Paras koulutushaara?

Armeijaanmenossa

Hei
Olen piakoin menossa armeijaan, mutta en ole vielä varma mihin hakea. Olen harrastanut liikuntaa yli kymmen vuotta ja olen hyvässä kunnossa. Coopperissa menee huononakin päivänä 3300m ja muutenkin lihasvoimat ovat hyvät. Mutta mikä koulutushaara sopisi itselleni parhaiten?? Haluaisin että siellä tehtäisiin oikeasti jotain raskaampaa ja erillaisia juttuja kuin muut "perus" jätkät. Olisiko kaupunkijääkäri tai taistelusukeltaja hyvä vaihtoehto?? Kertokaa ja auttakaa!

20

17329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovihvr

Varmaan järkevintä olisi viestipuolelle, se on nykyaikana relevanttia ja voisi olla jotain hyötyä työelämässäkin. Sukeltajat ja muut vastaavat on sellaista menneen ajan macho-touhua, voit harrastaa kyllä sitten jotain "raskaampaa" ihan muutenkin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Viestiaselaji_Suomessa

Toinen järkevä valinta on ilmavoimiin ja lentotekniselle aliupseerikursille.

• Alkuperäinenkirjoittaja

Vaikuttaapa mielenkiintoiselta! Kiitos vastauksesta!!

• KäytäPäätäsi

Miksi mennä kelaperseeksi? Parempikin homma on...kirjuri.Etkä sinä hae vaan sinut pakotetaan sinne! Herääppäs jo tuleva valtion ilmainen orja kakara...

• Jos vesi ei ole vieras elementti, niin Upinniemeen ja yrität sukeltajakurssille. Muistaakseni Raivaajasukeltajan paprut saa (tai ainakin sai) muutettua sukeltajan ammattipätevyydeksi. Korjatkaa, jos olen väärässä ...

• Enolerobotti22

Miten minun olisi toimittava jos haluaisin kyseisen koulutuksen?

• Kas tuossa ... http://merivoimat.fi/tapahtumat/2017-03-03/hae-sukeltajaksi-

Karsinta on arvatenkin kova. Tuo homma kun vaatii hyvän fyysisen kunnon lisäksi tosi hyvän psyyken ... toiminta säkkipimeässä, vedenalla, mahdollisen simuloidun pikku laitevian kanssa (täysin turvallista valvottuna) vaatii kanttia aika paljon.
        Moni laitesukeltaja ei lähde edes yösukellukselle avoveteen, jos ei tunne oloaan varmaksi, tai on ns. Bad JuJu ... päätös on silloin täysin oikea, eikä kenenkään arvosteltavissa. Turvallisuus ennen muuta.

• Qurqqu22

Ilman noita alkuperäiskirjoittajan taustatietoja, mikä on ylipäätään mielestänne paras koulutushaara jossa saisi mainetta ja oppisi uutta?

• A-kuntoisuusluokalla ja jos skutsi ei tunnu vieraalta, Utin Jr ... lienee kovin ja arvostetuin joukko-os. . LJK:n käyneet henkilöt ovat arvoistuksensa todellakin ansainneet.

http://maavoimat.fi/utin-jaakarirykmentti

• Spolle22

Mitäs mielipiteitä sotilaspoliisit herättää?

• Positiivisia ....... .
        AUK/RUK kunnialla läpi niin "ilmaisia" opintoviikkoja todennäköisesti ropisee jatkokouluttautumista silmällä pitäen, riippuen tietysti opinahjosta.
        Luulempa, että myös SPOL-koulutushaara tarjoaa hyvän alun elämälle ja työuralle. Kaikki on kuitenkin hyvinkin pitkälle kiinni itsestä ... .

• onnea_hakuun

Erikoisrajajääkäriksi tai Lapin rajavartiostoon Ivaloon. Reipasta liikuntaa ja itsensä ylittämistä ääriolosuhteissa monipuolisen koulutuksen ohessa. Jos koulutuksen läpäisee niin selviää mistä vaan.

• reCAPTCHA22

Mitäs erikoisrajajääkäri käytännössä tekee ja miten se eroaa normi jääkärin hommista?

• onnea_hakuun
        reCAPTCHA22 kirjoitti:

Mitäs erikoisrajajääkäri käytännössä tekee ja miten se eroaa normi jääkärin hommista?

Mitäs se nyt tekee, vapaaehtoisena joukkoon hakeutunut, valvoo, kantaa, raahaa, vetää, suunnistaa, juoksee, pyöräilee, hiihtää, ryömii, ui, syö, paskoo, palelee, kiroilee, kantaa taas ja muuta mukavaa. Mutta päivääkään ei antaisi pois kun on homman tehnyt. Normijääkärin koulutus keskittyy enemmän isommassa joukossa toimimiseen kun erikoisrajajääkärin koulutus keskittyy pienen joukon erityistehtäviin kaukana muista. Olosuhteiden, tilanteiden, maaston, vastustajan, resursien yms. jatkuvan vaihtelun vuoksi oman järjen käyttö tehtävien hoitamiseksi välttämätöntä. Eli sopii hyvin terveelle, hyväkuntoiselle, rauhalliselle, omaa päätään käyttävälle.

https://www.youtube.com/watch?v=WyoTCNjYzz8

• Jukkakala

Kaverini toimii someagenttina, mitä mielipiteitä tämä herättää??

• fgkfghkfghk

Mikä oli valinnan tulos?

• mafi14

sivari :D

• Öpis69

Varmaan sovit talinapin heittäjäksi :)

• Työjollaontarkoitus

Se on jo hyvä että otat ja menet täyttämään Kansalaisuusvelvollisuuden.Eiköhän siellä selvinne osa mahdollisuuksista.Ehkäpä ammatti Puolustusvoimissamme.

• 6ytgf

itse kävin kaupunkijääkäri 4 vuotta sitten ja siitä viellä aukkii ja rukkiin

• Holleil

Sissiradisti, vuosi melko rankkaa koulutusta. Varma AUK, mahdollinen RUK.
      Yksi kovimmista jalkaväkiyksiköistä. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      70
      779
    Aihe