Ulosotto ja verotus

Kukkaron nyöri

Tietääkö kukaan sattumoisin seuraavaa.. Voiko ulosottovirastolle maksetusta summasta vähentää osan tai kokonaan verotuksessa? Itse en näistä asioista tiedä mitään, joten olisi ystävällistä, jos joku viitsisi informoida. No, voihan asiaa tiedustella puhelimitsekin tietysti...

10

3576

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepustelija

      En kyllä keksi logiikkaa, miten voisi olla verovähennyskelpoista, ellei laskun alkuperäinen syy ole verovähennyskelpoinen vaikka yrityksesi käyttämä kaivinkone tms. Veronmaksukyvyn vähenemisestä kannattaa kyllä tehdä asiasisällöltään tarkka ja riipaiseva sepustus.

    • jaguarin1

      se pitäisi voida ottaa pois verotuksessa, koska se raha on jo ennekin verotettu. Mielestäni suomen verosysteemi on aivan epäloogillinen, asun sveitsissä ja ihmettelen systeemiä ja pidän sitä jopa laittomana.

      • Veropeikko

        Joo ja minun eilen ostamani maitopurkki pitää myös voida vähentää verotuksessa, koska ostin sen palkalla, joka oli jo kertaalleen verotettu! :)

        Miksi sinä siellä Sveitsissä Suomen verotusta pohdiskelet?


      • jaguarin1
        Veropeikko kirjoitti:

        Joo ja minun eilen ostamani maitopurkki pitää myös voida vähentää verotuksessa, koska ostin sen palkalla, joka oli jo kertaalleen verotettu! :)

        Miksi sinä siellä Sveitsissä Suomen verotusta pohdiskelet?

        Suunittelen hitaasti suomeen muuttoa,ja siksi olen hyvin kiinnostunut suomen verosysteemistä.Mitä nyt olen vuosikausia systeemiä seurannut, olen tullut tulokseen, että se on täysin sekava ja vielä arogantti.Ehkä sveitsin suora demokratia on aiheuttanut sen, että verosysteemi on helppo ja loogillinen.Ei virastotkaan ole ylimielisiä ja mahtavia, niinkuin suomessa.Sen lisäksi systeemi on suomessa älyttömän monimutkainen ja kansalainen on aina häviäjä, jos ei ole rahaa tehdä oikeudenkäyntjä, ja nekin varmaan voittaisi aina valtio.Minua pelottaa se systeemi.
        Olen asunut täällä 40 vuotta, miinus pari vuotta usassa.On pakko ajatella taloudellisesti,suomen verosysteemi ei kannata kansalaiselle.Siellä sen hirveän pikkutarkan ja monimutkaisen systeemin ylläpito jo maksaa miljardeja verorahoja.
        Ajattelin nyt vanhempana tulla suomeen kuolemaan,mutta jos elätän itseni siellä samalla pieniyrityksellä kuin täällä, menen heti konkurssiin koska verot ovat liian korkeat.


      • Veropeikko
        jaguarin1 kirjoitti:

        Suunittelen hitaasti suomeen muuttoa,ja siksi olen hyvin kiinnostunut suomen verosysteemistä.Mitä nyt olen vuosikausia systeemiä seurannut, olen tullut tulokseen, että se on täysin sekava ja vielä arogantti.Ehkä sveitsin suora demokratia on aiheuttanut sen, että verosysteemi on helppo ja loogillinen.Ei virastotkaan ole ylimielisiä ja mahtavia, niinkuin suomessa.Sen lisäksi systeemi on suomessa älyttömän monimutkainen ja kansalainen on aina häviäjä, jos ei ole rahaa tehdä oikeudenkäyntjä, ja nekin varmaan voittaisi aina valtio.Minua pelottaa se systeemi.
        Olen asunut täällä 40 vuotta, miinus pari vuotta usassa.On pakko ajatella taloudellisesti,suomen verosysteemi ei kannata kansalaiselle.Siellä sen hirveän pikkutarkan ja monimutkaisen systeemin ylläpito jo maksaa miljardeja verorahoja.
        Ajattelin nyt vanhempana tulla suomeen kuolemaan,mutta jos elätän itseni siellä samalla pieniyrityksellä kuin täällä, menen heti konkurssiin koska verot ovat liian korkeat.

        No minkä takia olet sitten Suomeen tulossa "kuolemaan"? Kiehtooko kenties suomalainen, verovaroilla ylläpidetty sosiaaliturva vai mikä voi olla syynä, että vaihtaisit loppumetreillä tuon Alppi-onnelan suomalaiseen riistoverotukseen?

        Jos muuten olet muodostanut käsityksesi suomalaisista virastoista nettikeskustelujen perusteella (kun kerran et ole täällä vuosikymmeniin asunut), pyytäisin sinua suhtautumaan saamaasi käsitykseen varauksella. Kitinä ja natina tulee täällä aina ilmi, kiitos tuskin koskaan. Ja lopuksi todettakoon, että minä en ole valtion enkä kunnan virkamies.


      • 24 v ulkomailla
        jaguarin1 kirjoitti:

        Suunittelen hitaasti suomeen muuttoa,ja siksi olen hyvin kiinnostunut suomen verosysteemistä.Mitä nyt olen vuosikausia systeemiä seurannut, olen tullut tulokseen, että se on täysin sekava ja vielä arogantti.Ehkä sveitsin suora demokratia on aiheuttanut sen, että verosysteemi on helppo ja loogillinen.Ei virastotkaan ole ylimielisiä ja mahtavia, niinkuin suomessa.Sen lisäksi systeemi on suomessa älyttömän monimutkainen ja kansalainen on aina häviäjä, jos ei ole rahaa tehdä oikeudenkäyntjä, ja nekin varmaan voittaisi aina valtio.Minua pelottaa se systeemi.
        Olen asunut täällä 40 vuotta, miinus pari vuotta usassa.On pakko ajatella taloudellisesti,suomen verosysteemi ei kannata kansalaiselle.Siellä sen hirveän pikkutarkan ja monimutkaisen systeemin ylläpito jo maksaa miljardeja verorahoja.
        Ajattelin nyt vanhempana tulla suomeen kuolemaan,mutta jos elätän itseni siellä samalla pieniyrityksellä kuin täällä, menen heti konkurssiin koska verot ovat liian korkeat.

        Älä hullu mene takaisin Suomeen kun olet sieltä kerran pois päässyt. Tulee muuten ankeat kuolinpäivät. Suomi ei ollut 40 vuotta sitten sellainen persläpi kuin tänä päivänä.

        Käy Suomessa ensin pitkällä lomalla ja anna ensihuuman mennä ohi. Tulet huomaamaan että paluu ei kannata, ei rahallisesti eikä tunteellisestikaan. Se ei ole enää se sama Suomi mistä joskus aikoinaan lähdit.


      • jaguarin1
        24 v ulkomailla kirjoitti:

        Älä hullu mene takaisin Suomeen kun olet sieltä kerran pois päässyt. Tulee muuten ankeat kuolinpäivät. Suomi ei ollut 40 vuotta sitten sellainen persläpi kuin tänä päivänä.

        Käy Suomessa ensin pitkällä lomalla ja anna ensihuuman mennä ohi. Tulet huomaamaan että paluu ei kannata, ei rahallisesti eikä tunteellisestikaan. Se ei ole enää se sama Suomi mistä joskus aikoinaan lähdit.

        Taidann peruuttaa ne aikeet. Olen minäkin huomannut kuinka kovasti siellä on kaikki muuttunut.Eräs ystäväni ei ole ollut Suomessa 35-vuoteen ja kerran kuvasi minulle Suomen ihanuuksia, mitä hän kaipaa.Sanoin hänelle, että saisi shokin jos nyt menisi Suomeen, siellä ei ole enää sellaista.
        Pelkistän nyt:Kaikki naiset, jotka ovat täyttäneet 33 vuotta ovat lihavia ja itsetärkeitä.
        Joka toisella on joku allergia, jolla hän tyrannisoi muita ihmisiä.
        Vanhemmet miehet ovat oudon akkamaisia.
        Kaikki ovat kateellisia.
        Ja on mieletön byrokratia, joka on valtavan kallis veronmaksajalle.


      • jaguarin1
        Veropeikko kirjoitti:

        No minkä takia olet sitten Suomeen tulossa "kuolemaan"? Kiehtooko kenties suomalainen, verovaroilla ylläpidetty sosiaaliturva vai mikä voi olla syynä, että vaihtaisit loppumetreillä tuon Alppi-onnelan suomalaiseen riistoverotukseen?

        Jos muuten olet muodostanut käsityksesi suomalaisista virastoista nettikeskustelujen perusteella (kun kerran et ole täällä vuosikymmeniin asunut), pyytäisin sinua suhtautumaan saamaasi käsitykseen varauksella. Kitinä ja natina tulee täällä aina ilmi, kiitos tuskin koskaan. Ja lopuksi todettakoon, että minä en ole valtion enkä kunnan virkamies.

        No se on romanttinen ajatus mennä kotimaahan kuolemaan, vaikka tuskin niin nopeasti purasen ruohoon.
        Täällä on sosiaaliturva parempi kuin suomessa.Sitä ei makseta verorahoista, vaan itse puolet ja työpaikka puolet.Pakollisia ovat kaksi eri eläkettä ja kolmas vapaaehtoinen. Toisen eläkken rahoja saa ennenaikaisesti ottaa ulos, jos ostaa esim. asunnon, jossa itse asuu.Silloin siitä maksetaan noin 10% veroja, eläkemaksut eivät ole verollisia, vasta sitten kun eläkkeen saa.Sairaskassa maksetaan myös itse. Ja kun on sairas, joutuu maksamaan 10% lääkkeistä itse.Vuosittaisen omavastuun saa valita itse ja sen mukaan määräytyy kuukausittaiset maksut.
        Veronpidätyksiä ei ole, ne pitää maksaa itse kerran vuodessa, ja ovat noin 1 kuukauden palkka.
        Jos kovin vähän tienaa, ei ole nimeksikään veroja.
        Pidän tästä perin yksinkertaisesta systeemistä.
        Pienyrittäjänä ei tarvitse maksaa yhtään arvonlisäveroja jos tekee alle 50 000 euroa vuodessa, ja sen yli, sitten 7,8%.


    • hemar

      Hei
      En tiedä minäkään olen yrittänyt vero.fi sivuilta katella ei missään siellä ole juurikaan mistään vähennyksistä vaan aina vaan puhutaan verottajalle maksetuista veroista ym.
      Minulta menee eläkkeestä joka kk. 478e ja mieheltä eläkkeestä 268e
      ei hyvä maksetaan vuokra niin eipä muuta sitten jääkkään.

    • Anonyymi

      Pärjääminen ilman työntekoa on suorastaan mahdotonta. Olen eläkkeellä ja teen työtä ihan täysiä päiviä. Olen suunnitellut, että 80 % ensi alkuun, jos sillä pärjäisi. Vuokrat ovat kovia ja oma osuus siitä joka pitää maksaa on hurja. Suomessa on köyhyyttä todella paljon, kaikki maksaa aivan hurjasti ja eläkkeelle jäänti pelkkä haave.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe