olen vaihtanut kesärenkaat alle 1.3. ,hyvin on toiminut. Ja talvirenkaat 30.11.. hyvin sekin toiminut.

    • eitarkkaa_päivää

      Renkaiden vaihtopäivä pitäis määräytyä kelien mukaan. Sitten kun lumen tulo loppuu. tai 24h vuorokauden lämpötila ei ole enää pakkasella yöllä eikä päivällä.

    • TriplaX

      Aloittaja on ihan oikeassa, Pääsiäisen ajankohta vaihtelee ja siksi olisi paljon parempi olla joku täsmällisempi ajankohta, esimerkiksi huhtikuun loppu.

    • tooopeahommaa

      HUhtikuun 1 pv klo 12.30 on hyvä aika. Jos tulee lunta ja jäätä sen jälkeen on mentävä hommiin
      bussilla tai kävellen. Auto jätettävä kotiin. Näinkö?
      Helsinki ei ole koko suomi, äskenkin juuri säätiedot lupas huonoja ajokelejä.
      Nastojen rapinaa ei kannata säikähtää, ajellaanhan sitä keskitalvellakin silloin tällöin kuivilla asfalteilla. Turvallisuuus edellä on järkevää mennä, ompahan vähemmän hautajaisia.
      Syksyllä taas voi ottaa varaslähdön talvirenkaiden vaihdossa. Turvallisuus tässäkin tärkeää.

      • No 5 cm lunta on Savossa joten talvirengas keli on nyt alakasta riippumatta. Että silleen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      617
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      48
      526
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe